Moderní marketing. Funguje klasická on-line reklama??? funguje, vyžaduje však speciální péči. Nové možnosti on-line reklamy jsou v mnoha směrech nesrovnatelné.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Marketingový mix – Propagace (komunikace)
Advertisements

Využití potenciálu mobilního kanálu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_15.
Propagace a reklama na facebooku
Propagace ve firmách Zlínského kraje
Best Online Media Mediální zastoupení 21 webů zejména z oblasti informačních technologií připravuje internetové reklamní kampaně na míru a nyní uvádí ve.
Marketingová komunikace v kultuře
Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ
Volební kampaně a internet Zdroj: NetMonitor, září 2005, MML data 2003 Internet se stal standardní a vyhledávanou součástí reklamních kampaní. Velkou pozornost.
Marketingové komunikace Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název.
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
VY_32_INOVACE_EKO_01 VZNIK MARKETINGU.
Marketing a sport Ing. Petr Hedrlín.
Komunikační mix Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název šablonyIII/2.
9.Komunikace.
Propagace - Promotion -
MARKETINGOVÝ MIX.
Propagace Monika Ferdová, Radka Hejzlarová,
Firemní komunikace Obsah 1.Pojem firemní komunikace 2.Tvorba podnikové komunikace 3.Komunikace formou marketingových aktivit 4.Podniková kultura 5.Otázky.
Koncepce marketingového řízení
Peníze.CZ - první finanční server pro každého INTERNET A FINANČNÍ INSTITUCE Láska z donucení nebo cesta k prosperitě ? Tomáš Prouza, Peníze.CZ.
Podpora prodeje v MOB Maloobchod musí předat informace o své : společnosti, nabídce, cenách, cílové skupině zákazníků Podpora prodeje znamená cílenou komunikaci.
Marketingová komunikace
Reklama a její význam pro podnikání Draženov Blížejov Studánka září 2010.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_246 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Prezentace oddělení FMCG říjen 2006
doc.PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
VY_32_INOVACE_EKO_04 MARKETINGOVÝ MIX. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: marketingový.
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Volby 2006: Příležitosti a řešení „Internet jako nástroj pro volební kampaň a/i komunikaci s voliči “
marketingový komunikační mix, propagační mix, podpora, promotion
„5 M“ Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název šablonyIII/2 –
MARKETINGOVÝ MIX.
Efektivní reklama na internetu Luboš Plotěný
TALENT MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ EQUINOX EUROPE, Ltd., Ludmila Šimková, Sales Manager.
Obchodní politika - Sponzoring Koncepce sponzoringu – přínosy pro klienta  Jeden z nástrojů marketingového mixu, který přináší efektivní investování.
KREATIVNĚ ORIENTOVANÁ PÉČE O KLÍČOVÉHO ZÁKAZNÍKA- NOVÁ FIREMNÍ STRATEGIE.
Marketing inovací Inovace 2 1. CO JE MARKETING Obecně o marketingu a jeho podstatě Rozbor případové studie - příloha Základní úkol marketingu vyplývá.
8. Marketing.
Vítejte na Marketingu.
PROPAGACE EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND PRAHA & EU INVESTUJEME DO VAŠÍ BUDOUCNOSTI Mgr. Petra Bartáková.
VÝZKUM A INTERNET Internet Advertising Conference Vít Smékal, OMG
Petr Mikšovič CEO, SOVA NET, s.r.o. Význam on-line strategie v B2B.
Cestovní ruch a INTERNET Jiří Pilnáček, Turistika.cz, s.r.o.
MARKETING. Marketing Metoda řízení, při níž se zaměřujeme na potřeby zákazníků 1. výběr vhodné cílové skupiny 2. výběr marketingových nástrojů.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Simona Valachová Název: VY_62_INOVACE_2901_typy.reklamy Téma: Typy reklamy Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Možnosti reklamy a propagace Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
FINANČNÍ GRAMOTNOST REKLAMA ZPRACOVALA: MGR. IVA NOVOTNÁ SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, ČESKÁ KAMENICE, JAKUBSKÉ NÁM. 113, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE.
Média. Tištěná Velkoplošná Audio a audiovizuální Elektronická 3D.
Marketingová komunikace prostřednictvím umění Korporátní image.
Provázanost mobilní reklamy s webem Tomáš Košťál … najdu tam, co neznám !
Mediální plán.
Marketing maloobchodu. Obsah 1. Marketingová komunikace v obchodní firmě 2. Nástroje komunikace obchodní firmy 3. Interní nástroje 4. Atmosféra prodejny.
Reklamní agentura. Reklamní agentura obvykle produkuje kreativní koncepty a materiály (TV reklamy, rozhlasové spoty, tiskové inzeráty a mnoho dalších),
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Simona Valachová Název: VY_62_INOVACE_2801_reklama Téma: Reklama a její klady a zápory Číslo projektu:
4. P – Promotion – komunikace Jde o komunikaci se zákazníkem. Pro komunikaci firma obvykle volí tzv. princip AIDA. A – Awareness (upoutání pozornosti),
© ABB Group November 15, 2016 | Slide 1 Spolupráce NNO a firmy Pohled dárce Magdaléna Steinerová, ABB s.r.o., Workshop,
Televize v konzumaci médií suverénně vede
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
Vítejte na Marketingu.
Marketingová komunikace
Talent marketingových komunikací
Zadání seminární práce Marketingový mix vybraného sportovního produktu
MARKETING V NEZISKOVÉM SEKTORU
Propagace, reklama VY_32_INOVACE_41_831
Transkript prezentace:

Moderní marketing

Funguje klasická on-line reklama??? funguje, vyžaduje však speciální péči. Nové možnosti on-line reklamy jsou v mnoha směrech nesrovnatelné se standardními médii Např. ve srovnání s televizním reklamním spotem:  průměrná doba návštěvy jednoho webu je výrazně delší  uživatel se může k informaci vrátit a také to často dělá  uživatel dostává takové informace jaké potřebuje, šíře oslovení a možnost cílení je větší  uživatel může ihned reagovat (komunikace, nákup, zpracování dat apod.) Nejzajímavější cílové skupiny jsou online právě teď!

Klasická on-line reklama I klasická online reklama funguje Internet je variabilní, hravý, kreativní, otevřený a interaktivní… Přesně taková může být i reklama, kterou zprostředkuje! A to i v situaci kdy:  pracujeme s nedostatečným rozpočtem  pracujeme s konzervativním klientem  nelze využít další mediální kanály  moderní trendy nejsou chtěné Je to reklama, která má předpoklady být ÚČINNÁ!

Témata dnešní přednášky Virální reklama Advergaming Věrnostní programy Word of mouth Guerilla ing Snowball efekt Crossmediální prvky Microsites Komunity Product Placement Mobilní marketing Ambientní média Ambush marketing Buzz Guerilla PR ATL komunikace (Above the Line Communication) ATL komunikace (Above the Line Communication) BTL komunikace (Below the Line Communication)

Guerillový marketing Termín Guerilla se nejvíce používá ve válečných konfliktech. Jde o partyzánské jednotky, či malé skupiny vojáků, které čelí významné převaze, ať již početní či materiální. Pokud chtějí uspět, nemohou jít do standardního boje, ale musí vymyslet překvapivé údery v boji, které protivník nečeká. Když přeneseme tuto filozofii do marketingu, může malá a nevýznamná firma dosáhnout úspěchů i na úkor velkých nadnárodních korporací. Pojem Guerilla marketing použil poprvé v roce 1986 kreativní ředitel Leo Burnett Europe - Jay Conrad Levinson, který je považován za guru tohoto nového a rozvíjejícího se oboru. Sám říká, že primárním cílem Guerilla marketingu není obrat nebo známost firmy, ale především ZISK! Proto je tento typ marketingu vysoce efektivní.

Guerillový marketing Kdy můžeme techniky Guerilla marketingu nejlépe využít?  Vždy když chceme bojovat s konkurencí, která má výraznou početní a nebo materiálovou převahu a nemůžeme se s ní utkat na otevřeném hřišti, neboť bychom jasně prohráli. Jaká je tedy nejlepší taktika?  Udeřit na nečekaném místě  Zaměřit se na přesně vytipované cíle  Ihned se stáhnout zpět Obecné znaky  Funguje částečně na principu ústního sdělení.  Kampaň má divoký slogan.  Používají se netradiční nosiče reklamního sdělení.

Příklady Poštovní spořitelna - „Tady už je zavřeno. Banka na Vaší poště má stále otevřeno.“ Stojany s tímto sloganem stály před konkurenčními institucemi. Vodafone – parohy nasazené na billboardy konkurentů Nike Zpět

Ambientní média Příklad, příklad a příklad. Příkladpříklad Zpět

Ambush marketing Parazitování na aktivitách konkurence. Zde se hovoří také o guerillovém sponzoringu. Zpět

Buzz marketing zaměřený na vyvolání rozruchu, bzukotu (buzzzu) okolo určité značky (produktu, společnosti, akce). Příklad Zpět

Word of mouth součást tzv. „buzz marketingu“, tj. dosažení efektu přímého „ústního“ šíření informace (reklamního sdělení) Zpět

Guerillový PR Guerillový PR – fingované dopisy, telefonáty čtenářů, uživatelů, pro zvýšení PR (viz Volejte novu). Zpět

Virální marketing virální reklama vyvolává samovolné šíření zábavných multimediálních informací komunikuje se zákazníkem nenásilným způsobem, baví ho a seznamuje s produktem Zpět

Virální marketing Způsob jak nalákat zákazníky, aby si mezi sebou řekli o nějakém výrobku, službě, nebo webové stránce. V této souvislosti se používají pojmy pass-along (předávání) nebo friend-tell-a-friend marketing. Pasivní forma spoléhá pouze na kladné slovo z úst zákazníka a nesnaží se jeho chování ovlivnit. Aktivní forma virového marketingu spočívá v tom, že se pomocí zprávy toto chování snaží ovlivnit. Virová zpráva je reklamní sdělení, které připadá osobě, která s ním přišla do kontaktu, natolik zajímavé, že jej předává dál. Zpět

Advergaming různé typy interaktivních, komunitních, věrnostních a multiplayerových her optimální spojení zábavy s produktem nebo službou a jejich představení v rámci hry Zpět

ing x Spam Nástroj pro přímou komunikaci se zákazníkem Newsletter plní nejčastěji tyto cíle:  přináší informace o firmě, jejích produktech a službách,  nabízí řešení problémů, s nimiž se potýkají zákazníci,  pomáhá získávat zpětnou vazbu,  zvyšuje loajalitu k firmě či komunitě, přispívá k budování důvěryhodnosti a stability značky. Cílem newsletteru není primárně prodej či nabídka produktů a služeb. To je úkolem jiné formy ového marketingu – reklamního u. Zpět

Microsites Malé a jednoúčelové webové prezentace s přesným zacílením, určené pro prezentaci speciálních, výjimečných produktů a služeb v nabídce. Microsites obvykle bývají součástí e-marketingových kampaní. Největší rozdíl oproti hlavní webové stránce je v úzkém cílení informací na určitý produkt nebo službu. Tím je omezena možnost odpoutání pozornosti návštěvníka jiným sdělením. Typické znaky microsite  Nízký počet stránek  Velmi nápaditá grafika (často odlišná od firemního designu)  Intuitivní ovládání  Přímočaré sdělení informací  Atraktivní hra nebo soutěž na stránkách  Doplňující informace a bonusy k produktu Zpět

Věrnostní programy vybudování a rozvíjení dlouhodobého vztahu se zákazníky online věrnostní programy vytváří věrnou komunitu značky Zpět

Snowball efekt Funguje na principu citování Doporučování produktu/služby/www Zpět

ATL komunikace (Above the Line Communication) BTL komunikace (Below the Line Communication) ATL komunikace (Above the Line Communication) – klasická forma marketingové komunikace: reklama, tištěná reklama, televizní a rádiové spoty, taktiky tzv. obecné reklamy BTL komunikace (Below the Line Communication) – souhrnné označení komunikačních aktivit, které původně doplňovaly reklamní kampaně – roadshow, ochutnávky, soutěže atd. Inovativní formy marketingové komunikace, např. multimediální komunikace prostřednictvím internetu Zpět

Mobilní marketing jakákoliv forma marketingu, reklamy, nebo sales promotion activity, cílená na spotřebitele a uskutečněná prostřednictvím mobilní komunikace Zpět

Product Placement Product Placement (skrytá reklama). Záměrné a placené umístění značkového produktu nebo služby do audiovizuálního díla, filmu, TV, počítačové hry za účelem jeho propagace. Zpět

Cross-mediální Zažité anglické pojmenování pro situace, kdy je např. produkt prodáván skrze (cross) různé typy médií nebo kdy je uživatel jedním médiem vyzýván k přechodu na jiné médium. Příkladem může být situace, kdy je produkt (nebo značka) částečně představen kupříkladu v televizním spotu, nicméně vzbudí v divákovi zájem natolik, že je ochoten dobrovolně vstoupit na webovou (či jinou) prezentaci daného produktu, vyplňovat různé ankety, nebo produkt dokonce koupit. Tedy zprvu je využito masového záběru (televizní reklama) k tomu, aby pak jen určitý počet aktivních uživatelů internetu, kteří již mají sami o sobě probuzený zájem, postupovali k očekávanému marketingovému cíli. Zpět