Anotace: složitější slovní úloha, oprava výsledků sčítání a odčítání – hledání chyby, rýsování úsečky Autor: Vanda Šimonová Jazyk: český Vzdělávací oblast:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Advertisements

Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Projekt EU – OPVK, projekt číslo:CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ Projekt EU – OPVK, projekt číslo:CZ.1.07/1.4.00/ Anotace: cvičení čtení ze známých písmen,
Anotace: Tvoříme pozvánky Autor: Mgr. Michaela Vacková Jazyk: český Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Očekávaný výstup: žák píše správně.
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ Projekt EU – OPVK, projekt číslo:CZ.1.07/1.4.00/ Anotace: počáteční a konečné písmeno,
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Anotace: Slovesa Autor: Mgr. Michaela Vacková Jazyk: český Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Očekávaný výstup: žák poznává slovní druhy, žák.
Anotace: S, s, vyhledávání slov se „s“, cvičení paměti, odpovědi na otázky Autor: Vanda Šimonová Jazyk: český Vzdělávací oblast: Český jazyk Očekávaný.
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ Projekt EU – OPVK, projekt číslo:CZ.1.07/1.4.00/ Anotace: cvičení čtení ze známých písmen,
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ Projekt EU – OPVK, projekt číslo:CZ.1.07/1.4.00/ Stupeň a typ vzdělávání: první stupeň,
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ Projekt EU – OPVK, projekt číslo:CZ.1.07/1.4.00/ Anotace: cvičení čtení ze známých písmen,
Anotace: číslovky, třídění číslovek upevnění učiva na cvičeních Autor: Vanda Šimonová Jazyk: český Vzdělávací oblast: jazyk a jazyková komunikace, český.
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Anotace: přímá řeč – rozšiřující učivo, oslovení Autor: Mgr. Michaela Vacková Jazyk: český Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Očekávaný výstup:
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Stupeň a typ vzdělávání: první stupeň, první období Typická věková skupina: 6 až 7 let Metodické doporučení: některé snímky lze žákům vytisknout Ověřeno.
Anotace: Matematická hra o body, obor čísel 0-100, vyhledávání nesprávných výsledků, slovní úloha s dvěma výpočty, znázorňování na ose, porovnávání úseček,
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Anotace: Sčítání a odčítání v oboru 0-20, logická úvaha, úsečka Autor: Vanda Šimonová Jazyk: český Vzdělávací oblast: matematika Očekávaný výstup: žák.
Anotace: Zelenina a houby na podzim, třídění přírodnin Autor: Mgr. Renata Hacaperková Jazyk: český Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Očekávaný výstup:
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Anotace: Podzim – viditelné proměny, co dělá člověk na podzim Autor: Mgr. Renata Hacaperková Jazyk: český Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Očekávaný.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Školní Stará Boleslav
Transkript prezentace:

Anotace: složitější slovní úloha, oprava výsledků sčítání a odčítání – hledání chyby, rýsování úsečky Autor: Vanda Šimonová Jazyk: český Vzdělávací oblast: matematika Očekávaný výstup: žák používá sčítání a odčítání při řešení praktických úloh, žák sčítá a odčítá v oboru do dvaceti s přechodem přes desítku, žák rýsuje úsečky Klíčová slova: slovní úloha, chyba, oprava, úsečky Druh učebního materiálu: prezentace Cílová skupina: žák Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ Projekt EU – OPVK, projekt číslo:CZ.1.07/1.4.00/ Stupeň a typ vzdělávání: 1. stupeň, 1. období Typická věková skupina: 7-8 let Metodické doporučení: snímky 4,7 a 10 je možné vytisknout, papír na pomocné výpočty Ověřeno v praxi dne: Ve třídě: 2. VY_32_INOVACE_46

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Vanda Šimonová. Dostupné na Matematika s příběhem Matematika pro 2. ročník

Byl chladný podzimní den, foukal studený vítr a Šmudlíkovi foukalo do kožíšku. Rozhodl se, že se skočí podívat do domu za maminkou Lenkou. Mívá dovoleno lehnout si na deku u kamen. A tak si lehl a sledoval, jak maminka tančí po kuchyni a s láskou vaří oběd pro děti, které se brzy vrátí ze školy. Co to asi bude? Šmudlík se olizoval, vonělo to nádherně. Nedalo mu to a vyskočil na židli, aby se podíval, co se to vaří na sporáku. “Jedeš, ty lumpe zvědavá“, zlobila se maminka. V hlavě počítala, kolik musí uvařit šišek knedlíků:

Kolik šišek knedlíků musí maminka uvařit, aby nakrmila celou rodinu, ale zároveň, aby neplýtvala potravinami? Tatínek sní 6 plátků, maminka 4, Lída 3 a Lůďa 4 plátky. Kolik šišek knedlíků musí maminka uvařit? Můžou pozvat na oběd ještě babičku, která sní 3plátky? Pozn. Z jedné šišky se nakrájí 10 plátků knedlíků.

Řešení: tatínek6 plátků maminka4 plátky Lída3 plátky Lůďa4 plátky ________________ =17 plátků knedlíku 17+3 plátky, které sní babička je dohromady 20 plátků. 20 (tedy 10+10) plátků jsou 2 šišky knedlíků.

Potom přišly děti. Všichni se společně najedli i s tatínkem, který zrovna na farmě opravoval ohradu pro koně a s babičkou, která bydlela nedaleko. Po obědě šel tatínek zpět do práce a děti pomohly mamince s nádobím. Chvíli si pohrály se Šmudlíkem, a pak šly dělat domácí úkoly. Láďovi se ale moc nedařilo, protože se těšil, že vyprovodí babičku a bude si u ní moci střílet lukem a šípem do slaměného terče po tatínkovi. Na úkoly moc nemyslel, podle toho to také vypadalo…

Příklady si rozlož na pomocný papír, oprav výsledky, špatné škrtni a vedle napiš správné: 7+4= =8 4+8= =8 5+6= =14 9+5= =5 1+11= =9 8+2=10 1-1=1 6+9= =4

Správně, takhle je to: 7+4= =8 4+8= =8 5+6= = = = = =9 8+2=10 1-1= = =4

A Lída, ta zase myslela na to, jestli maminka nevyhodila ty odstřižky látek, ze kterých chtěla ušít polštářek své panence do krabicového pokojíčku. A tak se nemůžeme divit, že její rýsování úseček vypadalo příšerně. Zvládneš to lépe než Lída?

Narýsuj tři libovolné úsečky a pojmenuj je: AB, CD, EF

Když maminka viděla domácí úkoly, obcházely ji mrákoty. „Taková nepořádná práce, opravte si to, dřív vás od stolu nepustím! Vidíš to, Šmudlíku?“ Šmudlík to sice viděl, ale netušil, jak to všechno napravit, a tak šel raději z toho horka, které začalo být v kuchyni, zase na chvilku do své boudičky. Tam se stočil a usnul. Těšil se, že přijde Kryšpín a něco spolu vymyslí. Za chvíli kolem boudičky šla domů také babička. Dala mamince za pravdu, že nepořádná práce je k ničemu a šla napřed. Lůďa za ní dorazí, až si opraví úkol.

Citace Obrázky - klipart