Proč v zimě solíme silnice? Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Počítač Sklenice, kádinka Sůl.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Eutektikum a eutektický bod
Advertisements

Změny skupenství Druhy látek: A) pevná látka B) kapalná látka
Změny skupenství látek
(míra tepelného stavu látky)
Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Fyzika Ročník : 8.
ZMĚNY SKUPENSTVÍ Pevná látka tuhnutí tání Kapalina Plyn
Změny skupenství látek
Kyselost a zásaditost vodných roztoků. pH
Měření teploty.
potřebné ke změně teploty nebo přeměně skupenství látky
Vojtěch Škvor, Robert Kočí, Zuzana Podhorská, Lucie Syslová
Jirka Brabenec David Fousek Ondra Holoubek Kamil Chvátal
TÁNÍ A TUHNUTÍ.
Změny pevného skupenství látek
Změny skupenství látek
ZMĚNY SKUPENSTVÍ LÁTEK TÁNÍ A TUHNUTÍ
Skupenství a vnitřní energie ZŠ Velké Březno. Co budu na konci hodiny znát? Souvislost změny vnitřní energie a změny skupenství tělesa. Souvislost změny.
Tání grafy.
Změny skupenství Fyzika 2. ročník studijního oboru
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol.
OP Vzdělání pro konkurenceschopnost Moderní absolvent strojírenství Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Kompendium fyziky pro 8. a 9. ročník
Tání, tuhnutí a tepelná výměna
RoztokyRoztoky Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
TÁNÍ – TUHNUTÍ FY_023_Změny skupenství látek_Tání - tuhnutí
TYPY KRAJINY - Krajiny podle nadmořské výšky
TÁNÍ - TUHNUTÍ Autor: Mgr. Lenka Němcová Škola: Základní škola Velehrad, okres Uh. Hradiště, příspěvková organizace (Základní škola Velehrad, Salašská.
ANALYTICKÁ GEOMETRIE VZÁJEMNÁ POLOHA KUŽELOSEČKY A PŘÍMKY Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o Tato prezentace.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
VÝVOJ ČLOVĚKA ZBRANĚ.
TATO PREZENTACE BYLA VYTVOŘENA V RÁMCI PROJEKTU: Z AOSTŘENO NA PŘÍRODU Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Polohové konstrukční úlohy I – průnik rovin konstrukce průsečnice Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační.
Číslo: VY_32_INOVACE_22_16 Základní škola Jindřichův Hradec I, Štítného 121 Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze.
Měření závislosti odporu rezistoru a termistoru na teplotě
Kyselé deště Rozpouštění CO2 ve vodě
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
OP Vzdělání pro konkurenceschopnost Moderní absolvent strojírenství Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM SKUPENSKÉ PŘEMĚNY.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice AUTOR: RNDr. Adéla Lipšová NÁZEV: VY_52_INOVACE_21_VLASTNOSTI LÁTEK (2.ČÁST) TÉMA: VLASTNOSTI LÁTEK (2.ČÁST)
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
TÁNÍ – TUHNUTÍ Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_03_32.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_18_TANI_A_TUHNUTI_LATEK Název materiálu:
Obor: Elektrikář Ročník: 1. Vypracoval: Bc. Svatopluk Bradáč
Látky a tělesa Obr. 1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je David Mánek. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
METEOSTANICE počasí.
Změny skupenství látek
Tato prezentace byla vytvořena
Vysoké učení technické v Brně
Vysoké učení technické v Brně
TÁNÍ A TUHNUTÍ. TÁNÍ A TUHNUTÍ ? Umíš odpovědět 1.Uveď příklady tání a tuhnutí. 2.Tají a tuhnou pevné látky stejně? 3.Na čem závisí tání látky?
Grantový projekt „Moderní absolvent strojírenství“
V soustavě souřadnic zobrazíme bod A.
Obor hodnot funkce Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Yvonna Vančurová. Materiál byl vytvořen v rámci projektu „Škola.
GRAFICKÉ ŘEŠENÍ SOUSTAVY ROVNIC
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Roční období – znaky, svátky a tradice
Transkript prezentace:

Proč v zimě solíme silnice? Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Počítač Sklenice, kádinka Sůl Led Teploměr

Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Seznámení s úlohou  2 kádinky: A – voda + led, B – voda + led + NaCl  Ve které z kádinek se rychleji rozpustí led?  V osolené nebo neosolené vodě? Obr. 2

Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Co budeme měřit? Co budeme měřit? Závislost teploty tání ledu na čase v osolené a neosolené vodě Teplotu u dna a u hladiny v obou kádinkách po rozpuštění ledu – kde bude vyšší teplota a v které vodě – osolené nebo neosolené?

Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Podmínky měření Teplota (°C) Teplota v místnosti Počáteční teplota vody Teplota neosolené vody po rozpuštění ledu u dna Teplota neosolené vody po rozpuštění ledu u hladiny Teplota osolené vody po rozpuštění ledu u dna Teplota osolené vody po rozpuštění ledu u hladiny

Fyzikální děj, při kterém se mění PEVNÉ sk.→ KAPALNÉ sk. Opačný děj – tuhnutí Led taje při teplotě 0 °C Směs ledu a soli - při teplotě 0 °C - nad svou teplotou tání a led začíná tát. Lépe se odklízí v zimě chodníky a silnice Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Tání

Postup při řešení úlohy 1.Vytvořte hypotézu, ve které z kádinek se led dříve rozpustí 2.Pomocí teploměru a systému ISES zjistěte teplotu tání ledu v obou kádinkách; ve které se led dříve rozpustil? 3.Sestrojte graf závislosti teploty tání ledu na čase v obou kádinkách 4.Změřte teploty u dna a u hladiny

Postup při získávání výsledků Do protokolu zaznamenejte: a)Vaši hypotézu b)2 grafy c)Doplňte tabulku d)Závěr e)Odpovědi na otázky

Zdroje [ [ [www. experimentujme.cz]