Starověká Mezopotámie

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Opakování Mezopotámie
Advertisements

VY_32_INOVACE_Dj Mezopotámie-prezentace
Mezopotámie Sumerové - jih Mezopotámie písmo, kolo, zavlažovací kanály
Mezopotámie oblast mezi řekami Eufrat a Tigris
Starověká Kréta 6. ročník.
Velkomoravská říše 7. ročník.
Starověký Řím 6. ročník.
Paleolit 6. ročník.
Řecko-perské války 6. ročník.
6.ročník Starověk.
Dějepis Mezopotámie a Židé 1.
PŘEDNÍ VÝCHOD.
Jagellonci 7. ročník.
Objevné plavby 7. ročník.
Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: Kolektiv autorů: DĚJEPIS – PRAVĚK, STAROVĚK. Nová škola Válková, V.: DĚJEPIS 6 – pravěk a starověk.
6. ročník Starověk ZŠ Rajhrad Autor: Bc. Pavla Procházková
Starověká Palestina 6. ročník.
Úvod do vyučování dějepisu
Starověké Řecko 6. ročník.
PŘEDNÍ VÝCHOD.
Český jazyk – 7. ročník. Vypracovala: Mgr. Věra Sýkorová Použitá literatura: E. Hošnová a kol.: ČESKÝ JAZYK pro základní školy 7, SPN, Praha E.
Nejstarší české literární památky Literární výchova - 7. ročník
Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka
Vypracovala: Mgr. Věra Sýkorová Použitá literatura: Válková, V.: DĚJEPIS 6 – pravěk, starověk. SPN Rufl, J. a Válková, V.: DĚJEPIS 6, PRAVĚK A.
Matematika - 7. ročník Sčítání celých čísel
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Převody jednotek délky
Franská říše 7. ročník.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Sčítáme dvojciferná čísla Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
Matematika Násobení a dělení celých čísel 7. ročník
Matematika 2. roč. – Násobení a dělení : 4 =
Řečtí bohové a bohyně 6. ročník.
MY FAMILY Učivo anglického jazyka pro 3. ročník základní školy.
Opakování z literatury 8. r. 1. část
Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: Kolektiv autorů: DĚJEPIS – Středověk a počátky novověku pro 7. ročník. Nová škola Válková, V.:
Colours Učivo anglického jazyka pro 3. ročník základní školy.
Vypracovala: Mgr. Věra Sýkorová Použitá literatura: Válková, V.: DĚJEPIS 6 – pravěk, starověk. SPN Rufl, J. a Válková, V.: DĚJEPIS 6, PRAVĚK A.
Literární moderna 8. ročník Literární moderna Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: A. Bauer: Čeština na dlani – přehled světové a české.
Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: A. Bauer: Čeština na dlani – přehled světové a české literatury/ český jazyk, nakladatelství Rubico,
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Vypracovala: Mgr. Věra Sýkorová Použitá literatura: Válková, V.: DĚJEPIS 6 – pravěk, starověk. SPN Rufl, J. a Válková, V.: DĚJEPIS 6, PRAVĚK A.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
B ožena N ěmcová 8. ročník B ožena N ěmcová Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: A. Bauer: Čeština na dlani – přehled světové a české literatury/
PRAVĚK 6. ročník.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Arabská říše 7. ročník.
Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: A. Bauer: Čeština na dlani – přehled světové a české literatury/ český jazyk, nakladatelství Rubico,
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Asýrie a Babylonie 20.st. – 612 př.n.l př. n. l.
VY_32_INOVACE_211_Mezopotámie Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma:
Matematika pro 2. ročník – násobení a dělení 3
Opakování z 2. ročníku Český jazyk – 3. ročník
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Úvod do starověku; Vznik písma
VY_32_INOVACE_
MEZOPOTÁMIE.
Státy starověké Mezopotámie
Opakování z literatury 8. r. 3. část
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
PŘEDNÍ VÝCHOD.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Blízký východ ve starověku 2
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Nejstarší civilizace. Kořeny evropské kultury
NÁZEV:. VY_32_INOVACE_21DST ČÍSLO PROJEKTU:. CZ / /21
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Mezopotámie VY_32_INOVACE_D
Transkript prezentace:

Starověká Mezopotámie 6. ročník

Starověká Mezopotámie Vypracovala: Mgr. Věra Sýkorová Použitá literatura: Válková, V.: DĚJEPIS 6 – pravěk, starověk. SPN 2006. Rufl, J. a Válková, V.: DĚJEPIS 6, PRAVĚK A STAROVĚK. SPN 2000. Bednaříková, J. a kol.: Dějepis – Pravěk a starověk. Nová škola 2007.

Mezopotámie je slovo řeckého původu, česky znamená meziříčí meziúdolí z 5 www.nationalarchives.gov.uk

Mezopotámie se rozkládala mezi řekami Indus a Ganga Eufrat a Tigris Chuan-che a Jang c´Tiang z 5 www.interactive-history.blog.cz

Jednu z prvních vyspělých civilizací v jižní Mezopotámii vytvořili Keltové Řekové Sumerové z 5 www.cez-okno.net

Sumerové žili v městských státech? Souhlasíte? Ano Ne z 5 www.leccos.com

Mezopotámie měla dostatek dřeva a kamene mědi a cínu hlíny a rákosu z 5

Sumerové nejprve psali písmem obrázkovým klínovým z 5 www.phil.muni.cz

Podle tvaru písma dostalo sumerské písmo název klínové písmo rýhové písmo z 5 www.britannica.com

Mezi nejvýznamnější vynálezy Sumerů patří kolo a hrnčířský kruh Mezi nejvýznamnější vynálezy Sumerů patří kolo a hrnčířský kruh. Souhlasíte? Ano Ne z 5

Po roce 2000 př. n. l. se v Mezopotámii vytvořily dvě říše: asyrská a babylonská řecká a římská egyptská a čínská z 5

Asyřané byli špatnými válečníky. Souhlasíte? Ano Ne z 5

Největšího územního rozsahu dosáhla Asýrie ve století 6. př. n. l. 7. př. n. l. 8. př. n. l. z 5

Asyrský král Aššurbanipal dokonce dobyl Čínu Francii Egypt z 5

Asyrský král Aššurbanipal založil v městě Ninive muzeum školu knihovnu z 5 www.masch.blog.cz

Asýrii dobyli v roce 612 př. n. l. Sumerové. Souhlasíte? Ano Ne z 5

Dobu největšího rozkvětu zažila Babylonie za vlády Chammurapiho Aššurbanipala Kyra z 5 www.chammurapi.navajo.cz

K nejdůležitějším Chammurapiho počinům patří vydání zákoníku K nejdůležitějším Chammurapiho počinům patří vydání zákoníku. Souhlasíte? Ano Ne z 5 www.phil.muni.cz

Nejstarší písemnou památkou světa je epos o Gilgamešovi. Souhlasíte? Ano Ne z 5 www.corrupt.org.cz

Téma: Starověká Mezopotámie - 6. roč. Použitý software: držitel licence - ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p.Tř. Windows XP Professional SMART Notebook Zoner - České kliparty 1, 2, 3 Autor: Mgr. Věra Sýkorová ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p.Tř. (www.zsrozmital.cz)