Alternativní a augmentativní komunikace

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vlivy na spotřebitele.
Advertisements

Komunikace s uživateli knihoven s mentálním postižením Eva Cerniňáková Městská knihovna v Praze.
MUDr. Martin Kučera Mgr. Kateřina Fritzlová
Sluchově postižené dítě ve slyšícím světě
Řeč, jazyk, mluva.
Systém péče o sluchově postižené, jejich výchova a vzdělávání
„ROZVOJ KOMUNIKACE U ŽÁKŮ S AUTISMEM“
BLISS SYSTÉM .
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Komunikace Aktivita č.1: Člověk a svět práce Prezentace č. 6
Rakousko.
ZNAK DO ŘEČI.
- projekt FRVŠ Inovace předmětu Alternativní a augmentativní komunikace - tematický okruh – F5A PROJEKT 2590/2011.
Mezi lidské vztahy a komunikace
Narušená komunikační schopnost
Komunikace s dětským pacientem
Jana Bischofová Milan Hrdlička
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
Jméno autora: Mgr. Hana Boháčová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_29_CJL_M Ročník: I. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Komunikace sluchově postižených
Péče o osoby s afázií.
Vertikální sociální diferenciace Sociální diferenciace je součástí problematiky sociální struktury. Znamená vydělování a rozlišování jednotlivých částí.
Alternativní a augmentativní komunikace
Alternativní a augmentativní komunikace
Alternativní a augmentativní komunikace
KOMUNIKACE S KLIENTEM MENTÁLNĚ RETARDOVANÝM
Alternativní a augmentativní komunikace
Sociální diferenciace
Komunikace. Komunikace Komunikace je přenos nejrůznějších informačních obsahů v rámci komunikačních systémů Komunikace je přenos nejrůznějších informačních.
Alternativní a augmentativní komunikace
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Benedikt Chybík Název šablonyIII/2.
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu „Podpora vzdělávání a supervize v sociální.
VÝVOJOVÁ DYSFÁZIE složitý multifaktoriální problém
Draw a monster Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
KOMUNIKACE V RÁMCI SOCIALNÍCH INTERAKCÍ Božena Genrtová.
Název projektu Tvorba a realizace kurzů v rámci celoživotního vzdělávání rozšiřujících kvalifikaci v oblasti speciální pedagogiky Tento projekt je spolufinancován.
Technika mluveného projevu Přednáška: pondělí 16:40–18:15 (6 týdnů) Seminář: pátek (2 skupiny) Zápočet: aktivní práce v semináři.
Zásady efektivní komunikace
PhDr. Petra Potměšilová, Ph.D.
Alternativní a augmentativní komunikace
Symptomatické poruchy řeči u dětí s mentálním postižením
Vizuálně motorické komunikační systémy SP
Vývojová dysfázie.
Petr Kopečný Katedra speciální pedagogiky
Canisterapie přispívá k rozvoji hrubé a jemné motoriky, podněcuje verbální i neverbální komunikaci, rozvoj orientace v prostoru, nácvik koncentrace, rozvíjí.
Dekódování, zpětná vazba Sdělení dekódujeme smyslovým vnímáním. Nejen systémem znaků, ale snažíme se porozumět sdělení jako celku. Proces dekódování.
K OMUNIKACE - DIAGNOSTIKA Zimní semestr. K OMUNIKACE Znamená výměnu informací, tj. předávání, zpracování a předávání informací Zahrnuje nejen komunikaci.
Logopedie Speciální pedagogika zabývající se osobami s narušenou komunikační schopností.
Osoba hluchá je nevzdělavatelná. Aristoteles, 400p.n.l.
MGR. HELENA SELUCKÁ VIKBB45 Literatura, četba, knihy pro osoby s postižením.
Problematika tlumočení znakového jazyka Radka Horáková, podzim 2006.
Teorie komunikace 1 Hradec Králové CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o. Hradecká 1151, Hradec Králové.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Komunikace Mgr. Vladimír Velešík.
KOMUNIKACE Zápis do sešitu
Sociologie pro SPP/SPR
Komunikace. Komunikace – neverbální „řeč těla“ zrakový kontakt mimika gesta pohyby doteky oblečení.
NÁZEV ŠKOLY: SOŠ Net Office Orlová, spol. s r. o.
Znakový jazyk Znakovaná čeština
Obecné poučení o jazyce
  Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Název projektu: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na SUŠ, Ostrava.
Péče o osoby s afázií.
Sociální čtení.
Jazyk.
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_12 Komunikace
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Narušená komunikační schopnost
Alternativní augmentativní komunikace
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
SOCIÁLNÍ PSYCHOLOGIE Sociální komunikace.
Transkript prezentace:

Alternativní a augmentativní komunikace Znakové systémy

Znakové systémy = Vizuálně-motorické komunikační systémy Národní znakový jazyk Znakovaný národní jazyk Makaton Znak do řeči

Národní znakový jazyk Přirozený a plnohodnotný jazykový systém Složky znakového jazyka: Verbálně nevokální Neverbálně nevokální Neverbálně vokální Manuální a nemanuální faktory

Národní znakový jazyk Vlastnosti znakového jazyka: Simultánnost Vlastní znaková zásoba Vlastní gramatika Inkorporace Klasifikátory Mimetická deskripce

Národní znakový jazyk Druhy znaků ve znakovém jazyce: Ukazovací (deiktické) Napodobovací (ikonické) Symbolické (arbitrární) Specifické

Národní znakový jazyk Variantnost znakového jazyka: Komunikační situace (diglosie) Regionální odchylky Sociální odchylky Odchylky dle pohlaví Generační rozdíly

Znak do řeči Kompenzační prostředek komunikace pro osoby s řečovým a mentálním postižením Je doplňkem (ne náhradou) mluvené řeči Je jednodušší a názornější než mluvená řeč Znakují se jen „klíčová slova“ Znaky nejsou neměnné