Etologie – zkoumá aktivitu zvířat v čase a prostoru

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Péče o pracovníky.
Advertisements

Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Historie výzkumu chování
Simona Svačinová Komunikace zvířat.
Ověř si své znalosti z živočišné říše.
Komunikace Aktivita č.1: Člověk a svět práce Prezentace č. 6
Čím se lišíme od zvířat a v čem jsme stejný
MUDr. Eva Rychlíková Zdravotní ústav se sídlem v Kolíně Prostředí kolem nás.
BEHAVIORISMUS John Watson I.P.Pavlov C.L.Hull N.E.Miller J.Dollard
Nervová soustava.
Biotopy ČR.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Sociální chování souvisí s ……………………………………………. - zahrnují více jedinců než rodičovský pár + mláďata), ………….. jedinci, vzácněji …………….. jedinci se mezi sebou.
Emoce (city).
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Optické signály v komunikaci zvířat
Etologie K. Šejbová.
Instinkty Petr Krol.
Etologie Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 8. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními pojmy a informacemi z oblasti etologie. Materiál.
Nauka o chování živočichů
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Etologie koní.
Chování a ochrana živočichů.
CHOVÁNÍ = činnost, která spojuje člověka s prostředím.
Welfare koní inovativní postupy a technologie
Motivace Miroslava Fuksová.
Základní vzdělávání - Člověk a příroda - Přírodopis – Biologie člověka
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
CHOVÁNÍ PTÁKŮ Schopnost letu, stálá tělesná teplota a vejcorodost umožňují ptákům velké rozšířění= od tropů po polární oblasti (nejvíce jižní Amerika,
Etologie Přírodopis VY_32_INOVACE_ sada, Př 5
Zdravá škola.
1.ročník šk.r – 2012 Obecná biologie
Hlasová komunikace psů a vlků
VÝVOJOVÁ PSYCHOLOGIE PhDr. Daniel Heller.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Etologie – chování živočichů
Teritorialita – ochrana zdrojů
Psychologie učení.
Řídící soustavy Nervová a hormonální.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
ETOLOGIE a DOMESTIKACE
Psovité šelmy.
Teorie vzdělávání dospělých
CHOVÁNÍ OBRATLOVCŮ.
- Hravost je jedním z důležitých předpokladů, jak se něčemu naučit - Zvídavému chování se odborně říká explorační – aktivní vyhledávání a zkoumání nových.
NERVOVÁ SOUSTAVA 2.
Dítě se sluchovým postižením
Vizuálně motorické komunikační systémy SP
Agresivita ve sportu Doc.PaedDr. Marie Blahutková, Ph.D.
Učení podmiňováním Učení pokusem a omylem Učení programováním
Etologie Doc. Ing. Lukáš Jebavý, CSc. vedoucí katedry obecné zootechniky a etologie FAPPZ ČZU tel , ,
REFLEXY, UČENÍ, PAMĚŤ. ANOTACE Prezentace navazuje na látku objasňující pojmy z nervové soustavy Je určena pro žáky 8. ročníku ZŠ Objasňuje látku k.
Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Evropský sociální fond Gymnázium, Praha 10, Voděradská 2 Projekt OBZORY Řízení živočišného organismu.
Novorozenecké období. Od narození – do 6. – 8. týdne Od narození – do 6. – 8. týdne Vývojový mezník na počátku období Vývojový mezník na počátku období.
Koncept bazální stimulace
Mgr.Michal Vičar Emoce.
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: OBRATLOVCI
Etologie.
Teorie vzdělávání dospělých
Sociální dovednosti učitele
Pracovní výchova - dívky 9.tř. Prezentace č.19
Nauka o chování živočichů
Řízení živočišného organismu
ETOLOGIE 8. ročník.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Etologie.
PTÁCI - PĚVCI.
Transkript prezentace:

Etologie – zkoumá aktivitu zvířat v čase a prostoru Chování obratlovců Etologie – zkoumá aktivitu zvířat v čase a prostoru

Chování životních projevů zvířat v přirozeném prostředí: Je dáno dědičně Je vrozené Je získané

Vrozené: Instinktivní: (útěková reakce, vylučování pachů, stažení se, přikrčení…) Potravní: podnětem je hlad Ochranné: před teplotou (přesun do stínu), strnutí na místě, mimetika (zamaskování se – splynutí s okolím), útěk, shlukování, varovné chování před nepřítelem (dupání, ježení srsti, cenění chrupu)

Komfortní: výměna srsti (otírání se o stromy), válení po zemí, popelení u ptáků, mytí hlavy předníma nohama, protahování se apod. Rozmnožovací: rivalství (tvoření teritorií, nadřazenost, boje o samičky) Péče o mláďata: reakce na hlas mláďat, krmení, ochrana Sociální: vytvoření hejna, smečky, stáda (uspořádání hierarchicky), dorozumívání (komunikace chemická, dotyková, optická, akustická) Vznik rituálů.

Získané: Vytváří se učením Vtisk: v raném mládí si vtiskne podobu matky (kachňata, housata) – v ZOO matka – ošetřovatelka Pohyb: napodobování dospělých Přivykání: ztráta plachosti, umožňuje zdomácnění Strukturní vnímání: poznání příslušníka vlastního druhu

Podmiňování: na podněty (zvuk nebo světlo) vyvolat odpověď – I. P Podmiňování: na podněty (zvuk nebo světlo) vyvolat odpověď – I.P.Pavlov Objevování: orientace v neznámém prostředí Tradice: přenos naučeného chování z rodičů, z generací