České vysoké učení technické v Praze Fakulta dopravní Katedra řídicí techniky a telematiky Informační systém pro podporu přepravy nebezpečných věcí využívající.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Informační systémy v logistice
Advertisements

Logistika v silniční dopravě
Integrovaný systém kvality v dalším profesním vzdělávání KVALITA V DALŠÍM VZDĚLÁVÁNÍ Liberec,
Projektové řízení Modul č.1.
INTELIGENTNÍ DOPRAVNÍ SYSTÉMY Doc. Dr. Ing
Datové přenosy v ISDN Mobilní systémy, PF, JČU.
Prezentace společnosti B&C Dopravní systémy s.r.o. Společnost se zabývá aplikováním sofistikovaných metod využitelných pro poznávání, řízení a regulaci.
1 Počítačové sítě Úvodní přednáška Cíl předmětu –seznámit se s principy datové komunikace –seznámit se s principy distribučních systémů –seznámit se s.
Studie integrovaných dopravních systémů hromadné přepravy osob
Rozvoj ITS pro řízení dopravy v intravilánu
Problematika rozhraní v ITS Kopecký František, Votruba Zdeněk
Elektronické odbavování cestujících v IDS v ČR- příprava národního standardu květen 2013 INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY
1 E - S V Ě T S E T O Č Í S T Á L E R Y C H L E J I. S T A Č Í T E M U ? Praktická realizace bezpečnostních požadavků standardů ISVS při tvorbě.
ITS v regionální dopravě
IQ PACK dáváme inteligenci obalům Prezentace projektu Ing. Roman Kortus RFID projektový manažer.
Informační technologie pro IZS a krizové řízení
3. Životní cyklus a procesy projektu
Výhody užití architektury ITS ve veřejné osobní dopravě
1 Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova : Evropa investuje do venkovských oblastí „ Kdo za to může – kompletní vzdělávání pro přípravu a realizací.
ISSS 2004 Technická infrastruktura IZS kraje Vysočina.
December 11, 2007eCall pilotní řešení Snímek 1 Pilotní projekt eCall v ČR Filip Linhart, Vladimír Velechovský Telefónica O2 Czech Republic, a.s. Divize.
Rozšíření jednouživatelské verze IS na víceuživatelskou Prezentace Diplomové práce Autor : Libor Tomášek Spoluautoři : Pobucký M., Drábek L. Vedoucí :
INTESPOJ Návrh standardizace Informačních systémů
Zavádění a údržba informačních systémů
Podpora a rozvoj komunikační infrastruktury ISVS Ing. Lubomír Moravčík
Aktivita č. 6 Návrh a zavedení systému řízení kvality Workshop Výsledky analytického šetření.
Rozvoj nehlasových služeb Současnost a budoucnost mobilních sítí
Projekt realizace referenčního rozhraní Ing. Jan Pokorný Ministerstvo informatiky ČR ISSS, 5. dubna 2005.
Dokumentace informačního systému
Zvýšení kvality řízení KÚPK aktivita A3 Informační strategie Analýza Workshop
IBM Global Services ČR © 2006 IBM Corporation April, 2006 E-stát a EU Pavel Hrdlička.
Informační podpora při krizovém řízení
Realizační tým ICZ duben 2005
Role ČESKÉHO TELECOMU v dopravní telematice ISSS, Hradec Králové, dubna 2005.
S Q A S (Safety and Quality Assessment System)
Mobilní komunikace ve státní správě a samosprávě Možnosti využití mobilních sítí pro komunikaci s občany a a správními orgány.
Přístup k řešení bezpečnosti IT Nemochovský František ISSS Hradec Králové, dubna 2005.
ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ FAKULTA DOPRAVNÍ Studie integrovaných dopravních systémů hromadné přepravy osob Studie integrovaných dopravních systémů hromadné.
1 14.Postakviziční integrace-jaké kroky se mají učinit po podpisu kupní smlouvy Kateřina Čepeláková, E-72 Šk.rok:2009/2010.
1 Řízení implementace IS a SS* Šablony. 2 Vzorové postupy.
1 Mapy s dopravními informacemi pro WAP Bc. Aleš Daněk – G269 Vedoucí projektu Ing. Jan Růžička Ph.D. Zadavatel firma CAD programy – Ing. Jan Vlčinský.
Elektronický identifikátor jako průkaz pojištěnce zdravotního pojištění Ing. Radek Papp vedoucí projektu EI Informace o projektu.
Internet protocol Počítačové sítě Ing. Jiří Ledvina, CSc.
Inteligentní dopravní systémy (ITS): metody návrhu a hodnocení Doc. Dr
České vysoké učení technické V Praze Fakulta dopravní Ústav řídicí techniky a telematiky Dopravní a cestovní informace Petr Bureš.
Možnosti využití mobilní komunikace při krizových situacích
2. Životní cyklus a procesy projektu
Projekty ITI pro zlepšení společného IDS Prahy a Středočeského kraje Ing. Radim Vysloužil.
INFORMAČNÍ SYSTÉMY PRO KRIZOVÉ ŘÍZENÍ POUŽITÍ INFORMAČNÍCH SYSTÉMŮ PRO MODELOVÁNÍ A SIMULACE KRIZOVÝCH SITUACÍ - T3 ING. JIŘÍ BARTA Operační program Vzdělávání.
Zajištění infrastruktury pro operační střediska základních složek IZS Integrovaná Telekomunikační Síť Nové Generace (ITS NGN) Ing. Tomáš Faško.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
PROCESNÍ MODELOVÁNÍ AGEND VEŘEJNÉ SPRÁVY Rámcový návrh projektu.
Mezinárodní konference ICT Fórum PERSONALIS 2006 Procesní řízení informační bezpečnosti ve státní správě Ing. Jindřich KODL, CSc. Praha
Bezpečnost silniční a železniční dopravy Přednáška NÁVRH A VYHODNOCENÍ OPATŘENÍ KE SNÍŽENÍ NEHODOVOSTI Doc. Ing. Miloslav Řezáč, Ph.D. Katedra dopravního.
České vysoké učení technické v Praze Fakulta dopravní K620 – ÚSTAV ŘÍDICÍ TECHNIKY A TELEMATIKY ČVUT FD, Konviktská 20, Praha května 2016 Stávající.
České vysoké učení technické v Praze Fakulta dopravní Ústav dopravní telematiky Geografické informační systémy Doc. Ing. Pavel Hrubeš, Ph.D.
Činnost služby dopravní policie v I. čtvrtletí r.2010 plk. Ing. Leoš Tržil ŘSDP PP ČR Praha 15. dubna 2010.
DIGITAL CZECH REPUBLIC Impact of Digital Revolution
Člověk a globální komunikace
Vysoká škola technická a ekonomická Ústav technicko-technologický
Příprava společného IDS Prahy a Středočeského kraje
Ústí nad Labem 4/2008 Ing. Jaromír Vachta
Lucie Mališová 1. ročník N GK-KART
Facility management jako součást efektivní správy společnosti
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie
Projekt - K620 Řízení a modelování silniční dopravy
Nový přístup ŘSD ČR k činnostem pro zajištění údržby
Geografické informační systémy
Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor Strategie Ministerstvo dopravy
Návrh opatření pro zlepšení dopravy v krnap
Transkript prezentace:

České vysoké učení technické v Praze Fakulta dopravní Katedra řídicí techniky a telematiky Informační systém pro podporu přepravy nebezpečných věcí využívající systém GNSS Doc. Dr. Ing. Miroslav Svítek vedoucí laboratoře telematiky

České vysoké učení technické v Praze - Fakulta dopravní Katedra řídicí techniky a telematiky Rozdělení přeprav nebezpečných nákladů Přepravy nebezpečných nákladů lze rozdělit: - I. kategorie - registrace, sledování, řízení a kontrola pohybu - II. Kategorie - registrace, sledování - III. Kategorie - registrace - IV. Kategorie - bez registrace Registrace nebezpečných nákladů zahrnuje: - Identifikace řidiče - Identifikace nákladu - Identifikace vozidla - Identifikace přepravy Řízení a kontrola nebezpečných nákladů zahrnuje: - Stanovení pevné trasy a sledování polohových, časových a rychlostních parametrů vozidla - Stanovení parkovacích ploch a kontrola vozidel na nich

České vysoké učení technické v Praze - Fakulta dopravní Katedra řídicí techniky a telematiky Identifikace vozidel (ENV ISO – 16) CSIDélkaVelikost datových polí kódovaných struktur 1 7 bajtů (56 bitů) Country CodeIssuer IdentifierService Number bajtů (48 bitů) Manufacturer IdentifierService Number bajtů (176 bitů) Start Time Stop Time Geographic Limit Application Limit Proměnná Country Code Alphabet Indicator Licence Plate Number 108Nedefinováno 5 17 bajtů (136 bitů) Vehicle Identification Number (VIN) 136 6Proměnná Rezervováno pro CEN/ISO Nedefinováno 793 bitů Freight Container Numbering 93 8proměnná Country CodeTax Code 10nedefinováno

České vysoké učení technické v Praze - Fakulta dopravní Katedra řídicí techniky a telematiky Návrh architektury systému ITS správce infrastruktury ITS společností dopravců ITS společností přepravců Telematické prostředky (palubní jednotky dopravních prostředků) další společnosti Telematické prostředky (palubní jednotky záchranných vozidel) IS integrovaného záchranného syst. IS veřejné správy IS celní správy další společnosti EXTERNÍEXTERNÍ INFORMACEINFORMACE Management přepravy nebezpečných věcí Výběr tras přepravy nebezpečných věcí Management tísňového volání včetně automatické lokalizace nehody Modelování krizové situace (modely šíření kontaminace, dopravní modely Informační podpora při výkonu záchranných prací Odklonění dopravy, informování veřejnosti, atd. při vzniku mimořádné situace Vyhodnocení záchranných opatření

České vysoké učení technické v Praze - Fakulta dopravní Katedra řídicí techniky a telematiky Hierarchické uspořádání navrženého systému III. I. II. III. II. I. III. OBU Informační systém pro přepravu nebezpečných věcí Organizace zodpovědné za realizaci dopravně- přepravního procesu Organizace dotčené realizací dopravně- přepravního procesu

České vysoké učení technické v Praze - Fakulta dopravní Katedra řídicí techniky a telematiky Softwarová architektura systému SERVER WMS, WFS SERVER WWW INTERFACE DATABASE ON BOARD UNIT APLICATION CLIENT HUMAN INTERFACE APLICATION SERVER DATABASE + GIS DATABASE ROUTING

České vysoké učení technické v Praze - Fakulta dopravní Katedra řídicí techniky a telematiky Technologie systému SERVER WMS, WFS GEOSERVER WWW INTERFACE J2EE HTTP, HTTPS Komerční uživatelé, dispečeři IZS GIS DATABASE PostGIS DATABASE PostgreSQL SQL MOBILNÍ JEDNOTKA C/C++ SQL APLICATION SERVER J2EE ROUTING C/C++ GTP, HTTPS SQL HTTP GTP

České vysoké učení technické v Praze - Fakulta dopravní Katedra řídicí techniky a telematiky Ukázka popisu entity zboží

České vysoké učení technické v Praze - Fakulta dopravní Katedra řídicí techniky a telematiky Stavy entity přeprava Stavy ve skupinách A, B, C se navzájem vylučují, stavy skupin D a E mohou platit současně. Neinicializovaný stav je určen číslem 0, tento stav se využije na začátku přepravy. StavKódPopis active 1 Přeprava probíhá ready 2 Přeprava neprobíhá, je schválena forbidden 3 Přeprava je zakázána done 4 Přeprava je provedena, ukončena B. stavy prováděcí (pursuance_state): StavKódPopis Loading 8 Nakládka Discharge 9 Vykládka Pause 10 Přestávka, parking Jam 11 Dopravní zácpa Ride 12 Jízda Stopped 13 Stojí z neurčeného důvodu A. stavy aktivity (activity_state):

České vysoké učení technické v Praze - Fakulta dopravní Katedra řídicí techniky a telematiky C. stavy bezpečnostní (secure_state): StavKódPopis sec_ok 16 Vše je v pořádku warning 17 Varování, podezření; např. zvýšená teplota nákladu, nedostatek paliva, požadován přídavný popis: viz technické stavy unknown 18 Neznámý stav – z důvodu nedostupnosti signálu light_accident 19 Lehká havárie, není nutný okamžitý zásah, nicméně je to druhý nejnebezpečnější stav panic 31 Havárie, nehoda, nebezpečný technický problém D. technické stavy (technical_state): tech_ok 32 Monitorovaná technika je v pořádku tech_problem1 33 Porucha na vozidle – kolo tech_problem2 34 Porucha na vozidle – motor tech_problem3 35 Porucha na vozidle – návěs tech_problem4 36 Porucha na vozidle - jiný warn_temp 37 Varování: zvýšená teplota warn_fuel 38 Nedostatek paliva sys_err 39 SW porucha na PDA Stavy entity přeprava

České vysoké učení technické v Praze - Fakulta dopravní Katedra řídicí techniky a telematiky E. stavy legální (legal_state): StavKódPopis legal_ok 64 Vše je v pořádku speed 65 Překročená povolená rychlost; požadována hodnota maximální povolené rychlosti offroad 66 Přeprava probíhá mimo navrženou trasu Stavy entity přeprava

České vysoké učení technické v Praze - Fakulta dopravní Katedra řídicí techniky a telematiky Doporučené řešení systému e-call

České vysoké učení technické v Praze - Fakulta dopravní Katedra řídicí techniky a telematiky Vazba na další informační systémy Předpověď počasí Senzory na dálnicích

České vysoké učení technické v Praze - Fakulta dopravní Katedra řídicí techniky a telematiky MEDARD ( MEDARD - Meteorological and Environmental Data Assimilating system for Regional Domains

České vysoké učení technické v Praze - Fakulta dopravní Katedra řídicí techniky a telematiky Základní procesy systému e-call Základní procesy systému tísňového volání jsou rozděleny do následujících pěti skupin: automatický e-call se smlouvou s poskytovatelem služby (SP), automatický e-call bez smlouvy s poskytovatelem služby (SP), manuální e-call zmáčknutím SOS tlačítka se smlouvou s poskytovatelem služby (SP), manuální e-call bez smlouvy s poskytovatelem služby (SP) chybná funkce vedoucí k falešnému hovoru.

České vysoké učení technické v Praze - Fakulta dopravní Katedra řídicí techniky a telematiky Parametry analýzy spolehlivost doručení dat do PSAP minimální čas priorita zásahy do telekomunikačních sítí spolehlivost přenosu dat notifikace doručení pokrytí technologie v Evropě náklady PSAP na implementaci technologie

České vysoké učení technické v Praze - Fakulta dopravní Katedra řídicí techniky a telematiky Vyhodnocení analýzy

České vysoké učení technické v Praze - Fakulta dopravní Katedra řídicí techniky a telematiky USSD obousměrné a poloduplexní spojení mezi mobilním telefonem a USSD aplikačním serverem přenos jednotlivých operací probíhá po SCCP vrstvě SS7 signalizace maximální délka jedné datové USSD zprávy je 182 bytů jde o P2P transport a data nejsou nikde v GSM síti „skladována“

České vysoké učení technické v Praze - Fakulta dopravní Katedra řídicí techniky a telematiky UUS služba poskytovaná v rámci ISDN sítí Pro přenos zpráv používá ISUP vrstvu SS7 maximální délka zprávy je 128 bytů existují tři různé druhy UUS služeb, která se liší dle toho, v které fázi hovoru jsou UUS zprávy posílány aktivace UUS může být buď implicitní nebo explicitní snadná zneužitelnost služby ze strany účastníka

České vysoké učení technické v Praze - Fakulta dopravní Katedra řídicí techniky a telematiky Doporučení technologie pro e-call na základě výsledků analýzy se po technické stránce jeví jako nejvhodnější použití technologie UUS na druhém místě se umístily technologie DTMF a USSD naprosto nevhodné pro použití v rámci projektu e-Call se ukázaly technologie SMS a GPRS, protože nesplňovaly některý z důležitých požadavků na technologii pro přenos MSD

České vysoké učení technické v Praze - Fakulta dopravní Katedra řídicí techniky a telematiky Pilotní test v roce 2006 V roce 2006 proběhne dlouhodobý test funkcí a systémových parametrů navrženého systému u vybraného dopravce Provedena informační vazba na další informační systémy (MEDARD) Na základě vyhodnocení testu bude vypracován detailní protokol Na základě výsledků testu bude navržena úprava legislativy a standardů Projekt monitorování nebezpečných nákladů je řešen v součinnosti s pilotním projektem „e-call“ v ČR V rámci Euro-regionálního programu „Connect“ bude testována v letech 2006 a 2007 přeshraniční výměna informací (ČR, Polsko, Slovensko) o přepravách nebezpečných nákladů Vazba řešitelského týmu na obdobné evropské aktivity a projekty

České vysoké učení technické v Praze - Fakulta dopravní Katedra řídicí techniky a telematiky Děkuji za pozornost