Technologie provádění CB krytů

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Využití pryžového granulátu z ojetých pneumatik v silničním stavitelství Ministerstvo dopravy Mgr. Václav Mráz.
Advertisements

s dopravní infrastrukturou
PRÁCE NA HRUBÉ SPODNÍ STAVBĚ
s dopravní infrastrukturou
s dopravní infrastrukturou
Strategie rozvoje letiště Leoše Janáčka Ostrava
Mazání valivých ložisek
Materiál – Ocel a povrchové úpravy
Prostý beton - Uplatnění prostého betonu Charakteristické pevnosti
Název operačního programu:
OPTIMALIZACE NÁVRHU TUHÉ VOZOVKY
NAVRHOVÁNÍ A POSOUZENÍ VOZOVEK
Speciální vozidla Dle předpisu SŽDC (ČD) S8
Název operačního programu:
VOZOVKA A JEJÍ FUNKCE Základní pojmy Kluzná vrstva Obrusná vrstva KRYT
Stavba, oprava a rekonstrukce cementobetonových vozovek
Předpjatý beton Podstata předpjatého betonu Výslednice.
Podlahy Normativní základna Skladby vrstev Ing. Vladimír Veselý
Ing. Václav Jandáček Projektová, konzultační a inženýrská kancelář
Rozdíl mezi kluznými a kuličkovými ložisky
Směrový a výškový návrh trasy komunikace
Trasování lesních cest
s dopravní infrastrukturou
GEOTECHNICKÝ MONITORING
Železniční dvojkolejné příhradové mosty
SÁDROKARTONY Použití:- příčky - podhledy - suché podlahy
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Dopravní a liniové stavby
ZÁKON O POZEMNÍCH KOMUNIKACÍCH
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Jak specifikovat beton a další produkty
Název operačního programu:
Otvory v nosných stěnách
5. Seminář Beton University, Plzeň Petr Krejča STEELCRETE Příklady použití v praxi Petr Krejča.
Pozemní komunikace v intravilánu ČSN „Projektování místních komunikací“, 2006 Změna Z1 – 2010 – Přechody a místa pro přecházení, rozhledové.
Dopravní průzkum Petr Chocholouš.
Standardy pro vrstvy konstrukcí vozovek Ing. Stanislav Smiřinský
RUGEN® lehké umělé kamenivo Vlastnosti a využití
Vady vzniklé chybným prováděním betonových konstrukcí
Úvod do pozemních komunikací
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
8. podlahy II. Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, , Karlovy Vary Autor: MARIE KRAUSOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_04_.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 17 Anotace.
Anotace Materiál slouží pro výuku speciálních oborů, pro žáky oboru tesařské práce. Prezentace obsahuje výklad podlahových krytin, druhy dlažeb.
Přehled materiálů pro kanalizační potrubí Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Pavel Šmíd. Dostupné z Metodického portálu
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace Určen pro: 2. ročník oboru strojírenství Vzdělávací.
KOMÍNY Procesy vnitřní a dokončovací Ing. Miloslava Popenková, CSc.
Anotace Materiál slouží pro výuku speciálních oborů, pro žáky oboru zednické práce. Prezentace obsahuje výklad problematiky bezpečnosti práce při bourání.
Název školy Střední škola stavební a dřevozpracující, Ostrava, příspěvková organizace Autor Ing. Marie Varadyová Datum:červen 2012 Předmět: Zkoušení stavebních.
Anotace Materiál slouží pro výuku speciálních oborů, pro žáky oboru zednické práce. Prezentace obsahuje výklad jednotlivých druhů tepelných izolací a materiálů.
ELEKTRONICKÉ ZABEZPEČOVACÍ SYSTÉMY. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Ing. Jan Weiser Název prezentace (DUMu): Alternátor – srovnání s dynamem Tematická oblast:Zdroje elektrické energie motorových.
Anotace Materiál slouží pro výuku speciálních oborů, pro žáky oboru zednické práce. Prezentace obsahuje výklad technologie zateplování staveb a povrchových.
Šance pro všechny CZ.1.07/1.2.06/ Svarové spoje Autor: Ing. Bc. Petra Řezáčová.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Střední škola uměleckořemeslná a oděvní.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY-32-INOVACE-498 Cesty v sadovnických úpravách zatravněné a pískové Název školy Masarykova střední.
Číslicově řízené stroje, technické vybavení NC a CNC strojů.
Požární ochrana 2015 BJ13 - Speciální izolace
Účel a přehled přestaveb budov
Navrhování tunelových staveb
Jak předcházet chybám na stavbách z pohledu projektanta.
Název školy Střední škola elektrostavební a dřevozpracující, Frýdek-Místek, příspěvková organizace Adresa školy Pionýrů 2069, Frýdek-Místek IČ
VY_32_INOVACE_10_2_16.
Přesypané konstrukce.
Pracovní a dilatační spára
Nový přístup ŘSD ČR k činnostem pro zajištění údržby
Dopravní značení Podklad ke cvičení
Recyklace vozovek za horka
Nízkoteplotní asfaltové směsi
Transkript prezentace:

Technologie provádění CB krytů Ing.Jiří Kovář Moderní trendy v betonu III. - Provádění betonových konstrukcí

Hlavní oblasti použití CB krytů Dálnice , rychlostní silnice Letiště Skladovací a manipulační plochy Speciální případy - tunely , místní komunikace , zkušební polygony automobilek , tramvajové tratě , středové pruhy dálnic , parkovací plochy….. Stránka 2 Moderní trendy v betonu III. - Provádění betonových konstrukcí

Příklady CB krytů - dálnice Dálnice D1 ČR SOKP stavba 512 Silnice I/35 Lešná Dálnice A2 Polsko Moderní trendy v betonu III. - Provádění betonových konstrukcí

Příklady - letiště Bratislava MRŠ VIP hangár Ruzyně RWY 12-30 Stránka 4 Moderní trendy v betonu III. - Provádění betonových konstrukcí

Příklady – skladovací a manipulační plochy Agrostroj Pelhřimov Firma Vrba Třebíč Cargo terminál Žižkov Cargo terminál Brno Stránka 5 Moderní trendy v betonu III. - Provádění betonových konstrukcí

Příklady – ostatní realizace Místní komunikace Rostěnice u Vyškova Tunel Lochkov D5 odpočívka Záluží Brat.-Senec stř.pruh Stránka 6 Moderní trendy v betonu III. - Provádění betonových konstrukcí

Základy technologie provádění Dělení dle provádění - jednovrstvové nebo dvouvrstvové CB kryty Dvouvrstvové – liniové stavby , stavby většího rozsahu Jednovrstvové – menší části staveb s dvouvrstvovým provede- ním ( výjezdy , ostré oblouky , detailní části,…. - menší stavby – skladovací plochy ,…. - detaily prováděné ručně Stránka 7 Moderní trendy v betonu III. - Provádění betonových konstrukcí

Dvouvrstvové kryty Provádí sestava 3 strojů První finišer pokládá spodní vrstvu – větší tloušťka vrstvy ( cca 4/5 celkové tloušťky ) - vkládání kluzných trnů do spár strojně Druhý finišer pokládá vrchní vrstvu – minimální odstup strojů - pokládka čerstvé do čerstvého - mezi stroje je nutné dopravit beton – z čela či z boku Pracovní lávka – případné drobné opravy povrchu - postřik ochranným prostředkem Dva druhy betonové směsi – pro vrchní a spodní beton – umožní použít pro každou vrstvu beton s odpovídajícími vlastnostmi Stránka 8 Moderní trendy v betonu III. - Provádění betonových konstrukcí

Dvouvrstvové CB kryty - princip Stránka 9 Moderní trendy v betonu III. - Provádění betonových konstrukcí

Jednovrstvové kryty Provádí pouze 1 finišer a pracovní lávka výztužné prvky se ukládají do pomocných konstrukcí pouze 1 druh betonové směsi umožňuje provádět i složitější tvary a detaily Stránka 10 Moderní trendy v betonu III. - Provádění betonových konstrukcí

Jednovrstvové CB kryty - princip Stránka 11 Moderní trendy v betonu III. - Provádění betonových konstrukcí

Výhody a nevýhody CB krytů Výhody – pevnost a odolnost proti vlivům prostředí - odolnost proti vyjíždění kolejí - životnost – při běžné údržbě přes 30 let - nehořlavost - použití domácích přírodních surovin Nevýhody – delší doba zhotovení ( tvrdnutí betonu ) - nutnost zřizovat spáry - složitější opravy oproti AB - složitější dosažení dobrých povrchových vlastností Stránka 12 Moderní trendy v betonu III. - Provádění betonových konstrukcí

Velký problém vozovek silnic a dálnic – protismykové vlastnosti a hlučnost Používané hlavní úpravy povrchu – - tažená juta – jednoduché provádění nízká hlučnost vlastnosti již nevyhovují intenzitě provozu - příčná mechanická striáž – vyhovuje požadavkům , ale vyšší hlučnost - povrch s obnaženým kamenivem – vyhovuje všem požad - vkům (výborné protismyk.vlastnosti , nejnižší hlučnost ) Dosavadní u nás používané úpravy ( juta , striáž ) již nevyhovují dnešním potřebám , zavádí se u nás nová úprava – povrch s obnaženým kamenivem Stránka 13 Moderní trendy v betonu III. - Provádění betonových konstrukcí

Povrch s obnaženým kamenivem Pokládka obdobně jako u běžné dvouvrstvové technologie Po pokládce postřik zpomalovačem tuhnutí Poté po cca 6 – 18 hodinách odstranění povrchové vrstvy malty vymetením ocelovými kartáči , poté ochranný ošetřující postřik Odstraňování povrchové vrstvy malty – vymetání , kartáčování Výsledný povrch Stránka 14 Moderní trendy v betonu III. - Provádění betonových konstrukcí

Provádění CB krytu s povrchem s obnaženým kamenivem – křížení SOKP s D1 , směr Běchovice Stránka 15 Moderní trendy v betonu III. - Provádění betonových konstrukcí

Letiště Ruzyně rekonstrukce RWY 06 – 24 Dokumentární film RUNWAY – upoutávka – pozvánka do kina Stránka 16 Moderní trendy v betonu III. - Provádění betonových konstrukcí

Modenizace dálnice D1 , úsek 5,9,14,21 , 2014 Sestřih pro připravovaný dokument HIGHWAY Stránka 17 Moderní trendy v betonu III. - Provádění betonových konstrukcí

Závěr Děkuji za pozornost Stránka 18 Moderní trendy v betonu III. - Provádění betonových konstrukcí