AZ KVÍZ Les Hra Návod Zdroje obrázků.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ekosystémy v ČR.
Advertisements

Symbióza některých hřibovitých hub s kořeny vyšších rostlin
Smíšené a listnaté lesy
Přírodní společenstva
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
LES – LESNÍ PATRA Patro mechové Patro bylinné
Jehličnaté a listnaté stromy DUM 16/1
Název školy Adresa školy Číslo projektu Číslo materiálu v sadě Předmět Anglický jazyk Téma (název prezentace) Opakovací hra – slovíčka At home – 4. ročník.
Téma (název prezentace) Autor Metodický popis (anotace)
Hra je určená pro dvě družstva nebo dva žáky – červené x modré Po kliknutí na tlačítko s číslicí se zobrazí otázka, s otázkou se zároveň zobrazí napovídající.
Stromy.
EKOSYSTÉM LES – stromy jehličnaté a listnaté
AZ KVÍZ NÁZVOSLOVÍ OXIDŮ Hra Návod.
LESY MÍRNÉHO PÁSU – VÝZNAM ZELENĚ PRO ČLOVĚKA
Jehličnaté lesy Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.22
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Lesy jako zdroj včelí pastvy
Identifikátor sady: VY_32_INOVACE_Sada XVI _ ČJS, DUM 6
PŘÍRODOVĚDA.
Listnaté lesy Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.23
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
LISTNATÉ LESY MÍRNÉHO PÁSU
LESNÍ PATRA.
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Mgr. Jaroslava Jašová Název materiálu:
LISTNATÉ STROMY A KEŘE V OKOLÍ ŠKOLY
Mgr. Lubomír Šára: Přírodní společenství
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace STROMY Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Les Návod Pokračuj do hry.
Les-Lesní patra.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV AUTOR: Mgr.Hana Halamová NÁZEV:VY_22_INOVACE_36_NJ7_AZ kviz,E.0-1, Teil 1 TÉMA: Wiederholung ČÍSLO PROJEKTU: OPVK.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Libuše Sochorová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
SPOLEČENSTVO LESA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Knotková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Lesy a jejich význam Škola: SŠ, ZŠ a MŠ, Karviná, příspěvková organizace Autor: Mgr. Lenka Hulejová VY_32_INOVACE_17_LESY A JEJICH VÝZNAM_HULEJOVÁ Člověk.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Základní škola a Mateřská škola, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace Autor: Mgr. Kadavá Jana Název: VY_32_INOVACE_3A_07_Les_opakování Téma:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Lucie Hudcová Datum: Název: VY_32_INOVACE_11_PRVOUKA.
Název projektuZlepšení podmínek vzdělávání na základních školách Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ ŠablonaIII/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Přírodní společenstva v České republice Martin Chlumský Dis. 3. ročník BI-TV Pedagogická fakulta UK Kateřina Vaněčková PdF UK Praha Helena Jedličková.
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě VY_32_INOVACE_04_01_07.
Důležitou část přírody tvoří stromy a keře. Strom má tyto části:
Ekosystém les Stromy Přírodověda 4. ročník
TEST - SPOLEČENSTVO LES
LISTNATÉ STROMY A JEJICH PLODY
Dostupné z Metodického portálu www. rvp
Název DUM: VY_32_INOVACE_XVI_1_16_Les
Přírodní společenstva v České republice
AZ KVÍZ Houby, lišejníky, řasy
AUTOR: Mgr. Václava Horniková
STROMY – odkryj a vyhraj!
VY_52_INOVACE_52_Výšková členitost bioty ČR
Vznik a vývoj života na Zemi
Téma (název prezentace) Autor Metodický popis (anotace)
Název školy: ZŠ a MŠ Unkovice, příspěvková organizace
Metodický pokyn Hra je určená pro dvě družstva nebo dva žáky – červené x modré Po kliknutí na tlačítko s číslicí se zobrazí otázka, s otázkou se zároveň.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
SPOLEČENSTVO - LES Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Autor: Mgr. Radana Marelová
LISTNATÉ DŘEVINY Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou,
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Přírodní společenstva v České republice: LES
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
AZ KVÍZ Geologické děje
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín
Podzim v lese a plody. Jehličnaté a listnaté stromy.
TÉMA: Listnaté stromy (bez ovocných)
VY_32_INOVACE_19 19 Léto v lese autor: Mgr. Jana Kobylková
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Transkript prezentace:

AZ KVÍZ Les Hra Návod Zdroje obrázků

1 1 1 1 2 2 2 2 3 3 3 3 4 4 4 4 5 5 5 5 6 6 6 6 7 7 7 7 8 8 8 8 9 9 9 9 10 10 10 10 11 11 11 11 12 12 12 12 13 13 13 13 14 14 14 14 15 15 15 15 16 16 16 16 17 17 17 17 18 18 18 18 19 19 19 19 20 20 20 20 21 21 21 21 22 22 22 22 23 23 23 23 24 24 24 24 25 25 25 25 26 26 26 26 27 27 27 27 28 28 28 28

Který ze stromů rostoucích v Čechách má nejmělčeji uložené kořeny ? 1 Který ze stromů rostoucích v Čechách má nejmělčeji uložené kořeny ? Smrk ztepilý 1. Odpověď

2 Které ze stromů rostoucích na našem území má nejhlouběji uložen kořenový systém? Dub a jasan 2. Odpověď

Lužní lesy jsou vlhké lesy rostoucí podél řek 3 Co jsou to lužní lesy? Lužní lesy jsou vlhké lesy rostoucí podél řek 3. Odpověď

Které druhy stromů patří do lužního lesa? 4 Které druhy stromů patří do lužního lesa? Typickými stromy v lužních lesích jsou olše, vrby, topoly a dále také duby, jasany, jilmy a lípy. Odpověď

Jak nazýváme odborně „smíšený les“? 5 Jak nazýváme odborně „smíšený les“? Polykultura Odpověď

Jaký strom je na obrázku 6 Jaký strom je na obrázku 4. Odpověď Lípa srdčitá

Jak nazýváme odborně jednodruhový les? 7 Jak nazýváme odborně jednodruhový les? Odpověď Monokultura.

Který strom má nejsilnější kůru? 8 Který strom má nejsilnější kůru? Dub. Odpověď

Který strom dokáže růst na skále? 9 Který strom dokáže růst na skále? Borovice. Odpověď

Který strom má hladkou šedo-stříbrnou kůru? 10 Který strom má hladkou šedo-stříbrnou kůru? Buk lesní Odpověď

Ekosystém, kde rostou převážně stromy. 11 Co to je ekosystém les? Ekosystém, kde rostou převážně stromy. Odpověď

Jaká patra jsou zastoupena v lese? 12 Jaká patra jsou zastoupena v lese? Kořenové patro mechové patro, bylinné patro, keřové patro, stromové patro. Odpověď

Jaké jsou nevýhody monokultury? 13 Jaké jsou nevýhody monokultury? Stromy jsou náchylnější k chorobám i škůdcům než přirozeně rostoucí les. Monokulturní lesy jsou chudší na počet druhů, které se v něm vyskytují. 5. Odpověď

14 Které lesy se vyskytují spíše v nížinách, a které spíše v horách? Listnaté lesy spíše v nížinách a jehličnaté spíše v horách. Odpověď

Jakým způsobem les ovlivňuje koloběh vody? 15 Jakým způsobem les ovlivňuje koloběh vody? V lesích se zadržuje díky velikému kořenovému systému srážková voda ... Odpověď

Vyjmenujte nejznámější škůdce, napadající kmen stromu? 16 Vyjmenujte nejznámější škůdce, napadající kmen stromu? Je to především tesařík…tesařík smrkový, tesařík dubový, tesařík borový, tesařík obrovský Odpověď

17 Vyjmenujte nejznámější škůdce napadající kůru stromu ? 6. Jako nejznámější kůrový škůdce je lýkožrout smrkový. Odpověď

Jaký význam má výskyt mravence lesního v lese? 18 Jaký význam má výskyt mravence lesního v lese? Udržují rovnováhu v lesním ekosystému – hubí různé druhy bezobratlých živočichů- velké množství lesních škůdců 7. Odpověď

Jak se nazývají plody buku a dubu? 19 Jak se nazývají plody buku a dubu? 8. Bukvice a žaludy. Odpověď

Které plody nepatří mezi plody lesního ekosystému? 20 Které plody nepatří mezi plody lesního ekosystému? Žalud Bukvice Jahoda zahradní Ostružina Borůvka Šípek Bezinka Hloh Jahoda Zahradní. Odpověď

21 Spoj pojmy tak, aby byla tvrzení pravdivá. A= c B= d C = b D = a A)Lesy listnaté……….…………….a)okolí řek B)Lesy smíšen…...................b)horské oblasti C)Lesy jehličnaté ….....c)pahorkatiny a nížiny D)Lesy lužní …………………………d)podhůří A= c B= d C = b D = a Odpověď

22 Kolik letokruhů najdeme většinou na mýtném smrku hospodářského lesa a kolik letokruhů na pařezu smrku přirozeně rostoucího? Mýtní hospodářský les – cca 80 letokruhů Přirozeně rostoucí smrk -300 letokruhů Odpověď

Proč se říká sojce obecné „přítel lesa“? 23 Proč se říká sojce obecné „přítel lesa“? Žaludy si sojka v krku přenese do skrýše na zimu, spotřebuje však jen nějaké skrýše a ze zbylých vyklíčí velké množství žaludů. Odpověď

24 Co je to holoseč? Holoseč je způsob hospodářské těžby,při které se vytěží celá plocha lesa . Odpověď

25 Co to je sukcese? Odpověď Přirozený vývoj lesa.

Jakým stromům se říká pionýrské dřeviny a proč? 26 Jakým stromům se říká pionýrské dřeviny a proč? Například bříza, neboť jako první obsazuje holá stanoviště a umožňují následně růst dalších dřevin. Odpověď

27 Kde se v ČR nachází původní prales a jak se nazývá? Na Šumavě – Boubínský prales. Odpověď

28 Jakou plochu ČR zaujímají v procentech lesy nyní a jakou zaujímaly lesy např. v pravěku? Nyní 30% a kdysi 90%. Odpověď

Návod Hra je určená pro dvě družstva. Cílem hry je spojit svými políčky všechny 3 strany trojúhelníku. K otázce se dostanete kliknutím na políčko do oblasti mimo číslo. Poté se vám zobrazí otázka a po kliknutí na tlačítko „odpověď“ i odpověď. Tlačítkem vpravo dole se vrátíte zpět k základnímu trojúhelníku. Políčko se automaticky zbarví do šediva. Pokud družstvo odpoví špatně necháváme políčko šedivé, pokud správně, změníme barvu políčka kliknutím na políčko (1x červené družstvo, 2x modré družstvo). Družstvo si může vybrat i šedivé políčko. V tom případě učitel zadává náhradní otázku podle přiloženého souboru .doc.

Zdroje Všechny uveřejněné odkazy [cit. 2010-10-24]. Dostupné pod licencí Creative Commons na WWW: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/52/Tilia-cordata2.JPG http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/80/Koreni-00.JPG http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/d4/Skalsk%C3%BD_pond_%284%29.jpg Autorem materiálu a všech jeho částí, Klára Hadašová a Eliška Šupová .