Myšlení v síti Tomáš Janoušek.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Anglicky jsem se rozhodl učit před půl rokem. I took up English six months ago (decided to learn).
Advertisements

Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Slovesné časy v angličtině Present perfect x past simple VY_22_INOVACE_31 Sada 1 Základní škola T. G. Masaryka,
© 2007 Cisco Systems, Inc. All rights reserved.Cisco Public ITE PC v4.0 Chapter 1 1 Operating Systems Networking for Home and Small Businesses – Chapter.
Semantic Translation Polysemy, meaning change and multiple interpretations. Final Presentation.
Kognitivní rehabilitace
Hardware Vypracoval: Patrik Bejček.
Jak se mu říká? What is he called?.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Slyšel mě někdo že bych něco řekl? did anyone hear me say anything?
Present simple Questions. Form of the question How do we form the present simple question? How do we form the present simple question in case of the 3rd.
Future Perfect Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_178 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Eleonora Klasová Předmět.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Syrovátková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
1 © 2004 Cisco Systems, Inc. All rights reserved. CCNA 2 v3.1 Module 11 Access Control Lists (ACLs)
Nemusela se vrátit brzo she didn't have to be back early.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_ 007 Název školy Gymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr.Stanislava Antropiusová.
Jak jenom sakra přijdu s nějakým dalším testem? How the hell am I going to come up with another test?
Paměť a učení.
Už sněží několik hodin. It's been snowing for hours.
Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Klíčová aktivita: II/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji. výuky cizích jazyků Šablona číslo: VY_22_1_20.
Kolik je hodin? What time is it?. Jak se tam dostanu? How do I get there?
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM Businessland / Making Contracts 06B16 AutorLadislava Pechová Období vytvořeníLeden.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Slovesné časy v angličtině
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: 3 Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ANJ_VL_3_11.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Komunikace Interrogative pronouns VY_22_INOVACE_05 Sada 2 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka.
Nezapomeň co musíš udělat don't forget what you have to do.
READING – BRITISH LITERATURE
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Cvičení #3 Y39TUR Jaro 2011 Testování uživatelského rozhraní Adam J. Sporka.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY AUTOR: SIMONA ŠTRANCOVÁ, DIS. NÁZEV: VY_32_INOVACE_669_PŘÍTOMNÝ_ČAS_PRŮBĚHOVÝ_OTÁZKA TÉMA:
A Job Interview By Dagmar Machů Škola: SOU Val. Klobouky Ročník: třetí Obor: Kuchař/číšník Název projektu: Zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Předmět:
2014 CELL DIVISION Výukový materiál MB Tvůrce: Mgr. Šárka Vopěnková Tvůrce anglické verze: ThMgr. Ing. Jiří Foller Projekt: S anglickým jazykem.
KOGNITIVNÍ VĚDA (Cognitive Sciences, Kognitive Wissenschaften) Esej v rozsahu slov v kombinaci se závěrečním ústním pohovorem, který ověří posluchačovy.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_166 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 AutorMgr. Eleonora Klasová PředmětAnglický.
IF / FUTURE TIME CLAUSES. 1)I´ll wait here. You´ll get back. (until) 2)Give me a ring. You´ll hear some news. (when) 3)The TV programme will end. I´ll.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 COVER LETTER Autor: Mgr. Kateřina Suková EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/
Název školy:Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:Mgr. Hana Červená Název:VY_32_INOVACE_78 _angličtina-gramatika Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuModerní škola Název školyStřední hotelová škola, s.r.o., Floriánské nám. 350, Kladno PředmětKonverzace.
The influence of music on people Graduation thesis Petra Palínková 2015.
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
An English Lesson Hodina angličtiny CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_3216_AJ7 © Dagmar Marková, 2013 Masarykova základní škola Zásada, okres Jablonec.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Anglický jazyk Autor: Marcela Vojtíšková Because it was fun! Why did he sleep in the tent?
Girls and boys Lekce 8 Have to/don´t have to Should/must Things to wear At the doctor.
Department of Economics and Management in Civil Engineering, CTU in Prague, Václav BERAN, Petr DLASK, Dana ČÁPOVÁ, Jaroslava.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií.
Angličtina: Martin Luther King
Angličtina: George Washington
Angličtina: Abraham Lincoln
Boží pečeť.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Karla Klíče Hostinné
MY HOUSE - MY CASTLE Autor: Mgr. Ivana Tesařová
Kognitivní rehabilitace
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Jazyk a jazyková komunikace, Anglický jazyk, Minulý čas průběhový Autor:
TÁZACÍ DOVĚTKY - QUESTION TAGS
Kognitivní psychologie
Application Layer Functionality and Protocols
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
WHAT IS BLUE? Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Autor: Mgr. Lucie Pospíšilová Datum:
Translation 03/06 Co Samuelovi spolužáci dělají What do Samuel‘s school friends do ve svém volném čase? in their free time? Oni teď hrají počítačové.
Kdo má rád detektivní romány? Who likes detective novels?
Much, many, a lot of, some, any, no 02
Transkript prezentace:

Myšlení v síti Tomáš Janoušek

„Duše má barvu tvých myšlenek.“ Marcus Aurelius, Mediations

executive summary mozku neuron synapse: 1,000,000,000,000,000

neuroplasticita

od Descarta

přes McLuhana We ‘‘rapidly approach the final phases of the extensions of man— the technological simulation of consciousness, when the creative process of knowing will be collectively and corporately extended to the whole of human society.’’ Marshall McLuhan, 1964

k extended mind theory

paměť

pracovní, krátkodobá a dlouhodobá propojení neuronů kognitivní zátěž jak to funguje? přehlcení externalizace paměti, absence vzpomínání

čtení

How do users read on the internet? Nielsen: How do users read on the internet? They don‘t.

De Stefano, Lafabre: kognitivní zátěž linků Close a hyper reading, skimming Speer et al.: jsme tam Small et al.: různé místa aktivity v mozku De Stefano, Lafabre: kognitivní zátěž linků Levy: nevědomé čtení Kniha pomáhá pamatovat + Woody Allen

soustředění a pozornost

Kurt Vonnegut: Harrison Bergerson Pozornostní ekonomika Strategická odpověď Kontinuální vyrušování

Nemožnost hluboké koncentrace Gardner: fragmentace života Klingberg: čím více, tím více Multitasking

učení

Hembrook: laptop při výuce Variabilita zdrojů nepomáhá Evropské děti se (ne)učí čínsky Embodied cognition Čínské děti počítají Damasio: somatické značky

informace vs. vědění „ K dnešní době patří prohlubující se propast mezi informací a pravdou ... Jsme zahlceni informacemi a ty mají povahu jakéhosi poletujícího chmýří, které se volně přenáší z člověka na člověka, z počítače na počítač - avšak nemají v sobě žádnou existenciální závaznost.“ Václav Havel, 2005

Pamatujeme si příběhy, ne informace Rozsak: Kult informace Informace je třeba aktivizovat Teorie polovzdělanosti, idea univerzity

kognitivní lenost

Fiske, Taylor: cognitive miserliness Děláme to všichni a často Kalkulačka ulehčuje Utrecht: vikingové Aporta: Inuiti a GPS Piloti, doktoři a architekti

But, in the end, the point is: does the fantastic success of artificial intelligence arise from the fact that it makes us free from real intelligence? Baudrillard, The Vanishing Point of Communication

co dělat?

Hlavně negooglit Odpojovat se Ztěžovat si přístup Mindfulness Příležitost!

Shrnutí Externalizace kognitivních procesů + Všudypřítomnost internetu + Neuroplasticita mozku = o ou

Pokud bych nějaký zapomněl zmínit, prosím, zeptejte se na něj. Cognitive User Experience: facebook.com/cognitiveux folimanka.cz tomas.janousek@folimanka.cz Použité obrázky jsem nevytvořil. Přejal jsem je ze zdrojů, které uvádím přímo při komentování prezentace, můj komentář a tato prezentace jsou nedílným celkem. Pokud bych nějaký zapomněl zmínit, prosím, zeptejte se na něj.