Google Analytics alfa a omega Vašeho businessu Tomáš Míka

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Využití cloudových služeb ve školství
Advertisements

Jak úspěšně inzerovat pomocí PPC. Obsah (aneb co všechno se dozvím )  Pro koho je PPC vhodné  Hlavní výhody pro klienta  Proč používat právě.
Analýza návštěvnosti v SEO/SEM Marek Prokop, H1.cz.
Best Online Media Mediální zastoupení 21 webů zejména z oblasti informačních technologií připravuje internetové reklamní kampaně na míru a nyní uvádí ve.
 Taggmanager.cz je nový způsob komunikace umožňující jednoduché propojení mobilního telefonu se speciálním webovým obsahem vyvíjený pod záštitou ministerstva.
LMS Unifor Live! Inovace kombinovaného studia. Teoretická část (45 minut) Definice pojmů Přihlášení do LMS Unifor Live! Program.
Allegro Group CZ: Jak si založit vlastní e-shop I.
Školení zaměstnanců web + intranet v Praze.
Týmová spolupráce s využitím Google Code
ACOMWARE s.r.o. Hvězdova 1689/2a, Praha 4 Tel.: facebook.com/acomware twitter.com/acomware.
Představujeme službu Samepage
Představení administračního systému WebSunTool WebSun.eu.
Internetový obchod s tváří Setkání s Pavlem Zendulkou ze společnosti Armed Store s.r.o. Případová studie Armed Store1.
Efektivní internetový marketing David Špinar, H1.cz s.r.o.
ICQ. Co je ICQ? ICQ je nejpoužívanější a nejpopulárnější komunikační program. ICQ je zkratka slangového výrazu „I seek you“ (hledám tě). Slouží ke komunikaci.
– pokročilejším funkce. Seznam Ukládání do adresáře.
Click Fraud & Web Analytics
Reklamní programy „Za málo peněz hodně reklamy.“.
PPC workshop Lukáš Pokorný RobertNemec.com. PPC audit Podle struktury účtu: kampaně, sestavy, slova, inzeráty První věc po převzetí účtu nebo při zjišťování.
Budování mini webů pro získávání nových klientů CK je tak snadné.
Jiří Štěpán, duben 2010 Vlastnosti úspěšných webových prezentací.
1 © Mediaresearch, a.s., 2008 NetMonitor a AdMonitoring Výsledky za říjen 2008.
Nové funkce v novém Skliku
WWW – hypertextový informační systém
MYCZECHREPUBLIC.EU Statistika návštěvnosti Říjen
Internet a jeho využití pro obchod Projekt SZIF. Popis a zaměření semináře Na tomto semináři se seznámíte s problematikou využití internetu a jeho různých.
Microsites systém satelitních webů od SEO EXPERTA 1.
PPC Cílená, měřitelná a efektivní reklama Aleš Miklík, Lupa.cz.
2 Petr Žitný znalosti.vema.cz 3 Báze znalostí Nová služba zákazníkům ▸Báze naplněná informacemi, ke které mají uživatelé přímý přístup Základní cíl ▸Poskytovat.
Efektivní reklama na internetu Luboš Plotěný
Podnikání na Internetu internet - zdroj informací Letní semestr 2005 Jana Holá III.
MYCZECHREPUBLIC.EU Statistika návštěvnosti Prosinec
Přístup do IS z mobilních zařízení Tomáš Tureček Katedra Informatiky FEI VŠB-TU Ostrava.
Vzdálená správa Tomáš Kalný.
Úvod do pokročilých metod analýzy návštěvnosti webu Roman Appeltauer, H1.cz.
Úvodní webinář pro ICT metodiky Mentoři: Ing. František Hůlka, Mgr. Miroslav Šucha.
1 Základy marketingového výzkumu Online marketing.
Online nástroje pro sběr a administraci dotazníků Ladislava Suchá , Brno Zdroj obrázku: bredmaker, Sxc.hu.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Programy pro komunikaci Číslo DUM: III/2/VT/2/2/35 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast:
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
VÝZKUM A INTERNET Internet Advertising Conference Vít Smékal, OMG
Cestovní ruch a INTERNET Jiří Pilnáček, Turistika.cz, s.r.o.
ANALYTICKÉ NÁSTROJE A JEJICH VYUŽÍVÁNÍ …CO LZE VYČÍST ZE STATISTIK NÁVŠTĚVNOSTI SEMINÁŘ K SOUTĚŽI PARÁDNÍ WEB 18. ÚNOR 2015 Ing. Kamil Válek, tajemník.
Školení PPC aneb, jak se neztratit v moři internetu Trojanová Jana,
_ KOMUNIKAČNÍ A MEDIÁLNÍ STRATEGIE KAMPANĚ NA 1.
Provázanost mobilní reklamy s webem Tomáš Košťál … najdu tam, co neznám !
© KAM po Česku.  200 ks oboustranných materiálů (A3)  50 ks oboustranných materiálu (A4)  200 ks vizitek IC  2 samolepky s QR kódem  200 ks lístkových.
… najdu tam, co neznám! Měření efektivity PPC reklamy.
Internet. je celosvětový systém navzájem propojených počítačových sítí („síť sítí“), ve kterých mezi sebou počítače komunikují pomocí rodiny protokolů.
Když image generuje výkon a PPC buduje značku …. 2 Jak budovat značku na internetu? Bannery Nestandardní plochy Soutěže PPC PR … (SEO, blogy, microsites,
DIGITÁLNÍ STRATEGIE CZECHTOURISM 2015 KOMUNIKAČNÍ A MEDIÁLNÍ STRATEGIE.
Propagace Vše co jste chtěli vědět, ale báli jste se zeptat.
SEO ANALYTIKA Romana Velflová - medio.cz. Mám spoustu obsahu, ale malou návštěvnost dotaz cílová stránka počet stránek webu počet crawlovaných stránek.
Přehled změn na portálu upgrade redakčního systému Marwel, nasazení modulu pro správu souborů a fulltextové vyhledávání
Webová aplikace BENEFIT Jeseník Olomouc Zlín Kroměříž.
Tribuna českého obchodu TZB
Bohumil Havel MoodleMoot.cz 2016
Content marketing Hripsime Zohrabyan
Pij s rozumem: Vyhodnocení webu a FB 2015.
TIPY A RADY PRO PRÁCI S WEB OF SCIENCE – SLUŽBY DOSTUPNÉ PO REGISTRACI
2OP484 Manažerská informatika 4 Google Suite
Informační systém Masarykovy univerzity „IS MU“
Přehled změn na portálu
Debrief ke komunikační kampani Praha, 13. května 2016
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Programy pro komunikaci
Přehled změn na portálu
Distribuční portál (DIP)
Představení Úvod Celé je to pojaté spíše jako představení služby a jejích možností, nežli konkrétní ukázky Lukáš Čochner.
Distribuční portál (DIP)
5. SEMINÁŘ SLM ČR Algesia o.s. Michala Filipová Hodonín,
Transkript prezentace:

Google Analytics alfa a omega Vašeho businessu Tomáš Míka internetový marketing mika@inizio.cz

Co jsou Google Analytics? měrící nástroj Vašich webových stránek a mobilních aplikací k vyhodnocení Vašich investic a činností

Jaké existují analytické nástroje? Piwik (zdarma) Clicky (zdarma) Google Analytics (zdarma) Omniture (placený - od 85.000 do 165.000 Kč / měsíc)

Čím neměřit Váš web? Toplist.cz Navrcholu.cz

Výhody Google Analytics zdarma neustálé vylepšení nástroje jednoduchý na používání i zprovoznění nejrozšířenější nástroj v oboru obsáhlá poradna

Proč využívat Google Analytics? nejde o “hloupé” počítadlo návštěvnosti měření marketingových aktivit (offline i online) správně nastavené GA = nalezení odpovědí na business otázky

Základní přehled - metriky návštěvnost průměrná doba návštěvy míra okamžitého opuštění (bounce rate)

Základní přehled - návštěvy

Základní přehled - uživatelé

Základní přehled - Zobrazení

Základní přehled - Stránky

Základní přehled - Trvání

Základní přehled - Opuštění

Základní přehled - % nových návštěv

Rozhraní Google Analytics https://www.dropbox.com/s/s30r8f5oxvyjqnx/Screenshot%202015-04-28%2022.21.36.png?dl=0

Základní přehled - návštěvy Uživatel Session - 30 minut neaktivity, příchod z jiného zdroj, půlnoc Hit - splnění události, přechod na jinou podstránku

Základní přehled - návštěvy

Základní přehled - míra okamžitého opuštění návštěvník nezaznemaná žádný “hit” nesplnění události, nezaznamenán přechod na jinou stránku Jaká hodnota je hodně nebo málo?

Základní přehled - míra okamžitého opuštění

Možné příčiny vysoké míry okamžitého opuštění jednostránková webová stránka špatně zvolená vstupní stránka (v PPC kampaních) špatný design a použitelnost webové stránky chyba v měřícím kódu

Základní přehled - průměrná délky návštěvy délka počítaná mezi hity problém poslední stránky zkreslení mírou okamžitého opuštění

Základní přehled – nové návštěvy

Základní rozdíl mezi dimenzí a metrikou Dimenze - charakteristika objektu např. zdroj návštěvnosti, vstupní stránka, typ zařízení Metrika - počet nebo poměr např. návštěvy, míra okamžitého opuštění, tržby

Základní rozdíl mezi dimenzí a metrikou

Segmentace uživatelů

Segmentace uživatelů část uživatelů, která splňuje vámi nadefinované podmínky zdroj návštěvnosti chování na stránkách výkon v elektronickém obchodě rozdělení na základní a pokročilé segmenty z vytvořených segmentů je možné vytvořit remarketingové publikum

Nejdůležitější přehled - zdroje návštěvnosti

Zdroje návštěvnosti - přímá návštěvnost záložka v prohlížeči, přesné zadání adresy, špatně “označkované” kampaně Zdroje návštěvnosti - přímá návštěvnost

Zdroje návštěvnosti - odkazující návštěvnost

Vyhodnocování získaných dat - klíčová slova relevance vstupních stránek množství dotazů přivádějících návštěvnost problém not-provided Akvizice-> Kampaně-> Organická klíčová slova

Vyhodnocování získaných dat - zdroje návštěvnosti Z jakých zdrojů chodí uživatelé nejčastěji? Přivádí tyto zdroje kvalitní návštěvnost? Má význam věnovat svůj čas zdrojům, které nic nepřináší? Akvizice->Veškerá návštěvnost->Zdroj/médium

Vyhodnocování získaných dat – kampaně Akvizice->Veškerá návštěvnost->Kampaně

Akvizice->Veškerá návštěvnost->Kampaně Kampaně - tagování http://www.rezidencenh.cz/cs/?utm_source=Sklik&ut m_medium=cpc&utm_campaign=vikendove_wellness _pobyty Source – zdroj (Sklik, Adwords) Médium - skupina (cpc,display,email) Kampaň – pro orientaci Nástroj – UTM builder(Google) Akvizice->Veškerá návštěvnost->Kampaně

Vyhodnocování získaných dat - obsah Kam lidé na vašich stránkách nejčastěji chodí? Jaké jsou nejčastější vstupní stránky? Odkud Vám lidé nejčastěji utíkají? Chování-> Obsah webu-> Všechny stránky

Jaké jsou cíle Vašich webových stránek? Cíle webových stránek Jaké jsou cíle Vašich webových stránek?

Makro a mikro cíle makrocíle - primární cíl webové stránky (tržby, odeslání poptávky) mikrocíle - prokázání zájmu (stažení propagačních materiálů, přihlášení k newsletteru, proklik na Facebook)

Konverze->Elektronický obchod->Přehled

Elektronický obchod vše porovnávejte s náklady pokud znáte marže, využívejte je při výpočtech konverzní poměr - konverze / návštěvnost = X%

Cíle - nejčastější typy odeslání poptávky odeslání dotazu registrace uživatele přihlášení k newsletteru Správce->Výběr dat->Cíle

Správce->Výběr dat->Cíle Cíle - nastavení Správce->Výběr dat->Cíle

Cíle - bez děkovací stránky "_gaq.push(['_trackPageview', ‘odeslani_formulare.html']);" Správce->Výběr dat->Cíle

Cíle - nastavení konverzního trychtýře Správce->Výběr dat->Cíle

Cíle - konverzního trychtýř

Chování -> Události -> Nejčastější události měření akcí, které nezapříčiní zobrazení nové stránky spuštění videa na stránce měření 404 stránek měření odchozích odkazů emailové zprávy, telefony stažení souborů Chování -> Události -> Nejčastější události

Události - implementace není zapotřebí v GA cokoliv nastavovat, práce je pouze na programátorovi ga('send', 'event', 'kategorie', 'akce', ‘štítek'); ga('send', 'event', 'Videa', 'Play', ‘URL adresa');

Konverze-> Vícekanálové cesty-> Nejčastější konverzní trasy Asistované konverze Naivní představa: člověk přijde z bannerové kampaně nakoupí, konverze se připíše k bannerové kampani Konverze-> Vícekanálové cesty-> Nejčastější konverzní trasy

Asistované konverze 277 z 597 objednávek (46%)

Asistované konverze

Založení Google Analytics https://www.google.com/analytics/

Struktura účtu Google účet úroveň účtu - 1 klient úroveň účtu - 1 web úroveň výběru dat - 1 výběr

Struktura účtu

Nastavení Google Analytics

Správce -> Služba -> Údaje o měření -> Měrící kód Vložení měrícího kódu <script> (function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-49xxx69-3', 'auto'); ga('send', 'pageview'); </script> Správce -> Služba -> Údaje o měření -> Měrící kód

Jak kód na stránky vkládat? na každou podstránku webu před ukončující značku </head>

Co lze vše nastavit na úrovni účtu? Správa uživatelů - nasdílení účtu Vašim kolegům, agentůrám Filtry - vyloučení IP adres zaměstnaců, agentury

Co lze vše nastavit na úrovni služby? inzertní funkce a demografická data propojení s Google Webmaster Tools propojení s Google Adwords nebo Adsense nastavení remarketingových publik

Co lze vše nastavit na úrovni výběru dat? nastavení měny, země nastavení cílů webové stránky měření výkonu elektronického obchodu možnost napojení na interní vyhledávání

Principy webové analytiky Absolutní čísla - porovnávejte! předchozí měsíce stejný měsíc v minulém roce trend růstu/poklesu “Co nejde změřit, nelze ani zlepšit.”

Principy webové analytiky kontext metriky statistická významnost dat jiný nástroj = jiná metodika měření Co je zapotřebí si uvědomit?

Základní otázka“proč”? Proč vzrostla/klesla návštěvnost? Proč mi tento zdroj přivádí kvalitnější návštěvnost? Investuji finance do správných zdrojů? Proč lidé odcházejí z této stránky?

Užitečné využití Google Analytics Vlastní upozornění - zasílané na email pokles tržeb/návštěvnosti nárůst/pokles míry okamžitého opuštění došlý kredit na PPC systémech

Přejděme k dotazům a praktické části. Děkuji za pozornost! Přejděme k dotazům a praktické části. Tomáš Míka internetový marketing mika@inizio.cz