Riskuj Lidské tělo Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Monika Dudová. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Hra riskuj pro opakování znalostí.
Advertisements

VNITŘNÍ ÚSTROJÍ Prvouka 3.ročník. VNITŘNÍ ÚSTROJÍ Prvouka 3.ročník.
Autor výukového materiálu:
Lidský organismus - Trávicí ústrojí
další štěpení látek a vstřebávání živin do krve
MĚKKÝŠI 2) mlži 3) hlavonožci ZNAKY: žijí ve vodě i na souši
Opakování - člověk VY_3/2_INOVACE_115_Opakování – člověk1
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Řád: Šelmy Pes domácí: nezatažitelné drápy
Přírodopis pro žáky 8 . Ročníků
SAVCI Savci mají kostru. Řadíme je mezi obratlovce.
Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Název: ČLOVĚK
RYBY Přírodopis 7. ročník.
Základní vzdělávání - Člověk a příroda - Přírodopis – Biologie člověka
orgány a Orgánové soustavy v lidském těle
ČLOVĚK – VNITŘNÍ ORGÁNY, KOSTRA A SVALY
VYLUČOVACÍ a ROZMNOŽOVACÍ SOUSTAVA
VY_52_INOVACE_PŘ Lidské tělo,test Název šablony – Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd Zaměření VM – Člověk a příroda – Přírodopis.
VY_III/2_INOVACE_109_Trávicí soustava Trávicí a močová soustava Miroslav Kaňok.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Dýchací soustava2.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Vnitřní ústrojí Uvnitř těla jsou vnitřní ústrojí, která zajišťují všechny životní projevy člověka. Část vnitřních ústrojí je uložena v horní dutině tělní.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Třída: savci Řád: šelmy.
SAVCI.
Člověk 1.díl Za předpokladu použití psacích potřeb.
Člověk Člověk je společně s živými organizmy součástí živé přírody.
VNITŘNÍ ÚSTROJÍ 3. ROČNÍK
Vnitřní ústrojí psa domácího
Vnitřní ústrojí psa domácího
Lidské tělo I. ( kostra, soustava svalová, dýchací, oběhová )
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Lidské tělo II. ( soustava trávicí, vylučovací, kožní, nervová )
SOUSTAVA DÝCHACÍ Dýchací soustava sdružuje orgány, které obstarávají výměnu plynů mezi vnějším prostředím a krví. Vdechováním přivádějí do těla kyslík.
Soustavy orgánů - opakování
Ondřej Zeman, 5.B ZŠ Fryšták
Oběhová soustava a krev
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Urbášek Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
Člověk. Etapy lidského života Kostra a svaly Orgánové soustavy Zdraví
TRÁVICÍ SOUSTAVA II Hltan, jícen, žaludek, tenké střevo, slinivka břišní, játra, tlusté střevo.
BIOLOGIE ČLOVĚKA (opakování) Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Znáš se? Hráč nebo skupina si vyberou oblast a odpoví na otázku. Za správnou odpověď si body připočítají, pokud odpoví špatně, mají šanci další. Vyhrává.
Člověk Korunování krále v Edinburgu ve Skotsku. Homo sapiens - člověk moudrý pohybuje se vzpřímeně dorozumívá se řečí charakteristická je rozumová inteligence.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Rozmanitost a ochrana přírody, vesmír, technika Název materiálu VY_32_INOVACE_19_Vnitřní orgány.
SAVCI Výživa mateřské mléko Stálá tělní teplota VY_32_INOVACE_BOHACOVA.BIOTER.04 © Sportovní gymnázium Dany a Emila Zátopkových Ostrava.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Základní stavba lidského těla
Vnitřní stavba těla ptáků 2
Stavba těla savců.
TRÁVICÍ ÚSTROJÍ A JEHO ČÁSTI
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
TRÁVICÍ ÚSTROJÍ A JEHO ČÁSTI
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Petra Hejlová Číslo
ČLOVĚK LIDSKÉ TĚLO VY_32_INOVACE_II-C-06.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Název: VY_52_INOVACE_PRV_01 Škola: ZŠ a MŠ Chraštice, Chraštice 44
Orgány lidského těla Přírodověda 5. ročník Zpracovala: Dana Kučerová.
AUTOR: Blanka Petlánová
ČLOVĚK A JEHO VNITŘNÍ ÚSTROJÍ
projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Název: VY_52_INOVACE_PR_17 Škola: ZŠ a MŠ Chraštice, Chraštice 44
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Autor: Mgr. Karolina Pátková
Název sady materiálů: Člověk a zdraví
Tkáň soubor buněk stejného tvaru a funkce Tkáň v lidském těle:
RYBY Původně sladkovodní, některé druhy se dokázaly přizpůsobit životu ve slané vodě. Je to nejpočetnější třída obratlovců( druhů, u nás žije asi.
Transkript prezentace:

Riskuj Lidské tělo Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Monika Dudová. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Rozmnožovací soustava Močová a vylučo- vací soustava Kostra 1000 2000 3000 4000 Nervová a smyslová ústrojí 1000 2000 3000 4000 Kůže 1000 2000 3000 4000 Oběhová soustava 1000 2000 3000 4000 Dýchací soustava 1000 2000 3000 4000 Trávicí soustava 1000 2000 3000 4000 Svaly 1000 2000 3000 4000 Rozmnožovací soustava 1000 2000 3000 4000 Močová a vylučo- vací soustava 1000 2000 3000 4000

Kostra… a) zajišťuje průtok krve b) chrání vnitřní orgány c) chrání povrch těla Návrat na hrací pole

Některé kosti jsou spojeny: a) klouby b) chrupavkami c) kůží Návrat na hrací pole

Kostní dřeň je uložena: a) ve velkých kostech b) v mozku c) v kloubech Návrat na hrací pole

Krvinky se tvoří : a) v kostní dřeni b) v krvi c) v játrech Návrat na hrací pole

Mezi smysly nepatří: čich a sluch b) chuť a nervy c) hmat a čich Návrat na hrací pole

Jazykem vnímáme: 3 druhy chutí b) 4 druhy chutí c) 5 druhů chutí Návrat na hrací pole

Tři hlavní části nervové soustavy jsou: cévy, mozek a srdce b) nervy, mozek a srdce c) mozek, mícha a nervy Návrat na hrací pole

Zvuk zachycuje: sítnice b) ušní boltec c) bubínek Návrat na hrací pole

Pocením se tělo zbavuje: vody a škodlivých látek b) vody a živin c) vody a minerálů Návrat na hrací pole

Pocením se tělo: zahřívá b) ochlazuje c) nic se neděje Návrat na hrací pole

Co používáme k ochraně kůže proti slunci: noční krém b) opalovací krém c) stolní olej Návrat na hrací pole

b) k ochraně a krytí těla Kůže slouží : k ozdobě člověka b) k ochraně a krytí těla c) k dýchání Návrat na hrací pole

Které orgány tvoří oběhové ústrojí? srdce a plíce b) plíce a cévy c) srdce a cévy Návrat na hrací pole

c) vedou krev od srdce i do srdce Žíly: vedou krev do srdce b) vedou krev od srdce c) vedou krev od srdce i do srdce Návrat na hrací pole

Krev se skládá z: a) krevních destiček, krevní plazmy, červených a bílých krvinek b) krevních destiček, potu, tělních tekutin, červených krvinek c) kyslíku, bílých krvinek, krevních destiček, soli Návrat na hrací pole

Krev rozvádí životně důležité látky: kyslík, živiny a vitamíny b) vitamíny, vodu a krevní destičky c) živiny, oxid uhličitý a vodu Návrat na hrací pole

Kouření je pro dýchací cesty a plíce: prospěšné b) škodlivé c) nemá vliv Návrat na hrací pole

Kyslík se prolíná do krve : a) v plicích b) hrtanu c) průdušinkách Návrat na hrací pole

Dýchací cesty tvoří: jícen, hltan, plíce c) ústní dutina, hltan, jícen b) nosní dutina, hrtan, průdušnice a průdušky c) ústní dutina, hltan, jícen Návrat na hrací pole

Dýchací soustava zajišťuje: a) přívod dusíku ze vzduchu b) přívod oxidu uhličitého ze vzduchu c) přívod kyslíku ze vzduchu Návrat na hrací pole

Trávicí soustava umožňuje: přivádět kyslík do krve b) vytvářet odpadní látky c) příjem a zpracování potravy Návrat na hrací pole

Součásti trávicí soustavy jsou: hltan, jícen, žaludek, tenké a tlusté střevo, konečník b) hltan, žaludek, ledviny, konečník c) hrtan, tenké a tlusté střevo, konečník Návrat na hrací pole

Do trávicí soustavy nepatří: hltan b) hrtan c) jícen Návrat na hrací pole

V žaludku se potrava mísí : s vodou b) se žaludečními šťávami c) s minerály Návrat na hrací pole

Svaly se upínají na: kostru b) kůži c) jednotlivé orgány Návrat na hrací pole

Svaly získávají energii z: potravy b) krve c) kyslíku Návrat na hrací pole

Svou vůlí nemůžeme ovládat svaly: rukou a nohou b) obličejové a oční víčka c) žaludku a srdce Návrat na hrací pole

Svaly zajišťují: práci b) pohyb celého těla c) cvičení Návrat na hrací pole

Proč je nutné, abychom se rozmnožovali? aby nás bylo co nejvíce b) abychom nevymřeli c) aby nám bylo dobře Návrat na hrací pole

Jak dlouho trvá vývoj dítěte v těle matky? 9 měsíců b) 8 měsíců c) 10 měsíců Návrat na hrací pole

Které buňky musí splynout, aby vznikl nový zárodek? spermie a vejcovod b) vajíčko a spermie c) vajíčko a varlata Návrat na hrací pole

Která jsou hlavní období lidského života? a) dětství, dospívání, dospělost, stáří b) dětství, dospívání, stáří c) mládí, dospělost, puberta Návrat na hrací pole

Moč vzniká v: močovodech b) ledvinách c) močovém měchýři Návrat na hrací pole

Do močové soustavy nepatří: ledviny b) močovody c) slinivka Návrat na hrací pole

Moč se hromadí v: močovodech b) močovém měchýři c) močové trubici Návrat na hrací pole

Tělo vytváří 3 druhy odpadních látek, jsou to: živiny, tekutý odpad, vitamíny b) oxid uhličitý, nestrávené zbytky potravy, tekutý odpad c) kyslík, voda, vitamíny Návrat na hrací pole