KVĚTENSTVÍ.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Květ, květenství, opylení, oplození
Advertisements

Rozmnožování rostlin Opylení, oplození
BOTANIKA ROZMNOŽOVÁNÍ ROSTLIN
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Aktivita č.4: Biologie pod mikroskopem
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.16 Anotace: Prezentace podle obrázků seznamuje se stavbou květu a květenství, vysvětluje mechanismus opylení, oplození. Vzdělávací.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Opylení a oplození rostlin
Pozorování přírody stavba květu.
KVĚT Vznik přeměnou části stonku a listů K pohlavnímu rozmnožování
Autor: Mgr. Kateřina Žáková Určení: Kvinta, I.G, 1.SOŠ
VYŠŠÍ ROSTLINY III. – jejich znaky krytosemenné rostliny Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Autor výukového materiálu: Denisa Dosoudilová Datum vytvoření výukového materiálu: březen 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII. Vzdělávací.
Morfologie rostlin – květ
M1: LESNICKÁ BOTANIKA SEMENNÉ ROSTLINY - charakteristika
Fylogeneze rozmnožování vyšších rostlin
Stavba rostlinného těla
Rozmnožování rostlin Mgr. Helena Roubalová
Generativní orgány rostlin
Rostlinné orgány - květ
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
Autor výukového materiálu: Denisa Dosoudilová Datum vytvoření výukového materiálu: březen 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII. Vzdělávací.
Stavba květu, květenství
PROČ ROSTLINA KVETE Při opylení je pylové zrno přeneseno u nahosemenných rostlin na nahé vajíčko nebo u krytosemenných rostlin na bliznu pestíku. Květy.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
KVĚT rostlinný orgán, sloužící k ……………………………………….
Stavba rostlinného těla Květ a květenství
ROSTLINY KRYTOSEMENNÉ Angiospermae
Květ a květenství autor: David Hainall.
Reprodukční orgány u semenných rostlin listového původu
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
Cíl: seznámení se stavbou, druhy a funkcí
14.1 Květ, plod, semena plody květy semena
Název Generativní orgány rostlin – Květ Předmět, ročník
Anotace: Soubor se skládá z prezentace, která je námětem
ROSTLINY KRYTOSEMENNÉ Angiospermae
OPYLENÍ a OPLOZENÍ VY_52_INOVACE_B1 – 20 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
© Letohradské soukromé gymnázium o.p.s. Projekt č. CZ.1.07/1.1.03/ Výuková centra.
VĚDOMOSTNÍ HRA JE TO PRAVDA, NEBO NE. VYŠŠÍ ROSTLINY II
Cíl: seznámení se stavbou, druhy a funkcí
Název Generativní orgány rostlin – Květenství Předmět, ročník
 A, rozlišené na A Např. u sedmikrásky  B, Nerozlišené, mající.
Stavba květu Květenství.
ROSTLINNÉ ORGÁNY 1.VEGETATIVNÍ KO Ř EN STONEK LIST 2.GENERATIVNÍ KV Ě T SEMENO PLOD PRÝT VY_32_INOVACE_Bi1r0115 Mgr. Jan Marek.
Květenství a plodenství
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
Rozmnožovací orgány rostlin
KRYTOSEMENNÉ ROSTLINY (Magnoliophyta)
Květ Stavba rostlinného těla vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Genetických pojmů EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Opakování – vegetativní a generativní orgány rostlin Číslo vzdělávacího materiálu:
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov AUTOR: Věra Konířová NÁZEV: VY_52_INOVACE_PŘÍRODOPIS 6. – 9._21.KVĚT TÉMA: KVĚT ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Lenka Hrnčířová VY_52_INOVACE_23_Přírodopis 7.ročník_Květ Téma: Květ CZ.1.07/1.4.00/ Vytvořeno: leden 2012.
Opylení a oplození Stavba rostlinného těla vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Pohlavní orgány Květ a květenství
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
List a květ.
zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál VY_52_INOVACE_15_ opakování: květ
VY_32_INOVACE_11_Květy Šablona Identifikátor školy:
Stavba a znaky květu, květenství
Název prezentace (DUMu):
VY_52_INOVACE_23_ Stavba těla semenných rostlin
STAVBA TĚLA ROSTLIN KLÍČOVÁ SLOVA: ORGÁN, ORGÁNOVÁ SOUSTAVA, KOŘEN (HLAVNÍ, VEDLEJŠÍ, SVAZČITÉ), STONEK (STÉBLO, LODYHA, STVOL), LIST (JEDNODUCHÝ, SLOŽENÝ,
BOTANIKA.
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Hvězdnicovité.
Generativní rostlinné orgány
Rozmnožování rostlin Obr.1.
Transkript prezentace:

KVĚTENSTVÍ

KVĚTENSTVÍ Hroznovitá květenství Květy mohou na rostlině vyrůstat jednotlivě (např.: tulipán, sasanka…), nebo se sdružují v soubory – květenství. Hroznovitá Vrcholičnatá Hroznovitá květenství hlavní stonek nesoucí květ je nejdelší, postranní větve jej nepřesahují; květy rozkvétají zdola nahoru, nebo z okrajů doprostřed; např.: hrozen, klas, okolík, jehněda, palice, hlávka, úbor aj. Vrcholičnatá květenství mají postranní květní stonky delší než stonek hlavní; květy rozkvétají shora dolů, nebo od středů k okrajům; např.: vidlan, vijan atd. Květenství

KLAS HROZEN OKOLÍK ÚBOR JEHNĚDA HLÁVKA Květenství

VRCHOLIČNATÁ KVĚTENSTVÍ VIJAN VIDLAN Květenství

Víš odpověď? Vysvětli, co je dvoudomá rostlina. Vysvětli, co je jednodomá rostlina. Která část květu není vyvinuta v samčím květu? Která část květu není vyvinuta v samičím květu? Květenství

1 2 3 9 4 8 5 7 12 10 11 6 13 tyčinka nitka K číslům přiřaď pojmy: květní obaly Obr. 16 pestík 1 tyčinka 2 pylová zrna blizna 3 květní lůžko pylová zrna 9 semeník čnělka 4 prašník 8 pestík koruna semeník 5 nitka 7 12 prašník koruna květní lůžko 10 kalich 11 blizna vajíčka 6 13 květní obaly čnělka vajíčka Květenství kalich

OPYLENÍ = PŘENOS PYLOVÉHO ZRNA NA BLIZNU Opylení se děje: Větrem (VĚTROSPRAŠNÉ ROSTLINY) Hmyzem (HMYZOSPRAŠNÉ ROSTLINY) jinými živočichy

OPYLENÍ Rostliny mohou být opyleny: vlastním pylem = samosprašnost (autogamie) pylem jiné rostliny téhož druhu = cizosprašnost (alogamie) samosprašnost cizosprašnost

OPLOZENÍ = splynutí samčí a samičí pohlavní buňky Po opylení→pylové zrno klíčí v pylovou láčku (2 spermatické buňky)→láčka prorůstá do semeníku→oplození vaječné buňky→semeno Květenství

Květenství

Květenství