Kompetence I Příprava a realizace mezinárodních výzkumů v počátečním vzdělávání a jejich zveřejnění CZ.1.07/4.1.00/06.0021 Výsledky mezinárodního šetření.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
7. února 2013 RNDr. Dominik Dvořák, Ph.D.. Ke změně musí dojít souběžně na všech úrovních systému Následující poznámky se týkají převážně makro (národní.
Advertisements

ECVET A NÁVRH ZPŮSOBU JEHO ZAVÁDĚNÍ V ČESKÉ REPUBLICE Lenka Chvátalová.
ECVET v Programu celoživotního učení
Testy pro testování žáků 5. a 9. tříd 2012
Obecná východiska, zdroje ►Mezinárodní soustavy kvalifikací ►Národní soustava kvalifikací pro terciární sféru ►Projekt Q-RAM/ Národní kvalifikační rámec.
Mosty mezi pedagogickou a psychologickou diagnostikou
Školní zpráva s výsledky z hlavního šetření PIRLS 2011 a TIMSS 2011.
PISA 2012 – oblast řešení problémů
Šikana v České republice
Didaktika fyziky jako vědecká disciplína
OECD PISA  mezinárodní projekt v oblasti měření výsledků vzdělávání  zjišťuje úroveň čtenářské, matematické a přírodovědné gramotnosti.
Příprava a realizace PISA 2015
VLIV ZMĚN SVĚTA PRÁCE NA KVALITU ŽIVOTA 2005 – 2008 Moderní společnost a její proměny Seminář k výzkumu na úseku BOZP
Představení projektu Seminář k projektu Vliv změn světa práce na kvalitu života Ing. Lenka Svobodová VÚBP Praha, 25. září 2006.
Náhradní rodinná péče v České republice a zkušenosti přímých aktérů Postoje české společnosti k náhradní rodinné péči Projekt Centrum podpory NRP je realizován.
Národní tým expertů ECVET Národní tým expertů ECVET Šíření a podpora evropského nástroje pro zvýšení kvality mobilit ECVET a jeho zavádění.
Programme for the International Assessment of Adult Competencies Zjištění týkající se postojů dospělých Jana Straková, Dům zahraniční spolupráce Tento.
Jednoduché vyhledávání – Jednoduchý uživatel Bc. Helena Selucká Knihovna Jiřího Mahena v Brně sekce IVU: Čtenářská gramotnost.
MALÁ MATURITA 9.ROČNÍKU ZŠ a MŠ Regionu Karlovarský venkov.
Aktuální problémy v přípravě učitelů (Komise pro přípravu učitelů Rady VŠ) Materiál pro 17. zasedání předsednictva Rady VŠ dne
NÁRODNÍ INSTITUT PRO DALŠÍ VZDĚLÁVÁNÍ
SETKÁNÍ S ŘEDITELI STŘEDOČESKÉHO KRAJE květen 2011
Implementace ECVET v České republice. HLAVNÍ ZÁSADY ECVET Nástroj k podporování mobility Využití v počátečním i dalším vzdělávání Podpoření stáží v ČR.
RVP PV a jeho realizace v MŠ – předškolní vzdělávání v uplynulých 10 letech Zora Syslová.
Mezinárodní výzkum dospělých Programme for the International Assessment of Adult Competencies První zjištění z výzkumu OECD PIAAC MŠMT, Tento.
Výsledky referenčního procesu NSP, NSK, EQF Pavel Hradecký.
Strana 1 Projekt Reflex Flexibilní odborníci ve společnosti znalostí Nové požadavky na terciární vzdělávání v Evropě Jan Koucký Středisko vzdělávací politiky.
Gymnázia v kontextu systému středního školství v ČR Jana Straková, Ústav výzkumu a rozvoje vzdělávání PedF UK
Metodika šetření PISA PhDr. Josef Basl, Ph.D.
Proč potřebujeme informace o rodinném zázemí Jana Straková ÚVRV, PedF UK
VYUŽITÍ VÝSLEDKŮ TESTOVÁNÍ 1. ROČNÍKŮ
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD Na padesátém 81, Praha 10 Šetření o využívání informačních technologií ve veřejné správě Konference ISSS 2006.
1 Jak se sociální původ patnáctiletých žáků odráží v jejich počítačové gramotnosti? Josef Basl Doktorský seminář VSP 1. března 2007.
Inkluze a integrace v ČR v kontextu nerovností v celém vzdělávacím systému Jana Straková ÚVRV, PedF UK
Projekt TRAWI Vyhodnocení dotazníkového šetření v ČR.
Editory ve výuce ICT na 1. stupni ZŠ
Evropské nástroje na podporu mobility žáků Michala Čičváková.
Úlohy pro rozvoj přírodovědné gramotnosti
RÁMCOVÝ VZDĚLÁVACÍ PROGRAM INFORMAČNÍ VZDĚLÁVÁNÍ
DIDAKTIKA FYZIKY I. 1 Fyzikální vzdělávání
Výzkumy PIRLS, PISA, Jak čtou české děti
Malátova 17, Praha 5 tel.: · Kdo (ne)udělá maturitu? Co to znamená pro vysoké školy Jan Koucký.
Školské systémy, vzdělanost a ekonomická výkonnost
OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Odbor 10 mezinárodních vztahů INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Kompetence I Příprava a realizace mezinárodních výzkumů.
Porada ředitelů škol a školských zařízení Mgr. Ivana Přichystalová zástupkyně ředitelky Jihomoravského inspektorátu ČŠI Brno, 26. a 27. srpna 2015.
Mezinárodní šetření a jejich místo v činnostech České školní inspekce Mgr. Tomáš Zatloukal ústřední školní inspektor Závěrečná konference projektu Kompetence.
Tento projekt je spolufinancován Evropským fondem pro regionální rozvoj, státním rozpočtem České republiky a státním rozpočtem Slovenské republiky Metodické.
Data získána na základě výzkumu Hodnotové orientace dětí ve věku 6 – 15 let. Výzkum realizován v rámci projektu Klíče pro život.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 1.1 – Zvyšování kvality ve vzdělávání.
Projekt ESF Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality Jihlava, Michal Uhlař 1Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality.
Reflexe aktivit a výsledků projektu Reflexe aktivit a výsledků projektu Evaluace a inovativní aplikace bakalářského studijního programu Učitelství pro.
Evropské strukturální a investiční fondy Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání P-KAP: Kariérové poradenství prezentace pro Olomoucký kraj Mgr. Miroslav.
Výsledky mezinárodního výzkumu OECD PISA prosince 2010.
Kvalita a efektivita počátečního vzdělávání ve školním roce 2015/2016
Trh práce v ČR, veřejné služby zaměstnanosti ČR
PhDr. Ondřej Andrys, MAE náměstek ústředního školního inspektora
Šablony OP VVV a podpora nadání
NSK – vazby na evropské procesy
VYUČOVÁNÍ A UČENÍ A/ B/ a/ cíle výuky b/ klíčové kompetence
České Budějovice, červen 2016
Výsledky mezinárodního výzkumu OECD
Komplexní systém hodnocení
Role sektorových rad jako reprezentantů zaměstnavatelů v procesech NSK
Výsledky mezinárodního výzkumu OECD
Klíčová role zástupce ředitele při zkvalitňování pedagogického vedení školy Mgr. Tomáš Zatloukal ústřední školní inspektor Praha,
Jednotné principy klasifikace na GJKT
KMT/DIZ1 Příprava na vyučování Příprava na vyučovací hodinu
Národní zpráva z Mezinárodní studie občanské výchovy
Změny na trhu práce?.
Projekt VOV Ekonomická sekce jazyky
Transkript prezentace:

Kompetence I Příprava a realizace mezinárodních výzkumů v počátečním vzdělávání a jejich zveřejnění CZ.1.07/4.1.00/ Výsledky mezinárodního šetření TIMSS 2011 ÚVRV PedF UK v Praze,

2 PIRLS 2011  TIMSS 2011

Použité nástroje pro sběr dat Písemné testy pro žáky PIRLS Písemné testy pro žáky TIMSS Dotazník pro žáky Dotazník pro rodiče Dotazníky pro učitele Dotazník pro ředitele Dotazníky pro odborníky oborových didaktik 3 PIRLS 2011  TIMSS 2011

PIRLS & TIMSS Průměrné výsledky zemí 4

Porovnání výsledků zemí 5

Vývoj výsledků TIMSS matematika (I) 6

Vývoj výsledků TIMSS matematika (II) 7 Rok 1995Rok 2007Rok 2011 Singapur590Hongkong607Singapur606 Japonsko567Singapur599Hongkong602 Hongkong557Japonsko568Japonsko585 Nizozemsko549Anglie541Anglie542 Česká republika541Nizozemsko535USA541 Rakousko531USA529Nizozemsko540 Maďarsko521Austrálie516Austrálie516 USA518Maďarsko510Maďarsko515 Austrálie495Rakousko505Slovinsko513 Anglie484Slovinsko502Česká republika511 Norsko476Nový Zéland492Rakousko508 Nový Zéland469Česká republika486Norsko495 Slovinsko462Norsko473Nový Zéland486 Írán387Írán402Írán431 Průměr511Průměr519Průměr528

Vývoj výsledků TIMSS přírodověda (I) 8

Vývoj výsledků TIMSS přírodověda (II) 9 Rok 1995Rok 2007Rok 2011 Japonsko553Singapur587Singapur583 USA542Hongkong554Japonsko559 Rakousko538Japonsko548USA544 Česká republika532Anglie542Česká republika536 Nizozemsko530USA539Hongkong535 Anglie528Maďarsko536Maďarsko534 Singapur523Austrálie527Rakousko532 Austrálie521Rakousko526Nizozemsko531 Hongkong508Nizozemsko523Anglie529 Maďarsko508Slovinsko518Slovinsko520 Nový Zéland505Česká republika515Austrálie516 Norsko504Nový Zéland504Nový Zéland497 Slovinsko464Norsko477Norsko494 Írán380Írán436Írán453 Průměr510Průměr524Průměr526

Trend ve výsledcích českých žáků 10

Vědomostní úrovně TIMSS 11 Matematika Přírodověda

Hodnoty vybraných percentilů 12 MatematikaPřírodověda

13 Testy TIMSS, 4. ročník Matematika  Čísla50 %  Geometrické tvary a měření35 %  Znázornění dat15 % Přírodověda  Živá příroda45 %  Neživá příroda35 %  Nauka o Zemi20 % Dovednosti  Znalosti40 %  Aplikace40 %  Uvažování20 %

14 Výsledky na dílčích škálách, učivo

15 Výsledky na dílčích škálách, dovednosti

16 Výsledky na dílčích škálách, dovednosti Matematika Přírodověda

17 Domácí zdroje pro učení Žáci  knihy v domácnosti  pokoj  internet Rodiče  dětské knihy  vzdělání  povolání

18 Obliba čtení, matematiky a přírodovědy rádicelkem rádineradi

19 Jak si žáci věří (I) Rozhodně souhlasím Spíše souhlasím Spíše nesouhlasím Rozhodně nesouhlasím

20 Jak si žáci věří (II) celkem jistýnejistý

21 Šikana ve škole Jak často se ti ve škole staly následující věci?

22 Podrobnější informace Národní zprávě PIRLS 2011 Národní zprávě TIMSS 2011 Hlavních zjištěních

Děkuji za pozornost! 23