Ondřej NOVODVORSKÝ Ředitel pro malé a střední fimy Microsoft MALÁ MOBILITA: NEVYUŽITÁ PŘÍLEŽITOST I BRZDA RŮSTU MSP V ČR
Malá mobilita: nevyužitá příležitost i brzda růstu MSP v ČR Mobilita ve světě malých a středních firem 2015
Mobilita je konkurenční výhoda 25% MSP, které intenzivně využívají mobilitu, roste 2x rychleji než ostatní a tvoří 8x rychleji pracovní místa (celosvětově)
Stolní počítač Notebook Chytrý telefonTablet Zastaralý hardware představuje další překážku mobility
51 % Vyžaduje to povaha mé práce Nemám nástroje na práci na dálku 29%29% Potřebuji být nablízku šéfovi a kolegům 23 % 72 % 19 % 37 % 59%59%
Vzdálený přístup Podniková cloudová služba Osobní Běžné cloudové služby 13 % pracovníků v ČR vůbec nezálohuje data. Téměř polovina je zálohuje na harddrive, třetina do cloudu (on-line) 44%40%29%21% 40%40%29%39%14% ČR Evropa 97 % pracovníků v ČR tvrdí, že zaměstnavatel ví to, že tímto způsobem přistupují k firemním dokumentům
Mobilní technologie pomáhají v práci i doma......pomáhají šetřit čas a zvyšují produktivitu, takže mohu lépe sladit pracovní a osobní život...zvyšují mou produktivitu mimo kancelář (při cestování ap.)... zvyšují náročnost práce, protože mě přehlcuje informacemi a y 55% souhlasí 46% souhlasí 49% souhlasí 32% souhlasí 23% souhlasí Evrop a ČR 66% souhlasí
Jak moderní technologie pomáhají byznysu? 36% větší spokojenost zákazníků 33% zvýšení spokojenosti zaměstnanců 30% lepší interní komunikace, spolupráce a sdílení znalostí 25% větší produktivita zaměstnanců 25%25% 34% lepší služby zákazníkům 33%33% 22%22% 34 % 33% dosažené dopady očekávané dopady
Všichni respondenti pracují pro společnosti se sídlem v dané zemi, používají v práci nějaké digitální zařízení (počtač ap.) a jejich společnost má maximálně 250 zaměstnanců. Rozhovory proběhly formou interaktivního panelu v lednu a únoru Mobilita ve světě malých a středních firem 2015 Belgie, ČR, Dánsko, Finsko, Itálie, Maďarsko, Nizozemí, Norsko, Polsko, Rumunsko, Řecko, Španělsko, Švédsko, Švýcarsko, Ukrajina, Velká Británie Ipsos MORI realizoval rozhovory s zaměstnanci malých a středních podniků (MSP) ve 13 evropských zemích.