Verbal overshadowing effect – verbální zastínění

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Borrélie – úskalí laboratorní diagnostiky
Advertisements

Ochrany vedení.
Postižení kognitivních funkcí u psychiatrických poruch
Procesní analýza vybrané části ČSÚ Bc. Petr Horák Brno, Květen 2012 Operační management.
J. Kolář - Biologické rytmy a fotoperiodizmus rostlin 5: Experimenty testující selekční výhody cirkadiánních rytmů.
Cvičení 6 – 25. října 2010 Heteroskedasticita
ZÁKLADY EKONOMETRIE 7. cvičení Heteroskedasticita
Analýza možností vzniku chyb
Metody psychologie PhDr. Eva Tomešová, PhD.. Jak psychologové dospějí k závěrům o neznámém?  Používají VĚDECKOU METODU: IDENTIFIKACE VĚDECKÉ OTÁZKY FORMULACE.
Školní stravování (úvod) MUDr. Petr Tláskal, CSc. Ing. Eva Šulcová Bc
Vaši OZ… …prodávají často ve slevách a ustupují z původní cenové nabídky klientovi? …mají málo nových klientů a u stávajících stagnují prodejně? …neumí.
Informační systém Benefit7+
VYUŽITÍ ICT PŘI TVORBĚ DUM
Robustní vyrovnání Věra Pavlíčková, únor 2014.
LOGISTICKÉ SYSTÉMY 8/14.
Markery asistovaná selekce
Statistika Vypracoval: Mgr. Lukáš Bičík
Obecný postup při testování souborů
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Profesionální prezentační dovednosti a jejich trénink Cíl: V době vymezené na seminář zopakovat a prohloubit znalosti a dovednosti účastníků v oblasti.
ALGO – Algoritmizace 2. cvičení
2005 Šablona eVŠKP - titulní list ÚVOD  Definice doporučené šablony  Soubor s přednastavenými styly, strukturou, designem  NEREÁLNÉ problémy.
VY_32_INOVACE_15_OpenOffice.org Calc Název školy: Základní škola a Mateřská škola Křetín, okres Blansko, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07./1.4.00/
Makroekonomické aspekty pomoci Role hospodářské politiky v rozvojových zemích.
ŠÍŘENÍ A PŘENÁŠENÍ CHYB A VAH
Seminární práce Mgr. Bc. Radka Burketová N_TiM/pMPH
Motivace ve výuce přírodopisu
Seminární práce N_TiM/pMPH.
Jakub Fischer Předsednictvo RVŠ,  Repre komise  Představeny základní obrysy rozpočtu na rok 2011, respektující „Zásady 2011“
1 Aktuální vývoj nabídky na trhu práce Smilovice, František Cvengroš.
Prezentační dovednosti Úvod do studia – prezentace domácího úkolu Bronislava Wittnerová (insp. Dr. Tomoszek)
Hodnocení ve vzdělávání dospělých Mgr. Miroslava Dvořáková 2007.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_770.
Zápočtová práce na POPJ Tvorba slovníku a pravidel do PC-Kimmo SLOVESA Vojtěch Holub.
Vývoj kognitivních schopností v mladším školním věku
Alternativní a augmentativní komunikace
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
BAKALÁŘSKÝ SEMINÁŘ Obhajoba BP.
PSY717 – statistická analýza dat
Troubleshooting Hledání příčin poruch Metody pro určení proč něco nepracuje správně, nebo neposkytuje očekávané výsledky.
Rekognice z pohledu psychologie
Multimédia Žlutířová Eva.
Dopplerův jev a vzduchová dráha Jan Bednařík Gymnázium Šternberk Jan Tomášek SŠ aplikované kybernetiky Hradec Králové.
Téma Hypotézy ve výzkumu
Klasifikace nemocí – ICD, ICF
© IHAS 2011 Tento projekt je financovaný z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost a státního rozpočtu ČR.
GPS  Navigace nám slouží k orientaci na našich silnicích.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 12: Příčiny neúspěchu podnikání malých a středních podniků.
Bc. Jaromír Šetek VNÍMÁNÍ ZEMĚ PŮVODU ZNAČKY A ZEMĚ PŮVODU PRODUKTU VEDOUCÍ PRÁCE: Ing. Pavel Štrach, Ph.D. et Ph.D.
Makroekonomie II Petr Musil Krátkodobá rovnováha v otevřené ekonomice, model IS-LM-BP, Mundell-Fleming model.
Od tématu k problému – druhy problému - hypotézy Východisko = problém Kvantitativní výzkum – musí mít vždy hypotézu? Kvalitativní výzkum – bez hypotézy?
Evropská služba pro vnější činnost: možnosti a rizika Tomáš Weiss, Ph.D.
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Jednoduché slovní.
Biometrika v informační bezpečnosti Daniel Raška.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
METODY PSYCHOLOGIE Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Didaktika přírodopisu 2 Pracovní list a jeho tvorba
- váhy jednotlivých studií
Technologie – Lícování I
Multifaktorová analýza
Rutinní zdravotnická statistika
Úvod do statistického testování
VY_52_INOVACE_Z Šablona.
Failure Mode and Effect Analysis
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
VY_12_INOVACE_Rů_I_11 Popis uměleckého díla
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Transkript prezentace:

Verbal overshadowing effect – verbální zastínění

sebejisté vystupování chybná identifikace + sebejisté vystupování = odsouzení nevinného (ve více než 70% rozsudků později změněných na základě testů DNA) http://www.innocenceproject.org/causes-wrongful-conviction/eyewitness-misidentification

Verbální zastínění slovný popis obličeje / vzhledu zhoršuje rekognici nejasná příčina vytvoří se popisem méně přesný / chybný mentální obraz, jenž nahradí původní? zaměřují se po popisu lidé na jiné aspekty při rekognici?

9 – není přítomen

25% 16%

4%

Hlavní výsledky původní studie replikace vliv pořadí úkolů malý soubor, velký efekt (25 p.b.) ale 95%IS prakticky od 0 do 44 p.b. replikace menší efekt (16 p.b.) vliv pořadí úkolů když popis hned po videu -> filler = pouze 4 p.b. rozdíl v typu chyb ve verbal skupině častěji volí "není přítomen" (12 p.b., resp. 16 p.b.)

Vliv zpoždění po deskripci

Problémy zobecnitelnost neznámý mechanismus specifita pro použité stimuly? neznámý mechanismus nelze navrhnout vhodné intervence potenciální inter-individuální mediátory nízká robustnost efektu spousta malých studií obtížná interpretovatelnost výsledků

Závěr verbální zastínění lze v laboratorních podmínkách spolehlivě demonstrovat jeho praktický význam je však nejasný doporučení: identifikace by neměla následovat bezprostředně po popisu pachatele