Solární energie A její využití.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Hrátky s elektřinou Vypracovala: Anna Doležalová Datum:
Advertisements

ENERGETICKÉ SUROVINY - ELEKTRÁRNY
Z obnovitelných zdrojů
Energie na Zemi.
Sluneční energie Co je solární energie Využití solární energie
Fyzika Ekologie ©2008 (PowerPoint) Petra Křenová, Jirka Juřena a Lukáš Gottwald™
Fotovoltaika.
Využití solární energie A5M13VSO soubor přednášek
Sluneční elektrárna Získávání energie ze slunečního záření patří z pohledu životního prostředí mezi nejšetrnější způsoby. V poslední době se těší značné.
Sluneční elektrárna.
ALTERNATIVNÍ ZDROJE ENERGIE
Jaké jsou technické prostředky ke snižování vlivu dopravy na životní prostředí - Jaká auta budeme používat? Patrik Macháček ZŠ Vítězná, Litovel 1250.
Nízkoteplotní Stirlingův motor
Tepelný akumulátor.
Sluneční energie.
Obnovitelné zdroje energie (OZE)
OBNOVITELNÉ ZDROJE ENERGIE
06 Energie a její přeměny, stroje
Ch_110_Energie_Solární energie
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Elektrárny v ČR.
Fotovoltaické systémy A5M13VSO soubor přednášek
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem listopad 2011

Elektrická energie V současnosti nejvíce strojů a nástrojů pohání elektrická energie. Získává se přeměnou jiného druhu energie. Základem pro její výrobu.
Sluneční elektrárny.
Martin VRZALA. * Energetika * Primární energetické zdroje * Obnovitelné energetické zdroje.
Tereza Lukáčová 8.A MT blok
Digitální učební materiál
Světlo Opletal Stanislav Předmět : Biologie Vyučující : Mgr. Kašpar Ludvík.
Digitální učební materiál
Fotovoltaická elektrárna 650 kWp, Business Park Benátky
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D2 – 10.
VY_32_INOVACE_01_Sluneční záření Název školy: Základní škola a Mateřská škola Křetín, okres Blansko, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07./1.4.00/
Energie Kinetická energie: zákon zachování energie
Vznik přechodu P- N Přechod P- N vznikne spojením krystalů polovodiče typu P a polovodiče typu N: “díra“ elektron.
Trunkát Tadeáš, 1.U. -nevyčerpatelnost -ekologičnost.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
Tepelné akumulátory.
VYUŽITÍ ENERGIE SLUNEČNÍHO ZÁŘENÍ
Využití energie Slunce
Zdroje energie Zdroje energie - Obnovitelné x neobnovitelné (jaderné, uhelné elektrárny, využití biomasy, solární, vodní a větrné energie) Radioaktivní.
Obnovitelné zdroje energie. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Výroba a přenos elektrické energie. Struktura prezentace otázky na úvod výklad příklad/praktická aplikace otázky k zopakování shrnutí.
Autor – Vlastimil Knotek Závěrečná práce.  Elektrická energie je schopnost elektromagnetického pole konat elektrickou práci. Čím větší energii má elektromagnetické.
Nevyčerpatelné energetické zdroje Zbožíznalství 1. ročník.
David Tomáš E.3 OBNOVITELNÉ ZDROJE ENERGIE. OBSAH PREZENTACE Úvod Obsah Co jsou to obnovitelné zdroje ? Energie ze slunce Větrná energie Kinetická energie.
SVĚTELNÁ ENERGIE. Vznik světelné energie Jaderná energie ve Slunci se mění na světelnou energii, tu zachytí solární panely, ze kterých vychází elektrická.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 23 AnotacePřehled.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Zpracovala: Mgr. Monika Dvořáková Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace.
Světlo Předmět: BiologieTřída: 2L Obor: Technické lyceumŠkolní rok: 2015/16 Vyučující: Mgr. L. KašparJméno: Vojtěch Bezděk.
1 Diplomová práce Sluneční záření a atmosféra Autor: Tomáš Miléř Vedoucí: Doc. RNDr. Petr Sládek, CSc. Oponent: RNDr. Jan Hollan BRNO 2007Katedra fyziky,
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 9 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Jakým způsobem lze získávat elektrickou energii?
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST BIOLOGIE A EKOLOGIE - PRŮŘEZOVÉ TÉMA
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Výukový materiál Škola: Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Autor: Zbyněk Lecián Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA LOUNY, PODĚBRADOVA 640, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE AUTOR: MGR.JANA ZELINKOVÁ NÁZEV MATERIÁLU:VY_32_INOVACE_18_TYPY.
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ / /21
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
FVE.
Energie VY_32_INOVACE_05_Energie Autor: Pavlína Čermáková
Záření – radiace Druh vlnění - šíření energie prostorem
Fotoelektrický jev Viktor Šťastný, 4. B.
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Obnovitelné zdroje energie a blízká budoucnost
Autor: Mgr. M. Vejražková VY_32_INOVACE_07_ Vzduch
Transkript prezentace:

Solární energie A její využití

úvod Sluneční energie (sluneční záření, solární radiace) představuje drtivou většinu energie, která se na Zemi nachází a využívá. Vzniká jadernými přeměnami v nitru Slunce. Vzhledem k tomu, že vyčerpání zásob vodíku na Slunci je očekáváno až v řádu miliard let, je tento zdroj energie označován jako obnovitelný.

Solární panely Solární panel je tvořen solárními (fotovoltaickými) články, které mohou být tvořeny polovodičovými nebo organickými prvky, které mění elektromagnetickou energii světla v energii elektrickou. Přímou přeměnou světla na elektrickou energii se dnes zabývá samostatná specializace. Fotoelektrický efekt vysvětluje vznik volných elektrických nosičů dopadem záření.

Využití sluneční energie Přímé Slunečními paprsky dopadne na povrch Země přibližně 1 kW/m². Toto číslo se nazývá solární konstanta. Tuto energii lze využít přímo: pro výrobu elektrické energie (obvykle fotovoltaický článek ale také stirlingův motor), v zemědělství (skleníky), zpracování užitkové vody (ohřev, ale též desalinace a desinfekce), vytápění. Nepřímé Nepřímo se sluneční energie v přírodě přeměňuje na: potenciální energii vody (využívaná ve vodních elektrárnách), kinetickou energii vzdušných mas (vítr), chemickou energii biomasy (včetně fosilní ch paliv, kde akumulace sluneční energie proběhla před dlouhou dobou).

Domácí solární energie Kolik energie solární elektrárna vyrobí se logicky odvíjí od intenzity slunečního záření. Pokud je obloha bez mráčku, výkon slunečního záření je kolem 1kW/m2. Když se však obloha zatáhne, sluneční záření je až 10krát méně intenzivní. V České republice je průměrná intenzita slunečního záření odhadována na 950–1340 kW na m2 za rok. Nejvhodnější oblastí je jižní Morava.

Závěr Vyrobil - Petr Chlad Liberec 6 Zdroje: wikipedia google