Pří_059_Rozmanitost přírody – Třídění rostlin Autor: Mgr. Marie Matušů

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Semenné rostliny 4. ročník
Advertisements

Rostliny okolo naší školy
OPAKOVÁNÍ 1 Prvouka 3.ročník. OPAKOVÁNÍ 1 Prvouka 3.ročník.
Listnaté stromy a keře 4. ročník
Pří_059_Rozmanitost přírody _Třídění rostlin Autor: Mgr. Marie Matušů
Autor: Mgr. Helena Uhříková
Historie a současnost ochrany přírody v České republice
Živá a neživá příroda 3. ročník
Pří_093_Člověk a jeho zdraví_Kostra Autor: Mgr. Marie Boučková
Elektronická učebnice - I
Chráněná území v České republice
SLUNEČNÍ TEPLO A SVĚTLO
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Autor: Mgr. Helena Uhříková
Rostliny VY_52_INOVACE_10 pro 5. ročník ZŠ
Základní třídění podle způsobu rozmnožování
VY_32_INOVACE_170 Výukový materiál zpracován v rámci projektu
ZNAKY ŽIVOTA ROSTLIN.
Rostliny - význam a jejich dělení.
VY_32_INOVACE_33_ Prvouka 3.ročník Rostliny 2.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
VODA – ZÁKLADNÍ PODMÍNKA ŽIVOTA
Rozmnožovací soustava
Opakování – vesmír, sluneční soustava
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
PŘIZPŮSOBIVOST ROSTLIN A ŽIVOČICHŮ
Pří_023_Rozmanitost přírody _Ropa Autor: Mgr. Renata Krajíčková
Přezimující živočichové
Autor: Mgr. Helena Uhříková
Vlci Pří_087_Rozmanitost přírody_Vlci Autor: Mgr. Marie Boučková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo.
Pří_020_Rozmanitost přírody_Souhvězdí Autor: Zdeňka Bartlová
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Planety sluneční soustavy – Velké planety
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_168.
Pří_083_Rozmanitost přírody_Brouci Autor: Mgr. Marie Boučková
Pří_081_Rozmanitost přírody_Denní motýli Autor: Mgr. Marie Boučková
Lesní plody Pří_040_Rozmanitost přírody_Lesní plody Autor: Mgr. Jana Koutná Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační.
Podzemní a nadzemní části rostlin.
JSOU TO: DŘEVINY A BYLINY.
VY_32_INOVACE_09_PŘV_ROZDĚLENÍ ŽIVÝCH ORGANISMŮ Základní škola, Moravský Krumlov, náměstí Klášterní 134, okres Znojmo, příspěvková organizace.
Člověk a jeho svět 4. ročník
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_1.3.4 Rostliny - dělení Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník Číslo.
Rostliny.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_ Rostliny Název sady: Člověk a jeho svět 3. ročník Číslo projektu:
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: březen 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII Vzdělávací.
VY_32_INOVACE_Sib_III_08 Třídění rostlin Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Název školy:ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor:Mgr. Blanka Kusá Název:VY_52_INOVACE_PR Téma:Rostliny Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
ROSTLINY.
Dělení rostlin Podle způsobu rozmnožování výtrusné – nekvetou,
Rostliny.
Dělení rostlin Podle způsobu rozmnožování výtrusné – nekvetou,
Pří_084_Rozmanitost přírody_ Pavouci Autor: Mgr. Marie Boučková
ROSTLINY Člověk a jeho svět (Prvouka pro 3. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Anotace Program slouží k procvičování a opakování přírodovědného učiva ve 4. ročníku.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Podmínky života na Zemi
Člověk je součástí přírody
VY_52_INOVACE_23_ Stavba těla semenných rostlin
ČÁSTI KVETOUCÍCH ROSTLIN (výklad)
VY_52_INOVACE_21_ Vlastnosti rostlin
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
VY_52_INOVACE_27_ Vlastnosti živočichů
TŘÍDĚNÍ ŽIVÝCH ORGANISMŮ
Rostliny - význam a jejich dělení.
Živá příroda.
Třídění živých organizmů
VY_52_INOVACE_19_ Živá a neživá příroda
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Transkript prezentace:

Pří_059_Rozmanitost přírody – Třídění rostlin Autor: Mgr. Marie Matušů Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/02.0025 Název projektu: Modernizace výuky na ZŠ Slušovice, Fryšták, Kašava a Velehrad Tento projekt je spolufinancován z Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky. TŘÍDĚNÍ ROSTLIN Pří_059_Rozmanitost přírody – Třídění rostlin Autor: Mgr. Marie Matušů Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace

Anotace: Digitální učební materiál je určen pro práci za pomoci počítače s interaktivní tabulí. Je součástí tematického okruhu „Rozmanitost přírody“. Materiál je určen k doplnění výkladu o živých organismech a jejich třídění, zabývá se tříděním rostlin. Je určen pro předmět přírodověda 5. ročník. Tento materiál vznikl jako doplňující materiál k učebnici: MATYÁŠEK, Jiří, Věra ŠTIKOVÁ a Josef TRNA. Přírodověda 5: Člověk a jeho svět. Bratislavská 23d, 602 00 Brno: NOVÁ ŠKOLA s.r.o., 2011. ISBN 978-807289-301-0.

Třídění rostlin

Živé organismy Houby Bakterie,sinice Rostliny Živočichové

Rostliny obsahují zelené barvivo zvané chlorofyl.

Společné znaky s živočichy rostou rozmnožují se vyvíjejí se přijímají potravu - živiny

Víš, čím se odlišují od živočichů? Rostliny se nepohybují z místa na místo.

Stavba těla rostlin listy stonky kořeny

Třídění rostlin semenné výtrusné

Semenné rostliny rozmnožují se semeny a) krytosemenné – jejich semena jsou ukryta v plodech, např. ovoce, zelenina, kopretiny atd.

b) nahosemenné – jejich semena nejsou ukryta v plodu, ale leží volně na plodolistu. Jsou to jehličnany.

Výtrusné rostliny Výtrusy jsou maličká semínka, která jsou tak lehká, že je vítr odnese hodně daleko, kde vyroste nová rostlinka. Jsou to mechorosty a kapraďorosty.

Další třídění byliny dřeviny stromy keře

Dřeviny – dřevnatý stonek Poznáš některé keře? borůvky maliny šípky brusinky líska

Dřeviny – dřevnatý stonek, stromy Listnaté stromy Jehličnaté stromy

Jak dlouho žijí stromy? Sekvoje 5 000 let. Borovice dlouhověká až 4 600 let. Nejstarší známou dřevinou je keř z jihozápadní Kalifornie (USA) – 11 700 let. U nás se lípy a duby dožívají několika set let.

Byliny – dužnatý stonek jednoleté dvouleté vytrvalé hrách hvozdík tulipán

Stonky lodyha stéblo stvol

Dokonči správně věty: Lodyha Stvol Stéblo je stonek bez listů. je dutý stonek s kolénky. je stonek s listy.

Víš, že… rostliny potřebují k fotosyntéze světlo, proto se naklánějí ke světlu? mnoho rostlin reaguje na dotek? některé rostliny jsou masožravé? semena mnoha rostlin jsou přenášena zvířaty? některé rostliny přitahují hmyz ne vůní, ale zápachem?

Test Mezi dřeviny nepatří: a) smrk b) topol c) tulipán Stéblo je: a) stonek bez listů b) dutý stonek s kolénky c) stonek s listy

3. Byliny mají: a) dužnatý stonek b) dřevnatý stonek 4. Chlorofyl je: a) ústní voda b) čistící prostředek c) zelené barvivo v rostlinách 5. Houby jsou: a) semenné rostliny b) výtrusné rostliny

Zdroje office.microsoft.com VYSKOČIL, Josef. Co to je...?. Praha: Svojtka & Co., s.r.o., 2004. ISBN 80-7352-090-7. přípravy a zápisy autorky