Starověké Řecko Mykény

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Počátky řecké civilizace a velká kolonizace
Advertisements

MiNOJSKÁ A MYKÉNSKÁ CIVILIZACE
Řecko – balkánský poloostrov
STAROVĚKÉ ŘECKO.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 6.
Starověká Kréta 6. ročník.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Registrační číslo projektu:
Temná staletí Antické Řecko.
Mykény.
Starověké Řecko I. počátky.
PŘÍRODNÍ PODMÍNKY, ZEMĚDĚLSTVÍ, ŘEMESLO, OBCHOD
jméno autora  Mgr. Štěpánka Kočová název projektu
Starověká Kréta a Mykény
Starověké Řecko.
Starověké Řecko I. počátky.
Předřecké kultury - kultura egejské oblasti
Peloponéský poloostrov
Číslo: VY_32_INOVACE_26_10 Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: Mykénská.
VY_32_INOVACE_Dj.9.18-Mínojská kultura-prezentace
STAROVĚKÉ ŘECKO.
Egejská kultura Anotace: Materiál je určen k výuce dějepisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky s pojmy a informacemi egejské kultuře.
Jméno autora: Mgr. L.Krivjanský Datum: Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Vzdělávací obor: Dějepis Tematický okruh: Období antiky.
Mykény Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98 VY_32_INOVACE_2D.6.09
Mínojská a Mykénská kultura (počátek 2. tisíciletí – polovina 14
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
MINOJSKÁ CIVILIZACE ZŠ TGM Rajhrad Autor: M. Kocmanová
Egejská oblast Mykénská kultura
STAROVĚKÉ ŘECKO.
Název Mykénské Řecko Předmět, ročník Dějepis, prima Tematická oblast
Starověký Řím.
Starověké Řecko.
Starověké Řecko 6. ročník.
VY_32_INOVACE_2D.6.08 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 6. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Starověké Řecko.
Starověké Řecko 6. ročník.
Mykénské období Petr Machala.
Počátek řeckých civilizací.
Dějepis Starověké Řecko 1.
Minojská Kréta Dagmar Zemanová
Archaické období Dagmar Zemanová
Kréta.
STAROVĚKÉ ŘECKO.
Název školy: ZŠ Karla Klíče v Hostinném Autor: Alena Pavolková Název: VY_32_INOVACE_08_B_5_Řecké antické umění Téma: Dějiny výtvarného umění Číslo projektu:
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Osoblaha AUTOR: Marian Hrabovský NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_Pravěk a Starověk TEMA: Vývoj společnosti v pravěku a starověku ČÍSLO PROJEKTU:
Homér – prý slepý básník údajný autor eposů Ilias a Odysseia popisuje příčiny a průběh trojské války (Ilion = řecky Trója) popis Odysseovy desetileté cesty.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_ Minojská Kréta a mykénské Řecko Název sady: Staroorientální.
ŘECKÉ DĚJINY ŘECKÉ DĚJINY. Pojem ANTIKA označuje kulturu starověkého ŘECKA a ŘÍMA rok 0 – zlom letopočtu 14. stol. př.n.l.476 n.l. období rozkvětu mykénské.
ŠKOLA:Základní škola a Mateřská škola Nemilany VYUČUJÍCÍ:Mgr. Iveta Šlahařová TÉMATICKÁ OBLAST:Starověk PŘEDMĚT:DROČNÍK:6. NÁZEV MATERIÁLU:Starověké Řecko-
Asýrie a Babylonie 20.st. – 612 př.n.l př. n. l.
Název projektu: Zkvalitnění výuky cizích jazyků Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola Havlíčkův Brod, Štáflova 2004 Jméno: Karin Šubrtová.
Tematická oblast Archeologie Datum vytvoření Ročník 5. ročník osmiletého nebo 1. ročník čtyřletého gymnázia Stručný obsah Student se seznámí.
MÍNOJSKÁ KULTURA.
Vytvořil: Jakub Řezníček
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Gertruda Miličková NÁZEV: Starověké Řecko – Kultura a literatura.
ŠKOLA: Gymnázium Lovosice AUTOR: Mgr. Radmila Vorasická NÁZEV:
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Anna Zabranská Číslo
Starověké Řecko I. počátky.
MYKÉNSKÉ OBDOBÍ Mykénské období ukončil vpád Dórů VLÁDNOUCÍ VRSTVA – MOHUTNÉ PEVNOSTNÍ REZIDENCE, ZE KTERÝCH OVLÁDALA NEJBLIŽŠÍ OKOLÍ (kyklopské zdivo)
Anotace: Prezentace pro 6. ročník k výkladu a procvičení učiva.
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Základní škola a mateřská škola Bohdalov
Mykénské období ( st .př.n.l.
Helénistické období 4. – 1. st. př. n. l.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Lenka Špillerová Název materiálu: VY_32_INOVACE_5-35_Palácové civilizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Starověké Řecko - úvod Mínojská Kréta.
STAROVĚKÉ ŘECKO.
VY_32_INOVACE_218_Mykénská civilizace
Transkript prezentace:

Starověké Řecko Mykény Dagmar Zemanová Zdroj: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Sites_myc%C3%A9niens.png

Přehled dějin Řecka 

Příchod řeckých kmenů  Řekové (HELÉNI) nebyli původními obyvateli dnešního Řecka Indoevropské kmeny začaly přicházet do Řecka kolem roku 2 000 př. n. l. Kmeny byly na nižší úrovni a dočasně zabrzdily vývoj a pak postupně splynuly s původním obyvatelstvem Tak zvanou Velkou migraci zahájili ACHÁJOVÉ (osídlili severní Řecko, Peloponés, ostrovy v Jónském moři) Druhou vlnu v polovině druhého tisíciletí způsobili IÓNOVÉ Migraci završili DÓROVÉ

Aiolové (severozápadní kmeny) THÉBY ATHÉNY MYKÉNY SPARTA Achájové 1 800 př. n. l. Iónové 1 500 př. n. l. Dórové 1 200 př. n. l. Aiolové (severozápadní kmeny)

Mykénské Řecko 16. – 11. BC  centrum na Peloponéském poloostrově palácové hospodářství obyvatelé – řečtí Achájové největší paláce – Mykény, Tiryns, Pylos, Théby, Athény a další Zdroj: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Mycenaean_Greece_cut-pl.png?uselang=cs

Pylos Zdroj: http://de.wikipedia.org/wiki/Palast_des_Nestor

Mykény Porovnej archeologické lokality Knóssos Zdroj: http://de.wikipedia.org/wiki/Mykene,

Mykénská civilizace paláce budované podle krétských vzorů centra obehnána mohutnými hradbami kamenné kvádry kladené na sebe hmotnost 10 t označení KYKLOPSKÉ ZDIVO Kdo byli bájní Kyklopové? Zdroj: http://de.wikipedia.org/wiki/Mykene

Kyklopové bájní obři s jedních okem uprostřed čela vystupují v řeckých bájích Odyssea – hrdina Odysseus jako zajatec Kyklopů oslepil Polyféma lidé věřili, že mykénské paláce postavili obři Kyklopové Proč? Zdroj: http://de.wikipedia.org/wiki/Kyklop

Mykény Zdroj: http://en.wikipedia.org/wiki/Mycenae

Mykény Zdroj: http://en.wikipedia.org/wiki/Mycenae

Mykény Lví brána Nejznámější část paláce Zdroj: http://en.wikipedia.org/wiki/Mycenae

Mykénské paláce http://www.antickamesta.websnadno.cz/RECKO__Pelopones.html

Tiryns Zdroj: http://en.wikipedia.org/wiki/Mycenae

Théby Zdroj: http://de.wikipedia.org/wiki/Theben_%28B%C3%B6otien%29

Mykénská kultura Písmo  používali lineární písmo B mluvili a psali starou řečtinou Kde jsme se s tímto písmem již setkali? Zdroj: http://de.wikipedia.org/wiki/Linearschrift_B

Šperky, zbraně, keramika  nalezeny v bohatě vybavených hrobkách pojmenovány jako šachtové hroby nejznámější archeolog Heinrich Schliemann Zdroj: http://de.wikipedia.org/wiki/Mykenische_Kultur

Heinrich Schliemann 1822 – 1890 jeden z nejznámějších archeologů světa  pocházel z chudé rodiny, ale vypracoval se svou pílí, ctižádostí a schopnostmi na bohatého obchodníka nakonec se vzdal podnikání a život zasvětil hledání antických památek nalezl pozůstatky bájné Tróji  Zdroj: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Prof._H._Schliemann.jpg?uselang=cs

Heinrich Schliemann Zajímavosti Byl velmi nadaný k učení jazyků a měl vynikající paměť: Dorozuměl se až v 13 jazycích (anglicky, nizozemsky, francouzsky, španělsky, italsky, portugalsky, rusky, starou a moderní řečtinou, …). Učil se jich 25, během celého života a talent pro ně vždy zapíral. Nejspíš byl dítětem štěstěny: Když u holandských břehů ztroskotala loď jedině jeho zavazadlo doplavalo téměř neporušené na pláž; Jindy požár zničil celé dřevěné město krom pár domů kamenného hotelu, kde Schliemann nocoval. Když jel do Ameriky pátrat po nezvěstném bratrovi a dověděl se, že je již mrtev, nedalo mu to a přítomnosti na kontinentu využil k návštěvě amerického prezidenta ve Washingtonu. Měl talent a možná jistou chladnokrevnou schopnost využít ku svému prospěchu všechno, co se namanulo. Například při požáru nakoupil suroviny, po kterých byla druhý den maximální poptávka. Zdroj: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Prof._H._Schliemann.jpg?uselang=cs

Šperky, keramika Zdroj: http://cs.wikipedia.org/wiki/Myk%C3%A9nsk%C3%A1_civilizace

Agamemnonova maska  nejznámější mykénský nález král Agamemnon byl jeden z hrdinů Trojské války masku našel Schliemann r.1876 v hrobě pokrytém zlatými šperky  pojmenoval ji po bájném králi Zdroj: http://cs.wikipedia.org/wiki/Myk%C3%A9nsk%C3%A1_civilizace

Řemeslné výrobky Zdroj: http://cs.wikipedia.org/wiki/Myk%C3%A9nsk%C3%A1_civilizace

Řemeslné výrobky Zdroj: http://cs.wikipedia.org/wiki/Myk%C3%A9nsk%C3%A1_civilizace

 Společnost velké rozdíly mezi vládnoucí vrstvou – králové a jejich rodina a válečníci (paláce, bohatě vybavené hroby) a prostým obyvatelstvem (neopevněné vesnice, zemědělci, řemeslníci) paláce centrem „ministátečku“ – válčili mezi sebou zdatní řemeslníci a obchodníci – obchod s Egyptem, Malou Asií, Sýrií, Palestinou aj.

Trojská válka V době existence mykénské civilizace se měla odehrát známá trojská válka. Co jsi o ní četl/a, slyšel/a nebo viděl/a? Znáš pojmy? jablko sváru Achillova pata trojský kůň odysea Zdroj: http://cs.wikipedia.org/wiki/Trojsk%C3%A1_v%C3%A1lka

Zánik mykénské civilizace 12.st.p.K.  oslabení vzájemnými válkami pokles mezinárodního obchodu přírodní katastrofy  nápor cizích válečníků = tzv. mořské národy (kmeny, které útočily v moře i z pevniny na vyspělé civilizace) a dalších řeckých kmenů – Dórů

Pocvič si angličtinu

Opakování Co je na obrázcích?

Opakování Co bylo tzv. kyklopské zdivo? Co je na obrázku?

Opakování Kdo se zasloužil o objevování řeckých památek? Co připomíná tato rekonstrukce?