NAŠI OBOJŽIVELNÍCI Obr.1.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Digitalizace výuky Příjemce
Advertisements

VY_32_INOVACE_Př-ž 6.,7.14 Anotace:
Živočichové našich rybníků – ryby, obojživelníci a plazi
Základní škola Rosice, okres Chrudim
OBOJŽIVELNÍCI PŘÍRODOPIS 7. ROČNÍK.
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Obojživelníci.
Obojživelníci.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Opakování obojživelníci
OBOJŽIVELNÍCI obývají „oba živly“ VODU SOUŠ.
OBOJŽIVELNÍCI Ocasatí.
Zoologie strunatců pro učitelství přírodopisu na ZŠ Přednáška č.5
Základní škola Kladruby
Třída: Obojživelníci znaky:
Obojživelníci Zástupci.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
OBOJŽIVELNÍCI
Název:Zástupci obojživelníků
Třída OBOJŽIVELNÍCI Tvoří přechodnou skupinu mezi vodními a suchozemskými obratlovci, vyvinuli se z lalokoploutvých ryb (latimérie podivná), dospělci.
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Obojživelníci Základní škola Žižkov, Kremnická 98, Kutná Hora
Jedná se o štíhlého čolka s drobnými končetinami a dlouhou hlavou. Pokud se vyskytuje ve vodě, jeho kůže je hladká, na souši ji má suchou a jemnozrnnou.
charakteristika obojživelníků
Obojživelníci ocasatí
Obojživelníci České republiky
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: listopad 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII Vzdělávací.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST – „Spolu to dokážeme“ Registrační číslo CZ.1.07/1.400/ Číslo materiálu:
Obojživelníci - bezocasí
Jméno autoraMgr. Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2 Inovace.
Obojživelníci Ocasatí Bezocasí.
Obojživelníci bezocasí
Třída: Obojživelníci (Amphibia)
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám ZŠ Grünwaldova, Č. Budějovice Mgr. Zuzana Šimečková Pořadové číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
stavba těla, rozmnožování
Základní škola Kladruby
OBOJŽIVELNÍCI Bezocasí.
Třída OBOJŽIVELNÍCI Přechodná skupina mezi vodními a suchozemskými obratlovci rozmnožování a vývin probíhá ve vodě, larvy= PULCI=dýchají ,mají.
RYBY 2 Obojživelníci plazi.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s výskytem, zástupci a typickými.
Živočichové kolem rybníku
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
Anotace - v prezentaci se žáci seznamují s určitým druhem žab Autor - Zuzana Pištová Jazyk - čeština Očekávaný výstup – poznání přírodního druhu, stavba.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám ZŠ Grünwaldova, Č. Budějovice Mgr. Vilma Skřivánková Pořadové číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název projektu: Živá příroda ve škole
Obratlovci obojživelníci.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
RYBY. Stavba těla: Tělo se skládá z hlavy, trupu a ocasu, končetiny jsou přeměněné v ploutve. Pokryv těla: Tělo je kryto šupinami, které jsou neustále.
OBOJŽIVELNÍCI 7. ročník ZŠ Londýnská. OBOJŽIVELNÍCI.
Kmen: Strunatci Podkmen Obratlovci Třída Obojživelníci
Škola 1. ZŠ T.G. Masaryka Milevsko, Jeřábkova 690,Milevsko Autor
Autor: Mgr. Vladislava Slepičková
Anotace – Žáby Anotace - Pracovní list k procvičení plynulého čtení s porozuměním, schopnosti k zapamatování si podrobností a doplnění chybějících slov.
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
OBRATLOVCI Třída: OBOJŽIVELNÍCI.
Autor: Mgr.Renata Viktorinová
OBOJŽIVELNÍCI – OCASATÍ
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK
JEŠTĚŘI ( po výkladu si zapiš do sešitu)
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Podtřída: Ocasatí Mají dva páry stejně vyvinutých končetin
Poznávání obojživelníků
Obojživelníci VY_52_INOVACE_26 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
zpracovaný v rámci projektu
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Lumír.
Zpracoval: Marcela Kováříková
OBOJŽIVELNÍCI TŘÍDĚNÍ.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Transkript prezentace:

NAŠI OBOJŽIVELNÍCI Obr.1

OBOJŽIVELNÍKY DĚLÍME NA DVĚ SKUPINY: obojživelníci ocasatí ti, kteří mají ocas zachovaný po celý život MLOCI, ČOLCI obojživelníci bezocasí ti, kteří v dospělosti ocas nemají ŽÁBY

ČOLEK OBECNÝ, HORSKÝ - pohlavní dimorfismus = samec pestřeji zbarvený než samice - potrava: hmyz, drobní korýši, pavouky, červy - noční živočichové

MLOK SKVRNITÝ - výskyt: vlhká místa v lese - je živorodý, samička rodí pulce do vody zjara - noční živočich - potrava: hmyz, žížaly, slimáci

ROPUCHA OBECNÁ - největší naše žába (až 15 cm) - většinou jen leze - žije ve vlhkých místech , často daleko od vody - potrava: hmyz, měkkýši, žížaly

ROZMNOŽOVÁNÍ ROPUCHY OBECNÉ -vajíčka slepuje hlenem do šňůrek (několik metrů)

SKOKAN HNĚDÝ - nejhojnější náš skokan (10cm) - má silně vyvinuté zadní nohy, délka skoku až 1m - žije na souši ( louky, zahrady, pole) – daleko od vody

SKOKAN ZELENÝ (10 cm) - výskyt: tůně, rybníky, hustě zarostlé břehy - samečkové vydávají skřehotavý zvuk, který je zesilován ozvučenými měchýřky u koutků úst

Skokan zpívá

KUŇKA ŽLUTOBŘICHÁ - vývojově nejstarší skupinou žab - mají bradavičnatou kůži - výskyt: tůně, rybníky, kaluže potrava: hmyz, červy, drobní živočichové

ROSNIČKA ZELENÁ – ( 6cm ) - žije na stromech a keřích - na koncích prstů jsou přísavné terčíky - výskyt: vlhké listnaté a smíšené lesy s tůňkami a rybníky - přizpůsobuje se barvou prostředí - samečkové mají na hrdle ozvučenou blánu, která se při skřehotání nafukuje potrava: hmyz

OCHRANA OBOJŽIVELNÍKŮ Obojživelníci jsou velmi citliví na čistotu vod. V důsledku rostoucího znečištění vodních zdrojů obojživelníků ubývá. Proto jsou u nás v ČR chráněni.

Žáby se přizpůsobily prostředí tropů Na dlouhých prstech mají přísavné polštářky s lepkavým povrchem – díky tomu se pevně drží na rostlinách, šplhají po větvích a listech. Zbarvení kůže jim slouží k maskování nebo vystrašení nepřítele (predátora). Některé žáby dokážou plachtit (šíronožky) – jejich velká chodidla a dlouhé prsty spojené plovací blánou fungují jako padák.

ŠÍPOVÉ ŽABKY získávají jed od roztočů – samy ho nevytváří - kuráre = jed, kterým napouští domorodci své šípy výskyt: Jižní Amerika (Amazonie)

zápis do sešitu: Naši obojživelníci Podtřída: OCASATÍ: Řád: ČOLCI – samci čolků se v době rozmnožování nápadně liší od samičky = pohlavní dvoutvárnost (dimorfismus) Druhy: Čolek obecný a horský Řád: MLOCI Druhy: Mlok skvrnitý -> je živorodý Podtřída: BEZOCASÍ Řád: ŽÁBY: Druhy: Kuňka žlutobřichá a Skokan zelený -> žijí u vody Skokan hnědý a Ropucha obecná -> ve vodě jsou pouze v době rozmnožování Rosnička zelená – žijí na stromech

ZDROJE: není-li uvedeno jinak, vlastní práce autora Obrázek 1 je dostupný pod licencí Microsoft Office 2007.com Ostatní obrázky se souhlasem Renaty Daňkové