Modul č. 2: Tutor DiV Kurz: Distanční minimum (kód skupiny DMPRA0509) Tutor: Mgr. Monika Všetulová Olomouc, 14. 4. 2005.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vzdělávací technologie kurzu podnikatelství pro techniky
Advertisements

Matika krokem  Proč? - motivy vzniku
Virtuální vzdělávací prostředí na FaME UTB ve Zlíně Virtuální vzdělávací prostředí na FaME UTB ve Zlíně E-learn 2002 Žilina 5. – 6. února 2002 E-learn.
Psychologie pro manažery Projekt ESF v Opatření 3.3 Rozvoj celoživotního učení Registrační číslo projektu: CZ / /0018.
Hodnocení prací posílaných tutorovi k opravě PhDr. Miroslava Dvořáková 2008.
1 Projekt Akademie distančního vzdělávání Monika Všetulová, Miroslava Dvořáková Olomouc 2007.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
Klíčová aktivita 04 Osobnostní a sociální rozvoj učitele MŠ Podpora profesního rozvoje učitelů v počátečním vzdělávání CZ.1.07/1.3.00/
Virtuální lektor? Miroslava Dvořáková Jiří Votava.
© HMP 2003 DATABÁZE NEJLEPŠÍCH PRAKTIK Trenér TRÉNINKOVÁ ČÁST „Řízení lidských zdrojů“ Trenér.
Tutoriál jako forma výuky na vysoké škole a na pracovišti PaedDr.Vanda Hájková, Ph.D. PedF UK v Praze
LETNÍ ŠKOLA PRO TUTORY Monika Všetulová Centrum distančního vzdělávání Univerzity Palackého v Olomouci akademie distančního vzdělávání.
Pedagogické minimum – lektorské dovednosti
Didaktické prostředky
Modul č. 2: Tutor DiV Kurz: Distanční minimum (DMHK0406) Tutor: Mgr. Monika Všetulová Hradec Králové,
Role tutora a studenta v on-line formě DiV. Klíč k úspěšné on-line výuce Kvalitní technické zázemí Zřetelné institucionální ukotvení Dostatečné personální.
On-line forma výuky Cvičení z techniky a technického vzdělávání Zpracoval: Jan Drobný (209671)
Návrh a realizace modulového systému dalšího vzdělávání učitelů v MSK Magdalena Chmelařová Opava 2008.
Centrum distančního vzdělávání Univerzity Palackého v Olomouci nabízí distanční kurz s e-learningovou podporou DISTANČNÍ MINIMUM.
E-learningový kurz e-learningu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Další vzdělávání pracovníků škol GP – oblast podpory 1.3 CZ1.07/1.3.05/ Vysoká.
Procesní řízení realizace projektů (praxe)
Zahájení tvorby ŠVP co nás čeká co je základem kurikulární reformy základní přístup sestavení pracovních týmů časový harmonogram.
 Pilotní kurz pro pedagogy MUDr. Iveta Matějovská, CSc.
Lucie Rohlíková Jana Vejvodová ZČU v Plzni
Role vysokoškolského pedagoga ve WBL PaedDr.Vanda Hájková, Ph.D
E-learningový kurz e-learningu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Další vzdělávání pracovníků škol GP – oblast podpory 1.3 CZ1.07/1.3.05/ Vysoká.
Mgr. Lucie Holacká, Národní institut pro další vzdělávání
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A5 Nástroje informatiky pro získávání informací a jejich zpracování.
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Anglické standardy při psaní projektu Osnova kurzu
ICT VE ŠKOLE LIDSKÉ ZDROJE listopad 2006 (c) Radek Maca.
Centrum distančního vzdělávání Univerzity Palackého v Olomouci DISTANČNÍ MINIMUM Vstupní tutoriál DPRA0508, DMPRA Mgr. Monika Všetulová.
1 Úvod do modulu: Evaluace distančního vzdělávání Miroslava Dvořáková Olomouc 2007 akademie distančního vzdělávání.
MODERNÍ TRENDY V ŘÍZENÍ ŠKOL interaktivní program rozvoje pokročilých manažerských a personálních dovedností pro ředitele škol a školských zařízení a jejich.
Rozhodovací procesy.
C8 – hodnocení kvality výsledků VaV Osnova kurzu C8 – hodnocení kvality výsledků VaV Jana Hančlová Ekonomická fakulta VŠB-Technická univerzita Ostrava.
Didaktika distančního vzdělávání Základní pojmy a vztahy.
Základní norma zdravotnických znalostí pro pedagogické pracovníky
Publikování prostorových dat na Internetu (prezentace pro VLE Dílna) Ing. Jan Růžička Institut geoinformatiky VŠB-TU Ostrava, HGF tř. 17.listopadu
RVP ZV a tvorba ŠVP Jak dojít k cíli : zpracovat efektivní
Rámcové a školní vzdělávací programy
Modul č. 2: Tutor DiV Kurz: Distanční minimum (kód skupiny DM0L507)
Profil manažera vzdělávání EGON centra VS Benešov,
E-learningový kurz pro examinátory zkoušky pro trvalý pobyt v ČR AUCCJ
Osnova kurzu Modul B6 – Informační podpora projektového řízení Ing. Martina Čaputová VŠB-TUO 1.Cíl kurzu Absolvováním kurzu získáte: a) znalost základních.
1 Inovace vzdělávacího procesu založeného na získávání kompetencí prostřednictvím výstupů z učení ve studijních oborech PODNIKÁNÍ
E-learningový kurz e-learningu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Další vzdělávání pracovníků škol GP – oblast podpory 1.3 CZ1.07/1.3.05/ Vysoká.
Úvod do studia Základní informace o předmětu Robert Zbíral Maxim Tomoszek.
TVORBA STUDIJNÍCH TEXTŮ V DISTANČNÍM VZDĚLÁVÁNÍ Simona F e i t o v á Centrum distančního vzdělávání Univerzity Palackého v Olomouci.
Přechod žáka ze ZŠ na SŠ SPŠ Ostrov Stručný program setkání 7:30-8:30  příprava ve třídách (otázky pro diskusi, vyzvednutí prac.oděvů, poučení.
VÝSTUPY Z DOTAZNÍKOVÉHO ŠETŘENÍ POTŘEB MATEŘSKÝCH ŠKOL A ZÁKLADNÍCH ŠKOL pro ORP ŠUMPER Mgr. Ivana Hanáková.
Alfa Human Service Alfa Human Service, I INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Přátelská školka CZ.1.07/1.2.00/ Výměna.
Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy. Název projektu: Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy Reg. číslo: CZ /0.0/0.0/15_005/ Realizátor.
Informační a poradenské centrum ZČU Informační a poradenské centrum ZČU Komplexní služby v oblasti studijního, psychologického, právního, sociálního a.
Nové přístupy ke vzdělávání a mezinárodní zkušenosti Institutu pro veřejnou správu Praha PhDr. Zdenka Procházková, MPA Institut pro veřejnou správu Praha.
Vzdělávací programy projektu „Implementace nové integrovatelné e- learningové infrastruktury do rezortu MV prostřednictvím videokonferenčního řešení“ Registrační.
Škola pro všechny Setkání koordinátorů inkluze ZŠ Jeseník, Fučíkova
Minikonference Gymnázium Brno - Řečkovice 17.červen 2010
Efektivní Knowledge management
Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Didaktické prostředky
Didaktické formy.
Rozvoj týmové spolupráce prostřednictvím pohybových aktivit
Projekt Impuls / Seminář
Projekt Impuls / Seminář
Plánování prvních kroků
Bc. Petra Karbanová Krajská metodička projektu APIV B
TRADICE UPLATNĚNÍ DOPRAVNÍ DOSTUPNOST ŠIROKÁ NABÍDKA TECHNICKÝCH OBORŮ
VIKBA32 Informační vzdělávání
Intenzivní podpora škol
Pedagog.
Transkript prezentace:

Modul č. 2: Tutor DiV Kurz: Distanční minimum (kód skupiny DMPRA0509) Tutor: Mgr. Monika Všetulová Olomouc,

Organizace tutoriálu ČASOVÝ PLÁN – hod.  Modul č. 3 Studijní texty v DiV – hod.  přestávka – hod.  Modul č. 2 Tutor DiV OBSAH tutoriálu TUTOR  prezence účastníků, organizace setkání  organizace studia – dotazy, stručné zhodnocení úkolů  kompetence učitele v DiV  řešení problémů  principy hodnocení úkolů Diskuse Případové studie Týmová práce Diskuse Případové studie Týmová práce

Úkol M-chart  strukturovaná metoda přípravy na diskusi tzv. M-chart  porovnání role učitele v prezenční a distanční formě vzdělávání  uvědomění si specifických a nalezení společných znaků Znění zadání Do tabulky o třech sloupcích vepište znaky, které jsou: A)typické pro učitele v prezenční formě studia (sloupec 1), B)společné pro učitele v obou formách studia a C)typické pro učitele v distanční formě studia (sloupec 3). Na závěr napište stručnou odpověď (max. 200 slov) na otázku "Jaké společné/rozdílné znaky mají učitelé v prezenční a distanční formě vzdělávání?".

Skupinová práce č. 1 Brainstorming Jaké dovednosti a schopnosti má mít učitel k efektivní práci v DiV ??? Co potřebuje učitel (mít a umět) k přípravě a realizaci distanční výuky ??? S jakými problémy se setkává učitel v distanční formě vzdělávání? Jak lze efektivně motivovat učitele k práci tutora ??? Jaké největší překážky mohou bránit učiteli v kvalitní práci tutora ??? Jak může tutor účinně podporovat studujícího ve studiu ???

Klasický  tradiční výukový styl  Autoritativní  Předávání „hotového“  Závazný předem určený program  Lektor  expert  Účastník  objekt  Úvod  prezentace programu a pravidel lektora  Výklad  Závěr  hodnocení školení lektorem)  Lektor poskytuje hotové poznatky  Participativní  Objevování nového  Pružnost programu (obsah/metody/techniky)  Trenér  facilitátor  Účastník  subjekt  Úvod  debata o programu a pravidlech dle potřeb a možností účastníků  Facilitace  Závěr  společná kritická sebereflexe  Trenér „učí se učit“, rozvíjet, kultivovat Barták, J. Základní kniha lektora/trenéra. Praha : Votobia 2003, s. 213.

Kompetence tutora  Odborná připravenost  Zkušenosti  Praxe  Pedagogické schopnosti/dovednosti ve VD  Schopnost veřejně vystupovat  Schopnost řídit interaktivní vzdělávací formy  Metodická způsobilost  Adaptabilita (přizpůsobivost i otevřenost)  Pozitivní přístup, aktivita, iniciativa, kolegialita  + osobnostní kvality (např. analytická schopnost) Barták, J. Základní kniha lektora/trenéra. Praha : Votobia 2003, s. 129.

Role a základní úkoly tutora  TECHNICKÁ (podmínky pro studenty, vlastní znalost)  MANAŽERSKÁ (plánování, organizace, administrace)  PEDAGOGICKÁ (dodržování didaktických zásad)  SOCIÁLNÍ (kooperativní studijní prostředí) ZÁKLADNÍ ÚKOLY TUTORA  ÚKOLY (zadávání a hodnocení)  STUDIJNÍ VÝSLEDKY (sdělování studujícím)  DOTAZY (zodpovídání)  TUTORIÁLY (vedení a hodnocení)  POMOC

Příručka pro tutory  vysvětlení základních pojmů  pravidla komunikace se studenty  povinnosti a práva tutora, studujících a realizátora  charakteristika kurzu  personální zabezpečení kurzu, organizace práce tutora  vedení studijní agendy

Skupinová práce č. 2 Hodnocení úkolů Řešení konfliktů