Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Škola 1. ZŠ T.G. Masaryka Milevsko, Jeřábkova 690,Milevsko Autor
Advertisements

Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Měsíc Měsíc je jediná známá přirozená družice Země. Pohled ze Země
Měsíc Lukáš Poledník KVA.
Orofacionální cvičení I Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Měsíc Autor: Mgr. Libor Sovadina Škola: Základní škola Fryšták, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/ Název.
Autor: Mgr. Libor Sovadina
Registrační číslo projektu
Družice Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
KRAJE ČR mapky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
(délka, obsah, objem, hmotnost, čas)
FYZIKÁLNÍ KUFR Téma: Země a vesmír (9. ročník) Zdroj: Wikimedia. Suitcase icon.jpg [online] [cit ]. Dostupný pod licencí Public domain.
PROVĚRKY Převody jednotek času.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Rozklad čísel 6 – 10 – doplňování varianta A
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dělení lomených výrazů
Funkce s absolutní hodnotou Využití grafu funkce při řešení rovnic a nerovnic s absolutní hodnotou Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: PhDr. Milan Simon NÁZEV:VY_32_INOVACE_ S 02 TEMA: Měsíc – přirozený satelit.
MĚSÍC Jiří Korec Kvarta 2006/07. O Měsíci…. Měsíc je jediným známým přirozeným satelitem Země Měsíc je jediným známým přirozeným satelitem Země Středová.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Měsíc – přirozená družice Země Pohyby Měsíce: -Obíhá kolem Země ( doba oběhu je 28 dní) -Otáčí se kolem své osy ( doba jednoho otočení je 28 dní) -Obíhá.
VY_32_INOVACE_PR4.09     Autor: Tereza Zástřešková   Datum vytvoření: září 2012   Ročník: 4.   Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět   Vzdělávací obor:
MĚSÍC.
VY__III/2__INOVACE__205 FYZIKA MĚSÍC.
Dostupné z Metodického portálu www. rvp
KRAJE ČR mapky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
VY_52_INOVACE_Z Šablona.
HODINY − pexeso Pexeso je navržené tak, aby si každý dle potřeby vytiskl ty snímky, které je třeba procvičit. Ať už celé hodiny, minuty nebo ve tvarech.
HODINY − pexeso Pexeso je navržené tak, aby si každý dle potřeby vytiskl ty snímky, které je třeba procvičit. Ať už celé hodiny, minuty nebo ve tvarech.
Poznávačka - sudokopytníci a lichokopytníci
What Time Is It? – Part 1 Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Zakresli dle 3D modelů – nárys, bokorys a půdorys
Zakresli popř. načrtni dle 3D modelů – nárys, bokorys a půdorys
K U F R Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
PUZZLE Podpora výuky o stálých a tažných ptácích
Fyzika – vyhledávání hodnot z grafů.
PROVĚRKY Převody jednotek času – 2. část
Najdi dva stejné obrázky
Název učebního materiálu
Interaktivní vyhledávání dvou stejných obrázků.
MLÁĎATA ZVÍŘAT PUZZLE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Princip magnetoelektrického měřícího přístroje
UŽITEČNÁ ZVÍŘATA A ROSTLINY 2
Převody jednotek délky - 2.část
Rozklad čísel od 1 do 10 Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
ČLOVĚK – NAŠE TĚLO PODPORA PRO VÝUKU
Půdní druhy Obr.1 Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Řídící a rozvíjející větné členy 1
Hyperoskulační kružnice hyperboly
Najdi rozdíl IV. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
B a r v y Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
M O T Ý L Í L O T O 2 Najdi stejného motýla!
ZLOMKY pracovní listy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Dušan Goš. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Procenta % Prezentace je zaměřená na procvičování procent užitím trojčlenky. Obsahuje celkem řešených 15 příkladů. Mgr. Eva Černá, Plzeň Autor © Eva Černá.
Převody jednotek objemu − 2. část
Domino 1−10 Obrázkové domino se skládá z kartiček, na jejichž levé polovině je napsáno číslo a na pravé polovině je určitý počet stejných obrázků. Hru.
Převody jednotek hmotnosti – 2. část
Tvary – přiřazování Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Orofacionální cvičení III.
Rovnice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
Převody jednotek času – 2. část
Před, Nad, Za, Pod 1) Vybarvi obrázek, který je: a) hned před jahodou
WHAT IS ORANGE? Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Prezentace určena pro názornou ukázku toho, co je více a co je méně.
Pracovní list 1) Do které kategorie jazyků se řadí španělština?
Zakresli popř. načrtni dle 3D modelů – nárys, bokorys a půdorys
Transkript prezentace:

Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Co je to Měsíc?  Měsíc je jediný známý přirozený satelit Země.  Měsíc je v synchronní rotaci se Zemí, což znamená, že jedna strana Měsíce („přivrácená strana“) je stále obrácená k Zemi.  Druhou, „odvrácenou stranu“ z větší části nelze ze Země vidět, kromě částí poblíž okraje disku, které mohou být příležitostně spatřeny díky libraci. Většina odvrácené strany byla až do éry kosmických sond zcela neznámá.  Střední vzdálenost Měsíce od Země je km. Obr. 2: Slovníček: Librace (z latinského libro – vyvažovat je v astronomii označení pro velmi pomalou oscilaci satelitu (ať již reálnou, či zdánlivou), jak se jeví pozorovateli na hmotnějším mateřském tělese, které satelit obíhá. Většinou se tento termín používá k označení kývavého pohybu Měsíce kolem Země.

Ukázka rotace Měsíce Obr. 3:

Průzkum  První člověkem vyrobený předmět, který dosáhl Měsíce, byla automatická sovětská sonda Luna 2, která na něj dopadla 4. září 1959 ve 21:02:24 Z.  Odvrácená strana byla poprvé vyfotografována 7. října 1959 sovětskou sondou Luna 3. Luna 1 Apollo 11 Členové posádky Apolla 8 se 24. prosince 1968 stali prvními lidmi, kteří na vlastní oči uviděli odvrácenou stranu Měsíce. Lidé poprvé přistáli na Měsíci 20. července Prvním mužem kráčejícím po měsíčním povrchu byl Neil Armstrong, velitel americké mise Apollo 11. Obr. 4: 5:

Vědecké poznání 55 000 let starý otesaný kámen v irském Knowth asi reprezentuje Měsíc. Je-li tomu tak, jde o nejstarší dosud objevené zobrazení. Ve středověku, ještě před objevením dalekohledu, již někteří lidé uznali Měsíc za sféru, i když si mysleli, že je „dokonale hladký“. LLeonardo da Vinci v Leicesterském kodexu (napsán mezi lety 1506 a 1510), poprvé prohlásil, že Měsíc je hmotné těleso těžší než vzduch. SSoučasně správně vysvětlil jev tzv. popelavého svitu jako odraz záře Země od měsíčního povrchu.

Co jste si zapamatovali?  1. Jak je vzdálený Měsíc od Země? (zaokrouhlete)  a) 25 km  b) km  c) km  2. První člověk na Měsíci byl (rok + jméno)  a) 1958 Lius Armstrong  b) 1969 Nielo Armstrong  c) 1969 Neil Armstrong  3. První předmět, který dorazil na Měsíc?  a) Luna  b) Luka  c) Lupa

Zdroje  [cit ]. Dostupný pod licencí Creative Commons Slovníček: 