BE HAVE DO WILL SHOULD etc… 44.1 Auxiliary and modal verbs

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_180 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Eleonora Klasová Předmět.
Advertisements

DUM DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL ANGLIČTINA Mgr. Kateřina Kasanová
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady39Číslo DUM.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Reported speech – nepřímá řeč Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_178 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Eleonora Klasová Předmět.
Modal verbs Markéta Zakouřilová VY_32_INOVACE_108 ZŠ Jenišovice.
(personality adjectives, clothes, physical appearance) (Popis osob)
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_179 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Eleonora Klasová Předmět.
Modal verbs of probability in present and past Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu.
30.1 Present perfect I (Předpřítomný čas)
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
34.1 If clauses 0+1, On the farm (Podmínkové věty typu 0 a 1, Na farmě) Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Nezbytná gramatika v angličtině Modální slovesa VY_22_INOVACE_07 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov,
Past Tense Simple Past Questions Negatives
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Tázací dovětky – 8. ročník ZŠ
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 33 Číslo.
41.1 Past perfect tense, town and country
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
DESCRIBING A PHOTO, PICTURE, ART, PAST CONTINUOUS Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České.
29.1 Must, have to, modal verbs revision (Slovesa must, have to – muset, opakování modálních sloves) Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_166 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 AutorMgr. Eleonora Klasová PředmětAnglický.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
FUTURE - GOING TO, FUTURE - USING PRESENT CONTINUOUS, FUTURE PLANS Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Must, needn´t, may, mustn´t Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Verbs about clothes I Číslo vzdělávacího materiálu: AJ2-4 Šablona: II/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
WILL FOR FUTURE Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku a slouží k výkladu a základnímu procvičení tvorby budoucího času pomocí pomocného slovesa.
 ANOTACE  Anotace:  Didaktický učební materiál je určen žákům středních škol k zopakování učiva. Prezentace se skládá ze cvičení určených k upevnění.
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Mgr. Jana Volková Název: VY_32_INOVACE_01_AJ7 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma:Předpřítomný.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Indirect Speech Statements.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_22_INOVACE_ 11 Jméno autora: Irena Moučková Název práce:
Elektronické učební materiály - II. stupeň Anglický jazyk Autor: Marcela Vojtíšková What did you do yesterday?
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Jana Neradová NÁZEV:VY_32_INOVACE_03B_09_Passive voice TEMA:Gramatika pro maturitní.
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
Elektronické učební materiály – I. stupeň Anglický jazyk 5 Autor: Mgr. Jaroslava Ledererová PŘÍTOMNÝ ČAS PRŮBĚHOVÝ Přítomný čas průběhový popisuje děj,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
VY_32_Inovace_ So x Neither Project 3
Jméno autora: Mgr. Jiří Kala Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období):
I am going to go shopping. What are you going to do tomorrow?
GE - Vyšší kvalita výuky
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
GE - Vyšší kvalita výuky
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Shopping 2. ledna 2014 VY_32_INOVACE_150119
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Jazyk a jazyková komunikace, Anglický jazyk, Minulý čas prostý pravidelných.
Datum:   Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
REVISION OF TENSES Anotace: Materiál je určen žáků 8
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Jazyk a jazyková komunikace, Anglický jazyk, Minulý čas průběhový Autor:
I haven´t seen your ID card.
Modal verbs. Modal verbs Mezi modální slovesa patří: can, could may, might shall, should will, would must.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Výukový materiál VY_22_INOVACE_22_ Phrasal verbs. Part 2
ŠABLONA 32 VY_32_INOVACE_09_25_Have to
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Transkript prezentace:

BE HAVE DO WILL SHOULD etc… 44.1 Auxiliary and modal verbs Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Anglický jazyk 44.1 Auxiliary and modal verbs (pomocná a modální slovesa) HAVE DO BE WILL SHOULD Any more questions? Check THIS. etc… Autor: Mgr. Michaela Kaplanová

Elektronická učebnice - II Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Anglický jazyk 44.2 What do we already know? 1. We know the following verb forms using auxiliary verbs: Continuous (progressive) tenses PRESENT - All my friends are swimming in our swimming pool at the moment. PAST – The dogs were running in the garden yesterday afternoon. 2. Perfect tenses PRESENT – I have never cooked dinner for my family. PAST – My boyfriend had given me a beautiful ring. Passive voice PRESENT – I´m invited to a party by my friends. PAST – The book was written by a famous author. 2. We can form negatives and questions using DO/DID. 3. We know some of the modal verbs (can, must, should, will…).

44.3 New terms auxiliary verbs – pomocná slovesa Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Anglický jazyk 44.3 New terms auxiliary verbs – pomocná slovesa modal verbs – způsobová (modální) slovesa Modal verb is a type of auxiliary verb. progressive (continuous) – průběhový etc – a tak dále main verb – (plno)významové sloveso carry the meaning – nést význam own - vlastní Modal verbs have the same form for all persons. Modal verbs are followed by the basic form of the main verb. obligation - povinnost ability - schopnost advice - rada opinion - názor prohibition – zákaz possibility – možnost permission – povolení probability - pravděpodobnost Modal verbs express: obligation ability advice opinion prohibition…

I was writing the letter. It is paid by him. Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Anglický jazyk 44.4 Auxiliary verbs – BE, DO, HAVE They don´t carry the meaning, the meaning goes with the main verb. The verbs BE, DO, HAVE can be main verbs as well, then they have its own meaning. E.g.: I am your friend. Let´s do your homework. I have a cousin in the USA. I am working. We have done it . He didn´t go to school. I was writing the letter. It is paid by him. AUX. VERB MAIN VERB

Elektronická učebnice - II Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Anglický jazyk 44.5 Exercises Decide whether the verb be, do or have is main or auxiliary: My uncle has seen the new car. You did your homework, didn´t you? They were working the whole afternoon yesterday. We were in the shopping centre yesterday. Do you really think I am clever? I have a nice dress for the party tonight. Fill in the correct auxiliary verb: The game ______ played by the whole class. The woman ______ shown me the glasses before I went in. ______ he go to school on Wednesday? My teacher ______ like when we are late. I ______ seen my aunt since 1995.

44.6 Something more difficult – MODAL VERBS Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Anglický jazyk 44.6 Something more difficult – MODAL VERBS 1. CAN (COULD) COULD = past tense Similar meaning - BE ABLE TO (possibility, ability) - BE ALLOWED TO (permission) 2. MUST (obligation) Only in the present tense HAVE TO in past and future tenses MUST – muset MUSTN´T – nesmět DON´T HAVE TO - nemuset 3. WILL (WOULD) Future or suggestion (Will you marry me?) WOULD = bych (podmínka) MODAL VERBS 4. SHOULD (giving advice) Similar meaning – OUGHT TO don´t take –s in the 3rd person sg. use NOT to make them negative some can´t be used in past or future tense 5. MAY (MIGHT) We are not sure → maybe MIGHT – less probable She might be at home.

Elektronická učebnice - II Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Anglický jazyk 44.7 CLIL Find the auxiliary or modal verb and find out the name of the school subject I really don´t know what happened in this year. You must run very fast to be the winner. 1620 You can use the dictionary to find the meaning of the word. You should clean the desk after you draw the picture. It might be difficult to find this city on the map. I have already switched off the computer.

44.8 Test 3. In which sentence is not an auxiliary verb? Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Anglický jazyk 44.8 Test 3. In which sentence is not an auxiliary verb? I haven´t been ill since 1999. We were smiling all the time. I wouldn´t do that. It is said that she knows her. Choose the correct auxiliary verb: The flowers ______ watered by the gardener. have were have to was 2. Which verb is not modal? could must would was 4. Which sentence contains both an auxiliary and a main verb? What do you do? I can´t swim. She likes watching movies. They might have a baby. Correct answers: 1b, 2d, 3c, 4a

44.9 Použité zdroje, citace http://nidiacolors.blogspot.com/ - slide 1 Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Anglický jazyk 44.9 Použité zdroje, citace http://nidiacolors.blogspot.com/ - slide 1 Obrázky z databáze klipart

44.10 Anotace Autor Mgr. Michaela Kaplanová Období 01 – 06/2012 Ročník Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Anglický jazyk 44.10 Anotace Autor Mgr. Michaela Kaplanová Období 01 – 06/2012 Ročník 7.- 9. ročník Klíčová slova Auxiliary verbs, be, do, have, modal verbs Anotace Prezentace shrnující užití, významy a tvary základních pomocných a modálních sloves v angličtině.