Pravděpodobnost 5  Pravděpodobnost při jevech disjunktních a nedisjunktních VY_32_INOVACE_21-05.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky 1.
Advertisements

TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
ZÁKLADY PRAVDĚPODOBNOSTI
Kombinatorika a klasická pravděpodobnost
PERMUTACE a VARIACE 2.1 Permutace 2.2 Variace bez opakování
Pravděpodobnost 11  Zásobník úloh  Opakování, procvičení VY_32_INOVACE_21-12.
Zabývá se různými způsoby výběru prvků z daného souboru.
PERMUTACE a VARIACE 2.1 Permutace 2.2 Variace bez opakování
Pravděpodobnost - úvod
VY_32_INOVACE_21-14 Test č.2 Podmíněná pravděpodobnost Nezávislé jevy.
Generování náhodných veličin (1) Diskrétní rozdělení
Náhodná veličina.
VY_32_INOVACE_21-01 PRAVDĚPODOBNOST 1 Úvod, základní pojmy.
25. října 2004Statistika (D360P03Z) 4. předn.1 Statistika (D360P03Z) akademický rok 2004/2005 doc. RNDr. Karel Zvára, CSc. KPMS MFF UK
VY_32_INOVACE_21-06 Pravděpodobnost 6 Zásobník úloh Opakovací lekce.
VY_32_INOVACE_21-08 Pravděpodobnost 8 Podmíněná pravděpodobnost – II.
VY_32_INOVACE_21-10 TEST č. 1.
Pravděpodobnost 10 Binomické rozdělení pravděpodobnosti neboli
VY_32_INOVACE_21-03 PRAVDĚPODOBNOST 3 Zásobník úloh.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Daniel Hanzlík Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Pravděpodobnost (pracovní verze). 1. Definice pojmů Jednoduchý/náhodný pokus (simple experiment)  Akt vedoucí k jednomu výsledku - např. hod kostkou,
POČET PRAVDĚPODOBNOSTI
Pravděpodobnost. Náhodný pokus.
VY_32_INOVACE_21-04 Pravděpodobnost 4 Geometrická pravděpodobnost.
Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název OP OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
PRAVDĚPODOBNOST NEZÁVISLÉ JEVY Jevy A,B nazýváme nezávislými, jestliže
K OMBINATORIKA, PRAVDĚPODOBNOST, STATISTIKA Úvod do pravděpodobnosti VY_32_INOVACE_M4r0113 Mgr. Jakub Němec.
Markéta Zakouřilová ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_170
Anotace Prezentace, která se zabývá znaky dělitelnosti třemi. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstup Žáci určí čísla dělitelná třemi. Speciální.
Přírodní vědy aktivně a interaktivně
Pravděpodobnost 7  Podmíněná pravděpodobnost. Definice  Podmíněná pravděpodobnost náhodného jevu A je pravděpodobnost jevu A, ale v závislosti na dalším.
Kombinatorika, pravděpodobnost, statistika
Pravděpodobnost.
Pravděpodobnost Petra V., ZL 3. Zadání:  Z 18-ti lístků označených 1-18 vytáhněte náhodně 1 lístek. Jaká je pravděpodobnost, že na vytaženém lístku bude:
Škola:Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Moderní škola Název materiálu:VY_32_INOVACE_MATEMATIKA1_ 19 Tematická.
ZNAKY DĚLITELNOSTI.
SZŠ a VOŠZ Zlín ® předkládá presentaci Kabinet MAT Mgr. Vladimír Pančocha.
SZŠ a VOŠZ Zlín ® předkládá presentaci Kabinet MAT Mgr. Vladimír Pančocha.
DĚLITELNOST PŘIROZENÝCH ČÍSEL
STATISTIKA 3  Opakování základních pojmů VY_32_INOVACE_21-18.
Jana Ch. ZL 3. Prezentace o pravděpodobnosti. Máme 16 láhví minerálky. Víme, že v 10 láhvích je PODĚBRADKA a v 6 je ONDRÁŠOVKA. Jaká je pravděpodobnost,
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Daniel Hanzlík Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Kombinatorika, pravděpodobnost, statistika
VY_32_INOVACE_21-16 STATISTIKA 2 Další prvky charakteristiky souboru.
Kombinatorika, pravděpodobnost, statistika
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky 1.
ŠKOLA:Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna, nám. Míru 6, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Peníze do.
Příklad 1 Urči pravděpodobnost získání výhry ve Sportce pro 4 uhodnutá čísla. Řešení: Ve Sportce se losuje 6 výherních čísel ze 49 čísel v osudí. Výherní.
ŠKOLA:Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna, nám. Míru 6, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Peníze do.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Život je jen náhoda… Lubomír Pala Dominik Nop Jan Preget Václav Slivka.
1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Náhodný jev Mějme určitý soubor podmínek. Provedeme pokus, který budeme chtít zopakovat. Pokud opakování pokusu při zachování nám známých podmínek nevede.
Podmíněné pravděpodobnosti
Náhodná veličina.
Induktivní statistika - úvod
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Matematika Pravděpodobnost
Permutace 1. září 2013 VY_42_INOVACE_190203
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
Pravděpodobnost. Náhodný pokus.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Název projektu: Podpora výuky v technických oborech
Dělitelnost 2 Znaky dělitelnosti dvěma Příklady
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Transkript prezentace:

Pravděpodobnost 5  Pravděpodobnost při jevech disjunktních a nedisjunktních VY_32_INOVACE_21-05

DOHODA

Příklad 1  Házíme třemi hracími kostkami. Jaká je pravděpodobnost jevu B, že padne součet větší nebo roven 5? Užijte doplňkový jev.

Příklad 1  Příznivým případem doplňkového jevu je součet menší nebo roven 5, který může nastat následujícím způsobem:  součet 3 : jedna možnost  součet 4: tři možnosti  součet 5: tři možnosti tři možnosti

Příklad 1

Příklad 2  a) Jaká je pravděpodobnost jevu C, že náhodně zvolené dvouciferné číslo je dělitelné 10 nebo 13 ?  Řešení a):  Počet všech možností je n = 90. Dvouciferná čísla dělitelná deseti tvoří devítiprvkovou množinu A ={10;20;30;40;50;60;70;80;90}.

Příklad 2a)

Příklad 2b  Jaká je pravděpodobnost jevu D, že náhodně zvolené dvouciferné číslo je dělitelné 10 nebo 15 ?  Řešení b):  Dvouciferná čísla dělitelná deseti tvoří devítiprvkovou množinu A ={10;20;30;40;50;60;70;80;90}. Čísla dělitelná patnácti tvoří šestiprvkovou množinu B = {15;30;45;60;75;90}

Příklad 2b

Příklad 3  Z balíčku mariášových karet vytáhneme jednu kartu. Určete pravděpodobnost, že to bude  a) piková karta P(A)  b) král P(B)  c) piková karta nebo král P(C)

Příklad 3

Příklad 4  Urči pravděpodobnost jevu, že při hodu dvěma kostkami hodíme součet 10 nebo stejné číslo na obou kostkách.

Příklad 4

Příklad 5  Z 28 žáků 3.B se losuje 7 žáků, kteří budou zkoušeni. Urči pravděpodobnost, že mezi zkoušenými budou Adam nebo Bedřich.  Jev A : je vylosován Adam  Jev B : je vylosován Bedřich  Oba jevy se navzájem nevylučují

Příklad 5

 Děkujeme za pozornost  Autor DUM : Mgr. Jan Bajnar