Počítačové hry a animace Cvičení 3 – Ttransformace, Camera, 3DModely.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Počítačová grafika.
Advertisements

Počítačová grafika Nám umožňuje:
Počítačová grafika.
Jiří Kvapil, CENIA Stahovací služby na národním geoportálu ČR Enviro-i-fórum 2013, 14. V. 2013, Zvolen.
Počítačové hry a animace Cvičení 2. (2) Osnova Vstup od uživatele – –Myš – –Klávesnice – –Joystick Content pipeline – –Assety – –Content processory 3D.
Davy v počítačové grafice
Skupinová politika Windows 200x - požadavky
RASTROVÁ A VEKTOROVÁ GRAFIKA
Počítačová 3D grafika Daniel Beznoskov, 1IT A.
Fakulta elektrotechniky a informatiky Univerzita Pardubice
Úvod. školní: příprava na předmět Databázové systémy praktický: webové aplikace databázové systémy základy vývoje webových aplikací od návrhu databáze.
Počítačová 3D grafika Daniel Beznoskov, 1IT A.
Animace Moderní počítačové aplikace. Animace Lidské oko je přitahováno pohybujícími se objekty Animace nejen přitahuje pozornost, ale slouží i jako prostředek.
SIPVZ – úvodní modul P Počítačová grafika a prezentace metodické poznámky (4 h)
Počítačová grafika.
Bitmapová a Vektorová grafika
Počítačová grafika.
OKTechMasters Vytvoř si vlastní hru Created by Terri Street for OKTechMasters, 2000.
Ing. Jan Mittner Životní cyklus požadavku 2. Moduly 3. Pluginy 4. Jak řešit komponenty typu menu 5. atd. 2.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Informační a komunikační technologie Číslo materiálu: E Název: Počítačová grafika - teorie Autor:
Úvod do 3D geometrie První přednáška mi vyšla na 90 minut po slajd 31 (3D representace modelů). Ten zbytek jsem pak prolítnul tak za pět minut, ale myslím.
GRAFIKA.
Vektorová grafika Výpočetní technika. jméno autoraMgr. Petr Jonáš název projektu Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Autodesk – 3Ds Max Chrbolková Markéta. Obsah 1.O programu 3Ds Max 2.Využití 3.Praktické ukázky 4.Formát DWF 5.Užitečné odkazy.
TNPW1 Technologie pro publikování na webu Cvičení č. 9 Boxmodel Martin Adámek.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
VEKTOROVÁ GRAFIKA Zatímco v rastrové grafice je celý obrázek popsán pomocí hodnot jednotlivých barevných bodů (pixelů) uspořádaných do pravoúhlé mřížky,
Počítačová grafika Výpočetní technika.
Počítačová grafika a prezentace
Počítačové hry 1 Martin Klíma, Michal Hapala.
CryEngine3 Show Off Michal Hapala. Proč (ne)platit za hotové SDK Výhody obecně: –Hotové řešení (export, level editor, engine) Ušetří tisíce hodin práce.
GRAFIKA úvod.
Počítačová grafika.
Numerické řešení počítačového modelu
Výzkum uplatnění dat laserového skenování v katastru nemovitostí
Kreslíme vektorovou grafiku (6) Práce s textem Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR.
Křivky a plochy v počítačové grafice1 T-Splines T-Splines kombinují klasické metody NURBS a subdivision surface Vytvoří i nejsložitější tvary jako jednoduché.
Základy HTML 1 Vložení obrázku. 2 Grafické formáty První předpoklad pro vložení obrázku do stránky je jeho uložení ve vhodném formátu. Prohlížeče podporují.
Změna datového modelu databáze Odry 2000 Autor: Kateřina Šimečková Vedoucí bakalářské práce: ing. David Vojtek.
Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/ Informační a komunikační technologie Internet Datová schránka – odeslání zprávy VY_32_INOVACE_07 Sada 12 Základní.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_19.
POČÍTAČOVÉ HRY CVIČENÍ 9. Shadery Z „Shading“ = „stínování“ Logika vykreslování Vertex data >> obraz Implementováno na GPU PHA cvičení 9 2.
Počítačová grafika (základy práce v (vektorovém) kreslicím programu)
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Google a ArcGIS Nové možnosti v 3D vizualizaci Autor: Stanislav POPELKA Vedoucí bakalářské práce: Mgr. Kamil VYKOPAL GISáček 2008.
Autor: Vedoucí práce: Lenka Žaludová Mgr. Miloš Prokýšek.
Aplikace vývojových technik Augmented Reality hra Bronislav Ryba, Štěpán Mračko.
Vytvoření dokumentu bylo financováno ze zdrojů Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu ČR. Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.32/ Počítačová.
Vyučovací metody Školní pedagogika 2013.
2D grafika Jak pracuje grafik s 2D daty Fotografie Statické záběry
Textový editor (další nástroje textového procesoru, export a import dat, PDF formát – čtení a tvorba)
Počítačové hry a animace Cvičení 1. (2) Úvod společný PHA mail: (jen pokud –Problémy.
Počítačové hry a animace
Počítačové hry a animace Cvičení 1. (2) Úvod PHA mail:
Uživatelská rozhraní Uživatelská rozhraní 10. cvičení Martin Němec A
Technická grafika 3.ročník
Počítačové hry a animace
CHRONOPHOBIA Autor: Bc. Michal Jirouš Vedoucí práce: Ing. Petr Felkel Ph.D. (3D akční hra)
Struktura a Koncept portálu ČVUT, © 2013 IBA CZ, s. r. o. Agenda Teoretický průřez strukturou a konceptem Liferay portálu Company Sites Pages (stránky)
vypracoval Ondřej Schwarz
DIGITÁLNÍ MÉDIA Filip Uhlíř
Rastrová grafika Základní termíny – Formáty rastrové grafiky.
Kreslíme vektorovou grafiku (6)
Modul ateliéru animace
Vlastnosti souborů Jaroslava Černá.
Digitální učební materiál
KCH/SWMOS.
Prezentace projektu z předmětu PGRF2
GRAFIKA.
Tvorba 3D aplikace s návazností na uživatele
Transkript prezentace:

Počítačové hry a animace Cvičení 3 – Ttransformace, Camera, 3DModely

(2) Transformace Viz přednáška! SceneGraph: –potomci dědí transformační matici od rodičovského uzlu, –přidávají lokální matici, –matrix = parent.matrix * local_matrix

(3) Camera Též vázaná na uzel scenegraph. Projekční matice definovaná –fov, near, far, a.r. (width, height) View matice definovaná inverzí transf. matice SceneGraph

(4) Camera + Transformace Praktická ukázka –Freelook camera –Character controller –camera připojená k pohybujícímu se objektu

(5) 3D Modely Klasický workflow: 1.designer vytvoří koncept, 2.umělec-modelář vytvoří statický model, 1.možná i kombinace více software a více LoD 3.umělec-2D grafik vytvoří textury (i stejný člověk), 4.umělec-animátor vytvoří rig+animace (možný i retargeting), 5.export z DCC software do engine, 6.kontrola chyb, goto 2-4.

(6) Export-import statické modely většinou OK animace, metadata problematické velké množství DCC software, 3D formatů i enginů –Maya, Max, Mudbox, ZBrush, Blender, Milkshape,... –.fbx,.dae,.obj,.3ds,.ase,.ply,.X,... –Unity, CryEngine, UDK, idTech #, Ogre, Irrlicht,...

(7) Řešení problému Export-Import Spolehnu se na existující formát (.fbx). –Vhodné pro: menší projekty, bez specifických požadavků. –např. Unity3D Navrhnu vlastní formát, napíšu export-import plugin. –Vhodné pro: velké projekty, specifické požadavky, firma používá poze jeden DCC software / engine. –např. CryEngine

(8) Pozn. k Unity3D Unity3D podporujě některé nativní formáty DCC software. –Export tedy není teoreticky nutný. V praxi nepoužívat: –DCC software ukládá spoustu zbytečných dat a meziproduktů, –pomalejší a datově náročnější, –DCC software musí být nainstalován všude.

(9) Animace 1. pohyb objektu (přilétá vrtulník) –nastavené v editoru –export-import křivky, keyframes + interpolace –skript, herní logika 2. animace objektu (umírání ogra) –předpřipravené v DCC –pro postavičky typicky skinning (kosterní animace) funguje i pro tuhé objekty, např. větrný mlýn (2 kosti, jedna se otáčí) –skript, herní logika přepíná, blending

Modely Praktická ukázka –import-export modelu (10)