Visual Basic Úvod do programování. Co je to program  Program je řada příkazů, které určují počítači, co má provádět, jak má zacházet s vloženými daty.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MS PowerPoint Prezentační manažer Kapitola 6.3 (Data vložená z MS Excel)
Advertisements

Vypracovala: Mgr. Hana Toflová Dne: ICT2/1/3/16
Stěžejní funkce MS Excel 2007/2010, jejich ovládání a možnosti využití
VÝVOJ PROGRAMOVACÍCH JAZYKŮ PERSPEKTIVY ELEKTRONIKY 3. Celostátní seminář, 18. března 2003 Ing. Pavel Pokorný UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ Fakulta technologická.
Úvod do programování v prostředí Windows
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
X EXEL.
Formuláře Formuláře lze nalézt téměř na každém webu. Formuláře lze nalézt téměř na každém webu. Použití formulářů: Použití formulářů: Blog Blog Uživatelské.
HYPERTEXT PREPROCESSOR. PROGRAMOVÁNÍ. DEFINICE POJMŮ Problém Problém nevyřešený, nežádoucí stav obvykle vyžaduje nějaké řešení Neřešitelný problém Neřešitelný.
MS Malování II. VY_32_INOVACE_58_MS_Malovani_II.
Manažerská grafika: Program č.3 Jaroslav LosSB 272.
VY_I/2_INOVACE_64_WordPad
PROGRAMOVACÍ JAZYKY (c) Tralvex Yeap. All Rights Reserved.
Programování PA - 2.
Základy práce s počítačem – lekce I. Zvyšování IT gramotnosti zaměstnanců vybraných fakult MU.
HARDWARE PC Uvnitř počítače.
SOFTWARE.
Prostředí pro tvorbu strukturovaných učebních textů Ing. Jiří Přibil Fakulta managementu VŠE Rozvojový grant Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy.
Algoritmizace a programování
Dlouhodobá maturitní práce studentů Tomáše Kurce & Jana Kuželky
Analýza informačního systému
Algoritmizace a základy programování
Základy algoritmizace a programování
Štěpán Lískovec, 4.A.  =základní programové vybavení počítače (tj.software)  hlavní úkol:  A, zajistit uživateli možnost ovládat PC  B, vytvořit pro.
Algoritmy a programovací techniky
TEXTOVÝ EDITOR.
Simulační modely a programové vybavení. Vývoj simulačních programů  Původně pouze strojový kód –Příliš dlouhé, náročné na programátora, obtížné hledání.
OSNOVA: a) Úvod do OOPb) Třídy bez metod c) Třídy s metodamid) Konstruktory a destruktory e) Metody constf) Knihovní třídy g) Třídy ve tříděh) Přetížení.
Gymnázium, SOŠ a VOŠ Ledeč nad Sázavou I NFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE Ing. Jan Roubíček.
7. Typ soubor Souborem dat běžně rozumíme uspořádanou množinu dat, uloženou mimo operační paměť počítače (na disku). Pascalský soubor je abstrakcí skutečného.
Analýza infromačního systému. Matice afinity ISUD matice – Insert (vkládání dat) – Select (výběr dat) – Update (aktualizace dat) – Delete (vymazání dat)
Algoritmizace a programování Úvod do Delphi - 04 Mgr. Josef Nožička IKT Algoritmizace a programování
Základy práce na PC Ing. Jan Roubíček.
POWER POINT 1 Základní pojmy Power Point - základní pojmy.
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín Úvod do programování.
Vzdálené počítačové sítě a programování v prostředí Windows Okruhy ke zkoušce z předmětu: Ing. Zdeněk Votruba LVALVA.
1 Programování a p. jazyky Postup při tvorbě programu (systému) –strategie –analýza ( konceptuální modely) Datová Procesní –návrh (i/o, výjimky, algoritmus)
Digitální učební materiál
Tímto nástrojem můžeme provést různé doplnění, nebo rozšíření základního obrázku. Pro koláže použijeme ještě nástroje „rozmazání“ a zadáním % rozmazání.
Výrok „Vypadá to, že jsme narazili na hranici toho, čeho je možné dosáhnout s počítačovými technologiemi. Člověk by si ale měl dávat pozor na takováto.
Analýza informačního systému. Podrobně zdokumentovaný cílový stav Paramentry spojené s provozem systému – Cena – Přínosy – Náklady a úspory – …
Programování POCSI. Programovani/POCSI2 Základní pojmy Akce - děj nad objekty, mající začátek a konec, a mající přesně definovaný účinek. Příkaz - popis.
Windows 7 Popis a ovládání Plocha II. Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309,
OPERAČNÍ SYSTÉMY.
doc. RNDr. Zdeněk Botek, CSc.
Mikroprocesor.
Tvorba procedur ve VBA Microsoft Excel
WORD Vkládání obrázků. Pokud potřebujete doplnit své dokumenty o obrázky, není to pro Word žádný problém. Tyto obrázky můžete libovolně vkládat do dokumentu.
JavaScript úvod. Jazyky webového vývojáře Dynamická stránka  aktivně mění svůj obsah v reakci na činnost uživatele  zpracování na straně serveru (PHP,
Úvod do programování Vyučující: Mgr. Vítězslav Jersák
Databáze MS ACCESS 2010.
Tabulkové editory © Tabulkové editory slouží k: vytváření a úpravě tabulek na rozdíl od textových editorů jsou tabulky v těchto editorech aktivní,
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
Počítačová grafika Zoner Callisto – tabulky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z Metodického portálu.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
ÚVOD DO PŘEDMĚTU INFORMAČNÍ TECHNOLOGIE. OPERAČNÍ SYSTÉM Je v informatice základní programové vybavení počítače (tj. software), které je zavedeno do paměti.
Operační systém (OS) Základní funkce operačního systému: – Zajištění komunikace s okolím. – Řízení a zpracování programů. – Údržba informací na externích.
Tento projekt je financován z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost prostřednictvím Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu ČR.
SOFTWAROVÁ PODPORA PRO VYTVÁŘENÍ FUZZY MODELŮ Knihovna fuzzy procedur Ing. Petr Želasko, VŠB-TU Ostrava.
Informační a komunikační technologie 11. WIN - pracovní plocha Autor : RNDr. Zdeněk Bláha.
NÁZEV ŠKOLY:SOŠ Net Office, spol. s r.o. Orlová Lutyně
Vypracoval / Roman Málek
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Algoritmizace – základní pojmy
1. ročník oboru Mechanik opravář motorových vozidel
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Operační pamět počítače-RAM
2. Jak si snadno vytvořit nový vzor pomocí bloků.
Vytvoření formuláře Access (11).
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary
Transkript prezentace:

Visual Basic Úvod do programování

Co je to program  Program je řada příkazů, které určují počítači, co má provádět, jak má zacházet s vloženými daty nebo řídit ovládaný stroj  Program se obvykle vytváří na základě připraveného algoritmu, který popisuje postup řešení v konečném počtu kroků

Z čeho se skládá program  Program se skládá z jednotlivých procedur a funkcí, které používají konstanty a proměnné.  Procedura a funkce jsou samostatné pojmenované části programu, které se liší tím, že funkce vždy vrací nějakou hodnotu a procedura nikoliv.

Veřejné a interní proměnné  Programy pracují s proměnnými, kterými mohou být především čísla a texty.  Proměnné rozlišujeme na: Veřejné – deklarovány v záhlaví programu, jsou platné po celou dobu běhu programu a může s nimi pracovat každý prvek programu Veřejné – deklarovány v záhlaví programu, jsou platné po celou dobu běhu programu a může s nimi pracovat každý prvek programu Interní – nadefinovány uvnitř procedury nebo funkce a po skončení chodu procedury jsou zrušeny Interní – nadefinovány uvnitř procedury nebo funkce a po skončení chodu procedury jsou zrušeny

Jak program komunikuje s PC  Počítač může provádět pouze ty operace, které jsou zahrnuty v tzv. operačním kódu mikroprocesoru  Proto musí být v konečné fázi program převeden do sekvence těchto kódů  Nejstarší počítače byly programovány pouze pomocí takovýchto kódů

Jak počítač čte program  Počítač čte v paměti a provádí instrukce programu krok za krokem  Součástí programu mohou být skoky Relativní – o určitý počet paměťových buněk Relativní – o určitý počet paměťových buněk Absolutní – na určitou paměťovou buňku – adresu Absolutní – na určitou paměťovou buňku – adresu  Tyto skoky musí být předem v programu propočteny

Počítačové jazyky  Nejstarší – strojový kód  Jazyk symbolických adres  strojový kód nahrazen symbolickými názvy a adresy skoků nahrazeny návěštími – slovy Snáze se programuje Snáze se programuje Program musí být kompilován Program musí být kompilován

Počítačové jazyky 2  Jazyky 3. generace Charakterisovány používáním příkazů, které odpovídají celé sekvenci strojového kódu – např. print, read, write a pod. Charakterisovány používáním příkazů, které odpovídají celé sekvenci strojového kódu – např. print, read, write a pod. Hlavní představitelé: Hlavní představitelé: C, Pascal, BasicC, Pascal, Basic FoxPro, DB2FoxPro, DB2 Fortran, Cobol, AlgolFortran, Cobol, Algol mnoho dalšíchmnoho dalších

Počítačové jazyky 3  Jazyky 4. generace Označované také jako visualisované Označované také jako visualisované Používají objektovou technologii Používají objektovou technologii Visual BasicVisual Basic DelphiDelphi C++C++  Java – používá převedení do tzv. bytového kódu – nezávislost na platformě

Fáze tvorby programu  Zadání – požadavek zákazníka na vytvoření toho, co se domnívá potřebovat  Analýza – zpracování požadavku zákazníka na základě průzkumu potřeb a stávajícího systému – nutné sledovat též legislativní otázky  Programování (implementace) – vytváření programu  Testování – kontrola funkčnosti a ověření souladu se zadáním  Vytvoření dokumentace – popis programu a uživatelská příručka

Visual Basic  Jde o jeden z nejstarších programovacích jazyků vůbec  Postupně se vyvíjel z primitivního prostředku používaného na stolních kalkulátorech  Po přechodu do visualisované formy se stal běžným programovacím jazykem  Ve versi VB.NET je velmi silným nástrojem

Hlavní menu Paleta nástrojů Základní objekt Okno projektu Vlastnosti objektu Visual Basic – pracovní plocha

Hlavní menu  Hlavní menu obsahuje různé volby potřebné pro práci s programem  Jde o roletové menu běžné v programech vytvořených pro Windows  Přístupnost jednotlivých položek se může měnit podle toho, které část pracovní plochy je momentálně aktivní

Paleta nástrojů TTTTlačítko - stisknutelné TTTTextbox – vkládání textu LLLLabel – popiska ČČČČasovač - provádění událostí v daných časových intervalech ZZZZaškrtnutí – k indikování výběru VVVVolba – výběr jedné varianty z více RRRRámec – ohraničení skupiny objektů Label Textbox Rámec Časovač Tlačítko Zaškrtnutí Volba

Objekty a vlastnosti  Objekt – každý prvek, který je schopen vysílat a přijímat signály a reagovat na vnější podněty – formulář, tlačítko …  Vlastnost – určitá veličina vyjadřující určitý satv objektu – barva, velikost, text …  Událost – libovolný čin, na který objekt reaguje – kliknutí myší, ukončení vkládání textu …  Metoda – postup, kterým objekt reaguje na událost (procedura nebo funkce)

Formulář  Základní objekt, na který se umisťují další objekty  Od jeho rozměrů lze odměřovat umístnění dalších prvků  Může být případně i neviditelný – programy běžící na pozadí …

Metody objektů  Metody příslušné k jednotlivým objektům se vytváření v editoru kódu, který se otevře poklepáním na vybraný objekt  Ke každému objektu lze vytvořit řadu procedur, které reagují na různé události – výběr je možný v editoru  V položce general je možné vytvořit funkce a procedury, které jsou společné pro všechny objekty