Algoritmy pro počítačovou grafiku Mikšů Vojtěch, Gymnázium Dr. A. Hrdličky, Humpolec Dobeš Václav, Soukromé Gymnázium AD Fontes, Jihlava Větrovský Lukáš, Masarykova střední škola chemická, Praha
Náplň miniprojektu Seznámení s OS Linux Fyzikální zobrazování 3D scén Pokročilé techniky fotorealistického zobrazování
Princip sledování paprsků
Jednoduchá 3D scéna Počet paprsků: 308 tisíc, čas zpracování: 2,3s
První vylepšení – anti-aliasing Řeší problém se zobrazováním ostrých hran (aliasing)
Naše scéna – anti-aliasing 4x Počet paprsků: 5 miliónů, čas zpracování: 36,2s (16x delší)
Detail Odstranění aliasingu vystřelením 4 paprsků na jeden pixel
Naše scéna – anti-aliasing (roztřesení) Počet paprsků: , čas zpracování 2,6s
Detail Převod aliasingu na náhodný šum Pro lidský zrak méně rušivé než pravidelné artefakty
Naše scéna – anti-aliasing (kombinace) Počet paprsků: 5 miliónů, čas: 55,5s
Detail Obraz je výsledkem kombinacích předchozích metod Je vidět, že metoda roztřesení moc výsledek nezměnila
Naše scéna – lepší stíny Počet paprsků: také 5 mil. (+ 80 mil. navíc díky lepším stínům), čas zprac.: 22 min!
Vrchol našeho umění
Profesionální výtvory
Poděkování, zdroje Chtěli bychom poděkovat panu supervisorovi ing. Vladimíru Chalupeckému, Dále také pořadatelům a sponzorům za zrealizování Fyztyd Zdroje: Physically based rendering (M.Pharr & G.Humphreys)