Algoritmy pro počítačovou grafiku Mikšů Vojtěch, Gymnázium Dr. A. Hrdličky, Humpolec Dobeš Václav, Soukromé Gymnázium AD Fontes, Jihlava Větrovský Lukáš,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Počítačová grafika.
Advertisements

POČÍTAČOVÁ GRAFIKA v zábavním průmyslu
Rastrová a vektorová grafika
Termoluminiscenční dozimetrie
Atomová absorbční spektroskopie
Obrázky poskytla firma Complex,
Informatika pro ekonomy II přednáška 3
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov
Naše cesta fyzikou.
Vývoj vizualizačního nástroje pro metadynamické simulace
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Roman Konečný EI 4. DIGITÁLNÍ FOTOGRAFIE Programy pro zpracování.
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Digitální zpracování obrazu
VODA.
Měření dosahu elektronů radioterapeutického urychlovače Měření dosahu elektronů radioterapeutického urychlovače Helena Maňáková David Nešpor František.
Atomová absorpční spektroskopie (AAS)
Kdo jsme..? -jsme československý vodní institut, který zkoumá vodu doslova do kapičky a snaží se tak pomoct celému světu…,který je už tak moc nečištěný.
FYZIKA PRO IV. ROČNÍK GYMNÁZIA - OPTIKA
Měření rychlosti světla
Grafika 9 Nástroje a efekty VY_32_INOVACE_7B20. Nástroje a efekty CorelDraw má řadu nástrojů na zpracování objektů je zde i řada efektů pro zajímavé nápady.
Počítačová grafika Výpočetní technika.
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší škole Název: Grafické formáty Autor: Mgr. Petr Vanický.
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší škole Název: Základní pojmy počítačové grafiky Autor: Mgr.
Výpočet plochy pomocí metody Monte Carlo
Počítačové algebraické systémy a jejich aplikace ve fyzice
Firewally Network Adress Translation (NAT) Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec.
supervisor: Marie Svobodová
Fyztyd 2004 Mlžná komora, když máte zamlženo… Jan Brychta, Gymnázium Jihlava Jan Hoffmann, Gymnázium Praha 6 Jan Chylík, Gymnázium Horní Počernice Jan.
Počítačová grafika III – Path tracing Jaroslav Křivánek, MFF UK
P očítačové A lgebraické S ystémy aneb Co je to PAS? P. Fejfar, Gymnázium Semily M. Kratochvíl, MSŠCH Praha.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Křivky a plochy v počítačové grafice1 T-Splines T-Splines kombinují klasické metody NURBS a subdivision surface Vytvoří i nejsložitější tvary jako jednoduché.
Akcelerace genetických algoritmů na grafických kartách 3. část Mikuláš Dítě Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti.
Písemka. 01. pomocí minimálně 4 obrázků vysvětlete rozdíl mezi bitmapovou a vektorovou grafikou bitmapová grafika Vektorová grafika.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
Počítačová grafika III Organizace Jaroslav Křivánek, MFF UK
Počítačová grafika III ZS 2014 Organizace Jaroslav Křivánek, MFF UK
Počítačová grafika III Organizace Jaroslav Křivánek, MFF UK
Skutečně vaše sluneční brýle nepropouští UV záření?
Rentgenfluorescenční analýza Barbora Vlková Pavel Čupr supervisor: Ing. Tomáš Trojek, Phd.
Anti – Aliasing Ondřej Burkert atrey.karlin.mff.cuni.cz/~ondra/stranka.
Počítačová grafika a CAD 1 Ukládání obrázků do různých formátů.
Předzpracování nestrukturovaných dat pomocí jazyka Snowball , Brno Připravil: Bc. Pavel Řezníček.
Učící se algoritmy aplikované na předvídání vzniku plazmatu v tokamaku
Vytvoření dokumentu bylo financováno ze zdrojů Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu ČR. Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.32/ Počítačová.
Měření nanotvrdosti wolframu
Rastrová grafika (bitmapová) Obrázek poskládaný z pixelů Televize, monitory, fotoaparáty Kvalitu ovlivňuje barevná hloubka a rozlišení Barevná hloubka.
Millikanův pokus Michal Jex, gym. Jaroslava Heyrovského, Praha
Počítačové zobrazování
Elektrotechnická fakulta ČVUT KATEDRA KYBERNETIKY Vedoucí prof. Ing. Vladimír Mařík, DrSc. KATEDRA KYBERNETIKY ELEKTROTECHNICKÁ.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
Difrakční jevy v optice
Stanovení dávky radiochromními dozimetry ( miniprojekt na Fyzikálním týdnu 2007 ) Lukáš Stabrava Gymnázium Komenského, Jeseník.
Mikroskopie v materiálovém výzkumu
Počítačové algebraické systémy a jejich aplikace ve fyzice Pavel Košťál, Gymnázium Voděradská Jana Zajíčková, Gymnázium F. Palackého Valašské Meziříčí.
OPTICKÉ PŘÍSTROJE Prezentace - youtubeyoutube Optické klamy Spočítej černé puntíky.
REPREZENTACE 3D SCÉNY JANA ŠTANCLOVÁ Obrázky (popř. slajdy) převzaty od RNDr. Josef Pelikán, CSc., KSVI MFF UK.
Hardware pro počítačovou grafiku © Josef Pelikán, MFF UK Praha PGR019
Počítačová grafika III NPGR 010 © Josef Pelikán KSVI MFF UK Praha WWW:
Pozorování hmyzu uvězněného v jantaru
Člověk Tematická oblast
Počítačová grafika: pohled pod pokličku
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Počítačová grafika: pohled pod pokličku
Jak poznat dávku z barvy gelu?
Barvy v počítačové grafice
Rentgenfluorescenční analýza
K čemu vede rozladění laserového rezonátoru?
e/m měření měrného náboje elektronu
Transkript prezentace:

Algoritmy pro počítačovou grafiku Mikšů Vojtěch, Gymnázium Dr. A. Hrdličky, Humpolec Dobeš Václav, Soukromé Gymnázium AD Fontes, Jihlava Větrovský Lukáš, Masarykova střední škola chemická, Praha

Náplň miniprojektu Seznámení s OS Linux Fyzikální zobrazování 3D scén Pokročilé techniky fotorealistického zobrazování

Princip sledování paprsků

Jednoduchá 3D scéna Počet paprsků: 308 tisíc, čas zpracování: 2,3s

První vylepšení – anti-aliasing Řeší problém se zobrazováním ostrých hran (aliasing)

Naše scéna – anti-aliasing 4x Počet paprsků: 5 miliónů, čas zpracování: 36,2s (16x delší)

Detail Odstranění aliasingu vystřelením 4 paprsků na jeden pixel

Naše scéna – anti-aliasing (roztřesení) Počet paprsků: , čas zpracování 2,6s

Detail Převod aliasingu na náhodný šum Pro lidský zrak méně rušivé než pravidelné artefakty

Naše scéna – anti-aliasing (kombinace) Počet paprsků: 5 miliónů, čas: 55,5s

Detail Obraz je výsledkem kombinacích předchozích metod Je vidět, že metoda roztřesení moc výsledek nezměnila

Naše scéna – lepší stíny Počet paprsků: také 5 mil. (+ 80 mil. navíc díky lepším stínům), čas zprac.: 22 min!

Vrchol našeho umění

Profesionální výtvory

Poděkování, zdroje Chtěli bychom poděkovat panu supervisorovi ing. Vladimíru Chalupeckému, Dále také pořadatelům a sponzorům za zrealizování Fyztyd Zdroje: Physically based rendering (M.Pharr & G.Humphreys)