Tabulkový kalkulátor Radek Pinc

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Formátování diplomové práce
Advertisements

Vzdělávání v eGonCentru ORP Boskovice
Užitečné klávesové zkratky pro Microsoft Word a Excel
Olomouc, únor 2012.
Stěžejní funkce MS Excel 2007/2010, jejich ovládání a možnosti využití
X EXEL.
Tabulkový precoser Open Office Calc ZÁKLADY PRÁCE
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_13.
Informační technologie 2 Informační technologie Jarní semestr 2005.
Výpočetní technika Akademický rok 2011/2012 Letní semestr Novák Petr
Výpočetní technika Akademický rok 2010/2011 Letní semestr Novák Petr
Školení počítače Excel
TABULKOVÉ PROCESORY.
Pro Nekonečno – RC Palouček
IT Začátečníci Modul 4 MS EXCEL.
Tabulkový procesor MS EXCEL I. ÚVOD Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Světlana Filipová. Materiál zpracován v rámci projektu.
TABULKOVÉ PROCESORY maturitní otázka: 16.
TABULKOVÝ PROCESOR Tadeáš Řezníček 4.A
Tabulkové procesory (MS Excel) Ing. Jan Roubíček.
Excel – editace ( formát ) buněk
Základy ovládání operačního systému III
Tabulkové procesory (MS Excel) Ing. Jan Roubíček.
Buňka Základem tabulky je buňka (cell).
Tabulkové kalkulátory
Excel ´97 Co je to program „Excel“? součást skupiny programů Microsoft Office, tabulkový procesor vhodný pro tvorbu: tabulek, výpočtů, seznamů, posloupností.
Tabulkový program MS Office Excel , SB 305, – h
Tabulkové procesory Pelikánová Lucie 2002.
Vytvořil Institut biostatistiky a analýz, Masarykova univerzita J. Jarkovský, L. Dušek, M. Cvanová II. Vzorce v Excelu Tipy pro práci s Wordem.
Formátování tabulek n postupné formátování tabulek n automatické formátování tabulek Vypracovala: Veronika Nováková, 4. B 2.
Název projektuInovace ŠVP na OA a JŠ Třebíč Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivityIII/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
MATURITNÍ OKRUH Č. 12 TEXTOVÝ EDITOR
Tabulkové procesory (MS Excel) Ing. Jan Roubíček.
Práce s tabulkami.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Tabulkový procesor – Excel 2010.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Úvod Excel – tabulkový procesor. Řádek vzorců – zobrazuje úplný a skutečný obsah buňky Označená aktivní buňka Pozice aktivní buňky.
Střední škola živnostenská Sokolov, příspěvková organizace
Radim Dubčák Brno, 20. ledna 2015
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK 3. Tabulkové procesory Učební obor: Kadeřník, Kuchař-číšník Ročník: 2.
EXCEL Vybrané partie Bohuslav Slípka. Základní operace Umíte pracovat se sešity Zápis textu- číslo vložíme jako text pomocí apostrofu,vzorec jako text.
Maturitní okruh 16: TABULKOVÝ PROCESOR
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_12.
Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice, Benešovo náměstí 1, p.o. Tematický celek: Microsoft Excel Kód a název materiálu:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: MS Excel Číslo DUM: III/2/VT/2/2/31 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast: Software.
MS EXCEL Charakteristika
Tabulkové editory © Tabulkové editory slouží k: vytváření a úpravě tabulek na rozdíl od textových editorů jsou tabulky v těchto editorech aktivní,
Adresování. Proč adresovat Při změně dat Excel přepočítá všechny výpočty, kde se změněné buňky objevily Kopírování vzorců – Usnadnění výpočtů kde se vzorec.
Prezentace Powerpoint 1 Předmět:INFORMATIKA Ročník:7. Tematický okruh:Seznámení s programem MS Excel Název učiva:Návod na používání programu MS Excel Prezentace.
Název školy:Základní škola a mateřská škola Dolní Bojanovice, okres Hodonín příspěvková organizace Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Označení materiálu:VY_32_INOVACE_NAV2-4.
 Program pro tvorbu tabulek.  Síť buněk, do kterých můžeme vkládat libovolné údaje  Podstatou jsou vzorce, pomocí kterých provádíme v buňce operace.
E LEMENTARISTIKA ELEKTRONICKÝCH INFORMACÍ VI. T ABULKOVÝ PROCESOR FORMÁT LISTU, BUŇKY, ZÁKLADNÍ TECHNIKY PRÁCE Jiří Leipert.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika – tabulkový procesor Autor: Bc. Pavel Šiktanc MS EXCEL 2010 Co se všechno naučíme??? Absolutní adresa.
Vytvořil Institut biostatistiky a analýz, Masarykova univerzita J
ZŠ Brno, Řehořova 3 S počítačem snadno a rychle Informatika 7
Digitální učební materiál
Lenka Forstová Lucie Pelikánová
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace MS Excel - Buňka Název : VY_32_inovace_03 Informatika - MS Excel.
Inf Tabulkový procesor
Tabulkový procesor Formát buňky
Vytvořil Institut biostatistiky a analýz, Masarykova univerzita J
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: MS Excel
Microsoft Excel 2016 – k čemu a jak?
Úvod do prostředí Upraveno pro verzi 2007
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Název školy: Základní škola a mateřská škola Dolní Bojanovice, okres Hodonín příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Označení materiálu:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_18-19
Transkript prezentace:

Tabulkový kalkulátor Radek Pinc

Tabulkový kalkulátor Co to je ??? Programy a nástroje Excel – spouštění a ovládání programu Vytvoření a uložení dokumentu Základy editace dokumentu Vytvoření grafu Samostatná práce

Co to je ??? Tabulkový procesor / kalkulátor –Není to jen nástroj na dělání „tabulek“. –Tabulky, grafy, výpočty i velice komplikované Dokument (sešit) se skládá z listů List se skládá z buněk Buňky organizovány do sloupců a řádek Buňka = obsah + formát + “adresa” Formát – datový typ, barva, písmo, zarovnání textu, rámečky, … Adresa – sloupec a řádek: A3, B5, …

Nástroje a programy MS Office – Excel OpenOffice – Calc (Tabulka) Software 602 PC Suite Lotus Smart Suite Klasik Assistent Optimal (i pro DOS)

MS Excel Spuštění programu Vytvoření a uložení dokumentu Práce s listy

Editace buněk 1 Kurzorové šipky – pohyb po buňkách ESC – zrušení editace, vrací se původní hodnota buňky Enter – potvrzení + posun kurzoru o řádek níž Tabelátor – potvrzení + posun kurzoru doprava Pro zájemce mohu prozradit další klávesové zkratky, ale zkuste vyzkoušet sami: PageUp, PageDown, Ctrl+Šipky, End a Šipka, …

Editace buněk 2 Aktuální buňka – režim označení / editace Pomocí řádku „Editace vzorců“ F2 – editace „online“ v buňce Double click (levým tlačítkem myši) Začít psát – maže se původní obsah

Editace buněk 3 Označení více buněk –Pomocí myši –Shift + Kurzorové šipky –Ctrl + myš, Shift + myš Kopírování –Horké klávesy - klasika: Ctrl+C, Ctrl+V, Ctrl+X, … –Ekvivalent v menu nebo pravé tlačítko myši

Obsah buňky Hodnota: text, číslo, datum, … Vzorec: funkce závislá na jiných buňkách

Formát buňky Číslo – „Datový typ“ buňky, formát zobrazení hodnoty Zarovnání (horizontální, vertikální, směr textu, …) Písmo (font, velikost, barva, …) Ohraničení (rámečky, barva, styl, tloušťka, …) Vzorky (barva a vzorek podkladu buňky)

Datový typ buňky Text: „Ahoj“, „Nazdar“, … Číslo: „10“, „10.23“, … Datum: Celé číslo, počet dní od Čas: 1.00 = 1den – desetinné číslo – = –12:00 = 0.5 – :00 = Procento: Uloženo jako relativní část –0% = 0.00 –100% = 1.00 Automatické formátování a odvození typu

Funkce, vzorce Obsah buňky začíná „= “ Následuje matematický zápis vzorečku: = 3 * 20 + sin(2) + suma(1;2;30;20) Relativní odkaz na jinou buňku: = A1 + 2 Absolutní odkaz na jinou buňku: = $A$1 + $A1 + A$1 + 2 Odkaz na skupinu buněk: = suma(A1:B5)

Vytvoření grafu Pomocí průvodce Základ je tabulka, řady čísel Různé typy grafů (sloupcový, XY, …)

Samostatná práce 1 Co nejvěrněji napodobte tuto tabulku

Samostatná práce 2 Nakreslete graf funkcí:

Pro pokročilejší Seznam žáků a jejich známek z jednotlivých písemek, testů a ústních zkoušení Počítat průměrnou známku žáka, zaokrouhlit na výslednou známku Počítat průměr celé třídy Použít vážený průměr známek (písemka má jinou váhu než malý test nebo ústní zkoušení) – pozor na „nezadané“ známky Zobrazit graf s četnostmi jednotlivých známek, případně jiné statistiky Cokoli dalšího, co by vás napadlo nebo zajímalo