HODNOCENÍ DOPRAVNÍ SÍTĚ (TEORIE GRAFŮ) Cíl cvičení:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
LOGISTICKÉ SYSTÉMY 14/15.
Advertisements

LOGISTICKÉ SYSTÉMY 6/14.
Vnitřní řazení v poli (in sito)
Aplikace teorie grafů Základní pojmy teorie grafů
Modulární systém dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků JmK v přírodních vědách a informatice CZ.1.07/1.3.10/ Úvod do teorie grafů.
Síťová analýza RNDr. Jiří Dvořák, CSc.
Některé pojmy teorie grafů I. Příklad: log p ABC = u 0 + u A + u B + u C + u AB + u AC A B C.
Medians and Order Statistics Nechť A je množina obsahující n různých prvků: Definice: Statistika i-tého řádu je i-tý nejmenší prvek, tj., minimum = statistika.
4EK416 Ekonometrie Úvod do předmětu – obecné informace
FORMALIZACE PROJEKTU DO SÍŤOVÉHO GRAFU
LOGISTICKÉ SYSTÉMY 7/14.
Matice distancí v mnohorozměrné analýze. Distanční matice – proč se objevují? Vzdálenosti mezi objekty v terénu Vzdálenosti mezi taxony ve fylogenetickém.
SÍŤOVÁ ANALÝZA.
ISWC 2007 Miroslav Vacura. Pattern for Representing Relevance „An Ontology Design Pattern for Representing Relevance in OWL“ - CDR = Context Domain Relevance.
EKONOMICKO MATEMATICKÉ METODY
Gis pro krajinné ekology
49.1 SOUSTAVY ROVNIC Jsou dány dvě lineární rovnice se dvěma neznámými x – 2y = 1 2x + y = 2 Soustava lineárních rovnic se dvěma neznámými Které z uspořádaných.
Teorie grafů → kvantitativní metody analýzy sítí:
Další typy dopravních problémů
Univerzita Karlova Matematicko-fyzikální fakulta Lukáš Jirovský Teorie grafů – prezentace Bc. Práce Vedoucí práce: RNDr. Pavla Pavlíková, Ph.D.
Jak využít Office 365? Několik scénářů. | Copyright© 2010 Microsoft Corporation.
ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ FAKULTA STROJNÍ ÚSTAV PŘÍSTROJOVÉ A ŘÍDICÍ TECHNIKY ODBOR AUTOMATICKÉHO ŘÍZENÍ A INŽENÝRSKÉ INFORMATIKY Aplikace objektově.
VLASTNOSTI GRAFŮ Vlastnosti grafů - kap. 3.
Insert department name via ‘View/Header and Footer…’ Maersk Line We create opportunities in global commerce.
Materiálové využití strusky ze spaloven komunálního odpadu
hledání zlepšující cesty
Projektové plánování.
Institut geoinformatiky VYUŽITÍ CELULÁRNÍCH AUTOMATŮ PRO MODELOVÁNÍ SILNIČNÍ SÍTĚ V MULTIAGENTOVÉM SYSTÉMU Vypracoval: Bc. Martin Hlaváček Vedoucí: Ing.
Benchmarkingový diagnostický systém finančních indikátorů INFA Hodnocení úrovně provozní oblasti.
Autor: Petr BALA Vedoucí: Dr.Ing. Jiří Horák
The Boat Race Worksheet VY_32_INOVACE_3B8 G ymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Věra Dundálková.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
CPM - Critical Path Method
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Statistická analýza dat
Teorie Case managementu Mgr. Pavel Říčan, MUDr. Jan Stuchlík
Lukáš Patka PFE. Microsoft Security Risk Assessment Identifikovat bezpečnostní rizika napříč IT infrastrukturou, aplikacemi, provozními procesy Zaměřen.
Dopravní dostupnost obcí v okrese Nový Jičín Prezentace ročníkového projektu Dopravní dostupnost obcí v okrese Nový Jičín Autor: Petr BALA Vedoucí: Dr.Ing.
CANADA Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ.
CANADA 2.stupeň Autor: Mgr.Radek Hasch, Masarykova ZŠ Plzeň Projekt "EU peníze školám", registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Tento projekt.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Nalezení nejkratší vzdálenosti mezi uzly dopravní sítě Předmět: Teorie dopravy - cvičení.
Dopravní systémy 1. cvičení Katka Nedvědová.  Odborný článek (cca 10 s.) – téma z přednášek z Dopravních systémů (souvislosti doprava × město či doprava.
Geografie dopravy Cv. č. 3: Hodnocení dopravní polohy a dopravní obslužnosti HODNOCENÍ DOPRAVNÍ POLOHY A DOPRAVNÍ OBSLUŽNOSTI Cíl cvičení:  aplikace metody.
Z0047 Geografie průmyslu a zemědělství Cvičení z geografie zemědělství Michael Král.
MPH_FMAN Finanční management jaro 2016
Produktová strategie a proces inovace ve společnosti Mironet.cz a. s.
NÁZEV PŘÍSPĚVKU Jméno a příjmení autora včetně titulů
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Znázornění dopravní sítě grafem a kostra grafu Předmět: Teorie dopravy - cvičení Ing. František Lachnit, Ph.D.
Vancouver,Toronto Tematická oblast Angličtina: CANADA Datum vytvoření
Brno Jakub Jambor, Céline Pires
Abstrakt Abstract Cíl práce Testované hypotézy Bibliografie
Maximální propustnost rovinné dopravní sítě
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy: Základní škola Chomutov, Písečná 5144 Název materiálu: VY_22_INOVACE_35_Minimundus - round the World 3_hz2 Číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
MINIMÁLNÍ KOSTRA V GRAFU
Successor The neighboring router that is the least-cost route to the destination network. The IP address of a successor is in a routing table after the.
HODNOCENÍ DOPRAVNÍ SÍTĚ
Zkušenosti s výukou geoinformatiky
Gravitační model v geografii dopravy
Z0047 Geografie průmyslu a zemědělství
Osobní železnice v jižním Ontariu
HODNOCENÍ DOPRAVNÍ SÍTĚ: ŽELEZNIČNÍ SÍŤ OLOMOUCKÉHO KRAJE
Wagner‘s curves for explanation pathophysiology of oxygen delivery
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Digitální Učební Materiál
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Ing.J.Skorkovský,CSc. MASARYK UNIVERSITY BRNO, Czech Republic
Transkript prezentace:

HODNOCENÍ DOPRAVNÍ SÍTĚ (TEORIE GRAFŮ) Cíl cvičení: Geografie dopravy Cv. č. 2: Hodnocení dopravní sítě, teorie grafů HODNOCENÍ DOPRAVNÍ SÍTĚ (TEORIE GRAFŮ) Cíl cvičení: aplikace metod teorie grafů k analýze změn dopravních sítí zasazení do kontextu změn osobní dopravy

Teorie grafů – pojmy, ukazatele Geografie dopravy Cv. č. 2: Hodnocení dopravní sítě, teorie grafů Teorie grafů – pojmy, ukazatele web: http://www.people.hofstra.edu/geotrans - chapter 2, method 1 (základní pojmy, definice) - chapter 2, method 2 (indexy a míry) moje podklady (text, prezentace) Ivanička, K. 1983. Základy teórie a metodológie socioekonomickej geografie. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladateľstvo, 448 s.

3 skupiny (roky 1915, 1966, 2001 × neproporční velikost) Geografie dopravy Cv. č. 2: Hodnocení dopravní sítě, teorie grafů Výchozí podmínky: 3 skupiny (roky 1915, 1966, 2001 × neproporční velikost) termín dokončení – za 3 týdny (25. dubna 2006) prezentace, srovnání výsledků (cca 10 minut) Podklady: http://www.people.hofstra.edu/geotrans/eng/ch2en/appl2en/ch2a1en.html (Network Analysis of Passenger Rail Service in Southern Ontario)

Geografie dopravy Cv. č. 2: Hodnocení dopravní sítě, teorie grafů Situace This assignment applies the graph theory method in the context of describing the evolution of passenger rail system for southwestern Ontario between 1915, 1966 and 2001. This period represents substantial changes in passenger rail services in North America from modal dominance of intercity transportation in the first half of the 20th century to a collapse and restructuration of services in the second half of the 20th century. 1915 1966 2001

Postup práce pro každý hodnocený rok (1915, 1966, 2001) Geografie dopravy Cv. č. 2: Hodnocení dopravní sítě, teorie grafů Postup práce pro každý hodnocený rok (1915, 1966, 2001) 1. Matice topologických vzdáleností (Shimbelova matice) - min. počet hran potřebných ke spojení dvojice vrcholů 2. Výpočet Shimbelova indexu - sumace počtu hran ke spojení se všemi ostatními vrcholy - nalezení 3 topologicky nejlépe / nejhůře dostupných vrcholů

Shimbel Distance (D-Matrix) Network A B C D E  1 2 5 6 4 7 28 A B D C E

3. Výpočet dalších indexů a jejich interpretace alfa index Geografie dopravy Cv. č. 2: Hodnocení dopravní sítě, teorie grafů 3. Výpočet dalších indexů a jejich interpretace alfa index - míra konektivity grafu - počet cyklů ku maximálnímu možnému počtu cyklů - α = u / (2v – 5) - vyšší hodnota → růst konektivity

- míra konektivity grafu - počet hran ku počtu vrcholů - β = e / v Geografie dopravy Cv. č. 2: Hodnocení dopravní sítě, teorie grafů beta index - míra konektivity grafu - počet hran ku počtu vrcholů - β = e / v - vyšší hodnota → růst konektivity

- míra konektivity grafu Geografie dopravy Cv. č. 2: Hodnocení dopravní sítě, teorie grafů gama index - míra konektivity grafu - počet hran ku maximálnímu možnému počtu hran - γ = e / 3(v – 2) - vyšší hodnota → růst konektivity

cyklické číslo - počet cyklů - u = e – v + p Geografie dopravy Cv. č. 2: Hodnocení dopravní sítě, teorie grafů cyklické číslo - počet cyklů - u = e – v + p

celý graf (celou síť v daném roce) podgrafy: Geografie dopravy Cv. č. 2: Hodnocení dopravní sítě, teorie grafů Krok č. 3 – aplikace na: celý graf (celou síť v daném roce) podgrafy: - Subgraph 1: Sarnia to Owen Sound (nodes 3,5,7,11,12, and 8 plus the linkages among them) - Subgraph 2: The London to Toronto circuit (nodes 5,7,11,12,21,22,10, and 6 plus the linkages among them) - Subgraph 3: The Golden Horseshoe (nodes 19,17,16,14,13,15,18,20, and 22 plus the linkages among them).

Geografie dopravy Cv. č. 2: Hodnocení dopravní sítě, teorie grafů