Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_C2 – 09.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
EU peníze školám Základní škola a Mateřská škola Tábor, Helsinská 2732 Název projektu: Moderní škola – naše budoucnost Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Advertisements

KALORIMETR.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D2 – 15.
Stupnice teplot - úlohy na doma - © Petr Špína 2012 VY_32_INOVACE_C2 – 08.
Měrná tepelná kapacita procvičení © Petr Špína 2011
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D2 – 05.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D2 – 14.
Měrná tepelná kapacita látky
Elektromagnetické vlny - úlohy na doma - © Petr Špína 2012 VY_32_INOVACE_C
Skupenské změny samostudium © Petr Špína 2011 začni VY_32_INOVACE_B
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D3 – 05.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D3 – 04.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D2 – 08.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D2 – 07.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D2 – 09.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D3 – 06.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_62_INOVACE_A1 – 25.
Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
Var a vypařování 2 příklady z praxe
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Název materiálu: TEPLO – výklad učiva.
Název školy: Základní škola Lanškroun, nám. A. Jiráska 140 Autor: Mgr. Jiří Vávra Datum: Název: VY_32_INOVACE_04_F8 Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Výpočet přijatého a předaného tepla
Výpočet tepla při vypařování
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_CH2 – 19.
Příklad tepelně izolované soustavy:
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_62_INOVACE_A1 – 26.
VY_32_INOVACE_C Jednotky - elektřina - © Petr Špína 2012.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. VY_32_INOVACE_D2 – 11.
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. VY_32_INOVACE_D2 – 12.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_C2 – 12.
Teplo ZŠ Velké Březno.
Sítě rezistorů - úlohy na doma - © Petr Špína 2012 VY_32_INOVACE_C
Zapojení rezistorů - úlohy na doma -
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_C2 – 16.
Měrná tepelná kapacita © Petr Špína 2011 foto
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Radomír Tomášů Název šablonyIII/2.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Výpočty s hustotou
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM ZMĚNA VNITŘNÍ ENERGIE TĚLESA KONÁNÍM PRÁCE.
T EPLO A TEPLOTA Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby.
Základní škola Emila Zátopka Zlín, příspěvková organizace, Štefánikova 2701, Zlín EU PENÍZE ŠKOLÁM OP VK Zlepšení podmínek pro vzdělávání.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku, slouží k naučení nového učiva. Vysvětlení třetí závislosti tepla. K přímé úměrnosti tepla na hmotnosti.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 8 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Jaký druh energie předávají následující tělesa?
Fyzika 8 Měrná tepelná kapacita látky. 3. Měrná tepelná kapacita látky Dvě tělesa z různých látek o stejné hmotnosti přijmou stejné teplo, ale jejich.
Úlohy ke shrnutí učiva č.2
KALORIMETRICKÁ ROVNICE
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D3 – 10.
Hustota a její měření.
NÁZEV ŠKOLY: 2. ZÁKLADNÍ ŠKOLA, RAKOVNÍK, HUSOVO NÁMĚSTÍ 3
Datum: Název školy: Základní škola Městec Králové
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_13_TEPLO_TEST_VEDOMOSTI Název materiálu:
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Úlohy ke shrnutí učiva č.2
Teplo Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_01_32.
Tání a tuhnutí - početní úlohy
Teplo VY_32_INOVACE_19_Teplo Autor: Pavlína Čermáková
Interaktivní test ze znalostí vnitřní energie a tepla
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Měrná tepelná kapacita látky TÉMATICKÝ CELEK:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Výpočty s hustotou
Měrná tepelná kapacita látky
zpracovaný v rámci projektu
Třída 3.A 15. hodina.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_15 Jednotky.
AUTOR: Mgr. Milada Zetelová
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_04 Vnitřní.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Třída 3.B 15. hodina.
Transkript prezentace:

Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_C2 – 09

Předané teplo - úlohy na doma - © Petr Špína 2012 VY_32_INOVACE_C2 – 09

Tento materiál je určen k tvé domácí přípravě. Vezmi kus papíru a počítej… Prezentace tě povede. Spustíš ji klávesou F5. Prezentaci ovládej pomocí myši – kliknutím na popsané obdélníky nebo na tlačítka ( nebo ). Ať ti jde práce od ruky! Jdi

Tereza si hřála ruce o hrnek, až teplota 0,3 litru čaje v něm klesla z 80 °C na 50 °C. Kolik tepla předal čaj v hrnku svému okolí? Především si musíme uvědomit, že - záleží na rozdílu teplot (Δt = t 1 – t 2 ) - čaj je vlastně voda - 1 litr vody má hmotnost 1 kg Jdi

Můžeme tedy zapsat zadání ve formě fyzikálních veličin: Známe:m = 0,3 kg c = 4200 J/kg. °C t 1 = 80 °C, t 2 = 50 °C DoplnímeΔt = 30 °C Hledáme:Q = ? Jdi Zpět

Vypočítáme Q = c. m. Δt Q = ,3. 30 Q = J = 37,8 kJ Z čaje uniklo teplo 37,8 kJ. Jdi výsledek

Úlohy k procvičení 1234výsledky

Úloha 1 Hrnek z úvodní úlohy váží 200 g. Je vyroben z keramiky s měrnou tepelnou kapacitou 900 J/kg.°C. Kolik tepla uvolněného z čaje se spotřebovalo na ohřátí hrnku? Q = c.m.Δt = ,2. 30 Q = 5400 J = 5,4 kJ řešení volba úlohy Δt = 30 °C Δt ?

Úloha 2 Měrná tepelná kapacita oleje je zhruba 2,0 kJ/kg.°C. O kolik °C ohřejeme 0,5 kg oleje dodáním 10 kJ tepla? Δt = Q / (c.m) Δt = / ( ,5) Δt = 10 °C řešení volba úlohy

Úloha 3 Měrná tepelná kapacita stříbrné slitiny je 400 J/kg.°C. Kolik váží lžička z této slitiny, která se dodáním 1,8 kJ zahřeje o 60 °C? m = Q / (c.Δt) m = 1800 / ( ) m = 0,09 kg = 90 g řešení volba úlohy

Úloha 4 Kovový váleček o hmotnosti 300 g se dodáním 4 kJ tepla ohřál z 22 °C na 36,9 °C. Z jakého kovu je vyroben? c = Q / (m.Δt) c = 4000 / (0,3.14,9) c = 895 J/kg.°C Jde o hliník. řešení volba úlohy výsledky

1.Q = c.m.Δt = ,2. 30 Q = 5400 J = 5,4 kJ 2.Δt = Q/(c.m) = /(2000.0,2) Δt = 10 °C 3.m = Q / (c.Δt) = 1800 / ( ) m = 0,09 kg = 90 g 4.c = Q / (m.Δt) = 4000 / (0,3.14,9) c = 895 J/kg.°C, jde o hliník. Jdi

Kolik úloh máš správně? 0…Požádej někoho o pomoc! 1…Začni znovu od začátku. 2…Chce to ještě se učit… 3…Už to skoro umíš. 4…Skvělé!

Zdroje: [cit ] pod licencí wikipedia.org na www: ln%C3%A1_kapacita