PLETIVA VY_52_INOVACE_B1 – 31 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Semenné rostliny, rostlinné orgány
Advertisements

Výuková centra Projekt č. CZ.1.07/1.1.03/
Pletiva vodivá.
Anotace: Soubor se skládá z prezentace, která je námětem
Ptáci VY_32_INOVACE_CH AUTOR: Mgr. Jana Krajinová
Pohyb litosferických desek I.
Kyselost a zásaditost látek v domácnosti
Bakterie 1 VY_32_INOVACE_A1-01 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
Bakterie 2 VY_32_INOVACE_A1- 02 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
Stonek Mgr. Helena Roubalová
LIST nadzemní orgán vyrůstající ze stonku
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
HISTOLOGIE A ROSTLINNÁ PLETIVA
VODIVÁ PLETIVA VY_32_INOVACE_3.1.Bi1.02/Li VY_32_INOVACE_3.1.Bi1.01/Li
Název Rostlinná buňka Předmět, ročník Biologie, 1. ročník
Víte, jak vypadá rostlina uvnitř?
Rostlinná pletiva.
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.15 Anotace: Prezentace popisuje stavbu těla, vývoj kořene a stonku. Vzdělávací oblast: Krytosemenné rostliny, stavba těla, kořen,
Cíl: seznámení se stavbou, druhy, typy a funkcí
Mikroskopické pozorování buněk cibule
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
ROSTLINNÁ PLETIVA.
Soustavy pletiv Pletiva – skupiny buněk stejného tvaru, funkce.
ROSTLINNÁ PLETIVA Krytosemenné rostliny mají na povrchu těla KRYCÍ PLETIVA = ty chrání vnitřek rostliny před vysycháním U nadzemních částí rostliny krycí.
HISTOLOGIE = nauka o rostlinných pletivech HISTOLOGIE = nauka o rostlinných pletivech PLETIVO = soubor buněk stejného tvaru, stavby a funkce.
jméno autora Mgr. Eva Truxová název projektu
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
ROSTLINNÁ PLETIVA.
Přechod rostlin na souš
63. RISK VÝTRUSNÉ ROSTLINY
Rostlinné orgány - stonek
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
VODIVÁ PLETIVA.
Ukázky borky.
Základní vzdělávání - Člověk a příroda - Přírodopis - Biologie rostlin
KAPRAĎOROSTY VY_52_INOVACE_B1 – 32 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petra Majerčáková. Tvorba materiálu je financována z ESF a státního rozpočtu ČR. Autor.
Život rostliny Lenka Kraváčková.
Květ VY_52_INOVACE_B1 – 16 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
Uspořádání rostlinného těla
OPYLENÍ a OPLOZENÍ VY_52_INOVACE_B1 – 20 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
Schránky měkkýšů VY_32_INOVACE_CH3 – 04 AUTOR: Mgr. Jana Krajinová
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
VY_32_INOVACE_CH Opěrná soustava AUTOR : Mgr. Jana Krajinová VYTVOŘENO : říjen 2011 STRUČNÁ ANOTACE : Laboratorní práce. Téma: Opěrná soustava. Zkoumání.
Průduchy v pokožce listů
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Dýchací soustava VY_32_INOVACE_E2-08 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
STRUNATCI VY_32_INOVACE_F AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
SEMENNÉ ROSTLINY STAVBA TĚLA KOŘEN.
STONEK.
Genetických pojmů EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Rostlinná pletiva – II. část Číslo vzdělávacího materiálu: ICT5/7 Šablona: III/2.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM ROSTLINNÁ PLETIVA.
KOŘEN Biologie, 2. ročník, Botanika. Obecná charakteristika kořen patří mezi tzv. vegetativní orgány společně se stonkem a listem pravý kořen se poprvé.
STONEK. Význam stonku pro rostlinu: 1. nese další rostlinné orgány 2. vede látky z kořenů do listů a naopak 3. zajišťuje růst celé rostliny 4. může mít.
Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Ivana KašpárkováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma: Přírodovědná praktika, rostlinná.
Trvalá pletiva. Rostlinná pletiva (dělení) Podle schopnosti dělení rozlišujeme: Meristematická (dělivá) – umožňují růst Trvalá – vznikají činností dělivých.
Stavba rostlinného těla KOŘEN.
STONEK ROSTLINY.
BOTANIKA Procvičování pojmů
Diana Šťastná Gymnázium Židlochovice Oktáva, cvičení z biologie
Biologie, 2. ročník, Botanika
VY_32_INOVACE_09_Rostlinná pletiva – 2. část
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Anatomie rostlinných orgánů
Vegetativní rostlinné orgány
STÉLKA předchůdce pletiv a orgánů chromista, rostliny, houby
Pletiva a tkáně Petra Jůzlová.
Botanika.
Transkript prezentace:

PLETIVA VY_52_INOVACE_B1 – 31 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová VYTVOŘENO: únor 2013 STRUČNÁ ANOTACE: Zápis vyučovací hodiny Časová náročnost: 1 vyučovací hodina v součinnosti elektronickou verzí učebnice FRAUS Přírodopis 7 Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost

PLETIVA

PLETIVA jsou skupiny rostlinných buněk, které mají stejný tvar i funkci (u živočichů TKÁŇ)

A) PLETIVA TRVALÁ jsou přizpůsobena k určitým funkcím nedělí se

1) PLETIVO KRYCÍ kryje a chrání rostlinu tvoří pokožku buňky k sobě těsně přiléhají obsahuje PRŮDUCHY

2) PLETIVO VODIVÉ jen u vyšších rostlin tvořeno cévními svazky vedou roztoky v látek v rostlinách

CÉVNÍ SVAZEK dřevní část obsahuje cévy vedou anorganické látky z kořenů do listů

vedou organické látky z listů do kořenů B. lýková část obsahuje sítkovice vedou organické látky z listů do kořenů dřevo (cévy) lýko (sítkovice)

3) pletivo základní mezi krycím a vodivým pletivem plní různé funkce (fotosyntéza, ukládání zásob, vyměšování)

B) PLETIVA DĚLIVÁ buňky se neustále dělí výskyt ve vrcholech (stonku a kořene) růst do délky

http://www.sesity.net/laboratorni-prace-biologie/pokozka-listu-pelargonie.php http://web2.mendelu.cz/af_211_multitext/obecna_botanika/texty-histologie-pletiva_provetravaci.html http://www.sci.muni.cz/~anatomy/vascular_bundles/html/monstera_2.htm http://web2.mendelu.cz/af_221_multitext/hnojeni_plodin/html/okopaniny/brambory.htm