Výrazy s proměnnými Mgr. Petra Jelínková.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Žaneta Hrubá Jana Dušková
Advertisements

Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných.
Výrazy - vzorce Mgr. Petra Jelínková.
Některé pojmy teorie grafů I. Příklad: log p ABC = u 0 + u A + u B + u C + u AB + u AC A B C.
2IT – PVY – objektové DBS Bc. Jiří Šilhán
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA
Úpravy algebraických výrazů
Zkvalitnění výuky přírodovědných předmětů s cílem zvyšování motivace
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Pythagorova věta v prostoru
F U N K C E.
Lineární rovnice – 1. část
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
1) Určete odchylku přímek AC a CC´
Matematika Lineární rovnice
Název materiálu: OPAKOVÁNÍ 1.POLOLETÍ - OTÁZKY
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost, Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Vzdělávací materiál v rámci projektu EU peníze školám Školní rok: 2011/2012 Ročník: Předmět: Téma: Anotace: Autor : Vzdělávací materiál je určen pro bezplatné.
Škola:Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Moderní škola Název materiálu:VY_32_INOVACE_MATEMATIKA1_ 03 Tematická.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Příklady v jazyku C – část 1. Výstupy pomocí printf. printf(" Tisk textu \n v apostrofech \n ") ; p=10; printf("%d\n", p) ; /* tisk konstanty */ printf("Tisk.
POLOPŘÍMKA.
* Mnohočleny Matematika – 8. ročník *.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
 Jak se dělí číselné soustavy?  V jaké technice se používá dvojková soustava?  Jaké čísla používá?
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Opakování před 1. pís. prací Pythagorova věta, mocniny, číselné výrazy
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:3. ročník – Matematika a její aplikace – Matematika – Násobení a dělení autor.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Rovnice s neznámou pod odmocninou
Rozklad mnohočlenů na součin
Číselné výrazy s proměnnou
4.12 ROVNICE V SOUČINOVÉM A PODÍLOVÉM TVARU Mgr. Petra Toboříková.
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Matematika a její aplikace, Matematika, Geometrie v rovině a prostoru, Čtverec.
Obvod čtverce Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková.
Matematika pro 6. ročník Trojúhelník – obvod a obsah Projekt: Hledání nové cestičky k výuce matematiky Číslo projektu: CZ.1.07/1.1.26/ Autor: Mgr.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Škola pro 21. století
Úpravy algebrických výrazov
VY_32_INOVACE_geometricketvary-trojuhelnik_20
TROJÚHELNÍK Druhy trojúhelníků
Střední příčky trojúhelníku 1) Co je střední příčka trojúhelníku? 2) Sestrojte střední příčky v ∆ ABC. 3) Určete délku stran trojúhelníku, znáte-li.
Vzdělávací oblast: MATEMATIKA A JEJÍ APLIKACE
Pravoúhlý trojúhelník, Pythagorova věta, přepona, odvěsna
TÉMA: Obvod trojúhelníku
Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková
VY_32_INOVACE_Pel_I_06 Výrazy – postupné vytýkání
Název školy: Základní škola Městec Králové
Čtverec, obdélník 1) V obou obrazcích vyznač úhlopříčky. a) Doplň: úhlopříčky obdélníku úhlopříčky čtverce b) Napiš vlastnosti úhlopříček čtverce.
Rovnost versus rovnice
Útvary souměrné podle osy, osa úsečky, osa úhlu
VY_32_Inovace_4.3.8 Násobení a dělení 8 Matematika 3. ročník
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Povrch krychle a kvádru.
Tělesa – povrch kvádru Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Rozklad mnohočlenů na součin
Sčítání a odčítání desítek do 100
Vypočítej tabulky a+b a b
Matematika Lineární rovnice
VÝRAZ S PROMĚNNOU Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Algebraické výrazy: počítání s mnohočleny
2.4 Odmocniny Mgr. Petra Toboříková.
A B C D Do buňky D1 vložíme vzorec =SUMIF(A1:C1 ; “>0”)
Charakteristiky polohy
Transkript prezentace:

Výrazy s proměnnými Mgr. Petra Jelínková

kde za x můžeme dosadit kterékoliv z čísel 7; 1,2; 3 4 . Číselné výrazy už znáš. Tato čísla 7 + 5 Toto číslo se mění. 1,2 + 5 se nemění. 3 4 + 5 Čísla, která se mění mohu nahradit proměnnou x. Všechny číselné výrazy mohu tedy zapsat jedním výrazem: x + 5 kde za x můžeme dosadit kterékoliv z čísel 7; 1,2; 3 4 .

Proměnná je znak, nejčastěji písmeno (např Proměnná je znak, nejčastěji písmeno (např. x, y, z) zastupující různá čísla. Příklady výrazů: 3.c - 5.x 8 + 12.n 20.a + 30.b S = a.b 0,2.y 7 8 - 2.d o = 4.a 𝑝 2

Všimni si, že jeden výraz může obsahovat i více než jednu proměnnou. S = 2.a.b + 2.b.c + 2.a.c proměnné:a, b, c y = 3.x proměnné: x, y (a + b) . c proměnné: a, b, c 0,1.z – 0,3.x proměnné: x, z

Hodnota výrazu Máme dán výraz: 50 . a + 20 . b Vypočítej hodnotu výrazu s proměnnými a, b pro a = 10 a b = 12. Postup: Dosadíš do výrazu za a číslo 10 a za b číslo 12. 50 . 10 + 20 . 12 2) Vypočítáš hodnotu číselného výrazu: 50 . 10 + 20 . 12 = 500 + 240 = 740

Počítej! Vypočítej hodnotu výrazu pro a = 2 3 . a 2) -4 . a + 2 3) -4 . (a+2) 4) a3 5) 4a 6) 𝑎 4

Výsledky 6 2) -6 3) – 16 8 5) 16 6) 1 2