WHERE? WHY? 10.1 English questions Please remember my dear friend

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
1.1 Countries and nationalities
Advertisements

Question tags Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: 3 Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ANJ_VL_3_14.
30.1 Present perfect I (Předpřítomný čas)
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
MINULÝ ČAS PROSTÝ – ZÁPOR, OTÁZKA
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: 3 Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ANJ_VL_3_11.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Nezbytná gramatika v angličtině Modální slovesa VY_22_INOVACE_07 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov,
Test z Angličtiny 9. ročník. 1. Vyber slovo stejného významu ke slovu difficult? A, Clever B, Amusing C, Silent D, Hard E, Inexpensive.
Past Tense Simple Past Questions Negatives
Tázací dovětky – 8. ročník ZŠ
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Nezbytná gramatika v angličtině Question tags VY_22_INOVACE_17 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov,
Reported questions Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Škola1. ZŠ T. G. Masaryka Milevsko AutorMgr. Lenka Soldátová ČísloVY_32_INOVACE_69 NázevPresent simple - questions Téma hodinyTvoření otázek v přítomném.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
BE HAVE DO WILL SHOULD etc… 44.1 Auxiliary and modal verbs
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Nezbytná gramatika v angličtině Short answer VY_22_INOVACE_26 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov,
QUESTION TAGS? (VĚTNÉ DOVĚTKY)
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
IF / FUTURE TIME CLAUSES. 1)I´ll wait here. You´ll get back. (until) 2)Give me a ring. You´ll hear some news. (when) 3)The TV programme will end. I´ll.
Název školy:Základní škola Městec Králové Autor:Mgr. Marcela Kloučková Název:VY_32_INOVACE_05_Aj6 Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Téma:Zájmena Anotace:Tato.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Tereza Černá Název materiálu:VY_32_INOVACE_01_16_Present simple I. (be, have) Číslo projektu:
(a) little, (a) few málo, trochu vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA, HLUŠICE AUTOR: PAEDDR. VAŇKOVÁ MARCELA ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_1A_20_CAN,
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
Elektronické učební materiály – I. stupeň Anglický jazyk 5 Autor: Mgr. Jaroslava Ledererová PŘÍTOMNÝ ČAS PROSTÝ Vyjadřuje děje, které jsou pořád nebo se.
Jméno autora:Mgr. Jiří Kala Škola:ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): září 2013 Ročník:8. Tematická oblast: Témata do hodin angličtiny na 2. stupeň základních.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Anglický jazyk Autor: Marcela Vojtíšková What did you do yesterday?
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
Some/any Zájmenné a příslovečné složeniny vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Anotace Question tags Intonace Tvoření tázacích dovětků Věty na procvičení této gramatiky Test.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany - Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Jana Neradová NÁZEV:VY_32_INOVACE_03B_08_Questions, question tags TEMA:Gramatika.
Název školy:Základní škola Městec Králové Autor:Mgr. Marcela Kloučková Název:VY_32_INOVACE_09_Aj6 Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Téma:přítomné časy.
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
Elektronické učební materiály - II. stupeň Anglický jazyk Autor: Marcela Vojtíšková Because it was fun! Why did he sleep in the tent?
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Going to Název sady: Project 2 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Elektronické učební materiály – I. stupeň Anglický jazyk 5 Autor: Mgr. Jaroslava Ledererová Long form I am you are he is she is it is we are you are they.
Present simple He goes to school every day. She gets up at 6 o´clock.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
VY_32_Inovace_ So x Neither Project 3
I am going to go shopping. What are you going to do tomorrow?
Verbs + prepositions, adjectives + prepositions
BRITISH EDUCATION Yes, I would. Would you like to study at Oxford?.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Mgr. Jaroslava Majlišová Název prezentace: (DUMu) GRAMMAR – TEST 3
VY_32_Inovace_ Conjunctions Project 3
Hlušice Název školy: Základní škola a mateřská škola,
Competition 1 Revision vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Anglický jazyk 3.třída to be
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Jazyk a jazyková komunikace, Anglický jazyk, Minulý čas prostý pravidelných.
I haven´t seen your ID card.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
VY_32_INOVACE_Sei_III_13 Question tags
TÁZACÍ DOVĚTKY - QUESTION TAGS
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Present simple Negative +question
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Transkript prezentace:

WHERE? WHY? 10.1 English questions Please remember my dear friend Elektronická učebnice – II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Anglický jazyk 10.1 English questions Please remember my dear friend How the verbs in question end. There is no „s“ and no „ed“. The verb is absolutely free. WHERE? WHY? Autor: Mgr. Jitka Šolcová

I´m from the Czech Republic. Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Anglický jazyk 10.2 What do we already know? We know how to answer these questions: What is your name? My name is ….. How old are you? I´m 14. Where are you from? I´m from the Czech Republic.

Námi začínají otázky zjišťovací. Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Anglický jazyk 10.3 English question words (Wh-guestions) Question words are used to ask about specific qualities, times, places, people, etc Why..? Where..? What..? Whose..? Who..? When..? Who..? Námi začínají otázky zjišťovací. Which..? When is your birthday? What did you see there? Who is it? Where are you from? Why are you sad? Whose trainers are these? Which T-shirt has she bought?

were, have got, will, would, must, can, could,shall,should Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Anglický jazyk 10.4 Yes/No questions To jsme my „speciální“ slovesa. V otázkách „přeskakujeme“ před podmět. Have you got a dog? Are you tired? Would you like some coffee? Will you help me? Shall I open the door? Am, is, are, was, were, have got, will, would, must, can, could,shall,should sit, go, come, eat, … lives, plays, likes, … went, made, ran, cooked,… K utvoření otázky potřebujeme slovesa DO,DOES, DID Do you like rugby? Does he play tennis? Did he do homework? V otázkách s do, does, did je plnovýznamové sloveso v základním tvaru.

Who – jestliže se jedná o člověka Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Anglický jazyk 10.5 Subject questions (Who..?, What…?) Abychom vytvořili otázku na podmět, není třeba do, does, did a „speciální“ slovesa nepřeskakují před podmět. V otázkách tohoto typu podmět nahrazujeme výrazem: Who – jestliže se jedná o člověka What – jestliže se jedná o zvíře nebo věc. Ptáme se na podmět: Andy likes Peter. Who likes Peter? The cat is chasing a mouse. What is chasing s mouse? Ptáme se na předmět: Andy likes Peter. Who does Andy like? The cat is chasing a mouse. What is the cat chasing?

10.6 Exercises Make questions a) They´ll leave England next week. Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Anglický jazyk 10.6 Exercises Make questions a) They´ll leave England next week. When …………..……………….? b) My cousin Lucy plays the violin. ………………………………….? c) The pupils are reading silently. …………………………………..? d) John´s sister is a ballet dancer. e) Andy loves George. 2) Write missing words …….your dad work on Sundays? ……. Nick got a camera? ……. there any mistakes in this exercise? ………you come to school tomorrow? ………I open the window? ………you going to stay at home? ………you see the weather forecast yesterday? ……….it be sunny tomorrow? ……….Henry speak French? ……….Mike like fish?

Elektronická učebnice - I Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Anglický jazyk 10.7 Question tags Question tags are very common in spoken English. We use them to keep conversation going by involving listeners and inviting them to participate. The most common patterns are: Positive sentence – negative tag You are Jenny, aren´t you? Negative sentence – positive tag It isn´t a very nice day, is it? We repeat auxiliary verb in the tag. If there is no auxiliary, use do/does/did. You can speak English, can´t you? You haven´t been here before, have you? We must take the dog out, mustn´t we? She eats meat, doesn´t she? Banks close at four, don´t they? You went to bed late, didn´t you?

2. Answer the question: Where were you born? Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Anglický jazyk 10.8 Revision test Find a question to „Yes, I did.“ Do you like fish? Can you help me? Did you hear the news? Will you come to my house? 3. Write a question tag: „ It´s a beautiful day,…..“ …is it? …isn´t it? …wasn´t it? …was it? 2. Answer the question: Where were you born? In July On Monday In France In 1997 4. Write a question word: „…. book is it?“ Where… Why… Whose… How much Correct answers: 1. c 2. c 3. b 4. c

10.9 Použité zdroje, citace Obrázky z databáze klipart Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Anglický jazyk 10.9 Použité zdroje, citace Obrázky z databáze klipart Sciborowska,B.,Zaranska,J.: Let´s play grammar, INFOA 2007.s.170-176

10.10 Anotace Autor Mgr. Jitka Šolcová Období 01– 6/2013 Ročník Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Anglický jazyk 10.10 Anotace Autor Mgr. Jitka Šolcová Období 01– 6/2013 Ročník 6.-9. ročník Klíčová slova Question, question word, question tag, object, subject, what, who, where, when, why, whose, which. Anotace Prezentace zaměřená na tvorbu anglické otázky a tázacích dovětků.