ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ V. přednáška Doc. Ing. Růžena KRNINSKÁ, CSc. Zemědělská fakulta Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích
Motto pro sebepoznání a poznání symbolů kultury: „Porozumění jazyku symbolů je důležité pro každého, kdo chce poznat sebe sama, a proto jsem přesvědčen, že by se mělo vyučovat na středních i vysokých školách jako součást učebního plánu podobně jako jiné „cizí jazyky“.“ Erich Fromm
Propojení mikroprostoru (vývoje lidského subjektu) a makroprostoru (vývojového stadia lidského společenství)
Náboženské poměry v Čechách
POZITIVISTICKO-VĚDECKÉ STADIUM POČÁTEK RENÉ DESCARTES CARTÉSIUS ( ) –„Cogito ergo sum“ - Myslím, tedy jsem –celý vesmír je stroj - rozdělením na části se stává poznatelným FRANCIS BACON ( ) –od empirie k řízenému experimentu –induktivní metody (shrnuje fakta, kde zkoumaná vlastnost vystupuje, kde ne
PŘECHODOVÁ FÁZE VÝVOJE POZITIVISTICKO-VĚDECKÁ CELOSTNÍ - HOLISTICKÁ orientace na objektivní fakta a kauzální vztahy využívání kvantitativních metod interpretace subjektivních konstrukcí orientace na kvalitativní výzkumné metody
Cesta ke kvantové fyzice (nositelé Nobelovy ceny)
Cesta ke kvantové fyzice (nositelé Nobelovy ceny)
Vědecké období: Psychologické směry (teorie)
Možný vývoj osobnosti (makroprostor a mikroprostor)
Platónova jeskyně - onthogeneticky „krize středního věku“ - mezi dospělostí a zralostí
D ě k u j i z a p o z o r n o s t.