Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Literatura do doby Karla IV.
Advertisements

32_04_34 Renesance - shrnutí Anotace Renesance - shrnutí
Název SŠ: Střední škola živnostenská Sokolov, příspěvková organizace Číslo projektu:CZ.107/1.500/ Název projektu: Moderní škola Předmět:Český.
VY_32_INOVACE_ČJ.8.16_Miguel de Cervantes,prezentace Název šablony : Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Zaměření VM :Jazyk a jazyková komunikace.
Renesance a humanismus
Rostliny našich polí – obilniny 4. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Název Miguel de Cervantes y Saavedra Předmět, ročník
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Vanda Malurová Datum: 18. května 2012 Název: VY_32_INOVACE_4.1.9.
Součin mocnin se stejným základem
Matematika – 8.ročník Tečna ke kružnici
Matematika – 5. ročník Násobení a dělení desetinných čísel 10 a 100
Matematika – 8.ročník Počítání s mocninami – 1
Matematika – 8.ročník Počítání s mocninami - 2
Matematika - opakování 5. ročník
Druhá a třetí mocnina a odmocnina - shrnutí
Zaokrouhlování čísel na desítky a stovky
Renesanční literatura ve Francii a ve Španělsku Mgr. Ludmila Růžičková Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/
Giovanni Boccaccio díla: Dekameron – cyklus 100 novel, eroticky zaměřené, 10 dní, 10 mladých lidí (3 muži a 7 žen). Fiesolské nymfy Milostné vidiny.
Převody jednotek délky a obsahu Matematika – 5. ročník
Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Matematika - 7. ročník Sčítání celých čísel
Převody jednotek hmotnosti - 1 Matematika - 6. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Převody jednotek délky
Převody jednotek hmotnosti - 2
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Převody jednotek obsahu
Zaokrouhlování – 5. ročník
Početní výkony s desetinnými čísly - 1
Matematika – Pamětné dělení 5. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Násobení desetinných čísel
Početní výkony s desetinnými čísly - 2
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Sčítání a odčítání desetinných čísel Matematika - 6. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu.
Sčítáme dvojciferná čísla Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
Matematika Násobení a dělení celých čísel 7. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Určování druhé mocniny a odmocniny
Dělení se zbytkem 5. ročník
Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: A. Bauer: Čeština na dlani – přehled světové a české literatury/ český jazyk, nakladatelství Rubico,
Španělská renesance.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Procenta 2 Matematika 7. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_11B_CJ8_20_LITERATURA.
Matematika – 8.ročník Mocnina se základem 10
Opakování z 2. ročníku Český jazyk – 3. ročník
Významní představitelé renesanční literatury
Mocnina součinu, podílu a mocniny
Vzájemná poloha dvou kružnic
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Jednotky hmotnosti 5. ročník
Měřítko mapy, plánu Matematika 7. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Život na vesnici v době vlády Marie Terezie (18. století)
Literatura v období renesance
Transkript prezentace:

Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST EU Peníze školám Evropská renesance a humanismus II. díl humanismus II. díl 8. ročník 8. ročník

Název: Evropská renesance a humanismus - II. díl Anotace: Výklad francouzské a španělské renesance, autorů a děl. Vypracovala : Mgr. Miroslava Štěrbová Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace, Český jazyk a literatura Český jazyk a literatura Metodika práce s materiálem: Výkladová prezentace, lze využít i k opakování (Druh učebního materiálu: Prezentace) Ročník: 8. Datum vytvoření : duben 2012

Francois Villon (asi asi 1463) - velký fr. básník - vystudoval teologii, ale miloval svobodu, toulání a bouřlivý život…nejoblíbenější byl mezi tuláky, studenty a zloději

- byl několikrát vězněn za rvačky a krádeže, za zabití dostal trest smrti, pak 10 let vyhnanství z Paříže…a opravdu zmizel… - ve vězení napsal Baladu o oběšencích

Proč byl Villon tak oblíben ?? … jeho poezie byla upřímná, spontánní, divoká a sebekritická … - jeho dílo tvoří básně a balady (některé psal ve zlodějské hantýrce)

Koho Villon inspiroval ?? Vítězslav Nezval : „52 hořkých balad věčného studenta Roberta Davida“ Voskovec + Werich : „Balada z hadrů“ Jarmila Loukotková : „Navzdory básník zpívá“

Francois Rabelais ( ) - mnich … odešel z kláštera …vystudoval lékařství a stal se francouzským prozaikem

za své názory a ideály byl občas pronásledován a musel se skrývat (zpochybňoval rozdělení společnosti …odpor církve) - za své názory a ideály byl občas pronásledován a musel se skrývat (zpochybňoval rozdělení společnosti …odpor církve)

Gargantua a Pantagruel - pětidílný románový cyklus - satira na všechny oblasti tehdejšího života, hlavně na církev, soudy a kláštery - používá i nespisovný jazyk a vulgarismy

- hlavními postavami jsou obři, otec a syn (v názvu)

Miguel de Cervantes y Saavedra ( ) - španělský voják, dramatik, spisovatel, pocházel z rodiny chudého šlechtice a v bídě také zemřel

v mládí přišel v námořní bitvě u Lepanta o ruku, 5 let byl v otroctví v Alžíru (odvlekli ho turečtí piráti) - v mládí přišel v námořní bitvě u Lepanta o ruku, 5 let byl v otroctví v Alžíru (odvlekli ho turečtí piráti) - potom byl vězněn pro dluhy a podezření z vraždy…vyobcován z církve

- psal povídky, komedie, básně, dobrodružný román - pokusil se i oženit, ale žít usedle mu nevyhovovalo …utekl

Důmyslný rytíř Don Quijote de la Mancha - parodie na rytířské dobrodružné romány - druhá nejpřekládanější kniha na světě (po Bibli) - do 85 jazyků

- zchudlý venkovský zeman Don Quijote je zmatený z četby rytířských příběhů, kde rytíři konají jen dobro - rozhodne se vydat do světa a obnovit slávu a ctnosti rytířstva - za paní svého srdce si vyvolí dívku z vedlejší vesnice Dulcineu - svého sešlého koně pokřtí vznešeně Rosinante

- ve staré výzbroji se s věrným sluhou Sancho Panzou vydává odstraňovat zlo ze světa - Sancho je trochu vypočítavý venkovan, nakonec se bláznovstvím svého pána nakazí

- Don Quijote však působí spíše směšně a pošetile, i když je ve své hloubi opravdový a ušlechtilý

- lidé ho nechápou a vysmívají se mu, nebo ho dokonce zbijí - mnohá jeho dobrodružství jsou okolí k smíchu, třeba jeho boj s větrnými mlýny, které pokládá za obry

- román se z parodie stal ostrou kritikou společnosti, která uznává jen to, co přináší užitek - román končí spíše smutně, Don Quijote před smrtí pochopí bláhovost svého chování i to, že jeho ideály a sny jsou neuskutečnitelné

- román měl původně 1 díl, ale kdosi bez Cervantesova svolení napsal 2. díl…rozzlobený autor nelenil a sám se pustil do svého pokračování

Koho rytíř Don Quijote inspiroval ? - český spisovatel 20. století Viktor Dyk napsal drama Zmoudření Dona Quijota

Téma: Evropská renesance a humanismus II. díl - 7. ročník Použitý software: držitel licence - ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p.Tř. Windows XP Professional MS Office PowerPoint Použitá literatura : Ulrichová, L. : Obsahy z děl české literatury Kol autorů : Literatura pro I. ročník SŠ j ac.1.8.img.i5RO9KIvqZU#hl=cs&site=imghp&tbm=isch&sa=1&q=francois+villon&oq=francois+villon&gs_l=img.3..0l2j0i24l j c.1.8.img.qrfPPc4uygI&bav=on.2,or.r_qf.&fp=d02de82bdb4df070&biw=1440&bih=736&imgrc=cJK1PcfBtTe2WM%3A%3BHk01Yc3o9loRnM%3Bhttp%253A%252F%2 52Fwww.literaturaspse.ic.cz%252Fobrazky%252Fautori%252Fvillon.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.literaturaspse.ic.cz%252F03-1-Francie.html%3B216%3B j ac.1.8.img.i5RO9KIvqZU#hl=cs&site=imghp&tbm=isch&q=francois+rabelais&revid= &sa=X&ei=joBlUbraJYny4QSGioCoBg&ved=0CEsQgxY&bav=o n.2,or.r_qf.&fp=d02de82bdb4df070&biw=1440&bih=736&imgrc=W424qFxT5n5YCM%3A%3B_xPNYZRbdSDSCM%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.france- pittoresque.com%252FIMG%252Fjpg%252FFrancois-Rabelais.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.france-pittoresque.com%252Fspip.php%253Farticle4825%3B320%3B j ac.1.8.img.i5RO9KIvqZU#hl=cs&site=imghp&tbm=isch&sa=1&q=francois+rabelais+gargantua+a+pantagruel&oq=francois+rabelais+gargan&gs_l=img.1.0.0i c.1.8.img.CtdGj4gegIs&bav=on.2,or.r_qf.&fp=d02de82bdb4df070&biw=1440&bih=736&imgrc=V45o5EMH12KqDM%3A%3BA 8Y2h7ZyJ82l_M%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.blackcat-cideb.com%252Fimg%252Fp%252F thickbox.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.blackcat- cideb.com%252F627-gargantua-et-pantagruel html%3B280%3B j ac.1.8.img.i5RO9KIvqZU#hl=cs&site=imghp&tbm=isch&sa=1&q=francois+villon&oq=francois+villon&gs_l=img.3..0l2j0i24l j c.1.8.img.qrfPPc4uygI&bav=on.2,or.r_qf.&fp=d02de82bdb4df070&biw=1440&bih=736&imgrc=KlGk73omO5zOBM%3A%3BxmK93xN3s- DaKM%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.biography.com%252Fimported%252Fimages%252FBiography%252FImages%252FProfiles%252FV%252FFrancois-Villon jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.biography.com%252Fpeople%252Ffran%2525C3%2525A7ois-villon-38551%3B402%3B j ac.1.8.img.i5RO9KIvqZU#hl=cs&site=imghp&tbm=isch&sa=1&q=don+quijote+de+la+mancha+2+d%C3%ADly&oq=don+quijote+de+la+mancha+2+d%C3%ADly &gs_l=img c.1.8.img.Ym_- lcnIs_4&bav=on.2,or.r_qf.&fp=d02de82bdb4df070&biw=1440&bih=736&imgrc=a0hwYtBVEvvYhM%3A%3BwC8o1I4-hyDg5M%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.antikvariat- bohumin.cz%252Fimages_zbozi%252F4731_1_big.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.antikvariat-bohumin.cz%252Fcz%252Fknihy%252Fbeletrie-svetova%252F4731- dumyslny-rytir-don-quijote-de-la-mancha-i-ii.html%3B754%3B516

6.1j ac.1.8.img.i5RO9KIvqZU#hl=cs&site=imghp&tbm=isch&sa=1&q=francois+rabelais+gargantua+a+pantagruel&oq=francois+rabelais+gargan&gs_l=img.1.0.0i c.1.8.img.CtdGj4gegIs&bav=on.2,or.r_qf.&fp=d02de82bdb4df070&biw=1440&bih=736&imgrc=7MiQKqIAqrx1XM%3A%3B7ZZfnR dPuIUcwM%3Bhttp%253A%252F%252F4.bp.blogspot.com%252F-gx-doRJ4UZk%252FUJe4yEBMEkI%252FAAAAAAAAByE%252FaDqElDS2TvA%252Fs1600%252FGargantua- and-Pantagruel-cover.png%3Bhttp%253A%252F%252Fbelfastismymojo.blogspot.com%252F2012%252F11%252Fgooses-necks-and-all-that.html%3B238%3B j ac.1.8.img.i5RO9KIvqZU#hl=cs&site=imghp&tbm=isch&sa=1&q=miguel+de+cervantes&oq=miguel+de+cer&gs_l=img.1.0.0l3j0i24l j c.1.8.img.OBxAeYfHr4I&bav=on.2,or.r_qf.&fp=d02de82bdb4df070&biw=1440&bih=736&imgrc=hvqS9ttWMIn- 0M%3A%3BbVr1CNi7mCLZyM%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.deliabw.edu.hk%252Fbroadway%252FEng%252FS3A%252520English%252520Project%252FGroup% %2 52FMiguel%252520de%252520Cervantes%252Fcervantes%25255B1%25255D.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.deliabw.edu.hk%252Fbroadway%252FEng%252FS3A% English%252520Project%252FGroup% %252FMiguel%252520de%252520Cervantes%252FMiguel%252520de%252520Cervantes.htm%3B230%3B j ac.1.8.img.i5RO9KIvqZU#hl=cs&site=imghp&tbm=isch&sa=1&q=don+quijote+de+la+mancha&oq=+don+quijote&gs_l=img.1.1.0l5j0i24l c.1.8.img.0Gq- 5Yb_jes&bav=on.2,or.r_qf.&fp=d02de82bdb4df070&biw=1440&bih=736&imgrc=9Sfm4G3YhF37QM%3A%3BIl3hRfRonQqreM%3Bhttp%253A%252F%252F2.bp.blogspot.com%252 F5_aHuiRkIIY%252FTt5OpqjoLNI%252FAAAAAAAAFEo%252FC6_9nKB5mI8%252Fs1600%252FEl% BIngenioso% BHidalgo% BDon% BQuijote% Bde% Bla% BMancha.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fliteraturauniversal.carpetapedagogica.com%252F2011%252F12%252Fel-ingenioso-hidalgo-don- quijote-de-la.html%3B542%3B j ac.1.8.img.i5RO9KIvqZU#hl=cs&site=imghp&tbm=isch&sa=1&q=don+quijote+de+la+mancha+%C4%9B+d%C3%ADly&oq=don+quijote+de+la+mancha+%C4%9B+ d%C3%ADly&gs_l=img j c.1.8.img.AOhia0X4YBQ&bav=on.2,or.r_qf.&fp=d02de82bdb4df070&biw=1440&bih=736&im grc=eoDJizvH59ZuGM%3A%3Bw3tC32if4IoIsM%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.dantikvariat.cz%252Fnahled%252Fobr%252Fobr_ jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.d antikvariat.cz%252Fcervantes-saavedra-miguel-de%252Fdumyslny-rytir-don-quijote-de-la-mancha %3B300%3B j ac.1.8.img.i5RO9KIvqZU#hl=cs&site=imghp&tbm=isch&sa=1&q=miguel+de+cervantes&oq=miguel+de+cer&gs_l=img.1.0.0l3j0i24l j c.1.8.img.OBxAeYfHr4I&bav=on.2,or.r_qf.&fp=d02de82bdb4df070&biw=1440&bih=736&imgrc=4mL5HK9f0ahkiM%3A%3BPhatF4D23yDN1M%3B %253A%252F%252Fhistorywarsweapons.com%252Fwp- content%252Fuploads%252Fimage%252FCervatesSaavedra1.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fhistorywarsweapons.com%252Fmiguel-de-cervantes- saavedra%252F%3B337%3B j ac.1.8.img.i5RO9KIvqZU#hl=cs&site=imghp&tbm=isch&sa=1&q=viktor+dyk&oq=viktor+dyk&gs_l=img.3..0l2j0i24l j3j2j c.1.8.img._m14f4587Nc&bav=on.2,or.r_qf.&fp=d02de82bdb4df070&biw=1440&bih=736&imgrc=DWkPMODSBp7lFM%3A%3BIVUdZKRalEANKM%3Bhttp%253A%252F %252Fupload.wikimedia.org%252Fwikipedia%252Fcommons%252F1%252F11%252FViktor_Dyk.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fcs.wikipedia.org%252Fwiki%252FViktor_Dyk%3B 191%3B j ac.1.8.img.i5RO9KIvqZU#hl=cs&site=imghp&tbm=isch&sa=1&q=miguel+de+cervantes&oq=miguel+de+cer&gs_l=img.1.0.0l3j0i24l j c.1.8.img.OBxAeYfHr4I&bav=on.2,or.r_qf.&fp=d02de82bdb4df070&biw=1440&bih=736&imgrc=4mL5HK9f0ahkiM%3A%3BPhatF4D23yDN1M%3B h%253A%252F%252Fhistorywarsweapons.com%252Fwp- content%252Fuploads%252Fimage%252FCervatesSaavedra1.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fhistorywarsweapons.com%252Fmiguel-de-cervantes- saavedra%252F%3B337%3B j ac.1.8.img.i5RO9KIvqZU#hl=cs&site=imghp&tbm=isch&sa=1&q=don+quijote+de+la+mancha&oq=+don+quijote&gs_l=img.1.1.0l5j0i24l c.1.8.img.0Gq- 5Yb_jes&bav=on.2,or.r_qf.&fp=d02de82bdb4df070&biw=1440&bih=736&imgrc=HnmtFUFHL4XcrM%3A%3B3cMHKyPbG5zjrM%3Bhttp%253A%252F%252F1.bp.blogspot.com%252 F_1p46WPloYc4%252FSDV97KZFsCI%252FAAAAAAAAAA0%252FNRlYiz5rsyI%252Fs320%252Fquijote- dibujos.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Faprendeenelmundodedonquijote.blogspot.com%252F2008%252F05%252Fen-esta-obra-cervantes-nos-cuenta- como_22.html%3B249%3B238

j ac.1.8.img.i5RO9KIvqZU#hl=cs&site=imghp&tbm=isch&q=francois+rabelais&revid= &sa=X&ei=joBlUbraJYny4QSGioCoBg&ved=0CEsQgxY& bav=on.2,or.r_qf.&fp=d02de82bdb4df070&biw=1440&bih=736&imgrc=3g9b6h3GZBr9OM%3A%3B34vwmsAl_tAQ5M%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.centrosangiorgio.com %252Foccultismo%252Fimmagini%252Ffrancois_rabelais.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.centrosangiorgio.com%252Foccultismo%252Farticoli%252Fchi_era_crowley. htm%3B446%3B592 Autor: Mgr. Miroslava Štěrbová ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p.Tř. (