Elektronická učebnice - II

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace
Advertisements

34.1 Obecná pravidla pro mocniny s přirozeným mocnitelem
Základy dotazníku Dotazník vychází z vědecké teorie o lidech a jejich povolání. V Americe ji vytvořil v 60.letech 20.století dr. John L Holland a dnes.
Elektronická učebnice - I
POVOLÁNÍ.
Elektronická učebnice - I
Úvod do předmětu Technologie
Služby -ekonomická činnost člověka, která poskytuje užitek -ve vyspělých zemích až 55% zaměstnaných.
41.1 Karlovarský kraj – poznáš jeho dominanty?
Elektronická učebnice - I
Znaky povolání ČaSP – volba povolání.
Jak vybírat povolání?. Jaká máme povolání?Víte, že…? Povolání nejsou stále stejná, vznikají, zanikají, mění se… Pro drtivou většinu povolání je nutné.
62.1 Rovnováha v přírodě, potravní řetězec
40.1 Liberecký kraj – poznáš jeho dominanty?
7.1 Odčítání v oboru V krabici byly žárovky.
Důležité znaky povolání Mgr. Blanka Vohníková
02.1 Zdravý způsob života Ve zdravém těle zdravý duch.
35.1 Zájmena Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Český jazyk a literatura Autor: Dana Brádková.
21.1 Malá násobilka - dělení
Elektronická učebnice - I
12.1 Mimořádné události, IZS
Elektronická učebnice - I
31.1 Druhá a třetí mocnina Úkol:
6f.1 Písmenko O Zkuste si pohádku vyprávět.
Elektronická učebnice - II
05.1 Péče o tělo, hygiena v dospívání
121.1 Dopravní výchova - chodec
18.1 Sčítání v oboru do 100 s přechodem přes desítku
Volba povolání.
43.1 LOMENÉ VÝRAZY 3
Elektronická učebnice - II
124.1 Dopravní výchova – dopravní prostředky, jedeme autem
47.1 Pardubický kraj – poznáš jeho dominanty?
69.1 Stavba věty jednoduché, základní skladební dvojice
82.1 Přídavná jména PŘIVLASTŇOVACÍ
Elektronická učebnice - I
Elektronická učebnice - I
83.1 Skloňování zájmen, druhy
16.1 ZLOMKY Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Autor: Mgr. Yveta Hercogová.
44.1 Kraj Vysočina – poznáš jeho dominanty?
35.1 Pamětné odčítání v oboru do 1000 – rozšíření učiva
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
65.1 Podstatná jména rodu mužského - vzor pán
Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace
Elektronická učebnice - I
39.1 MNOHOČLENY Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Autor: Mgr. Yveta Hercogová.
Elektronická učebnice - I
14.1 Numerace do 100 Čti čísla v první desítce, ve druhé desítce atd.
8.1 Sčítání do 20 bez přechodu desítky
17.1 Sčítání a odčítání v oboru do 100 bez přechodu přes desítku
45.1 ROVNICE S NEZNÁMOU VE JMENOVATELI
9.1 Odčítání do 20 bez přechodu desítky
22.1 Násobení a dělení číslem 1 a 10 – násobení číslem 1
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada42 AnotaceTrh.
Název školy: Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny Autor: Mgr. Simona Nováková Název: VY_32_INOVACE_344_ PRÁCE_A_VOLNÝ_ČAS Téma: Druhy povolání,
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Elektrikář Moje vysněné povolání. Kdo to je a co má v popisu práce? Odborník provádějící práce související s elektrickým vedením, ale také provozem slaboproudých.
12.1 Odčítání do 20 s přechodem přes desítku
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 6
Co mají společného zlomky
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 9 1. Co slyšíš?
Název školy:. ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor:. Mgr
Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 7
Volba budoucího povolání
VY_32_INOVACE_49_V pracovním poměru I
Autor: Mgr. Yvetta Kałužová
2.1 Viry, bakterie Víte, kdo způsobuje angínu, chřipku nebo neštovice?
Elektronická učebnice - I
Elektronická učebnice - I
Transkript prezentace:

Elektronická učebnice - II Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Svět práce 3.1 Znaky povolání Chceš pracovat raději venku, v kanceláři nebo v dílně? Ve svém povolání se chceš starat o děti, o stroje, o počítače Rád kreslíš nebo něco vymýšlíš? nebo o přírodu? Aby Tvoje volba povolání byla správná, musíš se zamyslet nad znaky jednotlivých profesí. Autor: Mgr. Hana Jirkovská

Elektronická učebnice - II Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Svět práce 3.2 Známé pojmy Povolání – pravidelně vykonávaná pracovní činnost za mzdu nebo plat Zájmy – např. sportovní, umělecké, technické, přírodovědné a jiné Schopnosti – např. jazykové, organizační, matematické, výtvarné, hudební a jiné Profese – základní obor, povolání, druh pracovní činnosti vyžadující odbornou přípravu Zaměstnání – právní vztah, na základě kterého zaměstnanci vykonávají práci, pracovní nebo obdobnou činnost nebo službu dle předem určeného harmonogramu a za určitou odměnu Zdravotní a tělesný stav – např. alergie, potíže pohybového aparátu, srdeční poruchy, zrakové a sluchové obtíže a jiné Osobnostní vlastnosti – např. spolehlivost, trpělivost, cílevědomost, schopnost empatie, zodpovědnost, komunikativnost a jiné

3.3 Nové pojmy Čtyři základní charakteristické znaky povolání: Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Svět práce 3.3 Nové pojmy Čtyři základní charakteristické znaky povolání: Pracovní činnosti – odpovídáme na otázky „Jak pracuji?“, „Co dělám?“ Pracovní prostředí – odpovídáme na otázku „Kde pracuji?“ Pracovní prostředky – odpovídáme na otázky „S čím pracuji?“ a „Co používám při práci?“ Pracovní cíle, objekty – odpovídáme na otázky „Co je cílem mé práce?“, „Co vytvářím?“, „Co opracovávám?“, „O koho (o co) pečuji?“

Elektronická učebnice - II Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Svět práce 3.4 Výklad nového učiva 1. Pracovní činnosti – obecné kategorie jsou zejména: sestavování, tvarování, úpravy povrchu; obsluha strojů a zařízení; měření, seřizování, opravy; vymýšlení, navrhování a zkoumání nového; úřadování; komunikace s lidmi; veřejné vystupování; pěstování; ošetřování, léčení; vychovávání, vzdělávání, poskytování rad; zajišťování ochrany; plánování, kontrola 2. Pracovní prostředí – obecné kategorie jsou zejména: kancelář; ateliér; kulturní zařízení; přepážka pro veřejnost; obchod; provozovna osobních služeb; restaurace, kavárna; zdravotnické zařízení; laboratoř; energetická zařízení; dílna; stavba; dopravní prostředek; venkovní prostředí 3. Pracovní prostředky – obecné kategorie jsou zejména: stroje a zařízení; ruční nástroje, nářadí, pomůcky; měřící, zkušební a diagnostické přístroje; výpočetní technika; obrazová a zvuková technika; psací a kreslicí technika; ruce, nohy, hlas 4. Pracovní cíle, předměty, objekty – obecné kategorie jsou zejména: nerostné suroviny, voda, zemský povrch; kovové materiály; strojírenské, elektrotechnické a elektronické výrobky a zařízení; výrobky ze dřeva, plastu, skla, textilu, kůže; potraviny; léčiva; stavby; rostlinstvo, živočichové, člověk; informace, dokumenty, peníze, poštovní zásilky, zákony; počítačové programy; cestovní ruch; filmová a hudební produkce; historické památky

Elektronická učebnice - II Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Svět práce 3.5 Příklady a procvičení 1. Poskládej slova tak, aby věta dávala smysl: URČITÁ ČINNOST JE PRACOVNÍ PRAVIDELNĚ VYKONÁVANÁ Povolání …………………………………………………………………………………. . 2. Doplň slova do textu: Povolání si vybíráme podle našich ……………… a ………………… . Při výběru povolání bychom také měli vědět o předmětu práce, s jakými pracovními ……………… a v jakém ………………… budeme pracovat. Povolání vykonáváme za ……………….. či …………………. . MZDU PROSTŘEDKY ZÁJMŮ PLAT PROSTŘEDÍ SCHOPNOSTÍ 3. Spoj pracovní místo či prostředí s daným povoláním: 1) kancelář, 2) laboratoř, 3) stavba, 4) kuchyň, 5) hotel, 6) salon, 7) nemocnice, 8) škola, 9) příroda, 10) obchod, 11) ateliér, 12) letadlo, 13) pole A) recepční, O) ekolog, N) steward, V) učitel, L) jeřábník, V) účetní, P) manikérka, O) farmaceut, B) kuchař, Í) zemědělec, O) zdravotní sestra, L) prodavač, Á) módní návrhář 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13

Elektronická učebnice - II Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Svět práce 3.6 Něco navíc Najdi v osmisměrce pracovní prostředky či nástroje a přiřaď je k danému povolání. Ze zbylých písmen vyjde pracovní prostředek, který také přiřaď. K T O A L Z H J Í R M B Ř E C U É S Š P Á N V D I Y Lékař …………………………. Zedník ……………………….……. Hodinář ………………………. Kosmetička ...................................... Pekař …………………………. Švadlena ………………………….. Kuchař ……………………….. Instalatér ……………………….…. Malíř …………………………. Optik ………………………….…... Holič …………………………. Zlatník ……………………………. Truhlář ……………………….. Pokrývač ……………………….….

3.7 CLIL – Family tree Task: Questions: Elektronická učebnice – II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Employment 3.7 CLIL – Family tree Task: Fill in the professions of other members of your family. If someone is missing, place the mark X to the column. Questions: 1. Do you want to go on with any professions as a family tradition? 2. Is there any profession in your family you don´t want to do?

3.8 Test 1. Mezi pracovní činnosti nepatří: Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Svět práce 3.8 Test 1. Mezi pracovní činnosti nepatří: a) Sestavování b) Jednání a komunikace c) Ordinace d) Vychovávání a vzdělávání 2. Pracovní prostředí pro lékaře není: a) Ordinace b) Tovární hala c) Laboratoř d) Operační sál 3. Cílem práce učitele je: a) Výchova a vzdělávání b) Potraviny c) Rostlinstvo d) Stavby 4. Automechanik jako pracovní prostředek nepoužívá: a) Výpočetní techniku b) Měřící přístroje c) Nástroje a nářadí d) Krmivo Řešení: 1. c), 2. b), 3. a), 4. d)

3.9 Zdroje http://rvp.cz/ www.povolani.estranky.cz Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Svět práce 3.9 Zdroje http://rvp.cz/ www.povolani.estranky.cz www.vstupnatrhprace.cz/vyuka/ www.vychova-vzdelavani.cz/svet-prace/ Obrázky: http://www.idealni-bydleni.cz/idealni-bydleni-clanek-342-Kancelar-pana-reditele---1.-cast http://www.stomatolog.cz/reli/ http://tres-tres-chic.blog.cz/0907/2 http://www.egk.cz/www/cz/fotogalerie.phtml http://www.topgam.cz/hlasovani/pes-kocka/ http://mladez.evangnet.cz/2011/05/nabidka-vystavniho-prostoru-pro-mlade-umelce-a-umelkyne/ http://justhewayouare.blog.cz/1106/obrazky-zmrzlina http://forum.valka.cz/viewtopic.php/t/88318

3.10 Anotace Autor Mgr. Hana Jirkovská Období 01 – 06 / 2012 Ročník Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Svět práce 3.10 Anotace Autor Mgr. Hana Jirkovská Období 01 – 06 / 2012 Ročník 8. ročník Klíčová slova Znaky povolání, pracovní činnosti, pracovní prostředky, pracovní prostředí, pracovní objekty Anotace Prezentace popisující čtyři základní znaky povolání – pracovní činnosti, pracovní prostředky, pracovní prostředí a pracovní objekty