Verb + -ing or infinitive

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Advertisements

Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Reported speech Gymnázium a SOŠ, Lužická 423, Jaroměř Ing. Daniela Řípová VY_32_INOVACE_3C18.
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř
Verb + infinitive or -ing form
Fish ‘n’ chips VY_32_INOVACE_3B7 G ymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Věra Dundálková.
What is Easter? VY_32_INOVACE_3B6 G ymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Věra Dundálková.
U.S. presidential election VY_32_INOVACE_3A17 Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Ilona Čechová.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: 3 Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ANJ_VL_3_14.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Adjectives with -ed or -ing VY_32_INOVACE_3C16 G ymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Věra Dundálková.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Tenses Gymnázium a SOŠ, Lužická 423, Jaroměř Ing. Daniela Řípová VY_32_INOVACE_3C14.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: 3 Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ANJ_VL_3_11.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: 3 Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ANJ_VL_3_10.
Test z Angličtiny 9. ročník. 1. Vyber slovo stejného významu ke slovu difficult? A, Clever B, Amusing C, Silent D, Hard E, Inexpensive.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Martin Krčmař. Střední škola hotelnictví a služeb a Vyšší odborná škola, Opava, příspěvková.
The Boat Race Worksheet VY_32_INOVACE_3B8 G ymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Věra Dundálková.
London 2012 VY_32_INOVACE_3B2 G ymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Ing. Daniela Řípová.
Modal Verbs Gymnázium a SOŠ, Lužická 423, Jaroměř Ing. Daniela Řípová VY_32_INOVACE_3C15.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_166 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 AutorMgr. Eleonora Klasová PředmětAnglický.
VERBAL PHRASES verb + to infinitive verb + -ing. NÁZEV ŠKOLY: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV MATERIÁLU:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Stative verbs Název sady: Project 3 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Verbs about clothes I Číslo vzdělávacího materiálu: AJ2-4 Šablona: II/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Adverbs of frequency Název sady: Project 2 Číslo projektu:
(a) little, (a) few málo, trochu vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_22_INOVACE_9 Jméno autora: Irena Moučková Název práce:
Verb + -ing Verb + infinitive. NÁZEV ŠKOLY: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_4B_15_Verb.patterns.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_22_INOVACE_ 11 Jméno autora: Irena Moučková Název práce:
Jméno autora:Mgr. Jiří Kala Škola:ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): září 2013 Ročník:8. Tematická oblast: Témata do hodin angličtiny na 2. stupeň základních.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Present perfect - negative Název sady: Project 3 Číslo projektu:
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_22_INOVACE_56 Jméno autora: Mgr. Barbora Studena Název.
 Datum:  Projekt: Kvalitní výuka  Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/  Číslo DUM: VY_22_INOVACE_60  Jméno autora: Mgr. Barbora Studená.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_22_INOVACE_36 Jméno autora: Mgr. Linda Libenská Název.
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Have to Název sady: Project 2 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Going to Název sady: Project 2 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Datum:   Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
VY_32_Inovace_ Future simple Project 3
VY_32_Inovace_ Some and any Project 2
VY_32_Inovace_ So x Neither Project 3
Vazba sloves s Gerundiem X infinitivem
VY_32_ Present simple - negative Project 1
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
VY_32_Inovace_ Will x Going to Project 3
Datum:   Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
VY_32_Inovace_ Conjunctions Project 3
VY_32_Inovace Have to x must Project 3
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Radka Černá Název materiálu: VY_32_INOVACE_5_ANGLICKY_JAZYK_GRAMATIKA_15Spojky.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ. 1
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
ŠABLONA 32 VY_32_INOVACE_09_25_Have to
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Verb + infinitive or -ing form
Datum:   Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Transkript prezentace:

Verb + -ing or infinitive VY_32_INOVACE_3C17 Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, 551 23 Jaroměř Mgr. Věra Dundálková Verb + -ing or infinitive

finish, imagine, don’t mind, enjoy are followed by an -ing form I have finished reading. promise, want, agree, decide, refuse, forget, offer, need Are followed by an infinitive What do you want to do this evening?

like, hate, prefer, start, try, love can have either -ing form or an infinitive Do you like getting up early? Do you like to get up early?

stop, remember can have -ing form or an infinitive, but the meaning is different Remember to go to the bank. (= Remember that you must go to the bank.) She remembers going to the bank. (= She remembers that she went to the bank.) He stopped smiling. (= He was smiling. Then he stopped.) He stopped to hide the sword in the bushes. (= He stopped. Then he hid it.)

Practice We have decided ______ (go) to the beach. Peter refused ______ (help) us. Please remember ______ (buy) some stamps. It stopped ______ (snow). I hate ______ (wash up). I don’t mind ______ (open) the window. Did you enjoy ______ (swim)?

Solution We have decided to go to the beach. Peter refused to help us. Please remember to buy some stamps. It stopped snowing. I hate washing up / to wash up. I don’t mind opening the window. Did you enjoy swimming?

Sources Oxford Practice Grammar, Norman Coe et al., Oxford University Press, 2008 Essential Grammar in Use, Raymond Murphy, Cambridge University Press, 2002 Project 4, 3rd edition, Tom Hutchinson, Oxford University Press, 2009

Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, 551 23 Jaroměř   Projekt: Škola v digitálním světě aneb Uchop svoji šanci Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/34.0210 Číslo DUM: VY_32_INOVACE_3C17 Jméno autora: Mgr. Věra Dundálková Název práce: Verb + -ing or infinitive Předmět: anglický jazyk Ročník: tercie (pilotováno v tercii) Časová dotace: 15 - 20 minut Vzdělávací cíl: procvičit použití sloves + formy -ing nebo infinitivu Inovace: využití výpočetní techniky ve výuce Datum vytvoření : 8.4.2013