O skladatelských technikách Autor: Mgr. Pavlína Králíková Předmět Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/34.0488.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Co je to divadlo, kde se hraje, zpívá a tančí?
Advertisements

Hudba 20. století.
Číslo a název šablony klíčové aktivity
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Hudebně výrazové prostředky
Autor: Mgr. Hana Kalousková
Hudební výrazové prostředky
Hudební výchova 2. ročník Studijní obor: Sociální činnost Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK.
Hudební výchova 2. ročník Studijní obor: Sociální činnost Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK.
Dante Alighieri Předmět Autor: Mgr. Jana Formánková
Tympány Kristýna Vyčítalová.
Kapitoly z muzikoterapie
Původ hudby, pravěk, starověk
Autor: Jana Paulusová Fišerová Datum:
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Masová komunikace, masová média
{ NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV:VY_32_INOVACE_529_Rytmika-jídlo AUTOR: Mgr. Jarmila Šochová ROČNÍK, DATUM:
Rytmus, metrum, tempo Předmět Autor: Mgr. Pavlína Králíková
Svatý Augustin Předmět Autor: Mgr. Jana Formánková
Hudební výchova Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/ Autor: Mgr. Michal Mynář.
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
Hudební výrazové prostředky
Znaky dvouděložných a jednoděložných rostlin
Hudební renesance v Čechách
kapitoly z dějin hudby zábavné rock and roll
Co je to kánon a fuga? Hudební výchova
Hudba 20.století, DODEKAFONIE
Hudební výchova Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/ Autor: Mgr. Michal Mynář.
kapitoly z dějin hudby zábavné jazz – Éra swingu
Převody jednotek objemu
Převody jednotek délky
Poezie ve světové literatuře
Polovodičová dioda Fyzika Autor: Mgr. Lenka Rohanová
Muzikál Autor: Mgr. Pavlína Králíková Předmět Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/
Hudební výchova-5.ročník ZŠ „Otázky ke kritickému myšlení“
Hudební výchova Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/ Autor: Mgr. Michal Mynář.
Co je to akord? Hudební výchova
Hudební výchova Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/ Autor: Mgr. Michal Mynář.
Hudební výchova Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/ Autor: Mgr. Michal Mynář.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV:VY_32_INOVACE_539_Rytmika-nádobí AUTOR: Mgr. Jarmila Šochová ROČNÍK, DATUM:
Tělesná a hlasová příprava ke zpěvu Autor: Mgr. Pavlína Králíková Předmět Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/
lidová píseň Hudební výchova
Další součástky s jedním přechodem PN Autor: Mgr. Lenka Rohanová Fyzika Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/
Lom světla Fyzika Autor: Mgr. Lenka Rohanová
Socializace Občanský a společenskovědní základ
Co je to stupnice a tónina?
Autor: Mgr. Lenka Rohanová
V bludišti stylů Igor Stravinskij a jeho hudba 20. století
Hudební výchova Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/ Autor: Mgr. Michal Mynář.
Hudební výchova Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/ Autor: Mgr. Michal Mynář.
Hudební výchova Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/ Autor: Mgr. Michal Mynář.
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 AUTOR: Lenka Šilhánková NÁZEV: VY_32_INOVACE_66_MOZART TEMA: HUDEBNÍ VÝCHOVA.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Martina Steyerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_Hudební výchova – 8. ročník TÉMA: Romantismus.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_HV_04_SVO_Swing.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_HV_10_SVO_Soudobá.
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR:Mgr. Jolana Navrátilová NÁZEV:VY_32_INOVACE_12_Píseň Běží liška k Táboru,
VERONIKA BRYCHTOVÁ 10/2015 Balet. Základní informace Scénická forma tance, využívající choreografii Může být součástí opery nebo operety Vznik
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Další hudební formy Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Carl ORFF ICT 2 – Financováno z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Uherský Ostroh
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Uherský Ostroh
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
HUDEBNÍ VÝCHOVA HUDBA NA JEVIŠTI
Mgr. Lenka Vrzáňová VY_32_INOVACE_5B_O9_JAZZ Dějiny hudby 8. ročník
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy: ZŠ Průhonice
Osnova ke studiu pro studenty středních pedagogických škol
Baroko 17. a 18. století.
Transkript prezentace:

O skladatelských technikách Autor: Mgr. Pavlína Králíková Předmět Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/

27. června HRA NA REDAKCI -Učitel = redaktor, žáci = redaktoři rozdělení do tří skupin -Úkol = sestavit text pro cílovou skupinu lidí, aby se prodalo co nejvíc nahrávek -Vybraná skladba = balet Svěcení jara, autor IGOR STRAVINSKIJ  JE6ht0 JE6ht0

Forma 1. skupina -Cílová skupina INŽENÝR (žáci se zaměřují na to, jak je to uděláno – jakou to má FORMU) Možné informace: -balet, s podtitulem Obrazy z pohanského Ruska -Harmonie: autor pracuje s disonantními 27. června 20123

Forma - pokračování souzvuky, zahuštěné, nevnímáme je jako akordy, ale zvuky -Rytmus: složitý, k jeho zdůraznění použil autor obrovský orchestr s mnoha bicími nástroji -Melodie: má daleko k citovým romantickým kantilénám, autor pracuje s kratšími motivy, které opakuje 27. června 20124

Význam, smysl 2. skupina -Cílová skupina BÁSNÍK (v popředí je smysl, význam, něco abstraktního) Možné informace: - Děj = fantastická rekonstrukce slovanského pohanského jarního rituálu, při němž, dle Stravinského slov, „moudří starci sesazeni v kruhu pozorují předsmrtný tanec 27. června 20125

Význam, smysl - pokračování dívky, kterou pak obětují bohu Jara, aby získali jeho milost“ -Nápovědou mohou být i 2 části: 1. Uctívání země (též Probuzení) a 2. Oběť 27. června 20126

Zajímavosti 3. skupina -Cílová skupina NOVINÁŘ (zdůrazňují se zajímavosti, co nového dílo přináší) Možné informace: -Úvodní takty svěřil autor fagotu – sólo je napsáno tak vysoko, že se do té doby vůbec nevědělo, že fagot může hrát v takové poloze 27. června 20127

Zajímavosti - dokončení -Autor chtěl docílit nezvyklé, sevřené zvukové barvy, tedy hlavní je důraz na ZVUKOVOST, soničnost -V choreografii Sergeje ĎAGILEVA byla premiéra r v Paříži, sám autor byl v hledišti, ovšem odešel, pobouřen reakcí publika – pískot, vřava, odmítání hudby a hlasité protesty proti ní 27. června 20128

9 Použité zdroje  CHARALAMBIDIS, A., et al. Hudební výchova 2 pro gymnázia. 1.st ed ISBN  SCHNIERER, M. Soudobá hudba 20. století. 2.nd ed. PF JU České Budějovice: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, ISBN Všechny objekty použité k vytvoření prezentace jsou součástí SW Microsoft Office nebo jsou vlastní originální tvorbou autora.