PŘÍTOMNÝ ČAS PROSTÝ /PRESENT SIMPLE/

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vzdělávací oblast: Anglický jazyk Autor: Mgr. Martina Hulenková
Advertisements

Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_ I.C.16 Název pro školu:EU AJ 1.stupeň 16 Název materiálu:Present simple Autor:Mgr. Hana Opálková Vzdělávací.
PŘÍTOMNÝ ČAS PROSTÝ.
PRESENT SIMPLE PRESENT CONTINUOUS
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_42.
Přítomný čas prostý (5.ročník) Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
Adverbs of frequency 7.ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
Question tags Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Označení DUM Pl - DUM Autor Příjmení a jméno: Pavelková Irena, Bc. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka Projekty SIPVZ Multimediální svět Projekt SIPVZ 2006.
PRESENT SIMPLE FOR ELEMNTARY STUDENTS Author: Mgr. Jan Hájek.
Přítomný čas prostý Present Simple Tense Základní škola a Mateřská škola, Otnice, okres Vyškov Mgr. Číslo a název klíčové aktivity: Interní číslo: nevyplňovat.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Škola1. ZŠ T. G. Masaryka Milevsko AutorMgr. Lenka Soldátová ČísloVY_32_INOVACE_67 NázevPresent simple - positive Téma hodinyMůj den PředmětAnglický jazyk.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Základní škola, Ostrava-Poruba, I. Sekaniny 1804, příspěvková organizace Název projektu ◦ Zkvalitnění vzdělávání na ZŠ I.Sekaniny - Škola pro 21. století.
Present Simple Přítomný čas prostý. –Probíhá opakovaně: často, vždycky, nikdy, obvykle, zřídka….. –Every day, on Monday, always, never, usually, seldom,
ANOTACE V prezentaci si žáci procvičují a upevňují tvoření otázek v přítomném čase prostém. Procvičují si slovní zásobu tematického okruhu volný čas. Tvoří.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Present simple Present continuous
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_43.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Martin Krčmař. Střední škola hotelnictví a služeb a Vyšší odborná škola, Opava, příspěvková.
Tázací dovětky – 8. ročník ZŠ
ANOTACE V prezentaci si žáci procvičují a upevňují používání sloves v přítomném čase prostém ve větách záporných. Procvičují si slovní zásobu tematického.
Reported questions Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Škola1. ZŠ T. G. Masaryka Milevsko AutorMgr. Lenka Soldátová ČísloVY_32_INOVACE_69 NázevPresent simple - questions Téma hodinyTvoření otázek v přítomném.
Číslo: Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: Present simple – revision Autor:
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Přítomný čas prostý Present simple Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alice Javoříková. Dostupné z Metodického portálu.
QUESTION TAGS? (VĚTNÉ DOVĚTKY)
Present simple Přítomný čas prostý. Probíhá opakovaně, často, vždycky, nikdy, obvykle, zřídka…. On Saturday, at five o´clock, on my birthday, every day,
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
My day – daily routine NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Osoblaha, příspěvková organizace AUTOR: Miroslava Jarkulišová NÁZEV: VY_32_INOVACE_13_ Jazyk anglický TEMA:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Linda Tůmová NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_AJ_19 TÉMA:
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám.
VY_32_INOVACE_09 Anglický jazyk 4.tř. Present simple and present continuous. Name:
Present Tenses Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Present Simple Tense Název sady: Přítomný čas prostý Číslo.
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková NÁZEV: VY_32_INOVACE_13_03_A7_Bartonkova TÉMA: SVOMPT OBSAH: SVOMPT ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/
Název školy:Základní škola Městec Králové Autor:Mgr. Marcela Kloučková Název:VY_32_INOVACE_09_Aj6 Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Téma:přítomné časy.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Present simple, present continuous Název sady: Project 1.
VY_32_Inovace_ Present simple - question
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, přísp.organizace
PŘÍTOMNÝ ČAS PROSTÝ /PRESENT SIMPLE/
ANGLICKÝ JAZYK – 7. ROČNÍK
PŘÍTOMNÝ ČAS PRŮBĚHOVÝ (PRESENT CONTINUOUS)
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Mgr. Jaroslava Majlišová Název prezentace: (DUMu) GRAMMAR – TEST 3
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jana Havránková Číslo
Název školy: Základní škola Městec Králové
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hnátnice, okres Ústí nad Orlicí
REVISION OF TENSES Anotace: Materiál je určen žáků 8
Present simple Negative +question
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
PŘÍTOMNÝ ČAS PRŮBĚHOVÝ (PRESENT CONTINUOUS)
Dále si procvičí nejčastější situace, při kterých se časy používají
Past simple – minulý čas prostý
PRESENT SIMPLE PŘÍTOMNÝ ČAS PROSTÝ
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Marcela Götzová Číslo
1st part Present simple tense Prostý přítomný čas.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Transkript prezentace:

PŘÍTOMNÝ ČAS PROSTÝ /PRESENT SIMPLE/ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Jurajdová. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz; ISSN 1802-4785. Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV) .

I get up at 6 o‘clock every morning. PŘÍTOMNÝ ČAS PROSTÝ POUŽITÍ pravidelně vykonávaná činnost, opakovaný děj I get up at 6 o‘clock every morning. Vstávám každé ráno v 6 hodin. My dad goes to work every day. Můj otec chodí každý den do práce. I often play football in the afternoon. Často hraji odpoledne fotbal.

Tom a Sue pracují v televizi. Tom and Sue work in television. PŘÍTOMNÝ ČAS PROSTÝ POUŽITÍ činnosti nebo stavy, které probíhají po dlouhou dobu I live in Ostrava. Žiju v Ostravě. Pracuje jako učitel. He works as a teacher. Tom a Sue pracují v televizi. Tom and Sue work in television.

Water boils at 100 degrees Celsius. Voda vaří při 100 °C. PŘÍTOMNÝ ČAS PROSTÝ POUŽITÍ obecná pravda Water boils at 100 degrees Celsius. Voda vaří při 100 °C. Země se točí kolem Slunce. The earth goes round the sun. Slunce vychází na východě. The sun rises in the east.

Mám rád sýr. I like cheese. Miluji tento film. I love this movie. PŘÍTOMNÝ ČAS PROSTÝ POUŽITÍ po „neaktivních“ slovesech (stative verbs): like/love/hate believe/remember want/need/prefer know/realise/suppose understand belong consist contain seem Mám rád sýr. I like cheese. Miluji tento film. I love this movie. Chci teď jít domů. I want to go home now.

Já tě vidím, ale neslyším! I see you but I don‘t hear you. PŘÍTOMNÝ ČAS PROSTÝ POUŽITÍ po slovesech smyslového vnímání: see hear smell taste Toto maso zapáchá. This meat smells. Já tě vidím, ale neslyším! I see you but I don‘t hear you. Tohleto chutná příšerně. This tastes awful!

PŘÍTOMNÝ ČAS PROSTÝ oznamovací věta – SLOVESO TO BE TVORBA AM NOT I YOU WE THEY ´M NOT ARE NOT AT SCHOOL. A TEACHER. AT HOME. AREN´T HE SHE IT IS NOT ISN´T

PŘÍTOMNÝ ČAS PROSTÝ otázka – SLOVESO TO BE TVORBA I YOU WE THEY AM AM AT SCHOOL. A TEACHER. AT HOME. ? ARE ARE HE SHE IT IS IS

PŘÍTOMNÝ ČAS PROSTÝ SLOVESO TO-BE DOPLŇ SPRÁVNÝ TVAR SLOVESA BE. I HE THEY SHE WE IT YOU am is are

PŘÍTOMNÝ ČAS PROSTÝ SLOVESO TO-BE Vytvoř větu zápornou: Sue is late. My parents are on holiday. It is Monday. I am a student. Mrs Smith and Mr Smith are happy. Tom is at school. Sue isn‘t late. My parents aren‘t on holiday. It isn‘t Monday. I‘m not a student. Mrs Smith and Mr Smith aren‘t happy. Tom isn‘t at school.

PŘÍTOMNÝ ČAS PROSTÝ oznamovací věta TVORBA I YOU WE THEY GO WORK PLAY TO SCHOOL. AS A TEACHER. FOOTBALL. GOES WORKS PLAYS HE SHE IT

PŘÍTOMNÝ ČAS PROSTÝ 3. osoba jednotného čísla TVORBA Pozor při používání 3.o. j.č. (he, she, it): pokud končí sloveso na -s, -sh, -ch, -x, přidává se -ES, pokud končí na souhlásku a Y, měkčí se na I (+ES). wish watch push pass mix wishes watches pushes passes mixes fly worry carry cry dry flies worries carries cries dries do-> does go-> goes

PŘÍTOMNÝ ČAS PROSTÝ oznamovací věta I ___ to school _______. (jít, každý den) I ___ as a teacher. (pracovat) We ___ football ________. (hrát, dvakrát za týden) He ____to school ________. (jít, každé ráno) She ____ as a nurse. (pracovat) Tom ____football ________. (hrát, každou neděli) go every day work play twice a week goes every morning works plays every Sunday

PŘÍTOMNÝ ČAS PROSTÝ ozn. věta – frekvenční příslovce TVORBA I YOU WE THEY GO COME PLAY OFTEN, USUALLY, ALWAYS, HARDLY EVER, SOMETIMES, RARELY, SELDOM Frekvenční a měrová příslovce jsou vždy za podmětem! Výjimka: Je-li ve větě sloveso být, příslovce je až za ním! USUALLY, OFTEN, ALWAYS GOES COMES PLAYS HE SHE IT

PŘÍTOMNÝ ČAS PROSTÝ ozn. věta – frekvenční příslovce TVORBA I usually get up at 6 o‘clock. Obvykle vstávám v šest hodin. OFTEN, USUALLY, ALWAYS, HARDLY EVER, SOMETIMES, RARELY, SELDOM He often plays football in the afternoon. Často hraje odpoledne fotbal. I rarely go sleep after midnight. Frekvenční a měrová příslovce jsou vždy za podmětem! Výjimka: Je-li ve větě sloveso být, příslovce je až za ním! Zřídka chodím spát po půlnoci Nikdy nejsem opožděný. I am never late. She is always busy. Ona je vždycky velmi zaměstnaná.

PŘÍTOMNÝ ČAS PROSTÝ záporná věta TVORBA I YOU WE THEY GO WORK PLAY DO NOT = DON‘T TO SCHOOL. AS A TEACHER. FOOTBALL. HE SHE IT GO WORK PLAY GOES WORKS PLAYS DOES NOT = DOESN‘T

PŘÍTOMNÝ ČAS PROSTÝ oznamovací věta TVORBA I _____ to school _______. (nechodit, v neděli) I ______ as a teacher. (nepracovat) We _____ football ________. (nehrát, dvakrát za týden) He ______to school ________. (nechodit, každé ráno) She ________ as a nurse. (nepracovat) Tom _______ football ________. (nehrát, každou neděli) don‘t go on Sunday don‘t work don‘t play twice a week doesn‘t go every morning doesn‘t work doesn‘t play every Sunday

PŘÍTOMNÝ ČAS PROSTÝ záp. věta – frekvenční příslovce TVORBA I YOU WE THEY GO COME PLAY OFTEN, USUALLY, ALWAYS, HARDLY EVER, SOMETIMES, RARELY, SELDOM DON‘T USUALLY, OFTEN, ALWAYS V případě, že je sloveso tvořeno dvěma slovy, je frekvenční a měrové příslovce za prvním slovesem. GO COME PLAY HE SHE IT DOESN‘T

PŘÍTOMNÝ ČAS PROSTÝ záp. věta – frekvenční příslovce TVORBA Obvykle nevstávám v šest hodin. I don‘t usually get up at 6 o‘clock. OFTEN, USUALLY, ALWAYS, HARDLY EVER, SOMETIMES, RARELY, SELDOM He doesn‘t often play football on Mondays. Nehraje často v pondělí fotbal. Obvykle nechodím spát po půlnoci. I don‘t usually go sleep after midnight. V případě, že je sloveso tvořeno dvěma slovy, je frekvenční a měrové příslovce za prvním slovesem (pomocným)! Obvykle nejsem opožděn. I am not usually late. Ona není vždycky velmi zaměstnaná. She isn‘t always busy.

PŘÍTOMNÝ ČAS PROSTÝ otázka TVORBA I YOU WE THEY GO WORK PLAY DO ? TO SCHOOL. AS A TEACHER. FOOTBALL. HE SHE IT GOES WORKS PLAYS GO WORK PLAY DOES

PŘÍTOMNÝ ČAS PROSTÝ tázací věta Do you play the guitar? Hraješ na kytaru? Do you like skiing? Lyžuješ rád? Dívají se každé odpoledne na TV? Do they watch TV every afternoon? Vstává Martin před sedmou ráno? Does Martin get up before seven o‘clock? Does the train leave at 8.30? Odjíždí ten vlak v 8.30? Does she work in a shop? Pracuje ona v obchodě?

PŘÍTOMNÝ ČAS PROSTÝ otázka zjišťovací TVORBA I YOU WE THEY GO WORK PLAY DO TO SCHOOL? AS A TEACHER? FOOTBALL? GO WORK PLAY HE SHE IT DOES - na tyto otázky můžeme odpovědět „ano“, či „ne“ Do you play the guitar? Yes, I do. Does she work as a teacher? Yes, she does.

PŘÍTOMNÝ ČAS PROSTÝ otázka doplňovací „Wh- question“ TVORBA I YOU WE THEY GO WORK PLAY WHERE WHAT WHEN WHY HOW DO ? TO SCHOOL? AS A TEACHER? FOOTBALL? GO WORK PLAY HE SHE IT DOES - tyto otázky doplňují informace od tázaného What does Martin do? He plays the guitar. When does Martin play? On Mondays.

PŘÍTOMNÝ ČAS PROSTÝ otázka na podmět („who“) TVORBA GOES WORKS PLAYS TO SCHOOL? AS A TEACHER? FOOTBALL? WHO ptáme se na původce činnosti, události apod. tedy na podmět (kdo) What does Martin do? Who plays the guitar? He plays the guitar. Martin!

PŘÍTOMNÝ ČAS PROSTÝ otázka doplňovací a podmětná Who loves Annie? John Annie Brian Sue Who does Annie love? Who loves Sue? Who does Sue love? John loves Annie. Annie loves Brian. Brian loves Sue. Sue loves John. Who loves Brian? Who does Brian love?

PŘÍTOMNÝ ČAS PROSTÝ procvičování Utvoř otázku k podtržené části věty: Karin starts her job at 8 o‘clock. My friends behave very badly. Jane lives in Prague. Mark plays the piano. David loves Karol. My grandma has 3 dogs. Brian exrecises because he wants to be fit. What time does Karin start her job? How do my friends behave? Where does Jane live? Who plays the piano? Who does David love? How many dogs does my grandma have? Why does Brian exercise?

PŘÍTOMNÝ ČAS PROSTÝ HAVE vs. HAVE GOT TVORBA I YOU WE THEY HAVE HAVE GOT TWO DOGS. A SISTER. HAS HAS GOT HE SHE IT

PŘÍTOMNÝ ČAS PROSTÝ HAVE vs. HAVE GOT OTÁZKA I YOU WE THEY DO HAVE HAVE GOT HAVE HAVE GOT TWO DOGS. A SISTER. HAVE GOT HAS HAS GOT DOES HAS HE SHE IT

PŘÍTOMNÝ ČAS PROSTÝ HAVE vs. HAVE GOT POUŽITÍ HAVE GOT hlavně v britské angličtině NELZE použít v minulém čase!!! I have got a car. My grandma has got two dogs. __ I had got a blue car.

PŘÍTOMNÝ ČAS PROSTÝ HAVE vs. HAVE GOT POUŽITÍ HAVE hlavně v americké angličtině, nebo ve smyslu dát si (dát si oběd, dát si sprchu…), používá v minulém čase. I have a car. Peter is having a shower. I had dinner with my friend.

PŘÍTOMNÝ ČAS PROSTÝ HAVE vs. HAVE GOT POUŽITÍ OPRAV VĚTY, POKUD JSOU ŠPATNĚ: I have got a brother and sister/a sister. Have you a car? I had got nice dinner/a nice dinner yesterday. She has got brown hair. Do you have a pen? Where is Clair? –She is having got a shower! Did you have got a good time at the party? correct Have you got a car? I had nice dinner/a nice dinner yesterday. correct correct __ __ Did you have a good time at the party?

Zdroje: Nevit Dilmen. [cit. 2011-10-21]. Dostupné pod licencí Creative Commons na WWW: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Love_Heart_symbol.svg>