GP3MP_HTGP Historie a teorie galerijní pedagogiky Mgr

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Edukační portál MEFANET Použití licencí Creative Commons v medicínském vzdělávání.
Advertisements

Vzdělání: Univerzita Karlova v Praze - filozofická fakulta – pedagogika a psychologie – učitelství pro školy II. cyklu – rok zakončení 1981 Univerzita.
Výuka dějin 20. století.
Obsah dějepisného vyučování, výběr dějepisného učiva, obtížnost dějepisného učiva Přednáška č. 5 AR 2013/2014.
Úvod do učiva dějepisu.
Autor: Romana Nováková Gymnázium K. V. Raise, Hlinsko, Adámkova 55 Září 2013.
Výzkum (pedagogického zhodnocení) volného času
Metodologie historického výzkumu volného času
Doc. Michal Kaplánek, Th. D.
Centrum nových strategií muzejní prezentace =
Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola hospodářská a lesnická, Frýdlant Bělíkova 1387, příspěvková organizace.
Vedoucí KHI: Katedra historie FP TUL Sokolská 8, budova S, 2. P. Vedoucí KHI:
Švec Vlastimil - Krátká Jana - Kubiatko Milan - Pravdová Blanka
Ústřední knihovna FSS MU Bibliotheca Academica, Brno Irena Šléglová Masarykova univerzita a její knihovny.
Rozdíly mezi osobnostmi
Masarykova Univerzita Pedagogická Fakulta.
Ústav světových dějin Obor Historie – evropská studia.
3. Celofakultní pedagogická konference1 Zapojení předních odborníků z praxe na Ekonomicko- správní fakultě Masarykovy univerzity.
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Teorie a didaktika úpolů ve školní tělesné výchově
Autor: Romana Nováková Gymnázium K. V. Raise, Hlinsko, Adámkova 55 Září 2013.
Den otevřených dveří 2014 Filozofická fakulta MU založena l.p
Slohové postupy.
Základy pedagogické metodologie
Dagmar Strejčková Kapitoly z lexikologie současné češtiny Kapitoly z lexikologie českého jazyka Dagmar Strejčková
Ekonomicko – správní fakulta v Brně Katedra podnikového hospodářství KONKURENCESCHOPNOST PODNIKU VE VZTAHU K ROZVOJI MANAGEMENTU Ing. Viliam Záthurecký,
RELIGIONISTIKA představení oboru Religionistika jako věda, náboženství jako její předmět, studijní literatura.
Pedagogická fakulta Masarykovy university v Brně Katedra pedagogiky
Inovace výuky a její implementace v oborech Fakulty bezpečnostního inženýrstvíCZ.1.07/2.2.00/ Se zvyšováním technologické a technické úrovně průmyslu.
Technická univerzita v Liberci LIBEREC I Studentská 2 Inovace vzdělávání v oboru čeština jako druhý jazyk (CZ.1.07/2.2.00/ ) podpořeného z.
ZS1BP_IVU1 Interpretace výtvarného umění 1 Mgr. Alice Stuchlíková katedra výtvarné výchovy, Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita, Brno
České umění po roce 1945 A VĚDA.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Kateřina Dytrtová GP3MP_HTGP Historie a teorie galerijní pedagogiky
ZS1BP_IVU1 Interpretace výtvarného umění 1 Mgr. Alice Stuchlíková katedra výtvarné výchovy, Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita, Brno
ZS1BP_IVU1 Interpretace výtvarného umění 1 Mgr. Alice Stuchlíková katedra výtvarné výchovy, Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita, Brno
Dějiny české psychologie
Základy pedagogické metodologie Mgr. Zdeněk Hromádka
ARTETERAPIE.
Metodická východiska pro utváření hodnotových postojů ve školní třídě Bc. Jana Kocourková.
GP3MP_HTGP Historie a teorie galerijní pedagogiky Alice Stuchlíková katedra výtvarné výchovy, Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita, Brno
ZS1BP_IVU1 Interpretace výtvarného umění 1 Mgr. Alice Stuchlíková katedra výtvarné výchovy, Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita, Brno 5. a
KVINTA.  JEN TRADOVANÁ  ÚSTNÍ  UŽ ZAPSANÁ SLOVESNOST  LITERATURA  PÍSEMNICTVÍ.
Prof. PhDr. Jiří Kroupa, CSc.
Literární žánry V této prezentaci se dozvíte, co je hlediskem pro dělení literatury na žánry, jak se dělí a podle čeho jednotlivé žánry poznáme.
GUSTAV PAULI BcA. Veronika Štěrbová GP3MP_HTGP Historie a teorie galerijní pedagogiky Vyučující: Mgr. Alice Stuchlíková 2011.
Rozdělení hudební vědy Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastKomunikace hudebního umění se znakovými systémy.
Formy dějepisného vyučování Přednáška č. 7 ZS AR 2014/2015.
Galerijní pedagogika v teorii a praxi. Literatura, vzdělávání, aktuální podoby současné animace uměleckého díla. GP3MP_MGP Metodika galerijní pedagogiky.
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_09 Autor: Mgr. Eva Damborská Anotace: Učební text pro ZŠ – Úvod do studia dějepisu I. (dějepis, historie, historické prameny,
Základy pedagogiky volného času Jihočeská univerzita - Teologická fakulta Bakalářské studium pedagogiky volného času ZS 2005/2006 Mgr. Michal Kaplánek,
D IDAKTIKA INFORMATIKY : SOUČASNÝ STAV A PERSPEKTIVY JEJÍHO ROZVOJE V RÁMCI SYSTÉMU OBOROVÝCH DIDAKTIK Miroslava Černochová (Univerzita Karlova v Praze)
Galerijní animace na výstavách klasického a současného umění, příklady ze zahraničních i českých institucí. GP3MP_MGP Metodika galerijní pedagogiky, jaro.
MSBP_VC1 Výtvarné činnosti 1 (základy výtvarné kultury) Alice Stuchlíková katedra výtvarné výchovy, Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita, Brno 17.
Bakalářský studijní obor: Historie
Percepce novomediálního díla (nejen) v galerijním prostoru
Didaktika odborných předmětů jako vědní disciplína
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Sakrální památky Olomouce
3.B. Současné podoby galerijní pedagogiky a zprostředkování umění, úloha a pozice vzdělávacích oddělení v muzeích a galeriích, vztah školy a výstavní.
Karolína Hejduková GP3MP_MGP Metodika galerijní pedagogiky 2013
KOGNITIVNÍ PSYCHOLOGIE
Karolína Hejduková GP3MP_MGP Metodika galerijní pedagogiky 2013
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Igor Zhoř , Brno , Brno.
RELIGIONISTIKA představení oboru
Induktivní postupy ve výuce matematiky
Mgr. Michaela Brábníková Památník Lidice
Metody pedagogiky.
SLOHOVÉ ÚTVARY očekávané pro zadání maturitní písemné práce
Transkript prezentace:

GP3MP_HTGP Historie a teorie galerijní pedagogiky Mgr GP3MP_HTGP Historie a teorie galerijní pedagogiky Mgr. Alice Stuchlíková, Ph.D. katedra výtvarné výchovy, Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita, Brno 6. 12. 2012

Centrum nových strategií muzejní prezentace = CENS Mgr. Martin Vaněk, Moravská galerie v Brně (přednáška v rámci odborné exkurze kvv PdF MU, 24. 11. 2011) (Vysvětlení : Věra Petráčková – Jiří Kraus a kolektiv autorů, Akademický slovník cizích slov, Academia, Praha 2001.) „Základní strategie prezentace výtvarného umění založené na:“ „chronologii“ = uspořádání podle časového pořadí, časové posloupnosti „analogii“ = existující nebo zjištěná shodnost některých vlastností mezi netotožnými předměty (objekty), jevy ap., obdoba „kontradikci“ = protimluv, spor, tvrzení, které totéž tvrdí i popírá „ikonografii a ikonologii“ = způsob zobrazování představ, výjevů a postav, zvl. náboženských a mytologických; = nauka o výkladu výtvarných děl z hlediska jejich vnitřního, hlubšího smyslu (z hlediska historického, politického, etického aj.) „historii“ = dějinný vývoj; životní příběhy, osudy nebo jednotlivá událost „recepci“ = vnímání, pociťování, chápání „diachronnosti“ = sledování, zkoumání jevu v jeho časovém vývoji „synchronnosti“ = současná existence, současný průběh jevů, současnost, soudobost „ahistorismu“ = zápor historismu = odmítnutí přístupu ke skutečnosti v její dějinné proměnlivosti a odmítnutí respektování dané dějinné situace, faktu, atmosféry, mentality ap.; opak kulturního hnutí navazujícího na historické jevy minulosti a obnovující je, popř. odvozující z nich měřítka pro soudobou tvorbu, opak záliby v minulosti a jejím zdůrazňování

Mgr. Alice Stuchlíková, Ph. D Mgr. Alice Stuchlíková, Ph.D. Masarykova univerzita Pedagogická fakulta katedra výtvarné výchovy Poříčí 7 603 00 Brno E: alicestuchlikova@mail.muni.cz