Tvořivost ve hře a tréninku

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Co nabízíme ve šk. roce Co nabízíme ve šk. roce Co nabízíme ve šk. roce Co nabízíme ve šk. roce MATEMATIKA Kroužek matematických.
Advertisements

Sportovní trénink 6 Taktika František Langer FTK UP Olomouc.
Základy sportovního tréninku mládeže
Organizace táborů a soustředění pro žactvo
Požadavky k získání známky
Hráč je na prvním místě Trenér = vychovatel, manažer, vědec, herec…?
Technika. TECHNICKÁ PŘÍPRAVA V tréninku techniky jde především o opakované provádění učeného pohybu, při kterém dochází k opravování a zpřesňování jeho.
Senzitivní období Mgr. Václav Kain.
KOMUNIKACE A KOOPERACE VE FOTBALE
Tělesná výchova. Obsah Tělocvična Fitko Sportovní kurz Lyžařský kurz Sportovní den Gymnastické závody Ostatní soutěže.
ZMĚNY V SOUTĚŽÍCH PŘÍPRAVEK. Motto:,,Neberme dětem radost ze hry, oni nám to vrátí“ Proč změny v soutěžích přípravek?  zapojení všech hráčů do hry 
PŘEDZÁVODNÍ OBDOBÍ KATEGORIE ML. DOROST, ST. DOROST A JUNIOŘI 2011
Tvořivost ve hře a tréninku
Herní systémy Zásadní způsoby vedení hry celého družstva v útoku a v obraně, s předem vymezenými úkoly jednotlivcům, skupinám hráčů i celému družstvu po.
Herní princip ve sportovní přípravě dětí Licence B
Taktická příprava Michal Lehnert.
Didaktika sportovních her PSPH 247N
Trénink brankáře Jediný specifický post ve fotbale…
DDŠ, ZŠ a ŠJ Měcholupy 2 Cíle působení
POTŘEBNÉ ZMĚNY V PÉČI O ZDRAVÍ MLADÝCH FOTBALISTŮ.
Kondiční příprava hráče baseballu
Tréninková jednotka - její tvorba
Kritická analýza různých přístupů k vyučování SH
Zásady v tréninkové přípravě mládeže Licence B
Technická, taktická a psychologická příprava
Metodický list Výuka probíhá diskusní formou. Hledáme odpověď na otázku – proč je užitečné věnovat se sportovní činnosti či jiné intenzivní pohybové činnosti.
Systematika fotbalu.
Bp 2316 SPORTOVNÍ HRY I. základní výukový předmět pro studenty s tělovýchovným zaměřením se základními pohybovými předpoklady Studenti rozumí sportovní.
TAKTICKÁ PŘÍPRAVA Teoretická příprava.
Didaktická technologie
Drill vs Tvořivost.
Psychologie koučování
Osnova přednášky: 1.Charakteristika tréninkové jednotky (TJ), typy TJ. 2.Struktura TJ – úvodní, hlavní a závěrečná část. Obsah a význam jednotlivých částí.
Profesně pracovní způsobilost člověka a její edukační utváření
Řízení sportovního tréninku
ZÁKLADY DIDAKTIKY SPORTOVNÍCH HER OSP
MAN 1. Seminář sociální psychologie se zaměřením na sport Marie Blahutková.
Psychologie pro sportovní praxi
Teorie a didaktika karate III Didaktika a trénink.
Bp a Bk 2216 SPORTOVNÍ HRY I. základní výukový předmět pro studenty s tělovýchovným zaměřením se základními pohybovými předpoklady Studenti rozumí sportovní.
Aktuální formy a metody sportovních her
Aktuální formy a metody sportovních her np1107, nk1107 Mgr. Tomáš Pětivlas, Ph.D.Únor 2011.
Aktuální formy a metody sportovních her
Výchova ke zdraví Projekt POHYB.
Aktuální formy a metody sportovních her np105, nk105 Mgr. Tomáš Pětivlas PhDÚnor 2007.
PSYCHICKÁ PŘÍPRAVA VE SPORTU
Motorické učení a jeho fáze Marie Blahutková. Motorické učení Proces získávání pohybových dovedností pomocí opakování Docilita – schopnost motorického.
NÁZEV ŠKOLY: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_4C_03_Rozvoj rychlosti TÉMA.
 kolektivní halový sport, který se hraje na hřišti o rozměrech 40x20 metrů a lehkým dutým míčkem z plastu. V jednu chvíli je z každého.
Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Gymnastika II. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,
Elektronické učební materiály - … stupeň Předmět Autor: Mgr. Roman Havlíček Elektronické učební materiály – II. stupeň Tělesná výchova 1.1 INDIACA.
VESELÉ SPORTOVNÍ POČÍTÁNÍ PŘEDMATEMATICKÁ GRAMOTNOST.
Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Gymnastika II. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,
Klepnutím lze upravit styl předlohy podnadpisů.. SPORTOVNÍ TRÉNINK OB21-VVP-HUM-TV-JAN-M-SUPL-002.
Indiaca Ročník: 4. Vzdělávací obor: Tělesná výchova Tematický okruh: Netradiční sportovní hry Téma: Indiaca - pravidla Jméno autora: Mgr. Tomáš Vacek Vytvořeno.
Vznik volejbalu * Springfild, stát Massachusetts (USA) * Kanada, Indie, Jižní a Strední Amerika * Japonsko (pan Ohmori) * Čína. V Asii v 16,12,9 hráčích,
Ročník: 3. Vzdělávací obor: Tělesná výchova Tematický okruh: Sportovní hry Téma: Házená – průpravné hry Jméno autora: Mgr. Renata Kynzlová Vytvořeno dne:
Vítejte v klubu HC Bobři Valašské Meziříčí
kurzy tenisu pro děti z mateřských a základních škol
Svět techniky Ostrava a jeho přínos podpoře podnikavosti žáků
Ročník:  1. Vzdělávací obor:  Tělesná výchova Tematický okruh:
Nábor mladých fotbalistů
Organizační formy ve školní TV vyučovací jednotka
TENIS.
Faustball Ročník: 1. Vzdělávací obor: Tělesná výchova Tematický okruh:
Odbíjená – základní pravidla
Parelli Natural Horsemanship
Metodicko – organizační normy
LETNÍ PŘÍPRAVA KATEGORIE ML. DOROST, ST. DOROST A JUNIOŘI
Psychologie koučování
Transkript prezentace:

Tvořivost ve hře a tréninku Hra je duší sportu a tvořivost odrazem ducha

Tvořivost hráče - Individuální ovládání míče Schopnost kombinace-prostorové vidění Trénink těla a tříbení ducha Schopnost vymýšlet technické prvky či kombinace a odvaha přenést je do utkání Genialita a intuice /průměrnost a snaha

Tvořivost trenéra Polovina úspěchu je v hlavě? Trenér spoluvytváří atmosféru pro tvořivost hráčů navzdory konzervativnímu prostředí. Trenér vytváří situace - didaktické styly Tlak na výsledky není v rozporu s tvořivostí, obé má za cíl zvýšit počet gólů v soupeřově síti Trenér musí neustále stimulovat hráče k tvořivému přístupu rozšiřovat variabilní a účinné modifikace řešení Buzek,Procházka – Moderní obrana Toje tu

Co si vzít z MS 2006 ? Snaha připravit herní situaci přímo ke vstřelení gólu => SIGNÁL NEVÝHODY - složitost nácviku a časový tlak - variabilita situací v utkání - přenos do utkání - četnost použití VÝHODY - možnost překvapit soupeře něčím novým - vytváří se inspirativní atmosféra - způsob podání je možnost přiblížení se hráčům

Inspirace u signálních sportů - volejbal, basketbal Roztáhnout a srazit clony Využití strašáků

Jak v tréninku…? Skupinový trénink – nebezpečí vytváření VIP skupin Standartní situace je také hra Časové zařazení

Tvořivost trenéra dětí není nadstandart a vrchol Děti si potřebují hrát Trenérova nálada přechází na děti Dlouhodobé vstřícné a radostné naladění vyvolává těšení se na trénink Děti – lidé chtějí být chváleni Nasazená laťka

Co pomáhá… Využívání pomůcek: - technické pomůcky - literatura - příroda Kombinace různých pohybových aktivit a a sportů Využití znalostí o dětech - věk - naladění - povaha - prostředí - rodinné prostředí - aktuální situace -psychický stav či nálada

Jak přenést tvořivost z tréninku do utkání? Postupné kroky k cíli a jejich evidence Dramaturgie a režie

Příklady Mluvení…………..bago Ovládání míče ……………Šrek Vzájemné zajišťování……….Rybičky a rybáři Celkový tělesný i duševní rozvoj…..příroda či víceboj Nový náboj pro trénink…fanfrpál či Champions league

Soustředění…? Ideální situace pro hraní si i pro výchovu Příběhy a legendy I ti méně zdatní ve fotbale mohou v jiných situacích ukázat co v nich je.

Inspirativní literatura Kirchner, Hnízdil, Louka - Kondiční hry a cvičení v přírodě / Grada Neuman - Dobrodružné hry a cvičení v přírodě / Portál Neuman –Dobrodružné hry v tělocvičně/Portál Perič - Hry ve sportovní přípravě dětí/Grada Perič – Sportovní příprava dětí/Grada Zapletal - Velká encyklopedie her- hry přírodě/Olympia Beroušek - Rádce provozovatele a vedoucího dětského tábora/Sondy Brtník - Hry na sněhu i bez něj/Portál Kos- Zábavná cvičení/Olympia Tůma, Tkadlec - Hry s míčem pro děti/Grada Fajfer -Trenér fotbalu mládeže (6-15)……..(16-19)??? /ČMFS/Olympia Votík – fotbalová cvičení a hry/Grada ??? - Kniha her pro nejmenší/ Grada/ČMFS www.hra.cz , www.sportpsy.cz , www.worlsoccerbank.com

OVT ČMFS Antonín Plachý plachy@fotbal.cz Tel: 731 196 723