Tělesná a hlasová příprava ke zpěvu Autor: Mgr. Pavlína Králíková Předmět Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/34.0488.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Fyzioterapie u SMA zásady cvičení osob s SMA poznatky z praxe
Advertisements

Co je to divadlo, kde se hraje, zpívá a tančí?
Senzomotorika prevence proti zranění, návrat po zranění, rozvoj koordinace, posilovací cvičení … Zásady: chodidlo (a) stojné musí být vždy mírně nakloněné.
Autor: Mgr. Vanda Malurová Datum: dubna 2012
Stavba kostry člověka l
STATICKÝ STREČINK Slovo strečink pochází z anglického slova stretch,
Kapitoly z muzikoterapie
Původ hudby, pravěk, starověk
Prezentace 5 lekcÍ MUZIKOTERAPIE Mgr. Bc. Svatava Drlíčková
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Rytmus, metrum, tempo Předmět Autor: Mgr. Pavlína Králíková
Původ a vývoj člověka II Autor: Mgr. Irena Hudcová Přírodopis Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/
Hudební výchova Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/ Autor: Mgr. Michal Mynář.
Částice látek Chemie Autor: Ing. Šárka Psíková
Zuzana Ježková Martina Drozdová Tereza Smejkalová Renata Světlíková
Nervová soustava ll Přírodopis Autor: Mgr. Irena Hudcová
Polovodič typu N a P Fyzika Autor: Mgr. Lenka Rohanová
Čeleď brukvovité Přídopis Autor: Mgr. Irena Hudcová
Překlad: PhDr. Jan Kuneš
Znaky dvouděložných a jednoděložných rostlin
Čeleď hvězdnicovité Přírodopis Autor: Mgr. Irena Hudcová
Hudební renesance v Čechách
Vzájemná poloha přímek v prostoru Vzájemná poloha přímek v prostoru Autor:Jana Buršová.
kapitoly z dějin hudby zábavné rock and roll
Látky jsou složeny z částic
Nervová soustava l Autor : Mgr. Irena Hudcová Přírodopis Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/
ŠABLONA: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Co je to kánon a fuga? Hudební výchova
Hudba 20.století, DODEKAFONIE
Hudební výchova Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/ Autor: Mgr. Michal Mynář.
kapitoly z dějin hudby zábavné jazz – Éra swingu
Převody jednotek objemu
Převody jednotek délky
CO NEJVÍCE SE NAROVNÁME, HLAVU VYTÁHNEME VZHŮRU
Polovodičová dioda Fyzika Autor: Mgr. Lenka Rohanová
Muzikál Autor: Mgr. Pavlína Králíková Předmět Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/
Hudební výchova Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/ Autor: Mgr. Michal Mynář.
Co je to akord? Hudební výchova
Hudební výchova Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/ Autor: Mgr. Michal Mynář.
Čeleď lilkovité Přírodopis Autor: Mgr. Irena Hudcová
Hudební výchova Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/ Autor: Mgr. Michal Mynář.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV:VY_32_INOVACE_539_Rytmika-nádobí AUTOR: Mgr. Jarmila Šochová ROČNÍK, DATUM:
lidová píseň Hudební výchova
Další součástky s jedním přechodem PN Autor: Mgr. Lenka Rohanová Fyzika Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/
Lom světla Fyzika Autor: Mgr. Lenka Rohanová
O skladatelských technikách Autor: Mgr. Pavlína Králíková Předmět Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/
Trajektorie a dráha Fyzika Autor: Mgr. Lenka Rohanová
Socializace Občanský a společenskovědní základ
Co je to stupnice a tónina?
Autor: Mgr. Lenka Rohanová
První pomoc při úrazu elektrickým proudem
Hudební výchova Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/ Autor: Mgr. Michal Mynář.
Hudební výchova Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/ Autor: Mgr. Michal Mynář.
Hudební výchova Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/ Autor: Mgr. Michal Mynář.
Oceánie – Cookovy ostrovy
Která čísla označují správné držení těla?
Zásady práce u počítače  Práce s počítačem může být zábavná, ale přináší i různá rizika.  Nevhodné prostředí a chování u počítače může přivodit i některé.
Protahovací cvičení pro oblast krku Výukový materiál č.: VY_INOVACE_32_67_protahovací cvičení – krční páteř Vypracovala: Mgr. Miroslava Spurná Určeno pro.
Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Gymnastika II. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,
Komplexní čísla - absolutní hodnota
Č. DUMu: VY_32_INOVACE_18_lidské tělo
Dospívání VY_32_INOVACE_12_36.
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
Za jógou se zvířátky I. část
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
TECHNIKA PRSA POHYBOVÝ CYKLUS POD HLADINOU
TECHNIKA ZNAK – poloha, činnost dolních končetin Lekce č. 15
TECHNIKA KRAUL – poloha, činnost dolních končetin Lekce č. 5
STATICKÝ STREČINK Slovo strečink pochází z anglického slova stretch,
Držení těla a pohybové činnosti v praxi
Transkript prezentace:

Tělesná a hlasová příprava ke zpěvu Autor: Mgr. Pavlína Králíková Předmět Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/

Uvolnění celého těla - legenda -Měkkými poskoky v postoji mírně rozkročmo „vyklepeme“ z těla všechno napětí -Hlas se s výdechem rozezní v libovolné poloze lehce na jeee, jaaa, jooo -Měkkým pohupováním v koleně pérujeme celým tělem na tichou slabiku hauuu, haooo 27. června 20122

Legenda - pokračování -Otáčíme krouživým pohybem nejprve jedním, pak druhým ramenem a vydechujeme na brummmmm -Stojíme nebo sedíme a pružně vyslovíme ring ring ring -Klidným pohybem ukláníme hlavu do strana vydechujeme na bimmm – bommm – bimmm - bammm 27. června 20123

Uvolnění čelisti, kořene jazyka a brady -Měkce zakloníme hlavu a vyslovujeme v proudícím dechu thooo, theee, thyyy, thaaa, čelist povoluje -Postavíme se v mírném předklonu a oddechujeme tichým chalalammm, chelelemmm -Vyslovujeme měkce brm – brm – brm, doznívající mmm prodlužujeme 27. června 20124

Hravé zpívání -Některou známou lidovou písničku, např. Prší prší, si zazpíváme normálně a potom různými dalšími způsoby: - pomalu, co nejpomaleji - rychleji, co nejrychleji - staccato, potom legato a střídavě - jenom ve vokálech a na souhláskách - přehnaně zodpovědně, pedantsky 27. června 20125

Hravé zpívání - pokračování - žoviálně jako pubescent - co nejfalešněji - jako blues, rokenrol, operně - jako by písničku zpíval cizinec, který neumí dobře česky -Učitel doprovází na kytaru nebo klavír -Obavy některých žáků ze „zpěvu na známku“ se při hře ztrácejí 27. června 20126

7 Použité zdroje  ŠIMANOVSKÝ, Z. Hry s hudbou a techniky muzikoterapie ve výchově, sociální práci a klinické praxi. 1.st ed. Praha: Portál, ISBN  ŠIMANOVSKÝ, Z., TICHÁ, A., BUREŠOVÁ, V. Písničky a jejich dramatizace. 1.st ed. Praha: Portál, ISBN X. Všechny objekty použité k vytvoření prezentace jsou součástí SW Microsoft Office nebo jsou vlastní originální tvorbou autora.