Retail in Czech Republic

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VÝVOJ ČESKÉHO OBCHODU A OČEKÁVÁNÍ ZÁKAZNÍKŮ Z d e n ě k S k á l a R e s e a r c h D i r e c t o r R e t a i l & S h o p p e r I N C O M A t i s k o v á.
Advertisements

HLAVNÍ TRENDY ROKU 2006 koncentrace trhu nabrala prudce tempo, TOP 10 obchodníků má 63% podíl na trhu rychloobrátkovým zbožím - o 10 pct více než před.
17. května 2007Moderní obchodVÝVOJ A STRUKTURA ČESKÉHO OBCHODU 1 INCOMA Research TOP50 ČESKÉHO OBCHODU: VÝVOJ TRHU A ŘETĚZCŮ Zdeněk Skála, INCOMA Research.
Macroeconomic Forecast Macro: GDP Growth … even though GDP dropped significantly in 2009, performance in the last two quarters suggested.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
USA – location and borders, climate, geography Autor: Autor: Ing. Vladimír Havlík Autor je výhradním tvůrcem materiálu. Datum vytvoření: Datum vytvoření:
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_06_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_20_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
1 Trh GfK. SEB 11,5% 11,2% 1 Trh GfK CZECH REPUBLIC +22 IT*) SDA MDA Photo CE Hardware TC +2 SALES VALUE CZK (%) YTD Jan-Dec 2006/2005.
Inovace v maloobchodu ČR
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_08_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_ 007 Název školy Gymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr.Stanislava Antropiusová.
Bilanční centrum Ing. Pavel Brychta, CSc. ředitel Bilančního centra
Tato prezentace je výstupem projektu COM-MP Partnerství škol Comenius v rámci Programu celoživotního u č ení. The Czech Republic Tento projekt.
Teaching programme: Economic lyceum Topic: Economic State Policy Prepared by: Ing. Lenka Gabrielová Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
ČESKÁ REPUBLIKA SLUŽBY.
Pracovní list - pro tisk Vloženo z stress.pptx Začátek.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_18_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Jak postupujeme vpřed v testování? Jak se nám daří vytvářet denní buildy? Stíháme opravovat chyby? Jak kvalitně chyby opravujeme?
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_12_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
NázevOlomouc Region – Basic facts Předmět, ročník Anglický jazyk, roč., kvinta - oktáva Tematická oblast Reálie - Česká republika, Olomoucký kraj,
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_09.
Radoslav Škapa. Retail in Czech Republic (overview) Retail market of consumer goods Dynamical development in the past 20 years Supplier’s dominance transformed.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 04Číslo.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_07.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_09_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Mgr. Alena Miklíčková. * Obrázky určené k popisu a srovnání * Soubor otázek k diskusi na dané téma * Jednotlivé otázky s ukázkami slovní zásoby * Zadání.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-3.PT-21-Jídlo a nápoje Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště,
Statistická analýza dat
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-3.PT-23-Počasí Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště, Dubno.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-2.PT-16-Praha Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště, Dubno.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Rozsíval. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zdeňka Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Rozsíval. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Monika LeMoine, České Budějovice 2 Group exercise.
Scanservice a.s. | Náchodská 2397/23 | Praha 9 | Česká republika | D O C U M E N T I M A G I N G
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-2.PT-13-Vzdělávání Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště,
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
INTEGRATED RESCUE SYSTEM Střední průmyslová škola Hranice Mgr. Radka Vorlová 02_Integrated Rescue System CZ.1.07/1.5.00/
 ANOTACE:  Anotace:  Didaktický učební materiál je určen žákům středních škol k zopakování učiva. Prezentace se skládá z přehledu daného učiva a ze.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu DUM Škola budoucnosti s využitím IT VY_3_INOVACE_ANJ43 Název školySPŠ a.
Christmas in the UK VY_32_INOVACE_02-57 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Anglický jazyk Tematický okruh: Cvičení.
G Traditional cooking vs. Fast food Adam Hlavatý Tento projekt byl realizován za finanční podpory Evropské unie. Za obsah publikací (sdělení) odpovídá.
NOT CLASSIFIED | Saab IC in CR | Issue 1 | © Saab SAAB INDUSTRIAL COOPERATION IN THE CZECH REPUBLIC Krasimira Stoyanova – Head of Central Europe.
Přednáška Akce: Přednášející: Petr Macháček | jednatel | Petalit s.r.o. | TFM Inteligentní budovy – senzorová kabeláž včetně.
Czech Republic: overview of premier outsourcing hot‐spot Michal Zalesak Czech ICT Alliance Holubova 2527/ Praha 5
P OPULATION Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast The Czech Republic Datum vytvoření Ročník2. ročník,
5. října 2005GfK GroupROČENKA ČESKÉHO A SLOVENSKÉHO OBCHODU INCOMA Research Zdeněk Skála INCOMA Research.
Identity, society Tematická oblast Angličtina: The UK Datum vytvoření
Ahold - jsme součástí velké korporace
Název vzdělávacího materiálu
Noise and Air Pollution modelling in Transport
Revize MGA/Aktualizace AGA
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Autor: Mgr. Kateřina Suková
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
German SPOT and RES electricity Generation: impacts on Czech SPOT
Digitální učební materiál
Téma hodiny: The Czech Republic – Prague II. present
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Tento projekt byl realizován za finanční podpory Evropské unie.
Název školy: Základní škola Chomutov, Písečná 5144 Název materiálu: VY_22_INOVACE_19_The Time Warner Center_zh1 Číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/
SHOPPER TRENDY NIELSEN SNÍDAŇOVÝ WORKSHOP
Logaritma a.s. Moravičany Moravičany Czech Republic IČO: DIČ: CZ Registered at the Regional Court in Ostrava, section B, inset.
Writing commas Autor: Pavel Vágai Autor: Pavel Vágai
Transkript prezentace:

Retail in Czech Republic Radoslav Škapa

Retail in Czech Republic (overview) Retail market of consumer goods Dynamical development in the past 10 years Supplier’s dominance transformed into customer’s dominance Multinational supply companies established new, more efficient and modern distribution channels The market proportion of hypermarkets, supermarkets and discount stores is fully comparable to the Western European countries, following actual tendencies

The share of turnover per proprietor type Co-op State Local International

Cumulative number of hypermarkets

V JAKÉM TYPU PRODEJNY CELKOVĚ UTRATÍTE NEJVĚTŠÍ ČÁST SVÝCH MĚSÍČNÍCH VÝDAJŮ ZA POTRAVINY CELKEM? supermarkety již řadu let mírně klesají menší prodejny klesají, ale pomaleji než v 90. letech diskonty mírně ale trvale rostou hypermarkety rostou, ale od r.2003 velmi pomalu Pramen: Shopping Monitor 2006 (INCOMA Research + GfK Praha)

Targeting Price differentiation 120 100 80 60 40 20 Supermarket 20 40 60 80 100 120 Supermarket Hypermarket Diskont C&C Targeting

Floor space of hypermarkets in squere meters per 1000 inhabitants

The differences in per capita purchasing power in the Czech regions Source: Purchasing power in the Czech districts and municipalities 2005 (GfK + INCOMA)

Cities with the highest shopping center space per 1,000 inhabitants Western Europe * Eastern Europe Leonding (Austria) 1,558 m2 Ljubljana (Slovenia) 1,667 m2 Sankt Pölten (Austria) 1,444 m2 Karlovy Vary (Czech Republic ) 1,343 m2 Wiener Neustadt (Austria) 1,406 m2 Hradec Kralove (Czech Republic) 1,040 m2 Stockholm (Sweden) 1,165 m2 Plzen (Czech Republic)   922 m2 Geneva (Switzerland)   891 m2 Olomouc (Czech Republic)   899 m2  * (Germany and France are not included in the statistics. Germany is available separately as “GfK GeoMarketing Retail Location Guide Germany“. The guide for France is currently under way. All retail location studies are updated annually.)

Czech Rep. Germany 66% 100% 75% Purchasing parity level Floor space in square meters per inhabitnat 75%

TRŽNÍ PODÍL TOP 10 V RYCHLOOBRÁTKOVÉM ZBOŽÍ Pramen: INCOMA Research Koncentrace obchodu v r.2006 prudce vzrostla Hlavním zdrojem růstu bylo slučování obchodních společností

TOP10 SKUPIN PODLE MALOOBCHODNÍCH TRŽEB (na základě předběžných výsledků r.2006) Skupina Schwarz se stala největším českým maloobchodníkem Celkové tržby TOP10 přesáhly 250 mld. Kč Meziroční nárůst tržeb činí přes 30 mld. Kč Tržby jsou uvedeny včetně DPH * = odhad INCOMA Research Pramen: INCOMA Research + Moderní obchod

The main shopping place for food- 2006

Pramen: Shopping Monitor 2006 (INCOMA Research + GfK Praha)

Average time spent in shopping centre

Selling time restriction Shops open during red-letter day? J J L L K K Non-stop Open untill 22:00? GfK Praha, 2004

Loyalty

A new contradictious tendency? Alternative trade channels In accordance with PriceWaterhouse Coopers, more than 50% of food will be traded outside classical retail. (That is, in independent convenience stores, stalls, in marketplace or multiplex.) Time-saving People-centered not technology-centered

A new contradictious tendency? Two-way shopping Why ATC? Aging population Single parent families, singles, one child f. No time for shopping ATC in Czech rep. Turnover 5-10 mdl. CZK per year Rate of grow: 10 – 20%

THE PER CAPITA PURCHASING PARITY LEVEL IN CENTRAL EUROPE RELATED TO EU 15

Shopping behaviour Mobile pragmatic Ambitious Influenceable Saver Unpretentious stoic Loyal housewife Mobile pragmatic Cautious Conservatie Saver Ambitious Influenceable 60 80 100 120 140 50 70 90 110 130 Prefer smaller stores Prefer hypermarkets Buy necessary thing only Buy avoidable things as well Shopping behaviour

Trademarks of retail chains economical (best price) Clever (Billa) Euro Shopper (Albert, Hypernova) Mince (J. Meinl) Tesco výhodný nákup (Tesco) 1 (Carrefour) 365 (Delvita) standard quality for better price Albert (Albert) Carrefour (Carrefour) Delvita (Delvita) Hypernova (Hypernova) Spar (Interspar) Tesco (Tesco) special (selected range of products) Best farm (Kaufland) Selský dvůr (Hypernova) Chef Menü (Billa) Extra kvalita (Delvita) Quality first (Billa) Julius Meinl (J. Meinl)