1 Intranet Veřejné správy Současný stav a vize Hradec Králové, 25. března 2003 Petr Moldan Jaroslav Zítek.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Koordinační porada informatiků obcí III. typu Spálené Poříčí 14. –
Advertisements

Nadpis Portál pro komunikaci s občany 1 Portál pro komunikaci s veřejností Portál pro komunikaci s veřejností DATRON, a.s. ing. Jaromír Látal projektový.
eGovernment – aplikace principů v ISKN
IISPP ■ pojem definován v letech v rámci přípravy výzkumných záměrů NPÚ na roky ■ dlouhodobý projekt na vybudování nového komplexního.
Kraj Vysočina Projekt ROWANet Stav k RK , př. 1
Jaromír Šlesinger, HEWLETT-PACKARD s.r.o.
Komunikační systém lokalit HN v ploše Ing. Stanislav Borecký 30. října 2006.
Základní otázky rozvoje informatizace Ing. Dana Bérová náměstkyně ministra – ředitelka sekce Jihlava,
Integrace infrastruktur MAN/RAN s KIVS a CMS
Univerzální přípojka koncepce a realita Miroslav 30.březen 2004.
Portál veřejné správy Tisková konference 28. března 2006.
Absolventská práce 2002 Aplikace XML rozhraní v prostředí krajského úřadu Autor : Marek Cop Vedoucí : Ing. Petr Pavlinec 2002.
Krajský úřad Plzeňského kraje Václav Koudele Projekt „Malá integrace“
ePraha - MepNet1 Neveřejná datová síť MePNet Ing. Zdeněk Záhora Magistrát hl. m. Prahy, odbor informatiky.
JEDEN CÍL, SPOLEČNÁ CESTA Ministerstvo vnitra České republiky & Ministerstvo vnitra Ing. Jaroslav Svoboda
17. března 2003 Univerzální přípojka – brána do IVS Miroslav Nováček Libor Neumann.
Podpora a rozvoj komunikační infrastruktury ISVS Ing. Lubomír Moravčík
Outsourcing ICT systémová a aplikační integrace v pojetí O2 Projekt Integrace sítě Ministerstva zemědělství.
Přístup státu k budování informačních systémů veřejné správy ing. Tomáš HOLENDA odbor informatizace veřejné správy Ministerstvo vnitra ČR.
Současný stav a další rozvoj Petr Pavlinec Kraj Vysočina.
Podpora a rozvoj komunikační infrastruktury veřejné správy (KIVS) Ing. Lubomír Moravčík
IBM Global Services ČR © 2006 IBM Corporation April, 2006 E-stát a EU Pavel Hrdlička.
Realizační tým ICZ duben 2005
eGovernment Informační systémy ve státní správě a samosprávě
Zásady koncepce KIVS a CMS, realita roku KIVS -Centralizovaná komunikační infrastruktura s centrálním místem služeb, které je jediným místem bezpečného.
Koncepce internetizace knihoven Vít Richter Národní knihovna ČR ISSS 2004.
Využití infrastruktury školské sítě pro internetizaci obcí Daniel Dočekal.
Současný stav a další rozvoj Tomáš Martinek Zlínský kraj.
1 Regionální a municipální informační systém RAMIS PVT, a.s., Kovanecká 30/2124, Praha 9 tel.: , fax:
MONIS Monitorovací služby veřejné správy ČR
Portál veřejné správy Stav projektu, služby zajišťované Českým Telecomem Pavel Paták.
EGovernment Struktura služeb a řešení. Obsah 1.Požadavky KIVS a řešené problémy 2.Vývoj koncepcí 3.Stávající KIVS a její rozvoj v souladu s koncepcemi.
======!"§==Systems= Řízená informační a komunikační infrastruktura Igor Tomeš Strana: 1 Řízená informační a komunikační infrastruktura Igor Tomeš T-Systems.
Projekt internetizace knihoven (PIK) Mgr. Martin Boka 08/2004.
Ministerstvo informatiky Cíle a plány 2003 Vladimír Mlynář ISSS
KI ISVS Klíčové projekty a koncepce rozvoje Hradec Králové, Petr Moldan.
Koncepce rozvoje IS kraje Petr Pavlinec odbor informatiky Krajský úřad kraje Vysočina
Společnost Eurotel pro státní správu. 2 Silný partner pro veřejnou správu ›Společnost Eurotel poskytuje dlouhodobě všem zákazníkům profesionální servis.
GovNet Ing. Zbyněk Škopán. Strana 2 KI ISVS Služby GovNet I. Centrální podpora Uživatelů.
government Zpracovali: Petra Vilímová , Monika Vatrtová,
STÁTNÍ INFORMAČNÍ POLITIKA E-Government a elektronický podpis Ing. Karel Březina ministr a předseda Rady vlády pro státní informační politiku.
Pilotní projekt Ústřední evidence podnikatelů – RŽP ISSS 2004 Hradec Králové Ing. Jan Pokorný odbor projektů životních situací.
Zjednodušení orientace na portálech veřejné správy Jaroslav Svoboda - Ministerstvo vnitra ČR Iva Zelenková - Ministerstvo informatiky ČR Konference ISSS,
M O R A V S K O S L E Z S K Ý K R A J 1 Informační a komunikační technologie KRAJSKÝ ÚŘAD MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE Internet ve státní správě a samosprávě.
Telefónica O2 - informační a komunikační řešení
ISSS 2003 ePUSA – Elektronický portál územních samospráv – stav projektu ISSS 2003 Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor informatiky Václav Koudele.
Projekt internetizace knihoven současný stav a budoucnost Matěj Vala.
Nový KIVS Technologická část
Portál veřejné správy © 2002 IBM Corporation ISSS 2003 Portál veřejné správy portal.gov.cz Ing. Dana Bérová
Eurotel Internet. Vyberte si připojení k internetu přesně podle svých potřeb! Získáte: Neomezený přístup za paušál Připojení vhodné i pro bezpečný přístup.
1 ČESKÝ TELECOM pro veřejnou správu Ing. Ondřej Felix, CSc Hradec Králové
Mobilní bezpečná platforma Policie ČR CZ.1.06/1.1.00/ projekt spolufinancovaný z programového období Integrovaný operační program (IOP)
RNDr. Ivana Havlíková Ing. Jiří Štochel. STAVEBNÍ ZÁKON - STARÝ.
REGISTRY VEŘEJNÉ SPRÁVY Obecné principy schváleného věcného záměru zákona o registrech veřejné správy Seminář sdružení Nemoforum Prostorová identifikace.
Sjednocení technologické platformy Policie ČR CZ.1.06/1.1.00/ Sjednocení technologické platformy Policie ČR CZ.1.06/1.1.00/ Projekt je.
Integrační a migrační projekty KIVS. 2 Definice: KIVS v ČR je prostředím pro efektivní, bezpečné, garantované a auditovatelné sdílení dat mezi Informačními.
Certifikace informačních systémů veřejné správy (ISVS) ve smyslu zákona č. 365/2000 Sb. - atest-
SAFETY 2017 Význam a zásady fyzické bezpečnosti při ochraně (nejen) utajovaných informací. Hradec Králové duben
Budování Integrovaného informačního systému Národního památkového ústavu Petr Volfík, NPÚ ÚP
INTEGROVANÝ OPERAČNÍ PROGRAM pro období 2007–2013
Telekomunikační a informační infrastruktura
Koncepce bezpečnosti v infrastruktuře systémů veřejné správy
Mobilní bezpečná platforma Policie ČR CZ / /17
Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor informatiky Václav Koudele
Telefonická centra tísňového volání linky 112
Ing. Rostislav Babarík Úloha a postavení Ministerstva informatiky ČR ve vztahu k územním samosprávám Ing. Rostislav.
LEGISLATIVNÍ DROBEČKY …plus něco navíc
Připojení knihoven k Internetu
Centrální místo služeb 2.0
Transkript prezentace:

1 Intranet Veřejné správy Současný stav a vize Hradec Králové, 25. března 2003 Petr Moldan Jaroslav Zítek

2 Agenda 1.Historie 2.Intranet Veřejné správy - vize 3.Postup objednávání služeb

3 Historie Intranetu Veřejné správy Výzva „PPP“ 2000 Nabídka ČTc prostřednictvím ÚSIS - srpen 2000 Návrh koncepce poskytování služeb KI ISVS - březen 2001 Oslovení společnosti ČESKÝ TELECOM - květen 2001 Podpis Rámcové smlouvy o poskytování služeb KI ISVS říjen 2001 – koordinátor ÚVIS Základní prováděcí smlouva a systém individuálních prováděcích smluv Základní prováděcí smlouva neuzavřena Podpis dodatku RS č. 1 – Podpis dodatku RS č. 2 – Podpis dodatku RS č. 3. – Podpis Základní prováděcí smlouvy –

4 ÚVIS Subjekty VS Struktura smluvních vztahů Rámcová smlouva – MI ČR (Koordinátor) Základní prováděcí smlouva – MI ČR Prováděcí smlouvy - jednotlivé subjekty VS Prováděcí smlouvy Prováděcí smlouvy Rámcová smlouva Základní prováděcí smlouva Prováděcí smlouvy Dodatek č. 1 Dodatek č. 4

5 Subjekty veřejné správy Ve smyslu Rámcové smlouvy mohou být za subjekty veřejné správy považovány organizace a subjekty zřizované a zcela nebo z části financované ministerstvy a centrálními institucemi zřizovanými podle zákona a financovanými ze státního rozpočtu, a dále krajskými, okresními a obecními úřady. (stanovisko ÚVIS ze dne )

6 Předmět rámcové smlouvy Hlasové služby Datové služby Doplňkové služby

7 Hlasové služby PSTN - speciální cenový plán pro VS “Business Platinum Combi” (plán pro TOP zákazníky) Hlasová virtuální privátní síť – pro pracovníky VS s paušálním poplatkem za neomezený provoz uvnitř VPN UTS - účelová telefonní síť, vytvořená pro VIP v rámci VS

8 Datové služby IP konektivita (IP VPN) Přístup na Internet Další datové služby pro stávající uživatele (LL, Frame Relay, ATM) Podpůrné služby

9 Základní prováděcí smlouva  Centrální přístup na Internet -Zajištění maximální míry bezpečnosti -Kaskáda dvou FW různých výrobců -Detekce průniků, reporting MI ČR -Veškerý datový tok kontrolován antiviry  Centrální podpora uživatelů -Kontaktní místo (poskytování informací o službách, objednávání služeb, změny služeb, poruchová hlášení) -Požadavky na individuální řešení, konzultace pro interní podpůrná centra uživatelů, řešení incidentů na základě znalostní databáze, konzultace pro uživatele -Service management (jednotná evidence problémů, incidentů, SLA management, analytika, reporting) -Problém management ( řízení problémů, řízení chyb, proaktivní prevence problémů, identifikace trendů, přehledy průběhu zásadních problémů) Hlasová VPN pro uživatelů Připojení 4093 MVVM do konce roku 2003

10 Role Koordinátora dle ZPS Určovat oprávněnost subjektů VS pro připojení k Intranetu VS Určovat kterému subjektu VS bude Koordinátor hradit služby intranetu a kterému nikoliv (všech nebo jen některých) Iniciovat inovaci poskytovaných služeb Akceptace inovovaných a nově zaváděných služeb Vyjednávat o cenách všech služeb dle Rámcové smlouvy

11 Intranet veřejné správy - vize 1.Privátní datová síť VS připojení všech míst výkonu veřejné moci budování VPN pro potřeby jednotlivých subjektů bezpečný přístup k Internetu 2.Služby pro autorizované uživatele VS dle standardů ISVS odpovědnost správců IS za data 3.Služby IVS pro aplikace : ISVS provozovaných na základě zákona a atestovaných atestovaných provozních IS doplňkových IS 4.Služby pro veřejnost

12 Koncepce řešení: společná infrastruktura sloužící všem subjektům veřejné správy Jednotlivé privátní sítě Privátní síť Subjektu VS X Privátní síť ministerstva B Privátní síť ministerstva A Jednotná bezpečná integrovaná infrastruktura Bezpečný bod propojení INTRANET VS Internet TESTA II Ostaní JTS VPN ministerstva A VPN ministerstva B VPN Subjektu VS X Služby s přidanou hodnotou

13 Struktura privátní datové sítě VS a princip univerzálních přípojek

14 GovNet Sdílená společná bezpečná síť pro komunikaci všech subjektů VS Jednoduchý a bezpečný přístup subjektů VS k požadovaným datům a atestovaným aplikacím Bezpečnost především - každý připojený subjekt VS je z hlediska GovNetu nedůvěryhodný Nedělitelná zodpovědnost připojeného subjektu za vlastní data a vlastní bezpečnost. Data jsou v IS jednotlivých subjektů. Na základě důvěryhodných požadavků od jednotlivých subjektů vlastníci dat řídí přístup jednotlivých uživatelů k těmto datům. Několik fyzicky oddělených DMZ pro servery subjektů VS v objektech ČTc Povinnost dodržování celkové bezpečnostní politiky KI KIVS

15 Kategorie přípojek P kbit/s P2384 – 512 kbit/s P – kbit/s P44 – 10 Mbit/s P534 – 155 Mbit/s

16 Použité přístupové technologie k privátní datové síti VS MegaPoP Optické vlákno 10/100Mbps DTU a) LLNet LLNet 2B1Q Card n x 64kbps 2Mbps modem ADM SDH ADM PE P P P IVS Modem PSTN/ISDN LE 56/64 kbps b) SDH c) Ethernet d) Dial-up

17 IP MPLS PE1 CE Dostupnost 99,6% eth PE2 IP MPLS PE CE Dostupnost 99,0 až 99,3 % eth Provedení přípojek

18 Dostupnost 99,99% IP MPLS P1 PE1 eth P2 PE2 eth (Backup OK, RR) eth IP MPLS Dostupnost 99,9% PE1 CE1 eth (Backup OK, RR) PE2 CE2 eth (Backup OK, RR)

19 Univerzální přípojka Intranet VS Ethernet 10BaseT GovNet VPN1 VPN2 konektivita k infrastruktuře IVS -přístup až do 5ti VPN prostřednictvím jediné přípojky - P4 a P5 umožňují současný přístup do více než 5ti VPN dostupnost všech služeb IVS možnost použití UP sdíleného typu

20 Postup objednávání služeb 1. Požadavky oprávněných uživatelů a)Bezplatná linka: (24 hodin denně, 7 dní v týdnu) b) c)Kontaktovat přiděleného obchodního zástupce CTc 2. Požadované základní informace: a) IČO b) název subjektu c) adresa a místo instalace služby d) typ služby (požadovaná rychlost v případě požadavku na připojení k Intranetu VS) e) počet přípojek resp. linek f) jméno, příjmení, a telefon zmocněné osoby g) požadavek na termín realizace

21 Postup objednávání služeb (2) 3.Postoupení žádosti MI ČR (oprávněnost připojení, způsob financování) 4.Po odsouhlasení MI ČR - zástupce ĆTc kontaktuje zmocněnou osobu, příprava TSS a smluvních dokumentů 5.Termín realizace je uveden ve smluvních dokumentech 6.Informace o průběhu realizace poskytuje CPU

22 Děkujeme za pozornost Petr Moldan Olšanská Praha 3 tel: mobil: Jaroslav Zítek Olšanská Praha 3 tel: mobil: