Vypracoval: Petr Majlát

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základy financí hodina.
Advertisements

Využití ICT technologií pro posílení ekonomické a finanční gramotnosti
1. cvičení úrokování.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
MS EXCEL Funkce PLATBA.
FIPV Jiří Nesveda K Zadání Dědic chce čerpat ze zděděné částky GBP na konci každého měsíce GBP 100. Za jak dlouho dědictví vyčerpá.
UMOŘOVÁNÍ DLUHU Užití GP v praxi 1.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_01_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_01_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Časová hodnota peněz ..
Spoření a pravidelné investice
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_01_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Finanční matematika v osobních a rodinných financích
ZÁKLADY FINANČNÍ MATEMATIKY
Jednoduché úrokování.
1. cvičení úrokování.
Číslo materiáluVY_62_INOVACE_EKO_4S_RE_32_19 NázevÚroky Druh učebního materiálu Prezentace PředmětEkonomika Ročník4 Tématický celekFinanční gramotnost.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_04_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Petr Machala. Kde můžete mít uložené peníze? Kdo vám může poskytnout úvěr? 1.Bankovní účty 2.Podílové fondy 3.ETF (fondy obchodované na burzách) 4.Investiční.
KSO/FIPV1 Příklad 9.3 Jana Nezbedová K06362.
VY_62_INOVACE_01_FINANCE Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
KSO/FIPV1 Prezentace příkladu 8.2 Lenka Matoušková K06734.
Finanční matematika. 2. Kolik korun budeme muset zaplatit za půjčku úročenou 18,5%, splatnou po jednom roce, vypůjčíme-li si Kč? 1. Za kolik korun.
Prezentace příkladu 6.3 FIPV1 Jana Marcelová.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_19_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
KSO/FIPV1 Příklad 11.1 Michaela Petrovová K06367.
Věra Machová Gymnázium Uherské Hradiště
Finanční a pojistné výpočty 1 Cvičení 12 Příklad č.2 Karel Šťastný
Prezentace příkladu 7.3. z FIPV1
Stavební spoření Jaká bude celková naspořená částka na konci roku v případě stavebního spoření, kde spoříme pravidelně na konci každého měsíce částku 1700.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_20_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_01_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Finanční gramotnost Jana Leciánová Gymnázium Uherské Hradiště, 2013 Jednoduché úrokování.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Tematická oblast Peníze,
ŠKOLA:Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna, nám. Míru 6, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Peníze do.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky 1.
23.
Finanční matematika Ú R O K O V Á N Í.
Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Autor : Mgr. Irena Nešněrová Datum :listopad 2012 Název :VY_42_INOVACE_4.2.1.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_22_01 Název materiáluFinanční.
Finanční gramotnost: Počítání s procenty. PROCENTA A ÚROK 01 Počítání s procenty 2 Existují 2 skupiny lidí. Ti, kteří úroky platí, a ti, kteří je inkasují.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_22_13 Název materiáluJednoduché.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_22_18 Název materiáluÚvěry a.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Úrok Početní příklady. Osnova výkladu 1.Jednoduchý úrok 2.Složený úrok.
Stavební spoření Jaká bude celková naspořená částka na konci roku v případě stavebního spoření, kde spoříme pravidelně na konci každého měsíce částku 1700.
Výpočet úroků. Jednoduché úrokování ú = j * i * t ú = úrok j = jistina (kapitál, dlužná hodnota) i = p/100 t = čas – dny/360.
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu:CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou nejvyšší.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_11_10 Název materiáluSložené.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
(finanční gramotnost) Procento versus procentní bod
Úročení.
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu: CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Úroky - samostatná práce
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Výpočet úrokové doby ze zvětšené jistiny.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
VY_42_INOVACE_59_Základy finanční matematiky
Finanční matematika Ú R O K O V Á N Í.
Slovní úlohy na úročení
Transkript prezentace:

Vypracoval: Petr Majlát FIPV 1 - cvičení příklad 6.2. Vypracoval: Petr Majlát

zadání Dlužné částky 6200, 7700, 2800 Kč mají být splatné v 1., 5., 11. roku. Jakou stejnou částkou splatíme dluh ve 2., 15. čtvrtletí, jestliže úroková míra je 0.25 % p.a., úročených 4-krát ročně ?

definice Pt1= 6200 ; Pt2= 7700; Pt3 = 2800 Splatnost - t1 = 1.rok = 4.čtvrtletí t2 = 5.rok = 20.čtrtletí t3 = 11.rok = 44.čtvrtletí i4= 0,25% Zaplatíme v t1“ = 2.čtvrtletí a t2“ = 15.čtvrtletí stejnou částku

řešení 2. 4. 15. 20. 44. P04 + P020 + P044 = x + x*(1+i)-t 2. 4. 15. 20. 44. P04 + P020 + P044 = x + x*(1+i)-t P04 = 6200*(1+0,0025/4)-(2) = 6192,25 P020 =7700*(1+0,0025/4)–(18) = 7613,88 P044 =2800*(1+0,0025/4)–(42) = 2727,47 P04+P020+P044 = 16533,6 – hodnota v 2.čtvrtletí

řešení P0 = x + x*(1+i)-t P0 = x* (1+(1+i )-t) P0/(1+(1+i )-t) = x kde i je 0,0025; t =13 16533,6/(1+(1+0,0025/4)-(13)) = x X = 8300,37 Hodnota námi hledané částky je 8300.37Kč.

Jednoduchý příklad na procvičení V 38.měsíci a v 26.měsíci máme zaplatit 15000Kč. Máme půjčeno za úrokovou míru 3% p.a. a navíc s úročením 12krát ročně. Vše chceme zaplatit nyní. Kolik zaplatíme??

Pt1= 15000 ; Pt2= 15000 Splatnost - t1 = 38.měsíc. t2 = 26.měsíc. i12=3%

současnost 26. 38. P038 + P026 = x P038 = 15000*(1+0,03/12)-(26) = 14057,15 P026 = 15000*(1+0,03/12)–(38) = 13642,21 P038 +P026 = 27 699.36 Kč – zaplatíme nyní

Děkuji za pozornost