ZÁKLADY NEUROVĚD Mgr. Adam Chalupníček.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rehabilitace u CMP Zdeňka Dvořáková.
Advertisements

Opakování - centrální nervová soustava
Úvod do předmětu Požadavky k zápočtu Požadavky k zápočtu Požadavky ke zkoušce Požadavky ke zkoušce Organizace výuky Organizace výuky.
Složka sady:EU III/2 č. 15 VY_32_INOVACE_Př.8.15
Psychické stavy.
Kognitivní funkce 1.kurs
„mužský mozek“ „ženský mozek“
Obecná psychologie II
Návykové látky, závislosti
Centrum MEDIOL s.r.o. - praxe v oboru sexuologie
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola Autor: Mgr. Miriam Zralá Název materiálu: Onemocnění nervového systému – úvod do problematiky.
Čidla receptory.
Psychologie - z řeckého psyché = duše, duch, dech a logia = věda, výzkum, nauka je věda, která studuje lidské chování,mentální procesy a tělesné dění.
Vysvětlení pojmu hormony
Nervová soustava Olga Bürgerová.
Základy psychologie a psychopatologie VZ kombinované
1 Fenomén plasticity dospělého mozku Plasticita A. v reakci na behaviorální změny, učení B. v reakci na poškození nervového systému 1. krátkodobá (hodiny)
Struktura přednášky Neuropsychologická diagnostika
1. Setkání – Program seminářů, požadavky k zápočtu, požadavky ke zkoušce.
Alzheimerova nemoc.
NERVOVÁ SOUSTAVA II. ŘÍDÍCÍ CENTRUM.
Autor výukového materiálu: Denisa Dosoudilová Datum vytvoření výukového materiálu: květen 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII. Vzdělávací.
Přírodopis Žáci byli poučeni o bezpečnosti práce, chování a hygienických zásadách v hodinách.
Neurobehaviorální vědy I Psychiatrie Organizace výuky a podmínky zápočtu Lucie Bankovská Motlová
Neurobehaviorální vědy I Psychiatrie Organizace výuky a podmínky zápočtu Lucie Bankovská Motlová
Škola Střední průmyslová škola Zlín
Nature Inspired Technologies Group Bloková schemata tří základních podsystémů informačního systému mozku.
Rizikové faktory a zdraví Okruh témat pro informační leták.
Neurobehaviorální vědy I. Instrukce k testu. Charakteristika testu 96 otázek celkem – Každá otázka má 4 tvrzení (1, 2, 3, 4) – „multichoice“ odpověď tj.
Škola Střední průmyslová škola Zlín
Neurobehaviorální vědy I. Instrukce k testu. Charakteristika testu 96 otázek celkem – Každá otázka má 4 tvrzení (1, 2, 3, 4) – „multichoice“ odpověď tj.
Člověk jako osobnost (psychologie, disciplíny a směry)
Medicinska fakulteta Ljublana Jan Novák, Nikola Tkáčová Konference OptiMed,
NERVOVÁ SOUSTAVA.
Psychiatrické vyšetření
Základy sociální politiky PVZASP Jaro 2006 Katedra veřejné ekonomie Mirka Wildmannová 5. patro, místnost 523 Konzultační hodiny: úterý.
Základy managementu Ing. Alena Šafrová Drášilová
PSB_ 393 NEUROP - 2 Podzim 2009 Mgr. L. Drhlíková PhDr. P. Humpolíček, Ph.D.
VY_32_INOVACE_Luk_III_06 Drogy - účinky Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Návykové látky, závislosti. VY_32_INOVACE _25_NÁVYKOVÉ LÁTKY, ZÁVISLOSTI_PŘÍRODOPIS_HLAVOVÁ Anotace Výukový materiál prostřednictvím ICT napomáhá k inovaci.
Název projektu:ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Oblast podpory: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU DUM 03 – Psychologie a psychiatrie NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu,
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Bláhová Eva Název: VY_32_INOVACE_12B_14_Nervová soustava - mozek Téma:
Funkce - řízení a kontrola organismu - koordinace mezi orgány - zprostředkovat vztah s okolím - duševní činnost.
Sluch.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Bc. Renáta Bojarská Datum: Název: VY_32_INOVACE_01_PŘ8_BO.
Autor: Bc. Renáta Bojarská Datum: Název: VY_32_INOVACE_03_PŘ8_BO
Osobnost Biologická (tělesná), sociální (společenská) a psychologická (duchovní) jednotka Struktura osobnosti Soubor relativně stálých vlastností.
Biologie člověka vědní obory: anatomie fyziologie
Zdravotnický management
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Název školy: ZŠ a MŠ,Veselí nad Moravou,Kollárova1045
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
ŠABLONA 32 Centrální nervová soustava
Nervová soustava Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Biblioterapie jako pomocná ruka
STAVBA A ČINNOST NERVOVÉ SOUSTAVY.
Zdravotnický management
Aktivačně motivační vlastnosti osobnosti
Význam sociálních podnětů pro rozvoj empatie a mentalizace aneb dívej se mi do očí Schopnost orientace v pocitech jiného člověka má neurobiologický základ,
Somatologie zkoumá vlastnosti nejdokonalejšího a nejsložitějšího organismu, lidské bytosti zahrnuje mnoho vědních oborů.
Buněčná fyziologie Buněčné membrány: 1.1 Vlastnosti membrán
Psychiatrické vyšetření
Vondráčková,Hrabáková.  Je aktivní stav lidské psychiky kdy se orientujeme v čase, prostoru, situaci a ve vlastní osobě.
Psychiatrické vyšetření
Neurobehaviorální vědy I Psychiatrie
z objektivního poznání struktury, funkce a potřeb živého organismu.
Zdravotnický management
Prezentace – výklad učiva
Psychiatrické vyšetření
Transkript prezentace:

ZÁKLADY NEUROVĚD Mgr. Adam Chalupníček

Organizace kurzu Termíny: sudé středy 12.00–15.40 Zkouška: 60%, 15 z 25 bodů (A – 23-25, B – 21-22, C – 19-20, D – 17-18, E – 15-16, F – 0-14) multiple choice (1 ze 4 odpovědí) + doplňovací Nepovinný referát za 5 bodů Povinná literatura: Orel, Facová (2009): Člověk, jeho mozek a svět. Grada, Praha. Str. 8–115 Nepovinná literatura: Koukolík (Lidský mozek), Kulišťák (neuropsychologie), Mysliveček (Základy neurověd), Preiss a kol. (Neuropsychologie v neurologii, psychiatrii, klinická neuropsy.) Bez povinné docházky

Příklad testových otázek Neuroglie je A) mezibuněčná hmota B) vývojové stadium neuronu C) podpůrná buňka nervová D) mozkomíšní mok Doplň názvy částí neuronu

Témata referátů Vnímání času / barev / lidských obličejů atp. Stavba a funkce ostrovního laloku (insuly) / vermis mozečku atp. Neurobiologie vědomí – současné teorie Alexander Lurija Parkinsonova nemoc / Alzheimerova nemoc / cévní mozkové příhody atp. Neurobiologie schizofrenie / hraniční poruchy osobnosti / posttraumatické stresové poruchy / deprese / ADHD / závislostí atp. Drogy a mozek (krátkodobé, dlouhodobé vlivy) Neurobiologie sexuální orientace / homosexuality Cirkadiánní rytmicita Stárnoucí mozek Neurobiologie sexuálního vzrušení, orgasmu Neurobiologie empatie Neurobiologie bolesti Duše, mozek a filosofické/náboženské systémy (neurobiologie meditace, neurobiologie náboženské zkušenosti)

Cíle kurzu Osvojit si základní terminologii neurověd Orientovat se v základech anatomie, fyziologie a vývoje nervové soustavy Orientovat se v základech funkční lokalizace orientovat se jako psycholog v kontaktu s neurologickou a neuropsychiatrickou problematikou získat nezbytné neurobiologické minimum pro neuropsychologickou praxi