Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_37.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
TEORIE KYSELIN A ZÁSAD NEUTRALIZACE, pH.
Advertisements

Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_51.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č. materiálu:VY_32_INOVACE_190.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Ilona Sadílková Materiál: VY_52_INOVACE_PV18.03 Téma: Neutralizace Číslo.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_12.
Chemické výpočty – část 2
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_33.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_46.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_ 41.
Acidobazické reakce (učebnice str. 110 – 124)
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_35.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_36.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_22.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_01.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_14.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_28.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_32.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_ 53.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_ 40.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_172.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_26.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_JANJA_VYRZARIZENI_T _06 Název materiálu:Stahovací montážní zařízení Tematická oblast:Výrobní zařízení 2. ročník Anotace:Prezentace.
Protolytické reakce.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_13.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_58.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_ 55.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_181.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_42.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_49.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_20.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_170.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_43.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_47.
Petra Janečková a Lucie Zinková C3B
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_16.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_25.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_29.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_08.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_09.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_ 02.
Acidobazické reakce CH-4 Chemické reakce a děje, DUM č. 9
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_21.
Protolytické děje.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_59.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_ 05.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_45.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_30.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_ 04.
TEORIE KYSELIN A ZÁSAD.
I n v e s t i c e d o r o z v o j e v z d ě l á v á n í
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_10.
ŠablonaIII/2číslo materiálu394 Jméno autoraMgr. Alena Krejčíková Třída/ ročník1. ročník Datum vytvoření
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_ 07.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_73.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_31.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_56.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_24.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Transkript prezentace:

Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_37

Jméno autora: Ing. Dalibor Bielka Třída/ročník:1. (5.) Datum vytvoření: Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Tematická oblast:Přírodní látky Předmět:Chemie Výstižný popis způsobu využití, případně metodické pokyny: Obecné chemické pojmy, úvod do učiva chemie Klíčová slova:Kyseliny, zásady, Arrhenius Druh učebního materiálu:prezentace

Teorie kyselin a zásad Již v názvosloví chemie jsme si chemické sloučeniny rozdělili na několik skupin. Nejdůležitější a nejzákladnější jsou kyseliny, hydroxidy, kterým jsme říkali i zásady a soli Zároveň jsme si řekli, že rekci kyseliny a hydroxidu říkám neutralizace a produktem je sůl a voda Kation je vytvářen zbytkem hydroxidu po odtržení skupiny (OH ) a anion je vytvářen zbytkem kyseliny, po odtržení vodíku

Teorie kyselin a zásad Ale toto rozdělení a definování kyselin je nepřesné a navíc tak rozdělujeme sloučeniny z hlediska vzorce, ne z hledisky chemických vlastnosí sloučenin V současné době rozeznáváme tři teorie kyselin a zásad - Arrheniovu - Brönsted-Lowryho - Lewisova

Teorie kyselin a zásad Arrheniova teorie kyselin a zásad - Kyselina je látka schopná odštěpit vodíkový kation H + HCl  Cl - + H + -Zásada je látka schopná odštěpit ion (OH) - NaOH  Na + + (OH) – - Lze ji aplikovat jen na vodné roztoky kyselin a zásad

Teorie kyselin a zásad Teorie kyselin a zásad Brönsted-Lowryho Kyselina je částice schopná uvolnit vodíkový kation H 3 PO 4 + H 2 O↔H 2 PO 4 – + H 3 O + HSO 4 – + H 2 O↔SO 4 2− + H 3 O + H 2 O + N 2 H 4 ↔OH – + N 2 H 5 + H 2 O + S 2– ↔OH – + HS – Vyznačené dvojice kyselina – zásada se označují jako konjugov

Teorie kyselin a zásad Konjugované páre se liší pouze o jeden vodíkový kation Existují látky, které mohou být kyselinou i zásadou – voda, vícesytné kyseliny, po odtržení jednoho vodíkového kationu

Teorie kyselin a zásad Teorie Lewisova Vychází z elektronové struktury Podle ní jsou vytvářena donor- akceptorové vazby Kyselina je látka, která má ve valenční vrstvě volný orbital. Sdílením volného elektronového páru může být vytvořena stabilnější elektronová konfigurace Zásada je látka mající volný elektronový pá

Teorie kyselin a zásad

h=885&q=teorie+kyselin+a+z%C3%A1sad&oq=teorie+kyselin+a+z%C3%A1sad&gs_ l=img.3..0i24l j ac.1.35.img X3vGMg_DHvo#facrc=_&imgdii=_&imgrc=WdQmcC3DUpkB_M%253A%3B TxwrzONlezn9jM%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.e-chembook.eu%252Fwp- content%252Fuploads%252FAutoprotolyza- vody.png%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.e-chembook.eu%252Fcz%252Fobecna- chemie%252Fteorie-acidobazickych-reakci%3B223%3B128.png%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.e-chembook.eu%252Fcz%252Fobecna- chemie%252Fteorie-acidobazickych-reakci%3B223%3B128 h=885&q=teorie+kyselin+a+z%C3%A1sad&oq=teorie+kyselin+a+z%C3%A1sad&gs_ l=img.3..0i24l j ac.1.35.img X3vGMg_DHvo#hl=cs&q=lewisova+teorie+kyselin+a+z%C3%A1sad&tbm=i sch&facrc=_&imgdii=_&imgrc=GqcxoBV_dDVLTM%253A%3BaD7yaf1j4JuGrM%3Bh ttp%253A%252F%252Fwww.oskole.sk%252Fuserfiles%252Fimage%252FZofia%25 2FMovember%252FTe%2525C3%2525B3ria%252520kysel%2525C3%2525ADn% a%252520%252520z%2525C3%2525A1sad%252520I%252C%252520MO_ht ml_c7974a6.png%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.oskole.sk%252F%253Fid_cat%2 53D53%2526clanok%253D17128%3B822%3B242