Úvod do systému rostlin

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název šablony: Inovace v přírodopisu 52/P14/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu:Botanika –věda o rostlinách.
Advertisements

SYSTEMATICKÁ BIOLOGIE
Mgr. Iva Martincová UBO AVČR v.v.i. Studenec Masarykova univerzita
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Základy informatiky přednášky Kódování.
Úvod do Teorie množin.
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Taxonomie Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7
Seminář – Základy programování
Fakulta životního prostředí Katedra informatiky a geoinformatiky
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:
Obecná charakteristika živých soustav
VY_32_INOVACE_05-01 Úvod do studia chemie
M1: LESNICKÁ BOTANIKA BOTANICKÝ SYSTÉM A NÁZVOSLOVÍ ROSTLIN
SYSTÉM A TŘÍDĚNÍ ORGANISMŮ
Péče o biodiverzitu Jan Plesník Agentura ochrany přírody a krajiny ČR Praha
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
BUŇKA PŘÍRODOPIS 6. TŘÍDA.
Jméno autoraMgr. Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyV/2 Inovace.
KOMBINAČNÍ LOGICKÉ FUNKCE
Fylogenetika a taxonomie
1.ročník šk.r – 2012 Obecná biologie
Třídění organismů.
Biologie.
Účel procedury: První a závazný krok jakékoli seriozní komparativní studie. Umožňuje vyloučit možnost, že distribuce studovaného znaku (vlastnosti, vzorce.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _606.
Komparativní metoda/metody v politologii
Použití molekulárních znaků v systematice
KOMBINATORIKA 2 VARIACE k-té TŘÍDY Z n PRVKŮ S OPAKOVÁNÍM
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Úvod do zoologie. charakteristické znaky a vlastnosti buňka velikost tvar stavba: fagocytóza eukaryotní 10 – 100 μm, nejčastěji 10 – 20 μm různý – podle.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
EKOSYSTÉM L E S Autorem materiálu a veškeré fotodokumentace, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Biotické podmínky života
Číselné posloupnosti.
Obecné biologické principy
Bi1BP_ZNP2 Živá a neživá příroda II Biologické vědy
Atlasová díla Bc. Jindřich Poledňák.
Třídění organismů Filip Bordovský.
Systém a evoluce rostlin
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Biologická technika – část Zoologická technika Historický vývoj biologických metod : (Linné, Lamarck, Darwin, Wallace, van Leeuwenhoek – s.m., v 2.pol.17.
Systematika rostlin.
Úvod do studia biologie
Systematika rostlin.
Systematika (taxonomie) úpolů
John von Neumannova koncepce. John von Neumann  Narozen 28. prosince 1903 Budapešť Rakousko-Uhersko  Zemřel 8. února 1957 Spojené státy americké.
8. ročník, biologie člověka CO DĚLÁME V PŘÍRODOPISE.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autoři: Ing. Hana Ježková Název prezentace (DUMu): 1. Charakteristika a historie ekologie Název sady: Základy ekologie pro.
Autor : Mgr. Terezie Nohýnková Vzdělávací oblast : Člověk a příroda Obor : Přírodopis Téma : Planeta Země Název : Teorie o vzniku Země a života Použité.
ELEKTROTECHNOLOGIE NEVODIČE - ÚVOD. VŠEOBECNÁ CHARAKTERISTIKA NEVODIVÉ MATERIÁLY TVOŘÍ ŠIROKOU ŠKÁLU DRUHŮ, KTERÉ SE VYUŽÍVAJÍ V ELEKTROTECHNICE K RŮZNÝM.
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace, Pražská 2817, Mělník tel.: EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický.
Úvod do botaniky - vědní obory, vědci, systém Autor: Mgr. Jitka MaškováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Projekt spolufinancován ze státního rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem  Název projektu: Živá příroda ve škole  Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
11. Práce s taxonomickým materiálem a literaturou
Název prezentace (DUMu): Vlastnosti živých soustav
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Lumír.
Římská čísla Římské číslice je způsob zápisu čísel pomocí písmen abecedy. Jedná se o takzvanou nepoziční číselnou soustavou, pro které je charakteristická.
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Ekologie.
VY_32_INOVACE_05-01 Úvod do studia chemie
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Martina Černá Název materiálu: VY_12_INOVACE_OS.6.Cer.20_Zivoni_prostredi_trideni_organismu.
Autor : Mgr. Terezie Nohýnková
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Úvod do botaniky.
Taxonomie a binomická nomenklatura
DÝCHÁNÍ, FOTOSYNTÉZA TŘÍDĚNÍ ORGANISMŮ Autor: Zuzana Veselíková
Jak třídíme organismy.
Transkript prezentace:

Úvod do systému rostlin

Vývoj systematiky rostlin S narůstajícím počtem známých druhů bylo třeba vytvořit systém podle určitých pravidel Vznik nového oboru : systematická botanika, jejím cílem je zařazení rostlin podle určitých vlastností, znaků, příbuznosti a vývojových vztahů do systematických taxonů (jednotek)

Vývoj systematiky rostlin Taxon = organismy vzájemně spojené podle příbuznosti a lišící se svými znaky od skupin jiných

Historie botanického systému Od starověku do 18. století se používaly umělé systémy spojující jednotlivé organismy pouze podle několika málo společných libovolně zvolených znaků, bez ohledu na jejich vzájemnou příbuznost

Carl von Linné (1707 - 1778)

Carl von Linné (1707 - 1778) Švédský botanik, tvůrce botanické taxonomie "O rostlinných druzích„ v tomto zásadním díle popsal všechny tehdy známé organismy krátkou latinskou charakteristikou a označil je dvouslovnými názvy, tj. rodovým a druhovým jménem (tzv. binomická nomenklatura), z nichž většina platí dodnes. Vytvořil pojem druh jako základ přirozené soustavy organismů.

Definice druhu Soubory jedinců, kteří se spolu mohou vzájemně plodně křížit a jsou reprodukčně izolováni od jedinců příbuzných druhů

Charles Darwin (1809 – 1882)

Charles Darwin (1809 – 1882) Podle jeho teorie o vzniku a vývoji druhů přišel další zlom v systematické botanice Postupně tak vznikaly moderní fylogenetické systémy využívající kromě znaků používaných již dříve též znaky odrážející evoluční historii a vztahy mezi organismy

Nejvýznamnější taxony V sestupném pořadí: Říše Oddělení Třída Řád Čeleď Rod Druh

Hierarchické členění taxonů

Zjednodušený systém rostlin + příklady