ČESKÝ INFORMEL Jana Bobčíková.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Jméno autora: Mgr. Petra Trajerová Datum vytvoření:
Advertisements

Design tužkou a ve 3D Design interiéru VY_32_ZAZNAM_Design1r0108 Hana Děcká.
Baroko.
VY_52_INOVACE_DEK_59 NOVÝ REALISMUS, NOVÁ FIGURACE, HYPERREALISMUS
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Druhy výtvarného umění
Surrealismus, Čechy 20. století. Nejznámější představitelé Jindřich Štýrský Toyen – vl. Jménem Marie Černínová Václav Tikal a Václav Zykmund /Ra Mikuláš.
ČESKÝ IMPRESIONISMUS 90. léta 19. století.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Kubismus I. Polovina 20. století.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Baroko v Čechách Malířství 1. část
VY_52_INOVACE_DEK_58 POP-ART
Secese.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Jméno autora: Mgr. Petra Trajerová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_09_EVV2 Ročník: 1. Estetická a výtvarná výchova Vzdělávací oblast:
VY_32_INOVACE_DEJEPIS_1 Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor
AUTOREM MATERIÁLU A VŠECH JEHO ČÁSTÍ, NENÍ-LI UVEDENO JINAK, JE MGR. KAROLÍNA BERANOVÁ Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Bauhaus
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
VY_52_INOVACE_DEK_51 ABSTRAKCE PŘED 1. SVĚTOVOU VÁLKOU
Secesní architektura v ostatních zemích Evropy a Ameriky
Baroko, prvky baroka Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Zimová. Vytvořeno dne Nový začátek (New start)
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
NOVÁ FIGURACE Jiří Salajka.
SUPREMATISMUS Jiří Salajka.
ČESKÝ KUBISMUS Jiří Salajka.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_DEJEPIS_13 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Radka.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
FUTURISMUS Jiří Salajka.
Malířství, sochařství GOTIKA
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
VY_52_INOVACE_DEK_56 MALÍŘSTVÍ PO DRUHÉ SVĚTOVÉ VÁLCE
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49
FUNKCIONALISMUS Jana Bobčíková.
SURREALISMUS Jana Bobčíková.
BAUHAUS Jana Bobčíková.
SVĚTOVÁ ARCHITEKTURA 20. STOLETÍ 2
SVĚTOVÁ ARCHITEKTURA 20. STOLETÍ 1
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ ČESKÉ ZEMĚ V DRUHÉ POLOVINĚ 19. STOLETÍ II. Autor: Mgr. Marek Kryška Datum: Cílový.
DADAISMUS Jana Bobčíková.
KINETICKÉ UMĚNÍ Jana Bobčíková.
Vincent van Gogh MgA. Lukáš Psík
POSTMODERNISMUS Jiří Salajka.
Grafické techniky Název školy
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
ORFISMUS Jiří Salajka.
OP-ART Jana Bobčíková.
SYMBOLISMUS Jiří Salajka
Geometrická abstrakce
Paul Cézanne MgA. Lukáš Psík
INFORMEL Jana Bobčíková.
KONCEPTUALISMUS Jiří Salajka.
LANDART Jiří Salajka.
ČESKÁ ARCHITEKTURA 1. polovina 20. století
ČESKÁ ARCHITEKTURA 2. polovina 20. století
Surrealismus.
Výtvarné směry 2. poloviny 20. století
SECESE.
Ač byli původně umělci sdružení v hnutí Fluxus považováni za mezinárodní sdružení vtipálků, dnes se těší statutu radikálních vizionářů, kteří se snaží.
Secese - TEST Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_HANA_MERVARTOVA_SECESE_TEST_PREZENTACE_06 Název školyStřední škola služeb,
Název školy: ZŠ Průhonice
Pop art Název školy: ZŠ Karla Klíče v Hostinném Autor: Alena Pavolková
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Kubismus Název školy: Zš Karla klíče Hostinné
Secese - malířství Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Transkript prezentace:

ČESKÝ INFORMEL Jana Bobčíková

OBSAH Charakteristika Mikuláš Medek Vadimír Boudník Robert Piesen Jan Koblasa Aleš Veselý

CHARAKTERISTIKA vychází ze stejných zásad jako informel v Západní Evropě dosahuje evropské úrovně jeden z vrcholů českého výtvarného umění někdy se užívá i termínu Pražská škola

MIKULÁŠ MEDEK (1926–1974) přední představitel českého malířství po II. světové válce ve své rané tvorbě vychází ze surrealismu přechod k informelu vrstvení a rozrušování barevné hmoty obrazu častá jsou sakrální témata ukázky díla: http://www.creativoas.cz/mikulas-medek.php http://artlist.cz/?id=3808

VLADIMÍR BOUDNÍK (1924 –1968) grafik a malíř představitel aktivní a strukturální grafiky založil vlastní umělecký směr – explosionalismus netradiční postupy při vytváření grafických matric grafické listy upravuje někdy i po tisku ukázky díla: http://creativoas.cz/autori/124-vladimir-boudnik/

ROBERT PIESEN (1921–1977) zástupce českého informelu, po emigraci tvořil v Izraeli svá díla tvoří po roce 1963 známá je jeho série Gehinnom (hebrejský název pro peklo) a Prostory existence vytvářel struktury litím několika vrstev barev, které pak dotvářel lazurami ukázky díla: http://creativoas.cz/robert-piesen.php

JAN KOBLASA (1932) zapojil se do informelu 60. let – sochař existencionální, mýtické nebo náboženské motivy od konce 60. let tvoří v německém Kielu využívá kovu, kamene, kameniny, dřeva tvoří i grafické listy, stal se profesorem na AVU v 60. letech spolupracoval s Mikulášem Medkem

JAN KOBLASA (1932) http://commons.wikimedia.org/wiki/File:JanKoblasaArabella.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:JanKoblasaDomtuerme.jpg

JAN KOBLASA (1932) http://commons.wikimedia.org/wiki/File:KoblasaDreiStehende1981.JPG

ALEŠ VESELÝ (1935) český sochař 1990–2006 učitel AVU patří mezi nejvýznamnější představitele informelu navazuje na tradice českého sochařství princip asambláže, materiálové obrazy nejznámější socha Kaddish (1967–1968) monumentální exteriérové sochy

ALEŠ VESELÝ (1935) http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Ales_Vesely.jpg

ALEŠ VESELÝ (1935) http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Vesely_vstup_do_zakona_2009.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:AV_Messengers.jpg

ALEŠ VESELÝ (1935) http://commons.wikimedia.org/wiki/File:AV_Kaddish.jpg

ZDROJE Slovník světového malířství. Vyd. 1. Překlad Eva Pátková. Praha: Odeon, 1991, 798 s. ISBN 80-207-0023-4. BALEKA, Jan. Výtvarné umění: výkladový slovník : (malířství, sochařství, grafika). Vyd. 1. Překlad Eva Pátková. Praha: Academia, 1997, 429 s. ISBN 80-200-0609-5. CHÂTELET, Albert a Bernard Philippe GROSLIER. Světové dějiny umění: malířství, sochařství, architektura, užité umění. České vyd. 2., upr., Překlad Eva Pátková. Praha: Ottovo nakladatelství v divizi Cesty, 2004, 784 s. ISBN 80-718-1936-0. DEMPSEY, Amy a Bernard Philippe GROSLIER. Umělecké styly, školy a hnutí: encyklopedický průvodce moderním uměním. 1. vyd. Překlad Eva Pátková. Praha: Slovart, 2002, 304 s. ISBN 80-720- 9402-5.

ZDROJE http://commons.wikimedia.org/wiki/File:JanKoblasaArabel la.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:JanKoblasaDomtu erme.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:KoblasaDreiStehe nde1981.JPG http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Ales_Vesely.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Vesely_vstup_do_ zakona_2009.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:AV_Messengers.j pg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:AV_Kaddish.jpg

Děkuji Vám za pozornost.