Užití diferenciálního počtu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základy infinitezimálního počtu
Advertisements

EU-8-57 – DERIVACE FUNKCE XIII
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:* III/2Sada:* I. Ověření ve výuce: oktávaDatum:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:* III/2Sada:* I. Ověření ve výuce: oktávaDatum:
Derivace složené funkce Základy infinitezimálního počtu Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF.
Základy infinitezimálního počtu
VÝPOČTY POVRCHŮ A OBJEMŮ TĚLES. UŽITÍ GON. FUNKCÍ
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _731 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Základy infinitezimálního počtu
Základy infinitezimálního počtu
Základy infinitezimálního počtu
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _727 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _738 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
VY_32_INOVACE_MAT_VA_07 Digitální učební materiál Sada: Matematika Téma: Komplexní čísla – grafické řešení rovnic s absolutní hodnotou Autor: Mgr. Eva.
Metrické vlastnosti odchylka přímek
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _737 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _721 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _730 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _736 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _739 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _734 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _722 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _735 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _740 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _732 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Objem hranolu.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/ Vzdálenost bodu od přímky Autor: Mgr. Svatava Sekerková.
VY_32_INOVACE_MAT_VA_08 Digitální učební materiál Sada: Matematika Téma: Komplexní čísla – grafické řešení nerovnic s absolutní hodnotou Autor: Mgr. Eva.
Vzájemná poloha přímek v prostoru Vzájemná poloha přímek v prostoru Autor:Jana Buršová.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _728 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _726 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _724 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/ Vzdálenost rovnoběžných přímek a rovin Autor: Mgr.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _729 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _725 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Autor: Mgr. Svatava Sekerková
Vzdálenost bodu od roviny
Zobrazování těles ve volném rovnoběžném promítání
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Operace s množinami Matematika Autor: Mgr. Karla Bumbálková
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen: Mgr. Hana Němcová Matematika, seminář diferenciální a integrální počet Osmý ročník víceletého gymnázia.
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen: Mgr. Hana Němcová Matematika, seminář diferenciální a integrální počet Osmý ročník víceletého gymnázia.
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
Určitý integrál Základy infinitezimálního počtu. Určitý integrál a=x 0 x1x1 x2x2 x3x3 x4x4 x 5 = b m5m5 m3m3 m2m2 m1m1 m4=m4=
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen: Mgr. Hana Němcová Matematika, seminář diferenciální a integrální počet Osmý ročník víceletého gymnázia.
Hranol Základní škola a Mateřská škola
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
Kombinační číslo 6. října 2013 VY_42_INOVACE_190206
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
Matematika pro 8. ročník Hranoly – příklady – 1.
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Komplexní čísla - absolutní hodnota
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
LOGARITMICKÉ ROVNICE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kateřina Linková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Matematika Komolý jehlan
VY_32_INOVACE_85.
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
Transkript prezentace:

Užití diferenciálního počtu Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/34.0488 Matematika Užití diferenciálního počtu Autor: Mgr. Karla Bumbálková

Užití diferenciálního počtu v geometrii a) Z papíru tvaru čtverce 40 cm x 40 cm vystřihněte ve všech rozích čtverečky a složte krabičku. Určete stranu čtverečku tak, aby tato krabička měla maximální objem. 20. dubna 2013

b) Určete stranu čtverce, které musíme vyříznout ve všech rozích obdélníkového papíru o rozměrech 8 cm x 5 cm tak, aby po složení vznikla krabička maximálního objemu. 20. dubna 2013

2. a)Určete rozměry válcové nádoby s víkem tak, aby při objemu 2 litry měla tato nádoba minimální povrch. 20. dubna 2013

2. b)Určete rozměry válcové nádoby bez víka tak, aby při objemu 2 litry měla tato nádoba minimální povrch 20. dubna 2013

3. a)Najděte pravidelný trojboký hranol, který má při daném objemu minimální povrch. 20. dubna 2013

3. b) Najděte pravidelný čtyřboký hranol, který má při daném povrchu maximální objem. 20. dubna 2013

Použité zdroje RNDr. Jindra Petáková: Matematika příprava k maturitě a k přijímacím zkouškám na vysoké školy, Prometheus, 1998 ISBN 80-7196-099-3 RNDr. Dag Hrubý, RNDr. Josef Kubát: Matematika pro gymnázia Diferenciální počet, Prometheus, 1997, ISBN 80-7196-0693-2 20. dubna 2013